مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا مي‌دانيد معيارهاي ازدواج موفق چيست؟ انتخاب همسر از مهم‌ترين دغدغه‌هايي است كه هر فرد در زندگي با آن روبرو مي‌شود؛ چراكه كل روند زندگي را تغيير داده و انتخابي سرنوشت ساز است. آمادگي براي ازدواج و آگاهي از معيارهاي ازدواج موفق نقش تعيين كننده‌اي در خوشبختي زوجين و داشتن رابطه‌اي پايدار ايفا مي‌كند. آمادگي براي ازدواج تنها به وضعيت مالي و اقتصادي محدود نمي‌شود و افراد بايد از لحاظ فكري و احساسي نيز براي شروع يك زندگي مشترك آماده باشند تا بتوانند ازدواج موفق را تجربه كنند. در واقع زماني كه تصميم به ازدواج مي‌گيريد، قبل از هر چيزي بايد از آمادگي خود و طرف مقابل براي داشتن معيارهاي ازدواج موفق مطمئن باشيد.

منبع: ازدواج موفق

 

نقش معيارهاي ازدواج موفق در داشتن رابطه اي ماندگار

معيارهاي ازدواج موفق تضمين كننده رابطه‌اي زيبا و لذت بخش در كنار فردي است كه عاشق او هستيد. اما براي شروع يك زندگي مشترك موفق، بايد ابتدا به يك خودشناسي و سپس شناخت همسر آينده‌تان برسيد. همچنين قبل از انتخاب همسر آينده تان، مهارت‌هاي لازم براي ازدواج موفق را نيز بايد ياد بگيريد. براي كسب اطلاعات در زمينه مهارت هاي لازم براي ازدواج موفق كليك كنيد. 

به زبان ديگر مي‌توان گفت عشق به تنهايي تعيين كننده موفقيت در ازدواج نيست. بسياري از افراد در شروع يك رابطه فقط به عشق و علاقه در آن رابطه توجه مي‌كنند و نمي‌دانند در يك زندگي مسائل مختلفي پيش مي‌آيد كه براي حل و رو به رو شدن با آن‌ها نياز به آگاهي و مهارت‌هايي دارند. براي آن كه بتوانيد يك ازدواج موفق داشته باشيد، اول بايد معيارهايي براي خود تعيين نماييد تا رابطه‌تان را آن طور كه مي‌خواهيد هدايت كنيد. براي كسب اطلاعات در زمينه معيارهاي انتخاب همسر كليك كنيد.

معيارهاي ازدواج موفق چيست؟

براي داشتن يك ازدواج موفق بايد ابتدا تعريف خودتان را از چنين ازدواجي مشخص كنيد. صميميت بين زوجين، احترام به همسر، شاد بودن در كنار همسر و... همگي از نشانه‌هاي ازدواج موفق هستند. اما براي رسيدن به اين ويژگي‌ها نياز به يك سطح بالاتري از آگاهي داريد. به همين منظور ما در ادامه معيارهايي براي ازدواج موفق مشخص كرده‌ايم كه به شرح زير مي‌باشند:

1- تجربه و درك افراد از زندگي

يكي از معيارهاي ازدواج موفق داشتن تجربه و درك بالا است. مسلما افرادي كه با سختي‌هاي زندگي به شيوه‌اي معقول روبرو مي‌شوند و سازگاري بهتري با شرايط دشوار دارند، آمادگي بيشتري براي ازدواج خواهند داشت. از آنجايي كه معمولا پختگي و استقلال افراد با سن آنان رابطه مستقيم دارد، در سنين پايين احتمال طلاق و جدايي زوج‌ها از يكديگر بيشتر است. حتي گاه اين درك باعث مي‌شود تا فرد با گذشته همسرش به طور منطقي كنار بيايد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه گذشته همسر كليك كنيد.

2- داشتن عزت نفس بالا

اگر خودتان را دوست نداشته باشيد، نمي‌توانيد ديگران را هم دوست بداريد و به آن‌ها عشق بورزيد. داشتن عزت نفس بالا از از معيارهاي ازدواج موفق است و به شما كمك مي‌كند تا زندگي زناشويي موفقي داشته باشيد. در حقيقت عزت نفس بالا رابطه مستقيمي با موفقيت در ازدواج دارد.

3- توانايي شاد بودن در زمان مجردي و تنهايي

براي ايجاد روابط متعادل بايد دو طرف بتوانند با تنهايي‌شان كنار بيايند، يعني خودآگاهي داشته باشند و در اوقاتي كه فعاليت‌هاي جداگانه دارند، بتوانند از زندگي لذت ببرند. زياده روي در با هم بودن مي‌تواند منجر به يكنواختي و سرد شدن رابطه شود.

4- ازدواج موفق | داشتن ثبات در شغل و حرفه

اشتغال به كار مناسب و رضايت بخش، علاوه بر ايجاد ثبات مالي باعث ايجاد امنيت ذهني و هيجاني مي‌شود. در واقع شادابي در شغل و حرفه در روابط صميمانه ازدواج تاثير مثبت مي‌گذارد. عكس اين قضيه نيز درست است و استرس و فشار كاري انرژي‌تان را تحليل مي‌دهد و بر روابط تان تاثير مخرب مي‌گذارد.

5- شناخت كافي از خود و طرف مقابل

زوج‌ها قبل از ازدواج بايد بتوانند نقاط قوت و همچنين ضعف‌هاي خود را بشناسند. كاستي‌هاي خود را قبول كرده و براي بهبود آن‌ها تلاش كنند. شناخت پيش از ازدواج، فرصت مناسبي ايت تا زوجين نسبت به خواسته‌ها و نيازها، علايق، سرگرمي‌ها و خط قرمزهاي يكديگر آگاهي پيدا كنند، كه با افزايش آمادگي براي ازدواج نيز همراه است. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه شناخت پيش از ازدواج كليك كنيد.

6- ازدواج موفق | قاطعيت در بيان خواسته ها و انتظارات

توانايي گفتن خواسته‌ها خود به طور واضح باعث رشد صميميت در ازدواج مي‌شود. افرادي كه اين توانايي را ندارند نقش منفعل_ پرخاشگر خواهند داشت. جسارت بيان خواسته‌ها با خشونت تفاوت بسياري دارد. در حاليكه خشونت رفتار كنترل گرايانه است اما اين نوع جسارت براي بيان خواسته‌ها، اگر با صداقت، صراحت و رعايت حق طرف مقابلمان باشد، به ايجاد روابط پايدار كمك شاياني مي‌كند. براي كسب اطلاع در زمينه صميميت بين زوجين كليك كنيد.

در نظر گرفتن اولويت ها در معيارهاي ازدواج موفق

نگرش افراد در معيارهاي ازدواج موفق مي‌تواند تا حدودي متفاوت باشد. تعيين كردن اولويت‌هاي خود در معيارهاي مناسب ازدواج و همچنين انگيزه‌هاي ازدواج به شما كمك مي‌كند تا با آمادگي بيشتر و ذهني باز به استقبال ازدواج و تشكيل خانواده قدم برداريد. آمادگي براي ازدواج و داشتن معيارهاي ازدواج موفق، در هر دو طرف بايد وجود داشته باشد. با مشاوره قبل از ازدواج مي‌توانيد از شك و ترديدهاي ناشي از انتخاب همسر و زمان مناسب براي ازدواج رهايي يابيد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه انگيزه‌هاي ازدواج كليك كنيد.

براي داشتن يك ازدواج موفق چه كار كنيم؟ 

با توجه به معيارهاي مطرح شده در زمينه يك ازدواج موفق براي بسياري از افراد اين سوال پيش مي‌آيد كه براي دست يابي به اين معيارها بايد چه كارهايي انجام داد. ما در ادامه به چند راهكار عمومي در اين زمينه اشاره كرده‌ايم. با اين حال توجه داشته باشيد كه براي دست يابي به مهارت‌هاي تخصصي‌تر در زمينه ارتباط با همسر لازم است كه از يك روانشناس متخصص در حيطه زوج يا خانواده كمك بگيريد.

1- براي هويت مستقل فرد مقابل ارزش قائل شويد

ازدواج به معناي شريك شدن زندگي با فردي ديگر در بسياري از جنبه‌هاست. با اين حال اين شراكت نبايد به بهاي از دست رفتن هويت فردي هريك از شما تمام شود. در واقع در يك ازدواج موفق زن و شوهر علاوه بر اينكه در زمينه‌هاي مشترك زندگي پيش رفت مي‌كنند، مي‌توانند به توانمندي‌هاي فردي بالاتري نيز دست يابند. به اين معنا كه طرفين براي رشد شخصي فرد ديگر به اندازه رشد شخصي خود ارزش قائل‌اند و به او كمك مي‌كنند اهداف و خواسته‌هاي خود را دنبال نمايد. افرادي كه به خاطر زندگي مشترك مجبورند تمام علايق و خواسته‌هاي شخصي خود را ناديده بگيرند، اغلب رضايت زناشويي پايين‌تري نيز دارند و احساس ناكامي بيشتري را در درون خود پرورش مي‌دهند.

2- ياد بگيريد كه ابتدا خودتان را دوست بداريد 

كمي به رفتارهايي كه در ارتباط با خود داريد نگاه كنيد. بررسي نماييد كه چقدر در زندگي براي خود ارزش قائل هستيد و به درستي از جسم و روانتان مراقبت مي‌كنيد؟ افرادي كه اهميت چنداني براي خود قائل نيستند يا دائما خود را تحقير مي‌كنند و قدمي براي خودشكوفايي شخصي بر نمي‌دارند، اغلب در دوست داشتن فرد ديگر نيز شكست مي‌خورند. چرا كه عشق و علاقه آن‌ها همواره يا به صورت محبت‌هاي افراطي ابراز مي‌شود يا خالي از توجه و مراقبت كافي است. در نتيجه براي اينكه بتوانيد در ارتباطي سالم با همسرتان قرار بگيريد، ابتدا تلاش كنيد با خودتان در صلح باشيد و براي ارتقاي عزت نفستان كاري انجام دهيد. اگر احساس مي‌كنيد در اين زمينه با مشكلات زيادي رو به رو هستيد، كمك گرفتن از يك روانشناس مي‌تواند تا حد زيادي در بهبود وضعيتتان موثر باشد. 

3- در مورد مستقل بودن آگاهي بيشتري پيدا كنيد 

همه افراد تا حدي از اين موضوع آگاهي دارند كه ازدواج به معناي كسب استقلال از خانواده است و تا زماني كه افراد به درستي از والدين خود مستقل نشوند، نمي‌توانند به ازدواج موفقي دست يابند. با اين حال تعريف افراد از استقلال در اكثر موارد بسيار محدود است. براي مثال ممكن است برخي افراد جدا شدن فيزيكي از خانه پدري را معادل استقلال طلبي بدانند. اين در حالي است كه علاوه بر اين شما بايد بتوانيد در ابعاد ديگر از جمله زمينه‌هاي مالي و هيجاني نيز به استقلال دست يابيد. استقلال هيجاني به اين معناست كه بتوانيد به بلوغ رواني برسيد و تمام احساساتتان در گرو رفتارهاي پدر و مادر قرار نداشته باشد.

4- خودآگاهي تان را تقويت كنيد 

علاوه بر معيارهاي عمومي كه براي ازدواج وجود دارد هركس ملاك هاي شخصي خود را نيز دارد كه بي‌توجهي به آن‌ها مي‌تواند باعث احساس شكست و ناكامي پس از ازدواج شود. پس بسيار اهميت دارد كه اين ملاك‌ها را بشناسيد و در مورد آن‌ها با همسر آينده‌تان گفت و گو كنيد. مقدمه اصلي شناخت ملاك‌هاي شخصي اين است كه خودتان را بشناسيد. از خود بپرسيد كيستيد؟ چه علايقي داريد و مهم ترين ارزش‌هايتان در زندگي چه چيزهايي هستند؟ اگر احساس مي‌كنيد با وجود گذر از دوران نوجواني همچنان در مورد خود و اهدافتان سردرگم هستيد يا نمي‌توانيد به شناخت درستي از خود دست يابيد، بهتر است قبل تصميم گيري براي ازدواج ابتدا از يك روانشناس براي بهبود مهارت خودآگاهي‌تان كمك بگيريد.

5- مهارت هاي ارتباط موثر را فرا بگيريد 

براي اينكه بتوانيد يك زندگي موفق داشته باشيد بيش از هرچيز به مهارت‌هاي ارتباطي موثر نياز داريد. براي مثال بايد تمرين كنيد كه يك شنونده همدل باشيد و يا هيجانات ناخوشايند نظير خشم را در موقعيت‌هاي پرفشار كنترل كنيد. علاوه بر اين يادگيري برقراري گفت و گوي موثر و نحوه صحيح مخالفت با خواسته‌هاي نامعقول همسر از جمله مواردي هستند كه حتما بايد آن‌ها را فراگرفته و تمرين نماييد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه زندگي مشترك موفق كليك كنيد.

6- ازدواج موفق | الگوهاي تربيتي فرد را بررسي كنيد 

بسيار اهميت دارد كه ببينيد فردي كه مي‌خواهيد با او ازدواج كنيد در چه فضايي رشد كرده و چه سبك تربيتي داشته است. ممكن است تفاوت سبك‌هاي تربيتي تا قبل از بچه دار شدن بحران چنداني ايجاد نكند اما اغلب پس از به دنيا آمدن فرزندان به مشكلات و تعارضات مختلفي مي‌انجامد. براي بررسي اين موضوع كمك گرفتن از مشاوره پيش از ازدواج مي‌تواند تا حد زيادي كمك كننده باشد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد.

7- بالا بردن قدرت پذيرش در خود 

پس از ازدواج همه چيز طبق خواسته‌هاي شخصي شما پيش نمي‌رود. طبيعتا هر شخصي ويژگي‌هاي ناپسندي دارد و هيچ انساني كامل نيست. بر همين اساس همسر شما نيز از اين موضوع مستثني نبوده و قطعا خصوصياتي خواهد داشت كه ممكن است شما آن را نپسنديد. با اين حال براي اينكه هر اختلافي منجر به تعارض عميق در زندگي‌تان نشود، بايد انعطاف پذيري ذهني خود را بالاتر برده و تلاش كنيد پذيرش بيشتري نسبت به يكديگر داشته باشيد. در واقع لازم است يكديگر را همان طور كه هست بپذيريد و دائما با سرزنشگري و انتقاد فرد مقابل را نيازاريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: ازدواج موفق

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ازدواج موفق،
موضوع:
[ ۲۲ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۷:۲۵:۴۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی