مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

صميميت با فرزندان به معناي توانايي ايجاد حس نزديكي و رابطه عميق با آنهاست. برخي والدين تصور مي‌كنند كه فرزندان بايد بزرگ شوند تا بتوانند با آن‌ها ارتباطي نزديك برقرار كنند، در صورتي كه همدلي با فرزندان بايد از كودكي آغاز شود تا مهارت‌هاي دوست داشتن و صميمي شدن را از همان كودكي ياد بگيرند‌. در يك خانواده سالم همه اعضا با يكديگر احساس نزديكي كرده و خود را جزئي از يك كل مي‌دانند، پس در زمان سختي به حمايت يكديگر مي‌شتابند و اجازه نمي‌دهند عضوي از اين خانواده در هر موقعيتي كه باشند، به سختي بيافتد. اگر احساس مي‌كنيد با وجود تلاش‌هايتان هنوز هم از نتوانسته‌ايد با فرزندان و ديگر اعضاي خانواده رابطه‌اي صميمانه برقرار كنيد، زمان آن رسيده تا از مشاوره خانواده استفاده نماييد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه صميميت در خانواده كليك كنيد.

منبع: صميميت فرزندان

 

راه هاي افزايش صميميت با فرزندان

براي ايجاد رابطه‌اي صميمانه با فرزندان لازم است مراحل رشدي و توانايي‌هاي كودك خود را در سنين مختلف بشناسيد. شما با درك فرزندتان، راحت‌تر با او ارتباط برقرار مي‌كنيد. صميميت در خانواده لازمه رشد و پيشرفت اعضاي آن مي‌باشد. براي آگاهي بيشتر در زمينه مراحل رشدي كليك كنيد. 

برخي از راه‌هاي افزايش صميميت با فرزندان عبارتند از:

1- احترام به فرزندان و گوش دادن به صحبت‌هاي آن‌ها، باعث مي‌شود فرزندان حس ارزشمندي را در وجود خود حس كرده و احساس تعلق پذيري داشته باشند‌. براي اطلاع بيشتر از احترام به فرزندان كليك كنيد.

2- با محبت به فرزندان‌تان به آن‌ها آرامش و اطمينان بدهيد. همچنين مشاركت دادن آنان در تصميم گيري‌ها باعث افزايش اعتماد به نفس و استقلال در آن‌ها مي‌شود.

3- با فرزندان خود صحبت كنيد و از دغدغه‌ها و مشكلات آن‌ها جويا شويد، حامي فرزندانتان باشيد و سعي كنيد راه حلي براي مشكلاتشان پيدا كنيد.

4- به عهدهايي كه با فرزندان خود مي‌بنديد عمل كنيد، رازدار خوبي باشيد تا اعتماد فرزندتان را جلب كنيد.

5- براي صميميت با فرزندان‌، انتظارات و خواسته‌هاي خود را از فرزندانتان تعيين كنيد و به گونه‌اي آن‌ها را مطرح كنيد كه بتوانند درك كنند.

6- به جاي فرزندانتان تصميم نگيريد و به آن‌ها حق انتخاب دهيد تا آنچه را كه مي‌خواهند انجام دهند و اگر تصميم اشتباهي بگيرند با صحبت كردن سعي كنيد مسئله را حل كنيد. در تصميم گيري‌ها خودخواه نباشيد‌.

7- در آخر فرزندانتان را همانطور كه هستند بپذيريد و از مقايسه كردن آن‌ها اجتناب نماييد، فقط سعي كنيد زمينه‌ي رشد آن‌ها را فراهم كنيد.

صميميت با فرزندان نه رفاقت با آن ها

معناي رفيق بودن با صميميت تفاوت دارد؛ در سبك فرزند پروري ايده آل بايد با قاطعيت با فرزند خود رفتار كنيد و مرزهاي خودتان را مشخص كنيد تا رابطه‌ي پدر و مادري حفظ شود. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه سبك فرزند پروري كليك كنيد.

فرزندان خود را به درستي تربيت كنيد و دائما چالش‌ها و مشكلات زندگي آنان را برطرف نكنيد، ولي براي حل آن‌ها به فرزندانتان كمك كنيد. رفتاري متناسب با علايق، شخصيت و سن فرزند خود داشته باشيد و در عين حال روابط دوستانه و منطقي ميان خود ايجاد كنيد. والدين نيز بايد از ثبات رواني برخوردار باشند تا بتوانند فرزندان خود را به خوبي تربيت كنند و خانواده سالم‌شان را تشكيل دهند. براي اطلاع بيشتر در زمينه خانواده سالم كليك كنيد. 

چرا بايد با فررندان خود صميمي باشيم؟

فرزندان شما نياز دارند تا در رابطه با مسائل زندگي‌شان با كسي صحبت كنند، شما بايد با ايجاد فضايي محبت آميز و ايمن اين فرصت را به فرزندان خود بدهيد تا درباره‌ي مسائلي كه ذهنش را درگير كرده با شما صحبت نمايند. حتي مي‌توانيد در رابطه با مسائل جنسي به صورت مستقيم يا غير مستقيم با او صحبت كنيد. نحوه برخورد با فرزندان در سن بلوغ اهميت زيادي دارد، چرا كه مسائل جنسي نيز به ديگر مسائل اضافه مي شوند.
در صورت صميميت با فرزندان و داشتن نقش حامي؛ آنان اعتماد به نفس بالاتري پيدا مي‌كنند و مسئوليت‌هاي خود را با دلگرمي بيشتري انجام مي‌دهند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه نحوه برخورد با فرزندان در سن بلوغ كليك كنيد.

كارهايي كه باعث عدم صميميت با فرزندان مي شود

گاهي اوقات والدين رفتارهايي مي‌كنند كه باعث رنجيده شدن فرزندان مي‌شود و صميميت بين آن‌ها كاهش مي‌يابد. همانطور كه والدين مي‌توانند رابطه‌ي نزديكي با فرزندان خود برقرار كنند، با انجام بعضي رفتارها به راحتي اين صميميت از بين مي‌رود. در ادامه به برخي از اين رفتارها اشاره مي‌شود:

1. سرزنش كردن مداوم فرزندان به خصوص وقتي كه كار اشتباهي انجام مي‌دهند باعث مي‌شود تا اعتماد به نفس آن‌ها كاهش يافته و بيشتر نگران و مضطرب شوند.

2. مسخره كردن و تحقير فرزندان باعث مي‌شود كه احساس بي‌ارزشي كنند و منزوي و گوشه گير شوند. مسخره كردن از مهم‌ترين موانع در صميميت با فرزندان است.

3. بي‌توجهي به علايق فرزندان، تصميم گرفتن به جاي آنان و مخالفت كردن‌هاي مداوم با فرزندان باعث مي‌شود كه فرزندتان در آينده قدرت تصميم گيري و انتخاب نداشته و همچنان نياز باشد شما براي او تصميم بگيريد.

4. از بحث و مشاجره‌هاي زياد با فرزندان اجتناب كرده و خود را كنترل كنيد، زيرا با داد و فرياد خود را ضعيف نشان مي‌دهيد. همچنين بايد فضايي را در خانه ايجاد كنيد كه فرزندان بدون ترس با شما صحبت كنند. بگذاريد تا در مسير زندگي كوشش و خطا كنند تا درس بگيرند‌.

5. در جمع از فرزندتان بدگويي نكرده و او را دعوا نكنيد زيرا با اين كار غرور آن‌ها جريحه دار مي‌شود و تاثيرات مخربي بر ذهن‌شان مي‌گذارد.

6. و در آخر شما الگوي رفتاري فرزندتان هستيد و هنگامي كه خطايي انجام مي‌دهد شايد از شما خود ياد گرفته، بنابراين به جاي سرزنش كردن او ابتدا خودتان را اصلاح كنيد.

تاثير خدمات روانشناسي بر صميمت با فرزندان

ارتباط خوب و صميمي با فرزندان از اصول مهم تربيت فرزند است كه به شما كمك مي‌كند تا فرزندان سالم و موفقي تربيت كنيد. روانشناس به شما كمك مي‌كند تا فرزند خود را بهتر بشناسيد و با آگاهي از تفاوت‌هاي ميان خود و آن‌ها، درك و همدلي بيشتري با فرزندان‌تان داشته باشيد. روانشناسان و متخصصان مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در هر كجا كه هستيد، ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه صميميت با فرزندان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: صميميت فرزندان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: صميميت فرزندان،
موضوع:
[ ۳۰ مهر ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۴۲:۲۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی