مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

عادي شدن و يكنواختي در ازدواج، مي‌تواند در زندگي بسياري از افراد اتفاق بيفتد. برخي از زوجين نيز به دنبال راهكارهايي مي‌گردند تا از اين موضوع اجتناب كنند. ايجاد يكنواختي در زندگي مشترك تا حدي فراگير شده كه معمولا امري عادي و بسيار طبيعي تلقي مي‌شود. در حاليكه روانشناسان و مشاورين خانواده معتقدند يكي از مهم‌ترين مسائلي كه در سلامت روان و احساس رضايت از زندگي تاثير دارد، اين است كه شما تصور كنيد در خانوادتان هنوز هم همان شور و اشتياق روزهاي اول جريان دارد. شما مي‌توانيد با كمك گرفتن از يك مشاور خانواده براي حل اختلافات و بهتر كردن شرايط زندگي خود قدم‌هاي بسيار مهمي برداريد. در ادامه اين مطلب به بررسي عادي شدن و يكنواختي در ازدواج مي‌پردازيم. 

منبع: عادي شدن ازدواج

 

دلايل عادي شدن و يكنواختي در ازدواج

حل كردن هر مشكل يا پيشگيري از وقوع آن، قبل از هرچيز به شناسايي علت‌ها بستگي دارد. چه دلايلي مي‌تواند باعث احساس يكنواختي در زندگي مشترك شود؟ مشاورين در اين زمينه دلايل بسياري را مطرح مي‌كنند كه ما به مهم‌ترين آن‌ها اشاره خواهيم كرد. اگر احساس مي‌كنيد شما هم در يكي از زمينه‌هاي زير با همسر خود مشكل داريد، بهتر است با كمك گرفتن از يك مشاور براي حل اين موضوع اقدام نماييد.

1.گذشت زمان

براي اكثريت زوجين اين مسئله به تجربه روشن شده است كه يكنواختي پس از گذشت مدتي از زندگي مشترك شروع مي‌شود. اكثريت زوجين در ماه‌ها يا حتي سال‌هاي اوليه ازدواجشان زندگي پرشور و عاشقانه‌اي را تجربه مي‌كنند اما با سپري شدن زمان به تدريج از اين شور و هيجان كاسته شده و طرفين براي هم عادي مي‌شوند. به اعتقاد روانشناسان راز يك زندگي مشترك پرشور در اجراي راهكارهايي است كه مانع از عادي شدن طرفين براي هم مي‌شود و بهتر است همه زوج‌ها در اين زمينه آموزش ببينند.

2. عادي شدن و يكنواختي در ازدواج | مشغله‌هاي جديد

شروع زندگي مشترك براي بسياري از ما به منزله ايجاد مشغله‌ها و درگيري‌هاي جديد است. مسائلي مثل مديريت وضعيت اقتصادي خانواده، تربيت فرزندان، رسيدگي همزمان به محيط كار و خانه از جمله درگيري‌هايي هستند كه با شروع زندگي مشترك براي زوجين پيش خواهند آمد. اين موضوع تا حد زيادي باعث مي‌شود كه زوج‌ها ديگر به اندازه سابق فراغ بال و انرژي لازم براي توجه به يكديگر و خلق يك رابطه رمانتيك را نداشته باشند. اگر شما نيز احساس مي‌كنيد مشغله‌هاي زندگي باعث دور شدن شما و همسرتان از يكديگر شده است، شايد بهتر باشد راهكارهايي را در زمينه مديريت زمان و زندگي در لحظه آموزش ببينيد.

3. وجود يك تصور اشتباه

يك باور اشتباه در بسياري از زوجين اين است كه پس از گذشت چند سال از زندگي مشترك، عادي شدن آن‌ها براي يكديگر طبيعي بوده و حتي آن را با صميميت و عميق‌تر شدن رابطه اشتباه مي‌گيرند. اين موضوع باعث مي‌شود كه هيچ تلاشي براي تغيير شرايط نداشته باشند.

4. عادي شدن و يكنواختي در ازدواج | آشنا نبودن با راهكارهاي مناسب

يكنواختي در زندگي شايد تا حدودي به اين خاطر ايجاد شود كه بسياري از خانم‌ها و آقايان راهكارهاي مناسب براي حفظ سلامت رابطه در زندگي زناشويي را نمي‌دانند. نكاتي مانند آداب صحبت كردن با همسر، چگونگي حل و فصل كردن دلخوري‌ها و راه‌هاي مناسب براي ابراز علاقه از جمله راهكارهايي هستند كه بسياري از زوجين موفق بر اساس آن‌ها عمل مي‌كنند. عدم توجه به اين عوامل باعث سردتر شدن و در نتيجه دلزدگي زناشويي مي‌شود.

 

معايب عادي شدن و يكنواختي در ازدواج

چرا بايد با يكنواختي در زندگي مشترك مبارزه كرد؟ اين موضوع چه آسيب‌هايي را به همراه خواهد داشت؟ اين سوال شايد براي بسياري از زوج‌ها به ويژه آن‌هايي كه عادي شدن در زندگي مشترك را موضوع طبيعي مي‌دانند پيش آمده باشد. به اعتقاد روانشناسان و مشاورين خانواده بي توجهي نسبت به رفع عادي شدن و يكنواختي در زندگي مشترك مي‌تواند آسيب‌هايي را به همراه داشته باشد كه در ادامه به آن‌ها اشاره خواهيم كرد:

1. كاهش ميزان رضايت از زندگي

شايد ساده ترين آسيب ناشي از يكنواختي در زندگي اين باشد كه شما خود را از داشتن يك رابطه پرشور محروم مي‌كنيد. انسان‌ها در هر سن و موقعيتي به عشق ورزيدن و مورد محبت قرار گرفتن نياز دارند. اين موضوع تاثير بسياري در سلامت روان و رضايت شما از زندگي خواهد داشت. توجه به حفظ نشاط و پويايي يك رابطه مي‌تواند شما و همسرتان را در يك شرايط مطلوب‌تر نسبت به آنچه هستيد قرار دهد.

2. خيانت

يكي از شايع‌ترين دلايلي كه براي خيانت از جانب زنان و مردان وجود دارد اين است كه آن‌ها احساس مي‌كنند ديگر علاقه و رغبتي نسبت به يكديگر ندارند. به عبارتي با عادي شدن زوجين براي يكديگر ممكن است يكي از آن‌ها به دنبال يك رابطه جديد باشد تا از اين طريق مجددا شور و نشاط سابق را تجربه كند. بنابراين يكي از دلايل كم شدن رابطه جنسي مي تواند با خيانت و تكراري شدن رابطه رابطه مستقيم داشته باشد. براي آشنايي بيشتر با علل و راه هاي جلوگيري از نداشتن رابطه جنسي بعد از ازدواج كليك كنيد.

3. عادي شدن و يكنواختي در ازدواج | آسيب ديدن فرزندان

يكي از نامحسوس‌ترين آسيب‌هاي يكنواختي در زندگي مشترك معطوف به فرزندان خانواده است. فرزندان شما نياز دارند در محيطي سرشار از عشق و محبت رشد كنند و صميميت و محبت را در ميان والدينشان ببينند. حتي مي‌توان گفت رفتار امروز شما با يكديگر تا حد زيادي رفتار فرزند شما با همسرش در آينده را نيز تحت تاثير قرار مي‌دهد. پس بهتر است الگوي مناسبي براي فرزندانتان باشيد.

 

راهكارهاي جلوگيري از عادي شدن و يكنواختي در ازدواج

در اين بخش راهكارهايي را براي بهبود بخشيدن به زندگي مشترك و جلوگيري از ايجاد يكنواختي با هم بررسي خواهيم كرد. توجه داشته باشيد كه اين راهكارها به صورت عام و براي همه افراد مطرح شده‌اند پس اگر احساس مي‌كنيد كه برخي از آن‌ها در زندگي شما كاربردي ندارند، مي‌توانيد با كمك گرفتن از يك مشاور خانواده راهكارهايي را مناسب با شرايط زندگي خود بيابيد.

1. تغيير را از خودتان شروع كنيد

اگر مي‌خواهيد شرايط زندگي خود را به شيوه مطلوبي تغيير دهيد، بهتر است شخصا براي آن اقدام كنيد. به جاي فكر كردن به مسئوليت‌هاي انجام نشده همسرتان به اين فكر كنيد كه شما براي تغيير شرايط چه كاري از دستتان برخواهد آمد؟ با شروع تغيير از جانب شما همسرتان نيز دير يا زود با تغييرات همراه مي‌شود.

2. ايجاد تنوع در شرايط زندگي

مغز انسان پس از مدتي به مسائل مختلف عادت مي‌كند و به اندازه قبل به آن‌ها واكنش نشان نمي‌دهد. به عبارتي مي‌توان گفت پس از مدتي ذهن توانايي پيش بيني مسائل مختلف را پيدا خواهد كرد. در نتيجه اصلي‌ترين راهكار براي جلوگيري از يكنواختي در زندگي مشترك شما اين است كه در زندگيتان تنوع ايجاد كرده و آن را از حالت قابل پيش بيني خارج كنيد. اين تنوع مي‌تواند از ظاهر شما شروع شود و بسياري از مسائل ديگر را نيز در بر بگيرد. براي مثال يك قرار پياده روي با همسرتان ترتيب دهيد. زماني را به تماشاي تلويزيون با يكديگر اختصاص دهيد و يا هر كار ديگري كه شما را از روال روزمره زندگي خارج كند.

3. عادي شدن و يكنواختي در ازدواج | اختصاص زمان به يكديگر

هرگز اجازه ندهيد مشغله‌هاي زندگي باعث شود كه شما و همسرتان وقتي براي هم نداشته باشيد. توجه داشته باشيد وقت گذراندن باهم به اين معناست كه شما فعالانه درگير دنياي ذهني و احساسات همسرتان باشيد. از او بپرسيد روزش را چطور گذرانده، راجع به مسائل مختلف چه نظري دارد يا هربحث ديگري كه شما را وارد دنياي همسرتان كند. اين كار باعث مي‌شود كه او احساس كند براي شما اهميت دارد و شما نسبت به مسائل وي علاقمند هستيد.

4. مهارت‌هاي گفت و گو در خانواده را بلد باشيد

صحبت كردن نياز به زمان و مكان مناسب دارد. شما بايد بدانيد در شرايط مختلف چطور خواسته‌هايتان را بيان كنيد و چه انتظاري از همسرتان داشته باشيد. گاهي اوقات طرف مقابل شما تمايلي به صحبت ندارد و نياز است تا شما او را براي صحبت كردن به سر ذوق بياوريد. پس بهتر است راهكارهاي گفت و گو با همسر را به خوبي بدانيد.

5. احساساتتان را بروز بدهيد

به همسرتان بگوييد كه او را دوست داريد. از او به خاطر خوبي‌هايش و زحماتي كه براي زندگي مشترك مي‌كشد، تشكر كنيد و اجازه دهيد همواره احساس قلبي شما را از زبانتان بشنود.

6. خاطره بسازيد

يكي از راه‌هاي حفظ نشاط در زندگي مشترك اين است كه تلاش كنيد تا با يكديگر خاطرات مشترك بسازيد. خاطره آشپزي كردن باهم در يك روز تعطيل، گردشي يك روزه، آموختن يك مهارت با هم يا هرچيز ديگري كه براي هردوي شما جذاب باشد را در دستور كارتان قرار دهيد.

7. كمك گرفتن از يك مشاور

گاهي اوقات در زندگي زوجين يكنواختي و از دست دادن شور و هيجان سابق به دلايل جدي‌تري نسبت به آنچه عنوان كرديم پيش آمده است. روي هم جمع شدن دلخوري‌ها، بدرفتاري‌هاي طرف مقابل يا بي توجهي يكي از زوجين به وظايفي كه در قبال همسرش دارد، مي‌تواند باعث شود كه احساس علاقه و نشاط در زندگي مشترك به تدريج از بين برود. در اين شرايط مي‌توانيد با كمك گرفتن از مشاورين خانواده براي حل كردن اين مشكلات و بهبود شرايط زندگي مشتركتان اقدام نماييد. مشاورين با علت يابي مشكلات و همراهي با شما براي پيدا كردن راه حل مناسب به حل مشكلتان كمك مي‌كنند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مشاوره روابط زناشويي كليك كنيد. 

 

سوالات متداول

1.چطور مي‌توانم از ايجاد يكنواختي در زندگي زناشوييم جلوگيري كنم؟

شما مي‌توانيد با توجه به شرايط زندگيتان تغييراتي را در روند زندگي ايجاد كنيد تا عادي شدن و يكنواختي در ازدواج از بين برود. علاوه بر اين اختصاص دادن بخشي از وقت خود به همسرتان و تلاش براي ساختن خاطرات شيرين با يكديگر از مهم‌ترين راهكارها هستند.

2.وقتي همسرم نسبت به رابطه احساسي ما بي تفاوت است چطور مي‌توانم براي بهبود شرايط تلاش كنم؟

به خاطر داشته باشيد كه تلاش براي بهبود شرايط را از خودتان آغاز كنيد. همسرتان دير يا زود با شما و تغييرات همراه خواهد شد. اگر علي رغم تلاش شما همسرتان علاقه‌اي به بهبود شرايط نشان نمي‌دهد بهتر است هر چه زودتر مشاوره جنسي بگيريد.

3.آيا گذر زمان باعث عادي شدن همسران براي هم مي‌شود؟

گذر زمان به تنهايي نمي‌تواند چنين تاثيري روي زندگي شما داشته باشد. اگر احساس مي‌كنيد زندگيتان به اندازه سابق شور و نشاط ندارد، بهتر است در رفتار خود تا حدودي تجديد نظر كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه عادي شدن و يكنواختي در زندگي مشترك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: عادي شدن ازدواج

امتیاز:
بازدید:
برچسب: عادي شدن ازدواج،
موضوع:
[ ۳ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۴۱:۴۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی