مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

موانع موفقيت و پيشرفت چه چيزهايي هستند؟ بسياري از افراد با وجود همه تلاش‌هايي كه مي‌كنند نمي‌توانند طعم موفقيت را در زندگي خود بچشند. همين امر باعث مي‌شود كه دائما از خود بپرسند چه چيزي مانع پيشرفت من مي‌شود يا چرا من نمي‌توانم همانند ديگران به دستاوردهاي خوشايند دست پيدا كنم؟ شناسايي موانعي كه در اين مسير بر سر راهتان قرار دارند به شما كمك مي‌كند تا عملكرد خود را بهبود ببخشيد و با سهولت بيشتري به موفقيت دست يابيد. مشاوره شغلي و مشاوره روانشناسي به شما كمك مي كنند تا مسائل را از نظر يك كارشناس مد نظر قرار بديد. براي دريافت مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: موانع موفقيت و پيشرفت | موانع رسيدن به هدف چيست

 

اهميت شناخت موانع موفقيت و پيشرفت

ممكن است در زندگي خود فردي بسيار تلاشگر باشيد اما همواره در رسيدن به موفقيت با شكست مواجه شويد. اين مسئله مي‌تواند شما را نااميد كرده و باعث شود كه عزت نفستان آسيب ببيند. از همين رو بسيار اهميت دارد كه موانع اصلي كه بر سر راهتان قرار دارد را بشناسيد و با حل و فصل آن‌ها فرايند دست يابي به پيشرفت و موفقيت در زندگي را براي خود تسهيل نماييد. براي آگاهي بيشتر درباره موفقيت در زندگي كليك كنيد.

مهم‌ترين موانع موفقيت و پيشرفت

مهم‌ترين موانع موفقيت و پيشرفت چه مواردي هستند؟ محققان با ارزيابي زندگي نامه افراد و بررسي عواملي كه در شكست‌هاي آن‌ها نقش دارند توانسته‌اند به چند عامل مهم به عنوان موانع اصلي بر سر راه موفقيت و پيشرفت اشاره كنند. ما در ادامه چند مورد از مهم‌ترين آن‌ها را بيان كرده‌ايم. براي آشنايي با ويژگي هاي افراد ناموفق كليك كنيد.

1- نداشتن برنامه ريزي درست

برنامه ريزي يكي از اصول اوليه براي موفقيت است. در واقع بسياري از مواقع شكست‌هاي ما از برنامه‌هاي نادرست نشات مي‌گيرند. براي اينكه بتوانيد يك برنامه ريزي منطقي و قابل اجرا داشته باشيد لازم است زمان را به درستي مديريت كرده و اهداف قابل دسترسي براي خود تعيين كنيد. همچنين بسيار اهميت دارد كه برنامه شما انعطاف پذير باشد و شما آن را دائما متناسب با نيازهاي خود و مطالبات محيطي به روز كنيد. اگر احساس مي‌كنيد كه همواره در اجرا كردن برنامه‌هايي كه براي خود مي‌ريزيد با شكست مواجه مي‌شويد مشاوره گرفتن از يك روانشناس مي‌تواند تا حد زيادي در بهبودي اين اوضاع به شما كمك نمايد.

2- نداشتن تمركز از جمله موانع موفقيت و پيشرفت

عدم تمركز يكي از مشكلات رايج در ميان مردم عصر حاضر است. دغدغه‌هاي ذهني زياد و انجام كارهاي گوناگون در آن واحد، باعث مي‌شود كه نتوانيد هيچ يك را به نحو احسن انجام دهيد. همچنين داشتن اضطراب و استرس زياد نيز مي‌تواند در عدم تمركز نقش بسزايي داشته باشد. در شرايطي كه تمركز نداريد نمي‌توانيد اهداف خود را به خوبي بشناسيد و همين مسئله عملكرد شما را تا حد زيادي كاهش مي‌دهد.

كمك گرفتن از فنون روانشناختي نظير ذهن آگاهي و انجام تمرين‌هايي نظير مراقبه مي‌تواند به شما كمك كند تا بتوانيد به تمركز بالاتري دست يابيد. اگر احساس مي‌كنيد هرچيز كوچكي حواس شما را پرت مي‌كند و تلاش‌هايتان تحت تاثير عدم تمركز آسيب مي‌بيند لازم است از يك متخصص در حوزه سلامت روان، نظير روانشناس براي ارزيابي دقيق تر وضعيت خود كمك بگيريد.

3- اهمال كاري

اهمال كاري يا به تعويق انداختن كارها يكي از عوامل بسيار مهمي است كه در عدم موفقيت افراد نقش پررنگي دارد. در واقع يكي از كليدهاي موفقيت افرادي كه به جايگاه دلخواه خود در زندگي مي‌رسند اين است كه هركاري را درست در زمان خود انجام مي‌دهند. در حالي كه پشت گوش انداختن وظايف و مسئوليت‌ها به مرور باعث مي‌شود كه انجام آن‌ها سخت تر به نظر برسد و اراده انسان نيز تا حد زيادي تضعيف گردد. البته اهمال كاري مشكلي است كه مي‌تواند از عوامل روانشناختي گوناگوني نشات بگيرد.

برخورداري از روحيه كمال گرايي، درگيري با اضطراب مفرط و خودانضباطي ناكافي از جمله مهم ترين عواملي هستند كه مي‌توانند با اهمال كاري ارتباط داشته باشند. اگر به تعويق انداختن كارهاي زندگي‌تان به يك سبك زندگي براي شما تبديل شده لازم است براي تغيير آن از يك متخصص روانشناس كمك بگيريد. اين مشاوره مي‌تواند حتي به صورت تلفني نيز انجام گيرد. او به شما كمك مي‌كند ريشه اصلي اين رفتار خود را بشناسيد و با حل و فصل آن زمان بندي مناسب تري را نيز براي انجام فعاليت‌هايتان به كار بگيريد و موانع موفقيت و پيشرفت را كنار بزنيد. براي اطلاع از روند دريافت مشاوره تلفني كليك كنيد.

4- كيفيت نامناسب تعاملات بين فردي

انسان‌ها در ارتباط بين فردي ساخته مي‌شوند. همه ما موجوداتي اجتماعي هستيم و به راهنمايي و تشويق ديگران نياز داريم. در نتيجه لازم است كه به مجموعه افرادي كه اطرافتان قرار دارند نگاهي بياندازيد و ببينيد آن‌ها تا چه حد به شما در مسير پيشرفت كمك مي‌كنند. نشست و برخاست با افرادي كه دائما شما را مايوس كرده يا ساز مخالف مي‌زنند ناخودآگاه و به مرور زمان شما را از پيشرفت باز مي‌دارد. در واقع موفقيت‌هاي شما مي‌تواند ميانگيني از عملكرد و نگرش اطرافيانتان باشد. در نتيجه تلاش كنيد ارتباطات خود را با افراد موفق افزايش دهيد و همواره از اين تعاملات در جهت پيشرفت و موفقيت بهره بگيريد.

5- ترس از شكست از جمله موانع موفقيت و پيشرفت

ترس از شكست عامل بزرگي است كه بسياري از افراد را از حركت باز مي‌دارد. زماني كه شما نگران شكست خوردن هستيد ترجيح مي‌دهيد هيچ ريسكي نكنيد و يا قدم مهمي در زندگي تان برنداريد كه مبادا اين قدم با شكست مواجه شود. همين الگوي رفتاري به مرور زمان، شما را از دستاوردهاي مهم زندگي محروم كرده و مانعي بر سر موفقيتتان مي‌شود. به همين خاطر لازم است بر ترس‌هاي خود غلبه كنيد. در همين راستا اهداف كوچك و قابل دسترسي براي خود تعيين كرده و خودتان را براي هرگونه شكست نيز آماده نماييد. اين را بپذيريد كه هيچ انساني كامل نيست و موفق ترين انسان‌ها نيز روزي زمين خوردن را تجربه كرده‌اند.

سوالات متداول

- كمال گرايي چگونه مانع از پيشرفت مي‌شود؟

كمال گرايي افراطي باعث مي‌شود كه افراد همواره تلاش كنند كه كامل باشند. اين افراد توقع مواجهه با هيچ گونه عيب و نقصي را ندارند. در واقع رو به رو شدن با كم و كاستي‌ها، آن‌ها را به طور كل نااميد كرده و باعث مي‌شود كه احساس كنند شكست خورده‌اند. اين احساس ناكامي و شكست در دراز مدت باعث مي‌شود فرصت‌هاي پيش روي خود را به درستي نبينيد و همواره بر كمبودها و مشكلات تمركز داشته باشيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه موفقيت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: موانع موفقيت و پيشرفت | موانع رسيدن به هدف چيست

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ آبان ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۱۶:۱۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی