مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مدت زمان خواستگاري تا عقد قاعده ثابتي ندارد و از مواردي است كه عرف هر جامعه‌اي آن را تعيين مي‌كند. در جامعه ايران طولاني شدن مدت ‌زمان خواستگاري تا عقد چالش‌هاي زيادي را براي طرفين ايجاد مي‌كند. برخي از زوجين در طول اين دوره و بعد از خواستگاري نسبت به ازدواج سرد مي‌شوند و دائماً ازدواج را به تعويق مي‌اندازند. در بسياري از موارد نيز پشيماني بعد از عقد در يكي از طرفين بوجود مي‌آيد. احساس بلاتكليفي بسياري از افراد را در اين دوره آزار مي‌دهد چرا كه آن‌ها وضعيت مشخص و ثابتي ندارند. با آگاهي از مشكلات طولاني شدن زمان خاستگاري تا عقد و راه‌هاي پيشگيري از اين مشكلات، مي‌توانيد گامي موثر براي شروع ازدواج موفق خود برداريد.

منبع: خواستگاري عقد

 

مدت زمان خواستگاري تا عقد | چالش‌هاي پيش رو

معمولاً زوجيني كه بعد از توافق در جلسه خواستگاري عقد را زياد به تعويق مي‌اندازند، مشكلاتي را تجربه مي‌كنند كه در بسياري از مواقع منجر به دلسرد شدن آن‌ها نسبت به ازدواج مي‌شود. در صورتي كه دختر و پسر نامزد شده باشند، مدت زمان نامزدي تا عقد هم بايد در خواستگاري تا حد معقولي مشخص شود. در ادامه به برخي از اين مشكلات اشاره خواهيم كرد:

1- مبهم بودن نقش‌ها در خواستگاري

دختر و پسر پس از توافق در خواستگاري با طول كشيدن زمان عقد در مورد نقش و مسئوليت خود در زندگي دچار ابهام و سرگرداني مي‌شوند. آن‌ها در اين وضعيت نه از لحاظ شرعي و قانوني زن و شوهر هستند و نه مي‌توانند مانند افراد غريبه نسبت به نيازها و خواسته‌هاي يكديگر بي‌تفاوت باشند. مشخص نبودن نقش‌ها و مسئوليت‌ها معمولاً به اختلاف نظر و تعارض‌هاي زيادي مي‌انجامد كه آينده رابطه را تهديد خواهد كرد. همچنين رابطه جنسي در دوران عقد از مواردي است كه خود چالش‌هاي بيشتري در خواستگاري ايجاد مي‌كند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه رابطه جنسي در دوران عقد كليك كنيد. 

2- خواستگاري و فشار اطرافيان

معمولاً زماني كه فاصله خواستگاري تا عقد طولاني مي‌شود، اطرافيان نسبت به رابطه دختر و پسر حساسيت و كنجكاوي بيشتري نشان مي‌دهد. روبه‌رو شدن با سؤال‌هاي زياد اطرافيان در مورد زمان عقد و ازدواج فشار زيادي به آن‌ها وارد مي‌كند. در نتيجه كلافگي زوجين به بر كيفيت ارتباط آن‌ها تاثير مي‌گذارد به همين دليل توصيه مي‌شود كه مدت زمان خواستگاري تا عقد چندان طولاني نباشد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه از نامزدي تا عقد كليك كنيد. 

3- مدت زمان خواستگاري تا عقد | ايجاد دلسردي

معمولاً زوجين جوان در ابتداي مسير ازدواج شور و حرارت زيادي براي اين كار دارند. همين شور و اشتياق براي آن‌ها انگيزه و انرژي كافي فراهم مي‌كند تا براي مقدمات ازدواج خود تلاش بيشتري به خرج دهند. با طولاني شدن زمان از خواستگاري تا عقد بسياري از زوجين ديگر آن شور و شوق اوليه را از دست مي‌دهند. همين موضوع باعث مي‌شود كه آن‌ها ديگر انگيزه چنداني نداشته باشند و در نهايت دچار دلسردي و فاصله عاطفي شوند. ايجاد دلسردي در نهايت منجر به تعويق هرچه بيشتر زمان عقد مي‌شود كه اين موضوع آينده رابطه را تهديد خواهد كرد. براي اطلاع از دلايل و پيامدهاي پشيماني بعد از عقد كليك كنيد. 

4- مدت زمان خواستگاري تا عقد | ايجاد مشكل در ارتباط دختر و پسر

بسياري از خانواده‌ها به دختر اجازه نمي‌دهند كه قبل از عقد يا حتي بعد از خواستگاري با پسر رفت و آمد داشته باشد. وجود اين موانع و فاصله بين دختر و پسر پس از گذشت زمان طولاني معمولاً به ايجاد دلسردي در ازدواج بيشتر دامن خواهد زد. چرا كه پسرها هنگام مواجه شدن با اين محدوديت‌ها با وجود خواستگاري از خانواده دختر دلگير مي‌شوند و اين دلگيري‌ها بطور خود به خود بر كيفيت ارتباط زوجين تاثير مي‌گذارد. يكي از ‌دلايل سختگيري خانواده‌ها هم رابطه جنسي و بارداري در دوران عقد است كه مي‌توان در خواستگاري حدود آن را تعيين كرد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه بارداري در دوران عقد كليك كنيد.

چطور در فاصله خواستگاري تا عقد مشكلات را كم كنيم؟

همان‌طور كه در مطالب فوق گفته شد بيشتر مشكلاتي كه بعد از خواستگاري به وجود مي‌آيند به دليل طولاني شدن مدت زمان خواستگاري تا عقد است. به همين خاطر بايد بكوشيد تا جايي كه مي‌توانيد اين زمان را كوتاه كنيد. بسياري از جوانان به اين دليل زمان عقد را به تعويق مي‌اندازند كه مي‌خواهند به شناخت درستي از يكديگر دست پيدا كنند. اگر شما از روش‌هاي اصولي براي رسيدن به شناخت از يكديگر استفاده كنيد، مدت‌زمان آشنايي شما بعد از خواستگاري بيش‌ از حد طول نخواهد كشيد. براي كسب اطلاع در زمينه جلسه خواستگاري كليك كنيد.

براي كسب اين شناخت و گرفتن بهترين تصميم حتماً به يك روانشناس مجرب مراجعه كنيد تا از خدمات مشاوره پيش از ازدواج بهره‌مند شويد. روانشناس به شما كمك خواهد كرد تا بتوانيد نسبت به ويژگي‌هاي شخصيتي، مهارت‌هاي ارتباطي و رفتاري يكديگر اطلاعات بيشتري به دست آوريد. اين اطلاعات به شما كمك خواهد كرد تا بدانيد آيا مي‌توانيد با فرد موردنظر خود به‌راحتي كنار بياييد يا نه.

هم‌چنين در مشاوره پيش از ازدواج شما مي‌توانيد چالش‌هاي احتمالي در زندگي آينده خود را بررسي كرده و با كمك يكديگر راه‌حل‌هاي موجود براي رفع اين چالش‌ها را تمرين كنيد.همه اين‌ها موجب مي‌شود تا بتوانيد با آگاهي و سهولت بيشتري تصميم بگيريد و از طولاني شدن غيرضروري زمان خواستگاري تا عقد جلوگيري نماييد. 

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي

همانطور كه گفته شد شما مي‌توانيد با كمك گرفتن از خدمات مشاوره و روانشناسي، شناخت نسبتا جامعي از طرف مقابل خود به دست آوريد و اينگونه از بسياري مشكلات در دوره خواستگاري، عقد و ازدواج پيشگيري نماييد. اما امروزه بسياري از افراد به دلايل مختلفي همچون كمبود وقت، زمان كافي براي گرفتن نوبت و شركت در جلسات مشاوره حضوري را ندارند. به همين دليل مركز مشاوره حامي هنر زندگي اين امكان را براي شما مهيا كرده تا در هر كجا كه هستيد، از طريق تلفن با روانشناسان ارتباط برقرار نماييد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه زمان خواستگاري تا عقد مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: خواستگاري عقد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خواستگاري عقد،
موضوع:
[ ۹ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۲۳:۴۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی