مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آزادي فرزندان در خانواده چقدر بايد باشد؟ مفهوم آزادي در خانواده بيشتر به معناي داشتن حق انتخاب در عمل و فكر كردن است. خانواده‌هاي بسيار محدود كننده و يا بسيار سهل گير  دير يا زود در برهه‌اي از زمان با مشكلات متعددي در مورد آزادي فرزندان رو به رو مي‌شوند. اعتياد فرزندان، انتخاب دوستان ناباب، عدم تمايل به كار كردن (بي مسئوليتي)، پرخاشگري، افت تحصيلي و... از جمله مسائلي است كه فرزندان اين خانواده‌ها را دچار چالش مي‌كند. آگاهي از نيازهاي فرزندتان و محدوده آزادي آنان در هر سني مي‌تواند براي اتخاذ يك روش مناسب به شما كمك كند. مشاوره خانواده نيز با در نظر گرفتن نقش همه افراد در خانواده براي داشتن يك خانواده به شما سالم كمك مي‌كند. براي اطلاع بيشتر از  خانواده سالم كليك كنيد.

منبع: آزادي فرزندان

 

استقلال و آزادي فرزندان

با ورود فرزندانتان به سن نوجواني، به تدريج خواستۀ آن‌ها براي استقلال و آزادي بيشتر خواهد شد و در مقابل نگراني پدر و مادرها نيز هر روز بيشترشده و ممكن است براي مديريت شرايط، تبديل به والدين كنترل گر شوند. با ادامه اين روند صميميت با فرزندان كاهش يافته و والدين آن‌ها را بيشتر از خانه مي‌رانند. والدين با سلب آزادي فرزندان خود گمان مي‌كنند كه توانستند آن‌ها را از آسيب‌ها مصون نگه دارند.

معمولا نوجوانان براي دستيابي به استقلال، توجه‌اي به حرف‌هاي پدر و مادر نمي‌كنند. با آن‌ها بحث و دعوا كرده و انتظاراتي نشدني از والدين خود دارند.

اين گونه والدين در ظاهر مراقب سلامت جسماني و رواني فرزندان خود هستند اما در حقيقت نوجوان خود را در برابر كوچكترين حوادث به شدت آسيب پذير مي‌كنند. براي كسب اطلاع بيشتر از آزادي در خانواده كليك كنيد. 

والدين چرا و چگونه آزادي فرزندانشان را سلب مي كنند؟

والديني كه با تحصيل فرزند خود در دانشگاه مخالف هستند، مادري كه دائم نگران معتاد شدن فرزندش است و مدام او را كنترل مي‌كند؛ پدري كه هميشه فرزند خود را سرزنش كزده و هيچوقت او را تشويق نمي كند، مادري كه تا آخر دوره ابتدايي تمام كارهاي فرزندش را انجام مي‌دهد، والديني كه به جاي فرزند خود فكر كرده و تصميم مي‌گيرند و....

اين والدين در ظاهر نسبت به عدم استقلال فرزندشان احساس ناراحتي مي‌كنند اما در واقع از اين وابستگي احساس خوبي داشته و گمان مي‌كنند كه از اين راه مي توانند مانع آسيب‌هاي احتمالي به فرزندشان شوند. در صورتي كه از عواقب اين كار خبر ندارند و يا در صورت آگاهي عمدا نمي‌خواهند شرايط موجود را تغيير دهند.

احترام به آزادي فرزندان در خانواده

در بيشتر اوقات والدين تصور مي‌كنند تنها فرزنداني شايسته هستند كه نظرات آن‌ها را بدون هيچ چون و چرايي بپذيرند. اما با اين شيوه فرزندپروري، افرادي تربيت مي‌شوند كه به بلوغ و رشد فكري نرسيده و در بزرگسالي توانايي دفاع از حقوق خود را ندارند.
والدين بايد با تدبير، بينش و آگاهي آزادي لازم را به فرزندان خود بدهند و آن‌ها را هدايت كنند تا به مسير انحرافي كشيده نشوند؛ ولي نبايد آزادي را در فرزندان خود سركوب نمايند.

والدين آگاه از همان كودكي به فرزندان خود حق انتخاب داده و نظر آن‌ها را در مسائل مختلف جويا مي‌شوند. فرزندان اين والدين قادر به انديشيدن، تصميم گيري و انتخاب هستند. اين افراد اشتباهاتي نيز دارند، اما مسئوليت اشتباهات‌شان را مي‌پذيرند و در صدد جبران آن‌ها خواهند بود.
پس دادن آزادي به فرزندان به آن معنا نيست كه در همه چيز آزاد باشند، بلكه اين آزادي بايد كنترل شده باشد. آزادي پسران در خانواده نيز بايد به اندازه دختران مشخص باشد. براي اطلاع از نحوه تعيين آزادي پسر در خانواده  كليك كنيد. 

انواع آزادي فرزندان در خانواده

شيوه‌هاي تربيتي مختلف تاثيرات متفاوتي بر فرزندان مي‌گذارد. هر والدي تلاش مي‌كند به هر طريقي سلامت خانواده و اعضاي آن را حفظ نمايد. اما با استفاده از روش‌هاي نادرست، تنها به فرزندان و آينده آن‌ها آسيب خواهند زد. در ادامه سه شكل از انواع آزادي به فرزندان در خانواده را بررسي كرده ايم كه در ميان آن‌ها خانواده‌هاي توانا، توانسته‌اند فرزنداني موفق‌تر تربيت كنند. 

1. آزادي فرزندان در خانواده سخت گير

- والدين نسبت به احساسات فرزندان خود توجهي ندارند و بي اهميت هستند.
- والدين نسبت به قوانين خانه بسيار سخت گير هستند و هيچ استثنايي در اجراي قوانين وجود ندارد. براي اطلاع بيشتر از قوانين خانه كليك كنيد.
- آن‌ها دائما فرزندان خود را كنترل كرده و آن‌ها را به شدت زير نظر دارند.
- والدين با فرزندان خود صحبت نمي‌كنند و در هيچ يك از تصميمات، فرزندان خود را مشاركت نمي‌دهند.
- فرزندان در اين خانواده‌ها در آينده به افرادي مطيع و يا پرخاشگر و تهاجمي تبديل شده و نمي‌توانند در مسائل گوناگون به راحتي تصميم بگيرند.

2. آزادي فرزندان در خانواده توانا

- والدين با توجه به روحيات و احساسات فرزندان خود قوانين را وضع مي‌كنند و براي قوانين خود دلايل منطقي دارند.                       

- آن‌ها فرزندان‌شان را ارزشمند مي‌دانند و به رابطه‌ي خود با آنان اهميت مي‌دهند.

- والدين هويت مستقل فرزندان خود را مي‌پذيرند.
- صحبت‌هاي فرزندان براي والدين ارزشمند است و به جاي ايرادگيري به نكات مثبت صحبت‌هاي‌شان توجه مي‌كنند.
- فرزندان در اين نوع خانواده‌ها، آينده خوبي دارند و افرادي موفق و مسئول مي‌شوند كه به راحتي مي‌توانند تصميم بگيرند.
- اين سبك فرزند پروري بهترين نوع تربيت است. براي اطلاع بيشتر از فرزند پروري كليك كنيد.

3. آزادي فرزندان در خانواده سهل گير

- والدين فكر مي‌كنند كه فرزندشان بدون مخالفت والدين بهتر تربيت مي‌شود.

- نتيجه‌ي اشتباهات فرزندانشان را به آن‌ها گوشزد نمي‌كنند.

- قوانين و مقرراتي وضع مي‌كنند اما نسبت به اجراي آن‌ها سخت گير نيستند.

- تنها مواقعي در كار كودك يا نوجوان دخالت مي‌كنند كه مشكل جدي پيش آمده باشد.

- فرزندان در اين سبك فرزند پروري در آينده دچار كمبود عزت نفس مي‌شوند و براي پذيرش مسئوليت‌ها آمادگي كافي ندارند.

تاثير خدمات روانشناسي بر آزادي فرزندان در خانواده

همانطور كه گفته شد ميزان آزادي فرزندان در خانواده و رفتار با آن‌ها بسيار مهم بوده و تاثير زيادي بر شخصيت آنان مي‌گذارد. به همين دليل ضروري است كه در زمينه سبك فرزندپروري با يك روانشناس مشورت كنيد. روانشناس با بررسي شرايط، بهترين سبك فرزند پروري را به شما معرفي كرده و در صورت وجود مشكل در خانواده، با ريشه يابي آن جهت حل مساله اقدام مي‌كند. متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمتتان هستند تا شما را ياري كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر از مشاوره خانواده كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه آزادي فرزندان در خانواده مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: آزادي فرزندان

امتیاز:
بازدید:
برچسب: آزادي فرزندان،
موضوع:
[ ۵ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۴:۰۳:۱۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی