مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

رفتار مادر با پسر خود چگونه بايد باشد؟ آيا تربيت دختر و پسر براي مادران متفاوت است؟ معمولا پسران سرسختي‌هاي بيشتري نسبت به دختران دارند و برقراي ارتباط عاطفي با آن‌ها براي مادران دشوارتر است. تقريبا مي‌توان گفت همه مادران آرزو دارند كه يك مادر خوب براي فرزند خود باشند. اما اينكه چقدر در اين امر موفق مي‌شوند بستگي به مسائل مختلفي دارد. در تربيت پسران لازم است كه مادر از نحوه رشد رواني و اجتماعي فرزند خود آگاه باشد، نيازهاي متفاوت او را بشناسد و از مهارت‌هاي ارتباطي كافي براي برقراري رابطه‌اي صميمانه با او برخوردار باشد. اگر شما نيز فرزند پسري داريد كه در تربيت و ارتباط با او چالش‌هايي را تجربه مي‌كنيد، در ادامه اين مقاله به ارائه توضيحاتي در مورد مادر شدن و ارتباط با فرزندان پسر پرداخته‌ايم كه مطالعه آن مي‌تواند براي شما سودمند باشد. 

منبع: ارتباط مادر و پسر

 

توصيه هايي در مورد رفتار مادر با پسر

مادران در برخورد با پسران خود لازم است يكسري نكات را رعايت كنند تا بتوانند ارتباط بهتري با آن‌ها برقرار كنند. ارتباط سالم بين مادر و فرزند از آن جهت اهميت دارد كه اساس تمام روابط بعدي را در زندگي فرد تشكيل مي‌دهد زيرا ارتباط با مادر، مفهوم دلبستگي در سطح روان فرد را نيز شكل مي‌دهد. نقش مادر در تربيت فرزندان با توجه به جنسيت آن‌ها جايگاه متفاوتي پيدا مي‌كند، اما در رابطه با پسران، مادر نقش مهم‌تري در شكل دهي خودباوري و اعتماد به نفس بازي مي‌كند.

شما به عنوان مادر بايد براي برقراري ارتباطي سالم و كامل به نكاتي توجه نماييد. اگر با وجود رعايت اين نكات هنوز هم در ارتباط با او با مشكلاتي دست و پنجه نرم مي كنيد، قبل تشديد كشمكش، موضوع را با كمك مشاوره خانواده حل نماييد.

براي آشنايي بيشتر درباره مفهوم دلبستگي و نقش مادر در تربيت فرزندان كليك كنيد.

1- رفتار مادر با پسر مهرباني و صميميت را پرورش مي دهد

مادر در خانواده منبع مهر و محبت محسوب مي‌شود. فرزندان اغلب، رفتار مهربانانه و صميمانه را از طريق همانند سازي با مادر خود ياد مي‌گيرند. پسران در كنار ويژگي‌هاي مردانه نظير قدرت طلبي، براي آن كه بتوانند در آينده ارتباط مثبتي با ديگران برقرار كنند؛ نياز دارند تا يكسري ويژگي‌ها و مهارت‌هاي زنانه را نيز تمرين كنند. در اين زمينه مادران اصلي‌ترين الگوي فرزند خود هستند و با ارتباطي كه مادران با فرزند پسر خود شكل مي‌دهند، در حقيقت به او كمك مي‌كنند كه در آينده ارتباط بهتر و سالم تري را با همسر خود شكل دهد. در واقع يك مادر خوب و نمونه در تمامي مراحل زندگي فرزند خود تمام تلاش خود را براي پرورش صميميت و مهرباني در فرزندان انجام مي‌دهد.

براي شناخت بيشتر با ويژگي هاي يك مادر خوب و نمونه كليك كنيد.

2- به پسرتان بياموزيد مسئوليت رفتارهاي خود را به عهده بگيرد

برخي از مادران به خاطر عشق و محبت زيادي كه به فرزند خود دارند، هر زماني كه او مرتكب اشتباهي مي‌شود، آن‌ها را ناديده مي‌گيرند. اين ناديده انگاري و عدم برخورد مناسب زمينه سازِ رفتارهاي مخربي نظير بي مسئوليتي در آينده مي‌شود. در حقيقت يكي از علل بي مسئوليتي در مردان تربيت نادرست در دوره كودكي و نوجواني است.

براي آنكه مسئوليت پذيري را در فرزند خود پرورش دهيد از همان ابتدا زماني كه فرزندتان رفتار اشتباهي انجام مي‌دهد به او فرصت دهيد تا عواقب كارهايش را ببيند و مسئوليت آن‌ها را بپذيرد. البته اين رفتار مادر با پسر بايد به دور از تحقير و سرزنش باشد. اما فراموش نكنيد كه براي تنبيه كودك خود نيز از روش‌هاي سالم استفاده نماييد. 

براي آشنايي با راهكارهاي افزايش مسئوليت پذيري و روش هاي تنبيه كودكان كليك كنيد.

3- به فرزند پسرتان مهارت هاي زندگي را آموزش دهيد

مردان در اجتماع با فشارها و استرس‌هاي مختلفي مواجه مي‌شوند. استرس‌هاي شغلي، مالي و مسائل مربوط به اداره خانواده از جمله مهم‌ترين اين استرس‌ها هستند. آن‌ها براي آن كه بتوانند در برابر عوارض استرس و فشار عصبي از خود محافظت كنند؛ بايد با مهارت هاي زندگي و سازگاري آشنا باشند. اين مهارت‌ها معمولا از دوران ابتدايي زندگي شكل مي‌گيرند و به مرور زمان تقويت مي‌شوند. مادران در پرورش مهارت‌هاي زندگي و مهارت‌هاي سازگاري در فرزندان خود نقش بسزايي دارند. براي اطلاع بيشتر درباره آموزش مهارت هاي زندگي به كودكان كليك كنيد.

مانند مورد قبل برخي از مادران از سر عشق و دلسوزي هنگامي كه فرزندشان با شرايط سختي مواجه مي‌شوند به جاي آن كه به او بياموزند چگونه در برابر مشكلات ايستادگي كند، خودشان مسئوليت كارها را به عهده مي‌گيرند تا فرزندشان متحمل سختي نشود. اين رفتار مادر با فرزند پسر در دراز مدت آسيب زيادي به فرزند شما مي‌زند چرا كه شما آمادگي لازم براي برخورد با سختي‌ها را در او ايجاد نكرده‌ايد. در نتيجه زماني كه فرزندتان با استرس‌هاي شديدتري در آينده مواجه مي‌شود به دليل فقدان مهارت‌هاي كافي نظير مهارت حل مساله، ممكن است براي رفع مشكلات خود دست به رفتارهاي مخربي بزند. به همين دليل لازم است كه بهترين روش تربيتي را اتخاذ نماييد.

4- به او آزادي عمل بدهيد

سعي كنيد كه به پسرتان آزادي بيشتري بدهيد. بگذاريد در زندگي شكست را تجربه كنند و مشكلات خود را در زمينه‌هايي به تنهايي حل نمايند. همچنين به او بياموزيد كه شهامت صحبت كردن داشته باشد و در صورتي كه از چيزي ناراحت شد بتواند آزادانه ناراحتي خود را ابراز كند. بسياري از مادرها انتظار ندارند كه فرزند پسرشان گريه كند در صورتي كه اين رفتار در هنگام ناراحتي يك موهبت است و آن را نبايد از فرزندتان بگيريد. گاهي رفتاري را والدين ناپسند مي‌دانند در صورتي كه يك ويژگي محسوب مي‌شود. به همين دليل است كه همواره به والدين و مخصوصا مادرها توصيه مي‌كنيم كه آموزش‌هاي لازم براي رفتار با پسر خود را دريابند.

براي آگاهي بيشتر در زمينه آموزش پدر و مادر كليك كنيد.

كلام آخر

توجه داشته باشيد كه با توجه به تمامي مواردي كه اشاره شد احتمالا شما نيز به اهميت اين مسئله پي برده باشيد كه نقشتان به عنوان مادر تا چه ميزان در آينده و رشد فرزندتان موثر است. در واقع شما به عنوان اولين معلم كودك خود شناخته مي‌شويد كه مفاهيم و مهارت‌هاي بسياري را بايد به كودكتان آموزش دهيد. بسياري از مادرها آگاهي درستي از اين مسئله ندارند و با عقايد و تفكرات پوچ خود زندگي پسران خود را تباه مي‌كنند.

در كنار اين مسئله براي آنكه بتوانيد به عنوان يك مادر به بهترين نحو با فرزند پسر خود رفتار كنيد لازم است تا با يك مشاور در زمينه كودك در ارتباط باشيد. مشاور با توجه به تجربه و دانش خود مي‌تواند اصول كلي را در اختيارتان قرار دهد و مرحله به مرحله شما را ياري رساند. همچنين در صورتي كه با فرزندتان اختلاف و مشكلاتي داريد كمك گرفتن از مشاوره خانواده ضروري است.

براي اطلاع از روند دريافت مشاوره خانواده و مشاوره كودك كليك كنيد.

سوالات متداول درباره رفتار مادر با پسر

- فرزند خيلي لوس شده چون او بچه اول خانواده بود و اصلا نمي توانستم به او نه بگويم يا تنبيهش كنم اكنون او 5 ساله است چه كاري بايد انجام دهم؟ 

متاسفانه هنگامي كه خانم‌ها براي اولين بار طعم مادر شدن را مي‌چشند احساس مي‌كنند كه زندگي براي آن‌ها از نو شروع شده و همه جور بهايي به فرزندشان مي‌دهند. اين رفتار به مرور باعث مي‌شود كه كودك با كوچكترين اخم و يا تن صداي بالاي شما ناراحتي خود را بروز دهد و از شما حرف شنوي نداشته باشد. لازم است كه كودك خود را قبل از فرستادن به مدرسه و بدتر شدن شرايط، با كمك گرفتن از يك مشاوره كودك در جهت تربيت صحيح او تلاش كنيد.

براي شناخت بيشتر در رابطه با مادر شدن و شروع دوباره زندگي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه رفتار مادر با پسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: ارتباط مادر و پسر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ارتباط مادر و پسر،
موضوع:
[ ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۲۵:۱۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی