مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا از پيامدهاي ازدواج موقت آگاهي داريد؟ ازدواج موقت يكي از انواع ازدواج در جامعه است كه شرعاً مورد قبول مي‌باشد اما در فرهنگ اجتماعي و بين مردم كاملاً مورد پذيرش نيست. دليل اين عدم پذيرش اين است كه بسياري از افراد معتقدند آثار زيان‌بار ازدواج موقت يا همان صيغه بيشتر از مزاياي آن است. با اين وجود افراد بسياري هستند كه نسبت به آن از خود تمايل نشان مي‌دهند و معتقدند كه مي‌توان با مديريت درست از آثار زيان‌بار آن پيشگيري كرد. با آگاهي از پيامدهاي ازدواج موقت مي‌توانيد تمام جوانب را به خوبي بسنجيد و با اطمينان بيشتري تصميم بگيريد. همچنين كمك گرفتن از روانشناس نيز مي‌تواند تاثير بسيار زيادي در كاهش مشكلات و پيامدهاي ازدواج موقت داشته باشد.

منبع: پيامدهاي ازدواج موقت

 

پيامدهاي ازدواج موقت | ديد مثبت يا منفي؟

برخي افراد ديد بسيار منفي نسبت به ازدواج موقت و صيغه دارند اما اين مسئله هميشه بد نيست و از برخي جهات مي‌تواند مزايايي براي افراد داشته باشد. به همين دليل است كه در نگاه شرعي مانعي براي آن وجود  ندارد. از جمله مهم‌ترين مزيت‌هاي ازدواج موقت  مي‌توان به اين مسئله اشاره كرد كه بسياري از افراد به دليل فراهم نبودن شرايط اقتصادي امكان ازدواج دائم برايشان دير مهيا مي‌شود. ازدواج موقت مي‌تواند مقدمه‌اي براي ازدواج دائم دختر و پسر باشد تا افراد اين فرصت داشته باشند كه در دوران قبل از ازدواج نيز به رفع نيازهاي عاطفي و جنسي خود بپردازند. براي كسب اطلاع در زمينه انواع ازدواج كليك كنيد.

به اين ترتيب با استفاده از ازدواج موقت فرد از روش سالم‌تري مي‌تواند به ارضاي نيازهاي خود بپردازد. البته اين به شرطي است كه صيغه با اطلاع خانواده‌ها و كسب شناخت كافي از يكديگر صورت بگيرد. در غير اين صورت اگر تنها به‌عنوان روشي كوتاه‌مدت براي رفع نياز جنسي به آن نگاه شود پيامدهاي منفي آن همان پيامدهايي خواهد بود كه در مبحث روابط آزاد و فرازناشويي مطرح مي‌شود. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه ازدواج موقت كليك كنيد. 

پيامدهاي ازدواج موقت | نيمه خالي ليوان

اگر ازدواج موقت با شناخت كافي همراه نباشد، مي‌تواند مشكلات زيادي را براي افراد به خصوص براي زنان به همراه داشته باشد. از جمله آسيب‌هاي رايجي كه در ازدواج موقت اتفاق مي‌افتد مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

1- پيامدهاي ازدواج موقت | وابستگي عاطفي و عدم تعهد در رابطه

در بسياري از موارد كساني كه پنهاني اقدام به صيغه يا ازدواج موقت مي‌كنند الزامي براي تعهد براي خود در نظر نمي‌گيرند. نبود تعهد در رابطه باعث مي‌شود كه آن رابطه، رابطه‌اي سطحي و شكننده باشد. بسياري از زنان در طول دوران ازدواج موقت، به همسر خود وابستگي عاطفي پيدا مي‌كنند و هنگامي كه با عدم تعهد از طرف فرد مقابل و اتمام دوران عقد خود مواجه مي‌شوند، دچار احساس شكست و آسيب‌هاي رواني بسياري مي‌‌گردند.

2- عدم دريافت حق و حقوق 

در بسياري از موارد ازدواج موقت به صورت رسمي در دفاتر عقد و ازدواج ثبت نمي‌شود. اين امر باعث مي‌شود كه حق و حقوق زنان ناديده گرفته شود. همچنين مواردي مانند مهريه يا نفقه به زن پرداخت نخواهد شد.

3- پيامدهاي ازدواج موقت | از بين رفتن تمايل به ازدواج دائم 

تجربه صيغه و ازدواج موقت باعث مي‌شود كه بسياري از جوانان ديگر به سمت ازدواج دائم نروند. چرا كه در ازدواج موقت به آساني بدون رعايت تعهد و پشت سر گذاشتن مشكلات اقتصادي و مالي بسيار، به رفع نيازهاي جنسي و عاطفي خود مي بپردازند.

4- آسيب هاي رواني

به دليل شرايط بي‌ثباتي كه در ازدواج موقت وجود دارد، افراد در آن  احساس عدم امنيت مي‌كنند و ممكن است از نظر رواني دچار اضطراب‌هاي زيادي شوند. همچنين مشكلات تجربه شده در ازدواج موقت در بسياري از مواقع منجر به تجربه شكست عاطفي و افسردگي براي افراد مي‌شود.

5- ازدواج موقت تهديدي براي خانواده

ازدواج موقت در برخي موارد تهديدي براي كانون خانواده محسوب مي‌شود چرا كه برخي از مردان به بهانه انجام كاري شرعي، پس از ازدواج دست به اين كار مي‌زنند. اين كار مي‌تواند كل اعضاي خانواده را درگير تشنج و بحران كنند؛ زيرا اين امر در فرهنگ ما خيانت محسوب مي‌شود. خيانت براي زنان مي‌تواند آثار بسيار زيادي داشته باشد و آن‌ها را درگير احساسات ناخوشايند و اختلالاتي نظير اضطراب و افسردگي كند.

6. پيامدهاي ازدواج موقت | مشكلات مربوط به فرزندان

ازدواج موقت به صورت رسمي و قانوني ثبت نمي‌شود به همين دليل فرزندان حاصل از اين ازدواج دچار مشكل مي‌شوند. اثبات نسب اين فرزندان معمولا با مشكل مواجه خواهد شد و مساله حضانت نيز از سوي ديگر مطرح است. 

7. خطر ابتلا به بيماري

متاسفانه به دليل ناآگاهي و عدم آموزش كافي در زمينه مسائل جنسي، امكان ابتلا به بيماري‌هاي مقاربتي در ازدواج موقت وجود دارد. چراكه در ازدواج‌هاي رسمي براي افراد كارگاه‌هاي آموزش جنسي گذاشته مي‌شود و به دليل اجبار آزمايش‌هاي مختلف، امكان انتقال بيماري كاهش مي‌يابد اما در ازدواج موقت اينطور نيست.

8. بدنامي

و مورد آخر اينكه ازدواج موقت در جامعه چندان مورد قبول نيست و افراد نگاه مثبتي نسبت به آن ندارند. معمولا به زناني كه ازدواج موقت انجام مي‌دهند، با وجود شرعي بودن آن، برچسب بدنامي مي‌خورد كه اين مساله نيز به تنهايي مشكلات روحي و رواني زيادي را به همراه دارد. 

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي

همانطور كه گفته شد ازدواج موقت مزايا و همچنين پيامدهاي بسيار منفي كه دارد كه بايد قبل ازدواج به درستي بررسي شوند. براي اين منظور توصيه مي‌شود كه قبل از هر اقدامي با يك روانشناس مشورت نماييد. اما شايد برخي افراد امكان صحبت حضوري را نداشته باشند، به همين دليل مركز مشاوره حامي هنر زندگي اين امكان را براي شما مهيا كرده تا در هر كجا كه هستيد، به صورت تلفني با روانشناسان صحبت كرده و از آنان كمك بگيريد. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه پيامدهاي ازدواج موقت مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: پيامدهاي ازدواج موقت

 
امتیاز:
بازدید:
برچسب: پيامدهاي ازدواج موقت،
موضوع:
[ ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۴۱:۲۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی