مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

امروزه اعتياد به كراك يكي از مسائل چالش‌برانگيز در بسياري از خانواده‌‌هاي امروزي است. كراك يكي از انواع مواد محرك و از فراورده‌هاي كوكائين محسوب مي‌شود. كراك با تحريك سيستم عصبي و بالا بردن خلق، سرخوشي زيادي در فرد ايجاد مي‌كند. تاثيرات كراك بسيار سريع بوده و يكي از دلايل جذب افراد به اين ماده همين مسأله است. كراك علائم جسماني و رواني متعددي همانند بي‌خوابي، كاهش اشتها، مشكلات تنفسي، افسردگي، هذيان و غيره دارد. مصرف كراك بيشتر جنبه‌ رواني دارد و به همين دليل ترك آن به تنهايي ميسر نيست و نيازمند برنامه‌اي همه جانبه تحت نظر روانشناس و پزشك است. در ادامه مقاله به بررسي كامل اعتياد به كراك مي‌پردازيم. شما مي‌توانيد براي رهايي از اعتياد به كراك از مشاوره ترك اعتياد كمك بگيريد.

منبع: اعتياد به كراك

 

اعتياد به كراك | كراك (crack) چيست؟

كراك يكي از مواد اعتياد آور آزمايشگاهي و محرك است كه بر سيستم عصبي مركزي انسان تاثير مي‌گذارد و با بالا بردن خلق، باعث سرخوشي زياد در فرد مي‌شود. كراك يكي از فراورده‌هاي كوكائين است و از نظر تركيبات و مكانيزم اثر بسيار شبيه آن است. كراك در اشكال مختلف كوچك و بزرگ مشاهده مي‌شود كه بسته به درجه خلوص آن در رنگ‌هاي كرم روشن و تيره و قهوه‌اي روشن و تيره وجود دارد. مواد مخدر جديد برخلاف مواد مخدر سنتي مانند ترياك، بسيار پيچيده هستند. از آنجا كه اثر اين مواد مخدر بر روي روان افراد است، بايد براي ترك آن از كمك روانشناس متخصص ترك اعتياد بهره گرفت. براي كسب اطلاعات در زمينه  انواع مواد اعتياد آور و انواع مواد محرك كليك كنيد.

مكانيزم اثر كراك

كراك پس از مصرف وارد سيستم عصبي مركزي مي‌شود و مانند كوكائين روي سيستم پاداش مغز و ايجاد احساس لذت اثر مي‌گذارد و مانع از جذب مجدد دوپامين مي‌شود. به اين صورت دوپامين زيادي در فضاي سلول‌ها جمع شده و فرد احساس لذت و سرخوشي ناگهاني زيادي مي‌كند. تحريك سيستم عصبي باعث مي‌شود كه اغلب سيستم‌هاي بدن مانند دستگاه فشار خون و تنفس بسيار سريع فعاليت كنند و به همين دليل بدن دچار فشار بسيار زيادي مي‌شود. مدت و شدت اثر مصرف كراك، به ميزان مصرف و ويژگي‌هاي فرد مصرف كننده بستگي دارد. در صورتي كه كراك به همراه مشروبات الكلي مصرف شود، باعث ايجاد تركيبات خطرناكي در بدن مي‌شود كه سلامت فرد را به خطر مي‌اندازد و حتي احتمال مرگ ناگهاني را افزايش مي‌دهد.

علائم مصرف كراك

وقتي كه فرد براي اولين بار كراك مصرف مي‌كند اثرات آن با بالاترين شدت ممكن بروز مي‌كنند. اما به مرور زمان و با مصارف بعدي اين ميزان سرخوشي كاهش پيدا مي‌كند و فرد بايد مقدار بيشتري مواد مصرف كند تا به آن حال برسد. علائم مصرف كراك به ترتيب زير هستند:

-پرحرفي بسيار زياد كه ممكن است با بي ربط گويي همراه باشد
-كاهش شديد نياز به خواب
-شركت در ارتباطات اجتماعي بيشتر
-افزايش فعاليت جنسي
-افزايش هيجانات بين فردي
-هوشياري زياد و بيش از حد
-سرحالي بسيار زياد
-احساس لذت فراوان
-افزايش اعتماد به نفس
-افزايش انرژي
-كاهش شديد اشتها

اثرات و مشكلات بلند مدت مصرف كراك

فردي كه به هر طريقي كراك مصرف مي‌كند، ديگر نمي‌تواند آن را كنار بگذارد و نياز به مصرف پي در پي آن دارد. مصرف دوباره مواد مخدر يكي از مشكلات اصلي بيماران و خانواده‌هاي آن‌هاست. پس مهم‌ترين مشكل مصرف كراك، اعتيادي است كه به سختي مي‌توان آن را كنار گذاشت. براي اطلاع بيشتر از مصرف دوباره مواد مخدر كليك كنيد.

مصرف كراك مشكلات جسماني و رواني متعددي با خود به همراه دارد كه در اينجا به اصلي‌ترين آن‌ها اشاره مي‌كنيم.

1. اعتياد به كراك | علائم و مشكلات جسماني مصرف كراك

-گرفتگي صدا
-گلو دردهاي مزمن
-مشكلات تنفسي مختلف مانند اخلاط سياه سينه
-تنگي نفس
-سرطان ريه و اندام‌هاي تنفسي
-كبودي لب‌ها و آسيب‌هاي شديد دهان و دندان
-بيماري‌هاي ريوي
-بروشيت
-اختلالات گوارشي
-گرفتگي عروق خوني
-افزايش ضربان قلب
-تشنج مغزي
-عرق كردن زياد
-مردمك‌هاي تنگ و سوزني
-افزايش قند خون
-كاهش اشتها و لاغري شديد
-كاهش ميل جنسي
-بيخوابي
-سكته
-مرگ

2. علائم و مشكلات رواني مصرف كراك

كراك از جمله مواد مخدري است كه تخريب رواني زيادي به بار مي‌آورد. ميزان وابستگي فرد به كراك بسيار شديد مي‌شود و معمولاً پس از هربار ترك، به مصرف دوباره آن روي مي‌آورد. به همين دليل تاكيد مي‌شود كه براي ترك كراك حتماً‌ با روانشناسي متخصص مشورت كنيد. مشكلات رواني كه در اثر مصرف كراك بوجود مي‌آيند موارد زير هستند: 

-افسردگي
-شكاكي
-حملات وحشت زدگي
-تكانشي بودن و تحريك‌پذيري
-هذيان‌هاي خود بزرگ‌بيني
-گوش به زنگي
-رفتارهاي وسواسي
-اضطراب و بي قراري
-رفتارهاي خصمانه
-عدم كنترل در رفتار
-ترس از مرگ
-هذيان و قطع ارتباط با واقعيت

اعتياد به كراك | مراقب نوجوانان باشيم

برخي از نوجوانان براي رهايي از فشار دوستان و همسالان و برخي ديگر براي فرار از بحران‌ها و تنش‌هاي اين دوران به مصرف كراك روي مي‌آورند. مصرف كراك اثر لذت بخش و سريعي ايجاد مي‌كند و به همين دليل يكي از شايع‌ترين مواد مصرفي بين جوانان و نوجوانان است به طوري كه اغلب مصرف كنندگان كراك افراد 18 تا 25 ساله هستند. اگر در اطراف شما نيز نوجواني به اين مسأله دچار است بهتر است براي شروع ترك سراغ تست اعتياد به كراك برويد. 

كراكِ هروئين و تفاوت آن با كراكِ كوكائين

كراك به طور كلي از مشتقات كوكائين است و در نتيجه نوعي ماده محرك محسوب مي‌شود. اما در كشور ما به هروئين فشرده شده نيز كراك گفته مي‌شود. اين نوع از كراك، نوعي ماده مخدر افيوني است و آثاري مشابه با ساير افيون‌ها به جاي مي‌گذارد. تفاوت مخدرهاي افيوني با مواد محرك اين است كه علاوه بر وابستگي رواني، وابستگي جسماني بسيار شديدي ايجاد مي‌كنند و در صورت قطع مصرف نيز علائم محروميت بسيار آزاردهنده‌اي بر جاي مي‌گذارند. از جمله اين علائم بايد به بروز درد شديد در استخوان‌ها، مفاصل و عضلات، حالت تهوع، اسهال، استفراغ، آبريزش بيني و خارش بدن اشاره كرد.

همچنين كراك هروئين همانند محرك‌ها باعث افزايش فعاليت سيستم عصبي مركزي نمي‌شود بلكه بالعكس موجب سركوب آن مي‌گردد. به همين خاطر اوردوز با كراك كوكائين اغلب به بروز تشنج مي‌انجامد. اما اوردوز با كراك هروئين با كاهش سطح هوشياري و در نهايت اغما يا مرگ همراه خواهد شد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اعتياد به كوكائين كليك كنيد. 

مصرف كراك در دوران بارداري 

مصرف كراك از هر نوع آن در دوران بارداري بسيار خطرناك است و منجر به بروز مشكلات جدي مي‌شود. براي مثال كراك هروئين، جنين در شكم مادر را معتاد كرده و باعث وابستگي او به مواد مخدر مي‌شود. بروز مشكلاتي نظير سقط جنين، توقف رشد، مرده زايي و زايمان زودرس از جمله عوارض رايج مصرف كراك در دوران بارداري هستند. در اين شرايط لازم است كه مادر در اسرع وقت براي ترك اعتياد اقدام نمايد. درمان با متادون از جمله روش‌هاي مورد تاييد براي دوران بارداري است كه به شما كمك مي‌كند راحت‌تر بدن خود را از مواد پاك نماييد و علائم ترك كمتري را تجربه نماييد. نكته حائز اهميت اين است كه هرگز به طور خودسرانه فرايند ترك يا مصرف متادون را آغاز نكنيد. پيش از هر چيز لازم است كه در ارتباط با يك مشاور ترك اعتياد قرار بگيريد. مشاور متناسب با شرايط جسماني و روانشناختي شما تلاش مي‌كند تا بهترين برنامه ترك اعتياد را به شما پيشنهاد دهد. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

ترك اعتياد به كراك 

خوشبختانه امروزه روش‌هاي بسيار گوناگون، متنوع و پيشرفته‌اي براي ترك اعتياد ابداع شده است. از همين رو استفاده از روش‌هايي نظير بستن فرد به تخت يا استفاده از هرگونه زور و اجبار منسوخ شده و مورد تاييد متخصصين قرار ندارد. در نتيجه در قدم اول براي ترك اعتياد تلاش كنيد اطلاعات خود را به روز نماييد. دريافت مشاوره ترك اعتياد از طريق روانشناسان متخصص در اين حيطه به شما كمك مي‌كند تا مسير پيش روي خود را بهتر بشناسيد. اگر شما به كراك كوكائين معتاد شده‌ايد لازم است كه ارزيابي‌هاي روانشناختي بيشتري انجام دهيد. چراكه اين ماده با ايجاد تغييراتي در سطوح انتقال دهنده‌هاي شيميايي مغز مي‌تواند به بروز اختلالات روانپريشي بيانجامد. در نتيجه پيامدهاي روانشناختي آن بايد به طور دقيق مورد ارزيابي قرار بگيرد.

در نظر داشته باشيد اگر كراك هروئين مصرف مي‌كنيد به احتمال زياد در زمان ترك با علائم جسماني ناخوشايندي رو به رو خواهيد شد كه مي‌تواند تا حد زيادي نيروي شما را تحليل برد يا انگيزه ترك را در وجودتان كم رنگ كند. اما بايد بدانيد كه امروزه درمان‌هاي دارويي به كمك ترك اعتياد آمده‌اند. در واقع در اين شرايط متخصصان از روش‌هايي نظير درمان با داروهاي نگهدارنده نظير متادون تراپي در كنار برنامه اصلي استفاده مي‌كنند. اين داروها كمك مي‌كنند تا بدن شما فشار بسيار كمتري را متحمل شود و در نتيجه فرايند سم زدايي با سهولت بيشتري اتفاق بيافتد. براي كسب اطلاعات در زمينه ترك اعتيادو روش هاي خاص ترك كراك كليك كنيد.

سوالات متداول 

- آيا مصرف كراك مي‌تواند خطر مرگ را به همراه داشته باشد؟

بله، همانند هر ماده مخدر ديگر اوردوز با كراك نيز مي‌ تواند بروز پيدا كرده و در نتيجه زندگي فرد را تهديد نمايد. هم چنين مصرف اين ماده با مشروبات الكلي يا برخي داروها تداخل داشته و همين امر مي‌تواند حيات فرد را تهديد كند.

- آيا كراك باعث وابستگي جسماني مي‌شود؟

كراك كوكائين بيش از وابستگي جسماني منجر به بروز وابسستگي رواني مي‌شود. از همين رو فرد در دوران ترك بيشتر علائمي نظير بي قراري و اضطراب را تجربه مي‌كند. اما بالعكس كراك هروئين وابستگي جسماني شديدي را ايجاد م‌كند و محروميت از آن باعث علائم بدني نظير درد عضلاني مي‌شود.

- كراك چگونه فرد را معتاد مي‌كند؟

كراك با تحت تاثير قرار دادن مدار لذت در مغز و تاثير گذاري بر انتقال دهنده‌هاي شيميايي منجر به بروز وابستگي و اعتياد مي‌شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه اعتياد به كراك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: اعتياد به كراك

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اعتياد به كراك،
موضوع:
[ ۳ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۵۸:۰۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی