مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

چه ميزان با اهميت ويتامين ب براي كودكان آشنا هستيد؟ راه‌هاي افزايش اين ويتامين در كودكان چيست؟ ويتامين‌ها انواع مختلفي دارند كه وجودشان مخصوصا در زمان كودكي بسيار مهم است. اين ويتامين‌ها در رشد جسمي و ذهني كودك تاثيرات بسيار زيادي دارد كه نمي‌توان آن‌ را ناديده گرفت. يكي از اين ويتامين‌ها ويتامين ب است كه اهميت بسيار زيادي دارد. كمبود اين ويتامين با علائمي خودش را نشان مي‌دهد كه عوارض بسياري را به دنبال خود دارد. اما وجود بيش از حد اين ويتامين هم مي‌تواند مشكلاتي را به وجود بياورد. براي آشنايي بيشتر در خصوص اين ويتامين تا انتهاي مطلب با ما همراه باشيد. همچنين مشاوره كودك مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كننده باشد.

منبع: ويتامين ب براي كودكان

 

اهميت ويتامين ‌ب براي كودكان

وجود ويتامين ب در كودكان بسيار مهم است. اين ويتامين باعث سوخت و ساز بهتر بدن مي‌شود و در توليد انرژي نقش بسيار زيادي دارد. براي تقويت و رشد هوش و حافظه كودك هم بسيار مهم و ضروري است. انواع مختلف اين ويتامين عملكردهاي متفاوتي از بدن را بهبود مي‌بخشد.

ويتامين ب براي كودكان | ويتامين b1

ويتامين b1 يا تيامين مسئول تبديل كربوهيدرات و قندها به انرژِي در بدن كودك هستند. اين ويتامين مي‌تواند از سيستم عصبي او در برابر هر آسيب و مشكلي محافظت كند. اين ويتامين در كودكان براي انتقال پيام‌ها از مغز به ساير اندام‌ها بسيار لازم است. در هر كودك لازم است اين ويتامين در حدود 500 تا 900 ميلي گرم در روز به بدنش برسد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ويتامين b1 كليك كنيد.

ويتامين ب براي كودكان | ويتامين b6

ويتامين b6 يا پيريدوكسين براي عملكردهاي مختلف قسمت داخلي بدن كودك لازم است. اين ويتامين نقش بسيار ضروري در كاركرد درست قلب و عروق دارد. تاثير اين ويتامين در سيستم عصبي كودك را نمي‌توان ناديده گرفت. اين ويتامين مي‌تواند هضم غذا را در كودك بهبود ببخشد و همينطور سيستم ايمني بدن او را به شدت تقويت كند. اين ويتامين براي كاركرد مغز هم تاثيرات بسياري دارد و مي‌تواند باعث خلق و خوي متناسب در كودك بشود و استرسش را تا حدودي از بين ببرد. هركودك در طول روز بايد 5 تا 10 ميلي گرم از اين ويتامين را در روز دريافت كند.

ويتامين ب براي كودكان | ويتامين b7

ويتامين b7 يا بيوتين ويتاميني محلول در آب است و در خانواده ويتامين ب كمپلكس قرار مي‌گيرد و براي عملكرد‌هاي متابوليك بدن كودك بسيار ضروري است. اين ويتامين به سوخت و ساز كربوهيدرات و چربي‌ها كمك بسيار زيادي مي‌كند. ويتامين b7 براي بهداشت رواني كودك، كم‌شدن استرس و حفظ سلامت سيستم عصبي كودك نقش مهمي دارد. اين ويتامين براي كودكاني كه ديابت نوع دو دارند، بسيار مفيد است و مي‌تواند ميزان انسولين را در آن‌ها ثابت نگه دارد و سطح آن‌ را كنترل مي‌كند. وجود اين ويتامين براي رشد و حفظ مو و ناخن‌هاي سالم در كودك بسيار مهم است. لازم است كودكان در روز بين 12 تا 40 ميلي گرم از اين ويتامين استفاده كنند.

ويتامين ب براي كودكان | ويتامين  b12

ضرورت وجود ويتامين B12 يا كوبالامين در كودكان و بزرگسالان به يك اندازه است. اين ويتامين لازمه تغذيه DNA است و بر رشد كودك تاثيرات بسياري دارد. مي‌تواند كودك را از ابتلا به آسم محافظت كند و تا حدودي مي‌تواند بدن كودك را براي مقابله با ويروس ايدز تقويت كند. همچنين به افزايش گلبول قرمز كمك مي‌كند و به حفظ سيستم عصبي‌ مي‌پردازد. بهتر است اين ويتامين در حدود 2 الي 5 ميلي گرم در روز به بدن كودك برسد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه تغذيه نوزاد تا شش ماهگي كليك كنيد.

نشانه‌هاي كمبود ويتامين ب در كودكان

ضعف بدني

احساس خستگي در طول روز، بي‌انرژي بودن، احساس درد در اعضاي مختلف بدن، تحريك‌پذيري شديد، احساس سوزن سوزن شدن در بدن، ضعف، كم خوني، سرگيجه، تحليل رفتن عضلات و كاهش يكباره وزن و تنگي نفس مي‌تواند ناشي از كمبود ويتامين ب باشد.

مشكلات پوستي

بروز زخم در گوشه‌هاي دهان، به وجود آمدن خال در قسمت‌هاي مختلف بدن، بروز لكه‌هاي گوشتي روي پوست و قرمز شدن ناگهاني پوست بدن ممكن است به علت عدم وجود ويتامين ب در بدن كودك باشد.

عدم وجود بهداشت رواني

نداشتن كنترل بر روي اعصاب و روان، بروز اختلالات، برهم خوردن حافظه و فراموشي و داشتن افسردگي مي‌تواند نشانه كمبود ويتامين ب باشد.

مضرات زياد بودن ويتامين ب براي كودكان

ويتامين‌ها لازمه رشد و حفظ سلامت بدن هستند اما وجود بيش از حد آن‌ها در بدن مي‌تواند منجر به بروز مشكلاتي شود. اگر اين ويتامين مخصوصا نوع b1 به مقدار زيادي از راه تزريق وارد بدن شود مي‌تواند مشكلاتي مانند تشنج، سردرد، ضعف عضلات، بي‌نظمي در ضربان قلب را ايجاد كند. اما استفاده از موادغذايي حاوي اين ويتامين باعث بروز مشكلات نمي‌شود.

اگر اين ويتامين به مقدار زيادي وارد بدن شود به خصوص نوع b3 مي‌تواند باعث بروز آلرژي مانند گرگرفتگي بشود، عوارض آسم را شدت ببخشد، اثرات سمي را در كبد به جا بگذارد كه در نهايت اختلالات كبدي زيادي را ايجاد مي‌كند. در يك نوع ديگر عوارض زياد بودن اين ويتامين مخصوصا ويتامين b6 مي‌تواند فرد را در راه رفتن و خوابيدن دچار اختلال كند و بر سيستم عصبي او تاثير بگذارد.

مضرات كمبود ويتامين ب براي كودكان

كمبود ويتامين ب مي‌تواند بر سيستم عصبي كودك تاثير منفي بگذارد و او را دچار اختلال كند. ايجاد اختلال در يادگيري و تمركز يكي ديگر از عوارض كمبود اين ويتامين است. همچنين مي‌تواند باعث كاهش حافظه كودك بشود و تغييرات منفي را در خلق و خوي او ايجاد كند. ناهشياري و گيجي هم مي‌تواند يكي از مضرات كمبود ويتامين ب در كودكان باشد. ممكن است كودكتان پوستي تيره و بسيار خشك يا  بسيار چرب با آكنه داشته باشد كه نتيجه كمبود اين ويتامين است. خوب نشدن زخم در كودك هم يكي ديگري مضرات كمبود اين ويتامين مي‌باشد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه تغذيه سالم كليك كنيد.

راه‌هاي افزايش ويتامين ب براي كودكان

دارو

ممكن است اين ويتامين در بدن كودك شما به قدري پايين باشد كه با تشخيص متخصص مجبور به استفاده از داروهاي حاوي ويتامين ب باشيد. در بعضي موارد هم پرشك تشخيص مي‌دهد كه از راه تزريق اين كار صورت بگيرد.

موادغذايي

مواد غذايي مثل شير، آجيل، گوشت، تخم‌مرغ، ماهي، حبوبات، غلات و نان ذرت حاوي اين ويتامين هستند كه حتما بايد در برنامه غذايي كودك قرار بگيرند. 

 

سوالات متداول

بچم دچار قند خون هستش و دكتر براي اون ويتامين ب تجويز كرده دليلش چيه ؟

همانطور كه گفتيم ويتامين b7  كه يكي از انواع ويتامين‌هاي ب مي‌باشد. اين ويتامين براي كودكاني كه ديابت نوع دو دارند، بسيار مفيد است و مي‌تواند ميزان انسولين را در آن‌ها ثابت نگه دارد و سطح آن‌ را كنترل كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه ويتامين ب براي كودكان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: ويتامين ب براي كودكان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ويتامين ب براي كودكان،
موضوع:
[ ۲۹ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۲۴:۵۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی