مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

گرايش جنسي به چه معناست و انواع گرايش هاي جنسي كدام‌اند؟ گرايش جنسي به الگوي پايدار تمايلات جنسي فرد اشاره دارد. براي مثال اين تمايلات اكثراً نسبت به افراد جنس مخالف سوق پيدا مي‌كند، اما برخي تمايلات جنسي متفاوتي دارند. بسياري از كساني كه مشكلاتي در هويت جنسي پيدا مي‌كنند در حقيقت ممكن است اطلاع دقيقي از تمايلات و گرايش جنسي خود نداشته باشند و يا علت بروز اين گرايش را ندانند. در بيشتر جوامع تنها يك تمايل جنسي مورد پذيرش عموم بوده و سايرين به دليل تعارض با ارزش‌هاي جامعه در خفا به سر مي‌برند. همين پنهانكاري آسيب‌هاي روحي و رواني زيادي را براي اين افراد و در نتيجه جامعه به بار مي‌آورد. در ادامه به توضيحاتي درباره انواع گرايشات جنسي پرداخته‌ايم كه آشنايي با آن‌ها به شما كمك مي‌كند تا براي رفع مسائل مربوط به هر گرايش از كمك متخصصان استفاده نماييد.

منبع: گرايش جنسي

 

انواع گرايشات جنسي

در بيشتر كشورها گرايش به جنس مخالف و همجنس‌گرايي شناخته شده‌ترين نوع گرايشات جنسي هستند؛ در حالي كه گرايشات جنسي متعدد و گوناگوني در دنيا وجود دارند. نكته مهم اين است كه گرايش هاي جنسي با انحرافات جنسي تفاوت دارد و نبايد بدون نشانه هاي كافي آن را اختلال برشمرد. با افزايش اطلاعات نسبت به انواع گرايشات جنسي، مي‌توانيد در مورد گرايش جنسي خود اطلاعات بيشتري به دست آوريد. اين اطلاعات به شما كمك مي‌كند تا در صورت تشخيص هرنوع مشكل از جمله ملال جنسيتي و يا ديگر كژكاري هاي جنسي و اختلالات جنسي خود هرچه زودتر براي رفع آن اقدام كنيد. مراجعه به روانشناس و دريافت مشاوره جنسي در اين زمينه كمك بسياري به شما خواهد كرد. براي اطلاع بيشتر درباره كژكاري هاي جنسي كليك كنيد.

1- همجنس‌گرايي (Homo***ual)

شما احتمالاً درباره گرايش هم‌جنس گرايي شنيده‌ايد. هم‌جنس گرايي به وضعيتي اشاره دارد كه در آن فرد فقط به افراد هم‌جنس خود علاقه دارد. اين نوع گرايش مي‌تواند ناشي از مشكلات جنسي و هورموني باشد درحالي‌كه برخي افراد نيز هستند كه بدون اينكه مشكل فيزيولوژيكي خاصي داشته باشد در سطح رواني احساس مي‌كنند كه به جنس مخالف خود تمايلي ندارند و گرايش جنسي آن‌ها تنها به سمت جنس موافق است. اين مسئله معمولا هنگامي كه افراد در زندگي مشترك قرار مي‌گيرند آسيب‌هاي فراواني را به وجود مي‌آورد و به طلاق ميان زوجين نيز منجر مي‌گردد.

براي آشنايي بيشتر درباره هم جنس گرايي و هم جنس گرايي همسر كليك كنيد.

2- دگرجنس‌گرايي (Hetero***ual)

دگر جنس‌گرايي گرايشي رايج در بين اكثر افراد است و به وضعيتي اشاره دارد كه در آن فرد فقط به جنس مخالف خود تمايلات جنسي دارد. اين گرايش طبيعي‌ترين نوع گرايش هاي جنسي محسوب مي‌شود كه در جامعه ايران نيز بسيار رواج دارد.

3- گرايش هاي جنسي : هر دو جنس‌گرايي (Bi***ual)

افرادي كه گرايش جنسي آن‌ها تحت عنوان دو جنس گرايي يا بايسكشوال مشخص مي‌شوند، تمايلات جنسي‌شان تنها به يك جنس محدود نيست. آن‌ها هم با زنان و هم با مردان مي‌توانند رابطه جنسي برقرار كنند. البته معني اين موضوع اين نيست كه آن‌ها علاقمند هستند با هركسي كه مي‌بينند ارتباط برقرار كنند. اين حالت ممكن است در حدود سن 20 تا 25 سال شدت بيشتري به خود بگيرد اما بعد از آن فرد به مرور دگر جنس گرا خواهد شد. گاهي دختران بر اثر آسيب‌هايي كه در رابطه خود با جنس مخالف متحمل مي‌شوند روابط عاطفي خود را به سمت جنس موافق سوق مي‌دهند.

براي اطلاع بيشتر درباره دوجنس گرايي و رابطه جنسي كليك كنيد.

4- هر جنس‌گرايي (Pan***ual)

افراد هر جنس گرا تنها به دنبال كيفيت رابطه جنسي هستند، آن‌ها به رابطه جنسي با هر نوع جنسيت و هر نوع گرايشي تمايل دارند. يعني آن‌ها فقط به رضايت جنسي اهميت مي‌دهند و مسائلي مانند جنسيت، مسائل عاطفي، اندام تناسلي و ... براي آن‌ها مهم نيست. البته اين مورد نيز مانند مورد قبل به معناي تمايل جنسي نسبت به همه كس نيست.

5- هيچ جنس‌گرايي (A***ual)

هيچ جنس گراها افرادي هستند كه هيچ نوع گرايش جنسي را كلاً تجربه نمي‌كنند. در حالي كه قابليت برقراري روابط سالم را دارند.

6- گرايش هاي جنسي : گرايش جنسي نسبت به خود (Auto***ual)

افراد خودجنس‌گرا (اتوسكچوال) كساني هستند كه داشتن رابطه جنسي با خود را نسبت به هر نوع رابطه ديگري ترجيح مي‌دهند. اگر همه آنچه كه شما از سكس مي‌خواهيد از طريق خودارضايي برآورده مي‌شود در حالي كه روابط ديگر براي شما اصلاً ارضا كننده نيست شما خودجنس‌گرا هستيد.

البته اين گرايش جنسي مي‌تواند تحت تأثير داشتن خود ارضايي زياد به وجود بيايد و باعث شود كه فرد نتواند از ساير روابط به جز از طريق خودارضايي لذت ببرد. در اين جور مواقع لازم است كه ابتدا به درمان خودارضايي در فرد توجه شود چراكه اين مسئله اختلالات و مشكلات جنسي متفاوتي را براي فرد به وجود مي‌آورد و تاثيرات خود را بر جنبه‌هاي مختلف زندگي او مي‌گذارد.

براي آشنايي بيشتر درباره اختلالات جنسي كليك كنيد.

7. ترنسكشوال (Trans***ual)

ترنسكشوال با نام‌هاي ديگري از جمله تراجنسي و ملال جنسيتي نيز شناخته مي‌شود. ملال جنسي شامل يك تعارض در جنسيت فيزيكي فرد با جنسيتي كه از خود شناسايي مي‌كند، مي‌باشد. افراد مبتلا از هويتي كه با بدن آن‌ها برايشان تعريف شده ناراضي هستند و حتي از نظر روانشناختي نيز خود را در گروه مخالف در نظر مي‌گيرند. همچنين انتظار نقش‌هايي كه از جنسيت مورد نظر داريم مي‌تواند آن‌ها را با ناراحتي رو به رو كند.

براي آگاهي بيشتر درباره ملال جنسيتي كليك كنيد.

گرايش هاي جنسي : علل تفاوت گرايش بين افراد

بسياري از جوامع معتقدند كه گرايشات جنسي تنها يك انتخاب شخصي است و ارتباط زيادي به عوامل زيستي و جسماني ندارد. در همه گرايشات جنسي بازهم عملكرد جنسي طبيعي زنان و مردان در نظر گرفته مي‌شود. با اين حال متخصصان يكسري احتمالات را در مورد انواع گرايش هاي جنسي مطرح مي‌كنند كه شامل موارد زير است:

- تأثيرات ژنتيك: بسياري از متخصصان حوزه بهداشت روان معتقدند كه جهت‌گيري جنسي يك فرد قبل از تولد توسط ژن‌ها در يك DNA فرد يا توسط اپي ژنتيك تعيين مي‌شود.

- تأثيرات ترتيب تولد: تحقيقات نشان مي‌دهند احتمال همجنس‌گرا بودن مرداني كه مادرانشان پيش از آن‌ها پسران فراواني به دنيا آورده‌اند بسيار بيشتر است.

- تأثيرات هورموني: بسياري از تحقيقات نشان مي‌دهند قرار گرفتن جنين در برابر برخي از هورمون‌ها، جنسيت و گرايش جنسي او را پس از تولد تا حد زيادي تعيين خواهد كرد.

براي اطلاع بيشتر درباره عملكرد جنسي طبيعي در مردان و زنان كليك كنيد.

كلام آخر

توجه داشته باشيد كه گرايش هاي جنسي در افراد بسيار مهم هستند و تاثيرات خود را بر تمام جنبه‌هاي جسمي و رواني زندگي مي‌گذارند. تمايل به بعضي از گرايش هاي جنسي مي‌تواند مشكلاتي را براي فرد به وجود آورد و از آنجايي كه منع قانوني نيز در رابطه با آن وجود دارد مشكلات بيشتر نيز مي‌شود. در صورتي كه اختلال جنسي و كژكاري‌ها مشكلاتي را براي شما به وجود آورده لازم است كه با بهره بردن از مشاور و متخصص در زمينه مسائل جنسي موضوع را با او در ميان بگذاريد.

همچنين در اين شرايط به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا از مشاوره تلفني بهره بگيريد چراكه راحت‌تر مي‌توانيد تمامي مسائل را بيان كنيد و احساساتي از جمله شرم و خجالت را تجربه نخواهيد كرد. مركز مشاوره حامي هنر زندگي يكي از بهترين مراكز روانشناسي در زمينه مسائل جنسي است كه امكان بهره بردن از مشاوره جنسي را از طريق تلفن براي شما فرآهم آورده است.

براي اطلاع از روند دريافت مشاوره جنسي و مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول درباره گرايش هاي جنسي

چه عواملي در ترنس شدن افراد نقش دارد؟

عوامل مختلفي از جمله ژنتيكي، هورموني و محيطي مي‌توانند در اين مسئله نقش داشته باشند. در كنار اين مسائل عوامل روانشناختي از جمله استرس دوران بارداري و سبك‌هاي دلبستگي و همانند سازي با والد همجنس در صورتي كه به درستي شكل نگيرد تاثيرات خود را در شكل گيري تراجنسي مي‌گذارد.

براي دريافت مشاوره در زمينه گرايشات جنسي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: گرايش جنسي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: گرايش جنسي،
موضوع:
[ ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۲۰:۳۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی