مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

قرص بوپرنورفين (buprenorphine) يا ب 2 كه با نام تجاري سوبوتكس (subutex) نيز در بازار موجود است از جمله ماده مخدر و تسكين دهنده‌اي مي‌باشد كه در دوزهاي كم براي ترك تدريجي ساير مخدرها تجويز مي‌شود. با اين حال متأسفانه بسياري از افراد خود اين ماده را نيز مورد سوءمصرف قرار مي‌دهند كه اين مسئله مي‌تواند عوارض جسمي و رواني زيادي براي فرد به همراه داشته باشد. همچنين مصرف ب 2 بايد حتما زير نظر متخصص صورت گيرد چراكه مصرف بيش از حد و يا استفاده همزمان با داروهاي ديگر مي‌تواند موجب مسموميت و حتي مرگ در افراد شود. اگر شما نسبت به مصرف ب 2 در يكي از اطرافيانتان مشكوك هستيد و به دنبال شناخت نشانه‌ها و علائم مصرف آن مي‌باشيد در ادامه مطلب به توضيحاتي در اين باره اشاره خواهيم كرد. براي دريافت مشاوره آنلاين مي‌توانيد در كانال مشاوره ترك اعتياد عضو شويد.

منبع: قرص ب 2

 

قرص ب2 يا بوپرنورفين چيست و در ترك اعتياد چه نقشي دارد؟

ب 2 يا بوپرنورفين ماده مخدري با اثرات طولاني مدت است كه در درمان اعتياد به ساير مخدرها مورد استفاده قرار مي‌گيرد. مكانيزم اثرگذاري اين دارو شبيه موادي نظير هروئين و مورفين هست و بر همان گيرنده‌هاي مغزي تأثير مي‌گذارد كه هروئين و مورفين بر آن‌ها عمل مي‌كنند. ب 2 به اين دليل در ترك اعتياد به مواد مخدر به كار مي‌رود كه مي‌تواند نيازهاي جسماني فرد به مواد مخدر را برطرف كند بدون اينكه عوارض ناخوشايند مربوط به آن‌ها را به همراه داشته باشد. هم‌چنين اين دارو به فردي كه در حال ترك مواد مخدر است كمك مي‌كند تا با احتمال كم‌تري دچار سندروم ترك مواد شود. با اين حال ممكن است افراد به همين داروي بوپرنورفين اعتياد پيدا كنند كه اين موضوع مي‌تواند مشكلات فرد را بيشتر كند.

براي اطلاع بيشتر درباره انواع مواد اعتيادآور كليك كنيد.

 

علائم و نشانه هاي اعتياد به قرص ب 2

مانند هر مخدر ديگري ب 2 نيز از سوي بسياري از افراد مورد سوءمصرف قرار مي‌گيرد. به‌خصوص كساني كه از روش‌هاي تزريقي براي مصرف اين ماده استفاده مي‌كنند به سرعت دچار عوارض اعتياد به ب 2 خواهند شد. افرادي كه اين دارو را سوءمصرف مي‌كنند معمولاً علائم را به دو صورت جسمي و رواني نشان مي‌دهند.

علائم جسمي در سوءمصرف قرص ب 2

براي اينكه درك بهتري از اعتياد داشته باشيم بايد بتوانيم علائم مختلف آن را در حوزه‌هاي گوناگون از يكديگر جدا كنيم. در ادامه ابتدا به علائم جسمي شايع در سوءمصرف ب 2 اشاره مي‌كنيم.

- اختلال در هماهنگي حركتي بدن

- احساس كرختي و خستگي

- احساس خارش

- حالت تهوع

- ايجاد اختلالاتي در تكلم

- تاري ديد

- تجربه مشكلاتي در تنفس

- از دست دادن اشتها

- سوزش معده

- دچار شدن به سرگيجه شديد

- احساس نياز به مصرف دارو در دوزهاي بالاتر

براي آگاهي بيشتر درباره علائم اعتياد به مواد مخدر كليك كنيد.

علائم روان شناختي در سوءمصرف قرص ب 2

مصرف سرخودانه ب 2 معمولاً فرد را در معرض خطر ابتلا به يكسري علائم و اختلالات روانشناختي نيز قرار مي‌دهد كه موارد زير را شامل مي شود.

- ضعف حافظه

- ناتواني در تفكر

- بي‌خوابي

- افسردگي

- تغييرات خلقي

- انجام رفتارهاي مخرب و پرخاشگرانه

براي آشنايي بيشتر با افسردگي و علائم آن كليك كنيد.

 

علائم مربوط به سندروم ترك قرص ب 2 يا بوپرنورفين

به دليل وابستگي جسماني زيادي كه در اثر سوء مصرف اين دارو ايجاد مي‌شود، قطع ناگهاني يا كاهش زياد در مقادير مصرف آن در اين افراد به بروز سندروم ترك مي‌انجامد. معمولاً سندروم ترك ب 2 با علائم زير همراه است.

- احساس ولع وسوسه شديد براي تهيه اين دارو يا يك مخدر جايگزين

- اسهال

- استفراغ

- دچار شدن به نشانه‌هاي مربوط به بيماري آنفلونزا نظير آبريزش بيني

- لرزش

- دردهاي عضلاني

- دچار شدن به تغييرات خلقي

براي آشنايي با انواع مواد مخدر كليك كنيد.

 

نشانه‌هاي مسموميت با قرص ب 2 

در صورت مصرف بيش از حد بوپرنورفين علائم مسمويت در فرد بروز پيدا مي‌كند كه با توجه به ميزان مصرف مي‌تواند نشانه‌هاي مختلفي داشته باشد. از جمله اين نشانه‌ها مي‌توان به سرد شدن پوست بدن، آهسته شدن ريتم تنفسي، كاهش سطح هوشياري، غش، كما و يا مرگ اشاره كرد. با توجه به خطرناك بودن بروز اين نشانه‌ها در صورتي كه اين علائم را در فردي مشاهده كرديد لازم است تا بيمار هرچه سريع تر به يك مركز درماني منتقل شود. 

 

نكاتي در خصوص قرص بوپرنورفين

براي آنكه فرد بتواند از شر اين علائم ناخوشايند خلاص شود ابتدا بايد تحت نظر پزشك قرار بگيرد تا داروهاي مناسب را دريافت كند. سپس با مراجعه به مشاوره ترك اعتياد كه توسط روانشناسان ارائه مي‌شود نسبت به دريافت برنامه ترك ب 2 اقدام كند. مراجعه به روان شناس در اين مواقع از آن جهت اهميت دارد كه درمانگر در طول جلسات درمان راهكارهاي مقابله با وسوسه را به فرد آموزش مي‌دهد. هم‌چنين با شناسايي عوامل محيطي، رواني و خانوادگي كه در اعتياد فرد نقش اساسي را بازي مي‌كنند تلاش مي‌كند برنامه‌اي براي حل و فصل اين مشكلات در اختيار فرد قرار دهد تا اعتياد به طور ريشه‌اي حل شده و از احتمال لغزش‌هاي مكرر نيز كاسته شود. 

همچنين گاهي ممكن است فرد نياز به سم زدايي داشته باشد كه اين مسئله با تشخيص متخصص صورت مي‌گيرد. براي بازپروري بهترفرد؛ بهره بردن از جلسات گروه درماني و آشنايي با افرادي كه در شرايط مشابهي قرار دارند اين اعتماد به نفس را به فرد مي‌دهد كه او نيز مي‌تواند ترك كند و در اين مسير تنها نيست. در اين جلسات همچنين به افراد در حال ترك تكنيك‌هاي مديريت هيجانات، يادگيري فعاليت‌هاي سازنده و بهبود مشكلات خلقي آموزش داده مي‌شود. 

براي اطلاع بيشتر درباره ترك اعتياد به مواد مخدر كليك كنيد.

انتخاب مركز مشاوره حامي هنر زندگي براي ترك اعتياد

همه افرادي كه از اعتياد رنج مي‌برند به دنبال راهكاري براي رهايي از اين مسئله هستند اما مشكلات رواني و جسماني كه در پي آن پديد مي‌آيد درمان را با مشكل مواجه مي‌كند با اين حال مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با داشتن مشاوراني برجسته و ايجاد محيطي امن و آرام امكان درمان هرگونه اعتياد را بدون استفاده از روش‌هاي سنتي امكان پذير كرده است و به افراد درگير با اعتياد اطمينان خواهد داد تا در كمترين زمان ممكن دوران پاكسازي را سپري كرده و بتوانند روند عادي زندگي خود را دنبال كنند. همچنين حامي هنر زندگي به افرادي كه تمايل ندارند خانواده‌هايشان در جريان موضوع اعتيادشان باشند اين اطمينان را مي‌دهد كه تمامي روند درمان و مشاوره به صورت يك راز باقي خواهد ماند و اطلاعات نزد اين مركز محفوظ مي‌ماند. 

براي اطلاع از روند دريافت مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

سوالات متداول

در صورتي كه يك وعده از داروي بوپرنورفين را فراموش كرديم آيا مي‌توانيم در وعده بعدي ميزان دارو را افزايش دهيم؟

خير. در صورتي كه نزديك به وعده بعدي دارو قرار دارد از مصرف آن بپرهيزيد و در ساعت مقرر خود دارو را استفاده كنيد. همچنين مصرف آن را نيز افزايش ندهيد.

مصرف ب 2 در دوران بارداري و شيردهي خطر دارد؟

مصرف ب 2 مي‌تواند باعث بروز نشانه‌هاي اعتياد و ترك در نوزادي شود كه مادرش در دوران بارداري و شيردهي از اين قرص مصرف مي‌كرده است. به همين منظور در صورتي كه احساس كرديد باردار هستيد موضوع را با متخصص در ميان بگذاريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه قرص ب 2 و يا بوپرنورفين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: قرص ب 2

امتیاز:
بازدید:
برچسب: قرص ب 2،
موضوع:
[ ۲۷ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۳۱:۲۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی