مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

انتظارات غير منطقي در زندگي زناشويي عامل خطري ست كه به سرعت يك ازدواج را تا مرز جدايي و طلاق پيش خواهد برد. هر فردي از ازدواج انتظاراتي دارد و با ديد خودش به زندگي مشترك نگاه مي‌كند. برآورده كردن اين انتظارات غير منطقي كه از جمله رايج‌ترين مشكلات روابط زناشويي به شمار مي‌آيند، توسط همسر ميسر نيست. بالا بودن سطح توقعات به مرور زمان باعث ايجاد احساس اضطراب، ياس و افسردگي در شما مي‌شود؛ از طرفي به خشم و عصبانيت در همسرتان منجر مي‌گردد و به پايه زندگي مشترك لطمه مي‌زند. مشاوره روانشناسي فرصتي مناسب براي بهبود رابطه زناشويي و حل تعارضات است و به شما كمك مي‌كند تا با برطرف كردن سو تفاهم‌ها در مورد زندگي مشترك، پروراندن انتظارت واقع بينانه از رابطه زناشويي و آگاهي از نقش هر يك از زوجين در اين مسير پر چالش بتوانيد به ازدواجي موفق دست يابيد.

منبع: انتظارات غير منطقي

 

انتظارات غير منطقي در زندگي زناشويي

هر فردي بر اساس خواسته‌ها، نيازها، انگيزه‌ها ‌و‌ انتظاراتي كه دارد، اقدام به ازدواج مي‌كند. آرزوها و انتظارات غير منطقي كه به دور از واقعيت هستند، باعث مي‌شود كه در همان ابتداي زندگي شوك زيادي به شما وارد شود چرا كه گمان مي‌كنيد هيچ چيز آنطور كه مي‌خواستيد نيست. در ادامه به بررسي برخي از مهم ترين انتظارات غير منطقي در زندگي زناشويي مي‌پردازيم.

1- رابطه اي كه رضايت بخش است، هرگز تغيير نمي كند

افراد با گذشت زمان به فرآيند رشد و تكامل خود ادامه مي‌دهند، در نتيجه انگيزه‌ها، هدف‌ها، اولويت‌ها و خواسته‌هايشان نيز به تناسب آن، دچار دگرگوني و تغيير مي‌شود. با توجه به اينكه افراد در هر بازه زماني با بحران‌هايي روبه‌رو مي‌شوند، ارزيابي مجدد گذشته، آرزوها و ناكامي‌ها باعث مي‌شود كه تغييراتي در روند زندگي خود ايجاد كنند. در نتيجه روابط زناشويي شان نيز دستخوش تغييراتي مي‌شود.

دختر و پسري را در نظر بگيريد كه پسر به دليل ترفيع شغلي درگير مسئوليت‌هاي كاري و مشغله‌هاي پي در پي مي‌شود؛ اما همسرش به اين دليل كه كمتر او را مي‌بيند، احساس دلتنگي مي‌كند. مسلما در اين شرايط مرد نمي‌تواند همانند گذشته براي همسرش وقت و انرژي بگذارد يا ممكن است رابطه جنسي حين بارداري كيفيت قبل را نداشته باشد. پس هميشه بايد براي تغييرات آينده آماده بود. مشكل اصلي اينجا اين است كه آينده را به طور واقع در نظر نگيريد و انتظاراتتان بر اساس گذشته تعيين شود. پس هميشه بايد براي تغييرات آينده آماده بود.

براي اطلاع بيشتر درباره رابطه جنسي حين بارداري كليك كنيد.

2- همسرتان مسئول شادكامي شما ست

برخي از افراد به ازدواج به عنوان عاملي براي رسيدن به آرامش و شادكامي نگاه مي‌كنند و انتظار دارند تمام تفريحات و خوشي‌هايي كه در زمان مجردي از آن غافل بودند، پس از ازدواج به آن دست يابند. اين يكي از انتظارات غير منطقي در زندگي زناشويي ست كه باعث مي‌شود نه تنها فرد به شادكامي نرسد؛ بلكه پس از عدم برآورده شدن آن، ياس و ناكامي فراواني را تجربه كند. اين عقيده كه همسرتان بايستي تمام خواسته‌هايتان را برآروده كند، علاوه بر اينكه همسرتان را تحت فشار زيادي قرار مي‌دهيد در نهايت منجر به كاهش كيفيت زندگي‌تان مي‌شود؛ چرا كه باعث احساس خشم و عصبانيت در دو طرف مي‌گردد.

زوجين لازم است براي تجربه رابطه با نشاط در درجه اول به درك متقابل نسبت به نيازها و خواسته‌هاي يكديگر برسند و تلاش كنند رضايت يكديگر را تا جايي كه برايشان مقدر است فراهم كنند. با تشكر و قدرداني از رفتارهاي محبت آميز همسرتان نشان بدهيد كه به او توجه داريد. در اين صورت او نيز براي فراهم كردن موجبات شادي شما بيشتر تلاش خواهد كرد.

3- خوشبخت ماندن تا آخر عمر به همان شدت روز هاي اول عاشقي

عاشق شدن در واقع جنوني موقتي است؛ چرا كه وقتي از شدت عشق سر از پا نمي‌شناسيد، چشم‌هايتان روي عيب‌هاي طرف مقابل تان بسته مي‌شود. به عبارتي همه چيز معشوق براي شما دوست داشتني است و در هر صورت مي‌خواهيد كه با او باشيد. اين پديده داراي دلايل روان شناختي است. اكسي توسين، دوپامين و سروتونين (نوروترانسميترهاي شادي در مغز) در ادغام با هورمون‌هاي جنسي از جمله استروژن و تستوسترون موجب تحريك ميل جنسي نسبت به طرف مقابل و سرمست شدن از عشق مي‌شوند. اما اين فعل و انفعالات پايدار نيستند و چيزي كه باقي مي‌ماند، زن و شوهري هستند كه بايد با واقعيات زندگي روزمره روبرو شوند. اين دقيقا همان جايي است كه سختي كار شروع مي‌شود.

كاملا طبيعي است كه بعد از گذشت دوران ماه عسل در بين زوجين اختلافاتي پيدا شود. شايد بسياري از خصوصيات و ويژگي‌هايي كه قبلا برايتان جذاب بود اكنون برايتان عادي شود يا حتي به سوهان روحتان تبديل گردد. همين امر سبب به وجود آمدن تنش‌هاي مكرر بين زوجين خواهد شد. اما خبر خوب اين است كه همه مشاجره‌ها صرفا مشكل ساز نخواهند بود. همين گفت‌وگوها هستند كه به زن و مرد ياد مي‌دهند كه چگونه با هم رفتار كنند و به اختلافاتشان چگونه خاتمه بدهند. همچنين فرصت مناسبي است تا ياد بگيريند تا در هنگام عصبانيت چگونه همسرشان را آرام كنند.

نقش انتظارات غير منطقي در زندگي زناشويي در تباهي يك رابطه

انتظارات غير منطقي كه افراد در مورد ازدواج و زندگي زناشويي در ذهن خود مي‌پرورانند، مانند سرابي است كه معمولا جز عطش رسيدن به آن هيچ پيامد مثبت ديگري ندارد. مسلما در شرايطي كه كماكان بخواهيد به اين خواسته‌ها دست يابيد، دستاوردي جز ناكامي و مايوس شدن بيشتر خودتان و دلسرد شدن همسرتان نخواهد داشت. مشاوره جنسي و زناشويي فرصتي مناسب است تا بتوانيد به تعارض‌هاي خود و تناقض‌هاي پيش آمده پايان دهيد و با يادگيري مهارت‌هاي عشق بازي با همسر، ارتباط صحيح با همسر، افزايش حس همدلي، احترام و درك متقابل به زندگي رويايي خود نزديك‌تر شويد. 

براي آگاهي بيشتر درباره ارتباط صحيح با همسر و عشق بازي با همسر كليك كنيد.

تبديل انتظارات غير منطقي در زندگي زناشويي به انتظاراتي واقع بينانه

بد نيست كمي با خودتان فكر كنيد و ببينيد كه چه انتظاراتي از ازدواج با همسرتان داريد. طرز رفتار شما با همسرتان چگونه است؟ به نظرتان در يك ازدواج موفق چه چيزهايي بايد رعايت شود؟ اگر جواب اين سوالات را داديد، از خودتان بپرسيد كه ريشه باورهاي شما در مورد ازدواج از كجا نشات مي‌گيرد؟ در نهايت به اين نتيجه مي‌رسيد كه بسياري از انتظارات كوچك و بزرگ شما از مقوله‌اي پيچيده مانند ازدواج، مي‌تواند تاثيرات منفي زيادي بر كيفيت زندگي زناشويي شما داشته باشد. پس با پايين آوردن سطح توقعات خود و داشتن انتظاراتي واقع بينانه از زندگي زناشويي مي‌توانيد آرامش و لذت بيشتري را تجربه كنيد. در اين راه مي‌توانيد با بهره بردن از مشاوره روانشناسي تا حد زيادي اين مسكلات را كاهش داده و احساس بهتري نسبت به قبل را تجربه نماييد.

براي دريافت مشاوره ما به شما مركز حامي هنر زندگي را معرفي مي‌كنيم چراكه با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني در زمينه مشكلات زناشويي و همچنين مسائل جنسي كه نقش زيادي در كاهش اين مشكلات دارد؛ جزء بهترين و جامع ترين مراكز خدمات روانشناسي است. اين مركز با گردهم آوري جمعي از متخصصين توانسته خدمات خود را با بالاترين سطح كيفيت ارائه دهد. ما در اين مركز شرايطي را براي شما فرآهم آورده‌ايم تا بتوانيد از هر كجاي كشور با مشاوران ما به صورت تلفني و حضوري در ارتباط باشيد.

براي اطلاع بيشتر درباره روند دريافت مشاوره جنسي كليك كنيد.

سوالات متداول  

انتظارات غير منطقي در زندگي زناشويي با چه آسيب‌هايي همراه است؟

اين مسئله به مرور مي‌تواند بهداشت جسمي و رواني شما را به خطر بياندازد و در كنار بيماري‌هاي روحي از جمله افسردگي، آسيب‌هاي جسماني مانند فشار خون بالا، سردردهاي عصبي و مشكلات قلبي را به وجود آورد. در نتيجه اين مسائل باعث مشكلات بسياري در زندگي و روابط زناشويي مي‌شود و ممكن است به طلاق منجر گردد. 

براي آگاهي بيشتر درباره مشكلات روابط زناشويي كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه روابط زناشويي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: انتظارات غير منطقي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: انتظارات غير منطقي،
موضوع:
[ ۵ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۳:۲۳:۴۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی