مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ادامه روابطي كه براي ازدواج مناسب نيست باعث صدمات عاطفي و هدر دادن زمان و انرژي مي‌شود و جز افسوس، پيامد ديگري نخواهد داشت. امروزه بسياري از روابط به اشتباه عشق برداشت مي‌شود ولي هر رابطه‌اي براي ازدواج مناسب نيست و آسيب‌هاي ازدواج ناموفق مي‌تواند تا مدت‌ها گريبان گير فرد شود. هر شخصي براي ازدواج معيارهايي دارد و بر اساس آن وارد رابطه مي‌شود؛ اما گاهي اين روابط از پايه و اساس نامناسب هستند. مشاوره قبل از ازدواج به منظور شناسايي افراد نامناسب براي ازدواج و جلوگيري از عميق شدن روابطي كه احتمال جدايي و طلاق را در زندگي مشترك افزايش مي‌دهد، توصيه مي‌شود. در ادامه برخي از مهم‌ترين روابط نامناسب براي ازدواج را بررسي مي‌كنيم. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه افراد نامناسب براي ازدواج كليك كنيد.

منبع: رابطه ازدواج

 

چه روابطي براي ازدواج مناسب نيست؟

تداوم يافتن روابطي كه براي ازدواج مناسب نيستند، شرايط را از لحاظ بعد عاطفي و رواني دشوارتر مي‌سازد و تصميم گيري منطقي غير ممكن مي‌شود. از طرفي اين روابط خيلي زود حيات زندگي زناشويي را تهديد خواهد كرد. در ادامه برخي از مهم‌ترين روابطي كه براي ازدواج مناسب نيستند، را بررسي مي‌كنيم:

1. روابطي كه براي ازدواج مناسب نيست | عشق يكطرفه

يكي از روابط نامناسب براي ازدواج، رابطه‌ايست كه  شما عاشق طرف مقابل‌تان هستيد اما او آنقدرها كه بايد در رابطه با شما شور و شوق ندارد يا از نديدن‌تان بي قرار نمي‌شود. شايد با خود فكر كنيد عشق شما براي ازدواج‌تان كافي است اما عشق و محبت يك طرفه كافي نيست و روابط را در زندگي مشترك از تعادل خارج مي‌كند. اصرار به عشق يك طرفه ممكن است ناشي از الگوهاي دوران كودكيتان باشد مثلا در كودكي به شما عشق و محبت ابراز نشده است و ناخودآگاه‌تان همواره در جستجوي عشق و دوست داشته شدن باشيد.

2. روابطي كه براي ازدواج مناسب نيست | تظاهر به عشق

در اين نوع رابطه طرف مقابل بيشتر به شما عشق مي‌ورزد و شما فقط تظاهر به عشق و ابراز علاقه مي‌كنيد؛ اما از درون مي‌دانيد كه نگرش شما به رابطه‌تان عشق نيست. در اين مورد هم رابطه از تعادل و مسير درست خارج مي‌شود. عشق لازمه يك زندگي مشترك است پس در صورتي كه بدون علاقه ازدواج كنيد هم خودتان اذيت خواهيد شد و هم طرف مقابلتان آسيب روحي مي‌خورد.

3. روابطي كه براي ازدواج مناسب نيست | تمايل به تغيير طرف مقابل 

در اين نوع رابطه شما در واقع عاشق كسي هستيد كه در آينده دوست داريد طرف مقابل تان به آن تبديل شود، نه كسي كه در حال حاضر وجود دارد. اين رابطه وابستگي زيادي به همراه دارد زيرا شما دائما اميد داريد كه طرف مقابل‌تان تغيير كند و نمي‌دانيد اين تغيير چه زماني اتفاق مي‌افتد. اين رابطه به نوعي شبيه قمار كردن است. دائماً به خود مي‌گوييد كه او به زمان نياز دارد تا تغيير كرده و زندگي‌اش را جمع و جور كند. به خودتان مي‌گويد اگر به او عشق و محبت كافي بورزيد تغيير خواهد كرد.

در اين رابطه شما مي‌خواهيد او را كنترل نماييد زيرا احساس مي‌كنيد نياز به تغيير دارد، در واقع در ناخودآگاه، خود را برتر از او مي‌دانيد. به خاطر طرد شدن در دوران كودكي به طور ناخودآگاه مي‌خواهيد با كسي رابطه داشته باشيد تا با همان الگوهاي ناكامي‌تان در دوران كودكي مطابقت داشته باشد. رابطه سالم رابطه اي است كه بر اساس واقعيات موجود و شخصيت فعلي طرف مقابل شكل بگيرد و او را همان گونه كه هست بپذيريد و دوستش داشته باشيد.

4. روابط نامناسب براي ازدواج | كمك به فرد مقابل با هدف دلسوزي و ترحم

در اين گونه روابط شما با يك فرد آسيب ديده يا كسي كه طرد شده و كسي او را دوست نداشته، وارد رابطه مي‌شويد و سعي در كمك به او داريد؛ در واقع از روي دلسوزي با او مي‌مانيد. در اين نوع رابطه با كسي كه مشكلات روحي، جسمي يا اقتصادي دارد وارد رابطه مي‌شويد. به فردي كه دائما احساس ضعف و ناتواني مي‌كند ابراز علاقه كرده و او را دلداري مي‌دهيد و تشويق مي‌كنيد. در نقش والد ظاهر شده و او را نصيحت و راهنمايي مي‌كنيد. روابط ازدواج بايد سرشار از عواطف عاشقانه دوطرفه باشد و نه بر اساس احساس ترحم و دلسوزي.

5. روابطي كه براي ازدواج مناسب نيست | قرار دادن معشوق به عنوان الگو يا معلم

يكي ديگر از روابطي كه براي ازدواج مناسب نيست، زماني است كه عاشق كسي شويد كه براي شما مانند يك الگو بوده و فكر مي‌كنيد كه طرف مقابلتان از شما باهوش‌تر و بهتر است. هميشه و همه جا از او حرف مي‌زنيد، گفته‌هاي او را مبنا قرار مي‌دهيد و همه جوره قبولش داريد. از بودن با او در حضور ديگران به خود افتخار كرده و مي‌خواهيد شبيه او باشيد. مشخص است كه شما و همسرتان در اين رابطه با هم برابر نيستيد و به تدريج عزت نفس و خودباوري‌تان ضعيف‌ شده و روز به روز وابستگي‌تان به او بيشتر مي‌شود. 

6. روابط نامناسب براي ازدواج | برقراري رابطه صرفا به دليل ويژگي‌هاي خاص فرد

گاهي ويژگي‌هاي ظاهري خاص، موقعيت ويژه يا توانايي فرد مي‌تواند باعث ايجاد روابط بين دو طرف شود. مثلا طرف ‌مقابلتان گيتاريست باشد يا ظاهر خيلي خاص و زيبا داشته باشد. اما بدانيد كه هنرمند بودن و چشمان آبي و موهاي زيبا نمي‌تواند موفقيت رابطه را تضمين كنند. شما بايد از خود بپرسيد اگر اين شرايط ويژه را نداشت باز هم با او مي‌مانديد؟

7. روابطي كه براي ازدواج مناسب نيست | اشتباه گرفتن تفاهم در يك زمينه خاص با عشق

ممكن است در يك زمينه خاص با طرف مقابلتان تفاهم ويژه‌اي داشته باشيد و آن را با عاشق شدن اشتباه بگيريد. مثلاً ممكن است در انجام يك پروژه طولاني با هم همكار باشيد و هماهنگي و تفاهم زياد، باعث شود احساس كنيد كه به هم علاقه مند شده‌ايد. آشنا شدن در شرايط خاص و داشتن تفاهم در يك زمينه، لزوما به اين معني نيست كه شما و طرف مقابلتان در زندگي مشترك تفاهم نداريد، منظور اين است كه شايد اين شرايط باعث شود در تشخيص تفاهم و عشق واقعي دچار مشكل شويد و هماهنگي و تفاهم در يك زمينه خاص، چشم‌هايتان را به روي واقعيات ببندند.

8. روابط نامناسب براي ازدواج | برقراري رابطه به دليل لجاجت

روابطي كه براي تخليه خشم به دليل لجابت با خانواده است، نمي‌تواند معيار مناسبي براي ازدواج باشد. در واقع انتخاب شما بر اساس معيارهاي درست و مناسب نيست، بلكه به دليل مخالفت با خانواده است. شما بايد اين مسئله را براي خود حل كنيد و سپس اقدام به انتخاب طرف مقابل نماييد. همچنين رابطه با كسي كه ويژگي‌هاي متضاد با نامزد يا معشوق قبليتان داشته باشد، يك رابطه اشتباه است. نكته منفي اين رابطه دور شدن از معيار‌هاي اصلي براي ايجاد رابطه با شريك آينده زندگيتان مي‌باشد.

9. روابطي كه براي ازدواج مناسب نيست | وارد رابطه مثلثي شدن

فردي كه قصد ازدواج با او را داريد، علاوه بر داشتن معيارهاي انتخاب همسر مناسب، بايد شرايط اصلي ازدواج يعني عدم ارتباط با فرد ديگر را نيز داشته باشد. روابط مثلثي (دو عاشق و يك معشوق) باعث تنش و درگيري‌هاي زيادي مي‌شود. حتي در صورتي كه فرد سوم حذف شود، ممكن است هميشه در اين نگراني باشيد كه مبادا دوباره همسرتان به سمت رقيب‌تان گرايش پيدا كند. اين شرايط به خصوص در مورد ارتباط با افراد متاهل پررنگ‌تر مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه انتخاب همسر مناسب كليك كنيد. 

تاثير خدمات روانشناسي بر تشخيص روابط نامناسب براي ازدواج

براي داشتن يك ازدواج موفق بايد قبل از هر اقدامي بررسي كنيد كه آيا شما براي يكديگر مناسب هستيد يا خير. روابطي كه براي ازدواج مناسب نيستند، خيلي زود دچار مشكل خواهند شد. به همين دليل ضروري است كه قبل ازدواج از يك روانشناس كمك بگيريد تا در اين زمينه شما را ياري كند. روانشناس مناسب نبودن شما را تشخيص داده و در صورت امكان كمك مي‌كند تا رابطه سالمي برقرار نماييد و يا بتوانيد به خوبي از يكديگر جدا شويد. متخصصان و روانشناسان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در هر كجا كه هستيد در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه  مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه روابط نامناسب براي ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: رابطه ازدواج

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: رابطه ازدواج،
موضوع:
[ ۸ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۳۰:۲۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی