مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مخالفت خانواده پسر با ازدواج امري است كه بسياري از زوجين با آن مواجه شده‌اند. ممكن است با شرايطي روبرو شويد كه دختري را براي ازدواج مي‌پسنديد ولي خانواده با انتخاب شما مخالفت مي‌كنند. در چنين شرايطي تنش‌هايي بين شما و خانواده‌تان ايجاد مي‌شود. در اكثر مواقع دليل اصلي مخالفت والدين، عدم اعتماد به انتخاب شماست و گمان مي‌كنند انتخاب همسر بايد توسط خودشان كه با تجربه‌تر هستند صورت بگيرد. در صورتي كه از انگيزه‌هاي ازدواج خود مطمئن هستيد، بهترين راه حل اين است كه به صورت منطقي با خانواده خود صحبت كنيد. مشاوره قبل از ازدواج مي‌تواند در انتخابي مطمئن به شما ياري رساند تا بتوانيد به ازدواج موفق دست يابيد و همچنين نگراني خانواده‌تان را كاهش دهيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ازدواج موفق كليك كنيد.

منبع: خانواده پسر

 

دلايل مخالفت خانواده پسر با ازدواج او

مخالفت خانواده‌ها با ازدواج پسرانشان چند دليل اصلي دارد. والدين هميشه تصور مي‌كنند كه خودشان مي‌توانند دختر بهتري براي فرزندشان انتخاب كنند و مصلحت فرزندشان را بهتر مي‌دانند. پدر و مادر ها فكر مي‌كنند كه هنوز فرزندشان به بلوغ عاطفي و فكري كافي براي اينكه بتواند انتخاب مناسبي براي ازدواج داشته باشد نرسيده‌اند. مخالفت خانواده پسر با ازدواج او سه دليل كلي دارد:

۱- ناراضي بودن از دختر منتخب پسر

برخي خانواده‌ها اساسا با دختري كه پسرشان انتخاب كرده مخالفند و گمان مي‌كنند كه خودشان بايد براي او همسري انتخاب كنند. در حقيقت اين خانواده‌ها تنها به مشورت دادن پسرشان و عدم تائيد دختري كه او برمي‌گزيند قانع نيستند و مي خواهند مستقيما تصميم گيرنده باشند. مشكل اين است كه خانواده‌ها به جاي اينكه به دنبال همسري مناسب براي پسرشان باشند، به دنبال عروسي مناسب براي خود هستند كه بتوانند به او افتخار نمايند. براي كسب اطلاعات در زمينه انگيزه هاي ازدواج كليك كنيد.

۲- هراس خانواده از جدايي و مستقل شدن فرزند از خانواده

اين خانواده‌ها ترجيح مي‌دهند كه پسرشان به دلايلي فعلا ازدواج نكنند. به عنوان مثال پسري كه در خانواده‌اش نقش پدر و پشتيبان را ايفا مي‌كند و به او وابستگي مالي دارند؛ اعضاي خانواده نگرانند كه اين ازدواج منجر به از دست دادن تكيه گاهشان شود. يا پسري را فرض كنيد كه مادر وابستگي شديدي به او دارد. همين امر سبب مي‌شود كه عروس را به عنوان يك رقيب ببيند. دليل ديگري كه بسيار در بين خانواده شايع است شك در توانايي پسر براي اداره كردن زندگي مي‌باشد. در اين موارد خانواده فكر مي‌كنند كه پسرشان به قدر كافي آگاه نيست و هنوز توانايي مالي اداره زندگي را ندارد.

3- در نظر داشتن دختري در دوستان و اطرافيان

در بعضي از موارد خانواده، دختر ديگري را در آشنايان پسنديده‌اند به همين دليل با انتخاب پسرشان مخالفت مي‌كنند تا پسر راضي شود كه به انتخاب آن‌ها تن دهد و با دختر منتخب‌شان ازدواج كند. براي كسب اطلاعات در زمينه معيارهاي انتخاب همسر كليك كنيد.

نحوه مخالفت خانواده با ازدواج پسر

مخالفت خانواده پسر با ازدواج او، از قديم ايام تاكنون نيز ديده مي‌شود. در وهله اول اكثر خانواده‌ها مخالفت‌شان را نشان مي‌دهند ولي با ديدن دختر مورد علاقه پسرشان، مخالفتشان را علني نشان دهند و شروع به كارشكني در روابط آن‌ها مي‌كنند.در بعضي از مواقع والدين حرفي مي‌زنند كه پسر جوانشان را بر سر دو راهي قرار دهند. به عنوان مثال "مطمئني بهتر از او را پيدا نمي‌كني؟"  يا مي‌گويند "خودت انتخاب كردي، اگه اتفاقي افتاد ديگه به ما ربطي ندارد" بدين ترتيب به طور غير مستقيم نيز مخالف خودشان را با انتخاب او را ابراز مي‌كنند. در شديدترين حالت، امكان قطع رابطه و عدم حمايت مالي نيز وجود دارد. براي كسب اطلاعات در زمينه دخالت والدين در ازدواج كليك كنيد.

در مقابل مخالفت خانواده ها چه كار كنيم؟

نكته اصلي كه در مورد مخالفت خانواده پسر با ازدواج او بايد بدانيد اين است كه هر مخالفتي از سوي خانواده‌ها به معناي داشتن سوء نيت نيست. همانطور كه توضيح داده شد مشكل اصلي مخالفت خانواده پسر با ازدواج به دليل عدم اطمينان خانواده‌ها به صلاحيت پسرشان براي انتخاب شخص مناسب است. به همين دليل بهتر است تا معيارهاي انتخاب همسر را براي خود و همسر آينده‌تان يكبار ديگر مرور كنيد. داشتن ملاك و معيار اولين قدم براي دفاع از شخص مورد نظر است. نقش خانواده در ازدواج هم قبل از ازدواج و هم در سال‌هاي بعد از ازدواج همچنان اثر دارد، پس مخالفت‌ها را ناديده نگيريد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه نقش خانواده در ازدواج كليك كنيد.

دوستي‌هاي قبل از ازدواج در شكل گيري رابطه عاطفي اهميت بسياري دارند، پس در چنين ازدواج‌هايي بايد بيشتر براي انتخاب همسر دقت به خرج دهيد. مخالفت و دخالت والدين در ازدواج در بسياري از موارد پيش آيد، پس به جاي لجبازي بهتر است در مورد شخصي كه براي ازدواج پسنديده‌ايد با والدين خود مشورت كنيد و آن‌ها را براي ديدن او ترغيب نماييد؛ چرا كه ديده‌ها با شنيده‌ها بسيار متفاوت است. براي كسب اطلاعات در زمينه دوستي هاي قبل از ازدواج كليك كنيد.

تاثير خدمات روانشناسي بر مخالفت خانواده پسر با ازدواج

مخالفت خانواده‌ها با ازدواج در برخي مواقع صحيح و در برخي مواقع اشتباه است كه بايد با بررسي دليل مخالفت، گامي در جهت حل مشكل برداشت. در صورت مخالفت شديد خانواده، دريافت مشاوره رواشناسي مي‌تواند راهكاري براي رهايي از شك و ترديدها همچنين كاهش اختلافات خانوادگي باشد. روانشناس به شما كمك مي‌كند تا به بهترين نحو با خانواده خود برخورد كرده و رضايت و تمايل قلبي آنان را براي ازدواج به دست آوريد. متخصصان و روانشناسان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: خانواده پسر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خانواده پسر،
موضوع:
[ ۱۱ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۳۸:۱۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی