مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

انواع ازدواج در هر حالت شامل عهد و پيماني اخلاقي و قانوني است كه به وسيله آن زن و مرد با يكديگر محرم، متحد و شريك مي‌شوند و خانواده‌اي را تشكيل مي‌دهند. ميل به ازدواج در ذات همه انسان‌ها وجود دارد و همه انسان‌ها تمايل دارند كه براي خود شريك جنسي و عاطفي داشته باشند، خانواده تشكيل دهند و بچه دار شوند. ازدواج اشكال و صورت‌هاي مختلفي دارد. مثل ازدواج فاميلي، ازدواج موقت، ازدواج با زن يا مرد مطلقه، ازدواج اجباري، ازدواج سفيد و غيره كه در ادامه مقاله به بررسي آن‌ها مي‌پردازيم. ضمن اينكه امروز بيشتر افراد به مشاوره ازدواج روي آورده‌اند تا به شناخت درستي از اين مقوله برسند.

منبع: انواع ازدواج

 

انواع ازدواج كدامند؟

ازدواج شكل‌هاي مختلفي دارد كه به علت تفاوت در ديدگاه و فرهنگ افراد صورت مي‌گيرد. از طرفي برخي از انواع ازدواج صرفاً به دليل تفاوت‌هاي فرهنگي و اجتماعي و يا قومي اتفاق مي‌افتند. در نگاهي كلي مي‌توانيم انواع و اشكال ازدواج را به ترتيب زير بيان كنيم:

1. انواع ازدواج | ازدواج موقت

ازدواج موقت كه به نام صيغه نيز شناخته مي‌شود، ازدواجي است كه در آن زن و مرد براي مدت معيني به يكديگر محرم مي‌شوند و مهريه‌اي نيز براي زن مشخص مي‌شود. باطل كردن ازدواج موقت يا صيغه راحت است و با تمام شدن زمان آن خود به خود رابطه زوجين باطل مي‌شود. براي كسب اطلاعات در زمينه ازدواج موقت كليك كنيد.

2. انواع ازدواج | ازدواج مجدد

افرادي كه طلاق مي‌گيرند و يا همسر خود را از دست مي‌دهند معمولا دوباره ازدواج مي‌كنند. ازدواج مجدد در افرادي كه طلاق گرفته‌اند بسيار بيش تر از افرادي است كه همسر خود را از دست داده‌‌اند. تحقيقات نشان داده كه ازدواج مجدد براي سلامت جسمي و روحي افراد پس از طلاق يا بيوه شدن بسيار مفيد است. در ازدواج مجدد ممكن است يك فرد مجرد بخواهد با يك فرد مطلقه يا بيوه ازدواج كند كه در اين زمينه نيز مزايا و معايبي وجود دارد. براي كسب اطلاعات در زمينه ازدواج مجدد كليك كنيد.

3. ازدواج فاميلي

ازدواجي كه زن و مرد جد مشترك داشته باشند مثلا دختر عمه و پسر دايي باشند. در ازدواج فاميلي امكان معلول شدن فرزند بيش تر از ساير ازدواج‌ها است و بايد قبل از ازدواج مشاوره ژنتيك انجام شود. ازدواج فاميلي در خاورميانه رايج‌تر از نقاط ديگر دنيا است. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه  ازدواج فاميلي كليك كنيد.

4. انواع ازدواج | ازدواج اجباري

ازدواج اجباري يعني مجبور كردن يكي از طرفين براي ازدواج. در اين شكل ازدواج يكي از طرفين را به وسيله فشار رواني يا فشار و سو استفاده جسمي و فيزيكي مجبور به ازدواج مي‌كنند. قربانيان اين ازدواج در اكثر مواقع زنان هستند. براي كسب اطلاعات در زمينه ازدواج اجباري كليك كنيد.

5. ازدواج سفيد

در اين شكل ازدواج زوجين بدون اين كه ازدواج خود را ثبت قانوني كنند و عقد شرعي بخوانند، زندگي مشترك خود را شروع مي‌كنند. در برخي كشورها اين نوع ازدواج را پيش زمينه‌اي براي ازدواج رسمي مي‌دانند ولي ازدواج سفيد در ايران مورد قبول نيست و مردم نسبت به آن ديدگاه منفي دارند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ازدواج سفيد كليك كنيد.

6. ازدواج مصلحتي

در اين شكل ازدواج افراد براي دلايل سياسي يا به طور كلي هرچيزي كه مصلحت ازدواج در آن باشد با هم ازدواج مي‌كنند. در اين نوع ازدواج عشق و علاقه پايه‌ي ازدواج نيست و در واقع وجود هم ندارد.

7. انواع ازدواج | ازدواج صوري

ازدواج بدون عشق مهم‌ترين نشانه اين نوع ازدواج است. هدف از ازدواج صوري تشكيل خانواده نيست و در واقع براي فرار از قانون انجام مي‌شود. معمولا افرادي كه مي‌خواهند مهاجرت كنند يا اقامت يك كشور را بگيرند با فردي از آن كشور يا فردي كه اقامت آن كشور را دارد، ازدواج مي‌كنند. اين يكي را مي‌توان ازدواج بدون عشق نيز ناميد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه ازدواج بدون عشق كليك كنيد.

8. ازدواج ميان گرايشي

شكلي از ازدواج است كه در آن زن و مرد گرايش‌هاي جنسي متفاوتي دارند و از لحاظ گرايش روحي و جنسي با يكديگر متناسب نيستند. مثلا ازدواج بين يك زن دگرجنس گرا با مرد همجنس گرا يك ازدواج ميان گرايشي است. اين نوع ازدواج معمولا براي مخفي كردن گرايش جنسي يكي از طرفين انجام مي‌شود كه بيشتر در بين افراد مشهور صورت مي‌گيرد. اگر هدف از ازدواج مخفي كردن گرايش جنسي باشد به آن ازدواج بنفش مي‌گويند. در واقع ازدواج ميان گرايشي نيز نوعي ازدواج مصلحتي است.

9. ازدواج هم جنس گرايان

شكلي از ازدواج كه در آن دو فرد هم جنس مثلا دو زن كه هم جنس گرا هستند با يكديگر ازدواج مي‌كنند. اين نوع ازدواج در بسياري از كشورها پذيرفته شده است و زوج هم جنس مي‌توانند كودكي را به فرزندي بگيرند و يا از طريق روش‌هاي مصنوعي بچه دار شوند. ولي در كشور ايران اين شكل ازدواج ممنوع است و نگاه مردم در اين زمينه بسيار منفي مي‌باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه هم جنس گرايي كليك كنيد.

10. انواع ازدواج | ازدواج كودكان

در كثر كشورها سن ازدواج 18 سال مشخص شده است و افراد كمتر از اين سن كودك محسوب شده و ازدواج آن‌ها نيز با عنوان ازدواج كودكان شناخته مي‌شود. در صورتي كه فرد مقابل سن قانوني داشته باشد يا بسيار بزرگتر باشد، به آن كودك همسري گفته مي‌شود. براي كسب اطلاع بيشتر از كودك همسري كليك كنيد.

11. ازدواج غيابي

در اين نوع ازدواج يكي از طرفين حضور ندارد و در نتيجه ازدواج بدون حضور او انجام مي‌شود. معمولا در اين نوع ازدواج يكي از زوجين در خارج از كشور، زندان و يا سربازي است.  

12. ازدواج با خود يكي از انواع ازدواج است؟

سولوگامي يا ازدواج با خود شيوه‌اي جديد از ازدواج است كه فرد تصميم مي‌گيرد با خودش ازدواج كند. در نگاه اول اين امر امكان ناپذير و به مانند يك بيماري جلوه مي‌كند، اما از سال 1993 اين جريان توسط ليندا بيكر شروع شد. او در مراسمي رسمي با حضور جمعي از آشنايان در مقابل آينه ايستاد و بعد از خواند خطبه عقد توسط عاقد به خودش بله گفت. ليندا پس از ازدواج به تنهايي خود ادامه داده و با خودش وارد رابطه عاطفي مي‌شود. سولوگامي در كشورهايي چون آمريكا، ژاپن، تايوان، انگلستان و... نيز اتفاق مي‌ا‌فتاد. براي كسب اطلاع بيشتر از ازدواج با خود كليك كنيد.

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي

با استفاده از خدمات روانشناسي مي‌توانيد اطلاعات جامعي در زمينه ازدواج به دست آوريد و با بررسي همه جوانب، ازدواج موفقي داشته باشيد. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي اين امكان را فراهم كرده تا در هركجا كه هستيد به صورت تلفني با مشاوران و متخصصان اين مركز تماس گرفته و با آنان مشورت نماييد. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج و اشكال ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: انواع ازدواج

امتیاز:
بازدید:
برچسب: انواع ازدواج،
موضوع:
[ ۶ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۰۰:۱۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی