مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

فوايد بوسيدن همسر و تاثير آن بر سلامت جسمي و رواني زوجين چگونه است؟ بوسه يك زبان احساسي بين ما و اطرافيانمان و همه آن‌هايي كه دوستشان داريم است و بالاترين سطح محبت را نسبت به آن‌ها، به ويژه شريك زندگي‌مان نشان مي‌دهد. در حقيقت، بوسيدن مي‌تواند به افراد احساس خوبي بدهد و براي سلامت عمومي جسم مفيد باشد. اين عمل يك درمان ساده براي بهبود سلامتي روح، ذهن و جسم انسان‌ها است. بوسيدن همسر مي‌تواند از دو جهت فيزيولوژيكي (مانند تاخير در فرايند پيري) و روانشناختي (مانند كاهش استرس) اثرات مثبتي داشته باشد. در اين مقاله به بررسي بيشتر اين تاثيرات مثبت خواهيم پرداخت پس تا انتها همراه ما باشيد. توصيه مي‌كنيم مقاله ابراز عشق در خانواده را نيز مطالعه كنيد تا بتوانيد به راحتي خانواده‌تان را شاد نماييد. 

منبع: بوسيدن همسر | فوايد بوسيدن همسر و تاثير آن بر سلامت جسمي و رواني

 

فوايد بوسيدن همسر از نظر فيزيولوژيكي

حفاظت از دندان‌ها و پيشگيري از پوسيدگي

دكتر پيتر گوردن رئيس اتحاديه دندانپزشكان انگستان بيان كرده است كه بعد از خوردن غذا، دهان سرشار از مواد شيرين شده و بزاق دهان حالت اسيدي پيدا مي‌كند. اين اتفاق موجب ايجاد پلاك روي دندان‌ها مي‌شود. بوسيدن يك جريان پاك كننده طبيعي است كه به مراقبت سلامت دندان‌ها كمك مي‌كند، جريان بزاق دهان را بيشتر كرده و احتمال ايجاد پلاك بر روي دندان‌ها را تا حد خيلي زيادي كم مي‌كند.

بهبود سلامت ريه‌ها از فوايد بوسيدن همسر

بعد از بوسيدن، سرعت تنفس ما اكثرا سريع‌‌تر مي‌شود. هر شخص به طور متوسط در حدود ۶۰ بار در دقيقه نفس مي‌كشد، در حالي كه تعداد طبيعي تنفس تنها ۲۰ بار در دقيقه است. با اتكا به تحقيقي كه در مورد تنفس انجام شده، دم و بازدم مكرر مي‌تواند از ظهور تعداد زيادي از اختلالات ريوي پيشگيري كند. در حقيقت، يكي از بهترين مزاياي بوسه بر لب براي سلامت انسان، بهبود سلامت ريه‌‌ها است كه نمي‌توان آن را دست كم گرفت.

تاخير در فرايند پيري

يكي از مهم‌ترين مزاياي بوسيدن، تاخير در فرايند پيري است. بوسيدن به بدن شما كمك مي‌كند تا قدرت ماهيچه‌هاي فك و چانه حفظ شود و به اين دليل از ايجاد چين و چروك در آن‌ها جلوگيري مي‌كند.

ايجاد و افزايش تناسب اندام از فوايد بوسيدن همسر

جالب است بدانيد كه هنگام بوسيدن، قلب تندتر مي‌زند و ضربان آن بالاتر مي‌رود. در اين هنگام آزادسازي آدرنالين افزايش يافته و خون با سرعت بيشتري به همه نقاط بدن پمپاژ مي‌شود. بنابراين مي‌توان گفت كه بوسيدن يكي از بهترين تمرين‌هاي قلبي-عروقي است.

اگر تا اينجا براي‌تان جالب بوده كه بوسه چقدر به سلامت شما كمك مي‌كند، بهتر است مقاله راه هاي محبت به همسر را نيز مطالعه نماييد تا بيشتر از زندگي لذت ببريد.

 

فوايد بوسيدن همسر از نظر روانشناختي

افزايش اعتماد به نفس

يك بوسه عاشقانه با همسرتان مي‌تواند حس خوبي را در شما به وجود مي‌آورد. به شكل تئوري مي‌توان اين موضوع را اين طور توضيح داد كه در هنگام بوسيدن، خوشحال هستيد و زماني هم كه خوشحال باشيد احساس خوبي نسبت به خودتان پيدا مي‌كنيد و اين عمل، باعث افزايش اعتماد به نفس و عزت نفس در شما مي‌شود.

افزايش هوشياري در افراد از فوايد بوسيدن همسر

اين مورد يكي از ابتدايي‌ترين مزاياي بوسه است. بوسيدن اغلب آزاد شدن نورآدرنالين و آدرنالين را افزايش مي‌دهد و به اين طريق، موجب افزايش ضربان قلب شده و در شخص احساس شور و هيجان به وجود مي‌آورد. در اين حالت بدن شما مي‌تواند براي انجام هر كاري آماده شود.

از بين بردن استرس

يكي از بهترين روش‌ها براي ريلكس شدن و از بين بردن استرس، يك بوسه عاشقانه است. هنگامي كه لب‌ها در حالت بوسيدن قرار مي‌گيرد، دهان تقريباً حالت لبخند زدن را به خود مي‌بيند. همانطور كه مي‌دانيد احساسات و حركات بدني انسان با هم ارتباط نسبتا نزديك دارند و تقريباً ممكن نيست كه يك نفر هم لبخند بزند و هم استرس داشته باشد. البته بايد به اين نكته توجه كنيد كه تنفس در زمان بوسه عميق‌تر مي‌شود، عضلات چشم شل شده و در حالت راحت خود قرار مي‌گيرند. مي‌توان گفت بوسيدن بهترين تكنيك براي قطع ارتباط با دنياي پرهياهوي بيروني است.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه كاهش استرس كليك كنيد.

بهبود رضايت از رابطه از فوايد بوسيدن همسر

يكي ديگر از مزاياي بوسه بر لب افزايش توانايي براي بهبود رضايتمندي فرد از رابطه با شريك زندگي‌ است. يك بوسه‌ رمانتيك مي‌تواند موجب تقويت احساس وابستگي شما نسبت به شريك زندگي‌تان شود و از اين جهت رضايت شما از رابطه را هم بهتر كند. طبق نتايج يك تحقيق، بوسيدن مكرر ارتباط مستقيمي با احساس زوج‌ها در مورد كيفيت رابطه‌شان دارد.

احساس نزديكي بيشتر با همسر

بوسيدن همسر مي‌تواند به شما كمك كند كه احساس ارتباط و نزديكي بيشتري با شريك زندگي‌تان داشته باشيد.‌ هنگامي كه همسرتان را ببوسيد، مغز شما سطح اكسي‌توسين را افزايش مي‌دهد. از خواص اين هورمون مي‌توان قدرت آرام‌ كردن فرد را نام برد. همچنين اين هورمون اعتماد و ارتباط بين زوج‌ها را تقويت مي‌كند. بعضي مطالعات نيز نشان داده‌اند كه سطوح بالاي اكسي‌توسين ارتباط نزديكي با همدلي، طول عمر رابطه و حمايت همسر دارد. اگر رابطه‌تان در حدي است كه حتي امكان بوسيدن همسرتان وجود ندارد، حتما بايد از مشاوره خانواده استفاده كنيد.

افزايش عزت نفس

بوسيدن نقش پررنگي در افزايش اعتماد به نفس دارد. بر اساس تحقيقات، آقاياني كه پيش از خروج از خانه يك بوسه پرشور با همسرشان دارند، انگيزه‌ بيشتري براي كار كردن داشته و در پي آن پول بيشتري هم كسب خواهند كرد. به اين ترتيب مي‌توان گفت كه بوسه بر لب توانايي زيادي در افزايش شادي و كارآمدي دارد. به دنبال افزايش كارآمدي، عزت نفس نيز در شما افزايش پيدا خواهد كرد.

تحريك سازگاري جنسي

اين مورد نيز يكي از بهترين مزاياي بوسه براي سلامتي فرد است. در اصل، بوسه بر لب يكي از راه‌هاي عالي براي تحريك شريك زندگي‌تان براي رابطه است. با بوسيدن او، مي‌توانيد قبل از اين كه برهنه شويد، به لحاظ عاطفي خودتان را درگير كنيد. بهتر است بدانيد تستوسترون كه هورموني براي تحريك جنسي مردان و زنان است، در طي عمل بوسيدن در بزاق افراد آزاد مي‌شود. براي اطلاع بيشتر از نحوه عشق بازي با همسر كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه فوايد بوسيدن همسر مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: بوسيدن همسر | فوايد بوسيدن همسر و تاثير آن بر سلامت جسمي و رواني

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۴۴:۵۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی