مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

راز داشتن فرزندان شاد چيست؟ مي‌توان گفت زندگي شاد براي كودكان از اصلي‌ترين آرزوهاي هر پدر و مادري است. والدين مي‌خواهند فرزندشان از زندگي لذت ببرد و هيچ مشكل و دغدغه‌اي نداشته باشند؛ علاوه بر اين در مواجه با مشكلات زندگي قوي باشند و به سرعت به حال خوب قبلي خود بازگردند. مي‌دانيم كه شادي كاركرد مفيد مغز انسان را افزايش مي‌دهد. افراد شاد در شغل و زندگي مشترك خود موفق‌ترند و بازخوردهاي بهتري نيز از ديگران دريافت مي‌كنند. نكته مهم اينجاست كه تا زماني كه خودتان شاد نباشيد نمي‌توانيد فرزندان شاد‌ي را نيز تربيت كنيد. در ادامه راه‌هايي را براي افزايش شادي در كودكان مطرح كرده‌ايم كه به شما كمك مي‌كند محيطي امن، شاد و مثبت براي فرزندان‌تان ايجاد كنيد. ضمن اينكه مي‌توانيد از مشاوره خانواده نيز در مسائل مربوط به خانواده سالم و تربيت فرزندان كمك بگيريد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه خانواده سالم كليك كنيد. 

منبع: راز فرزندان شاد

 

فرزندان شاد الگو مي‌خواهند

چگونگي رفتار با كودكان مهارت و آگاهي است كه مي توان كسب كرد. اولين نكته‌اي كه براي داشتن فرزندان شاد بايد رعايت كنيد اين است كه به خود اهميت دهيد. ميزان شاد بودن شما بر شادي كودكتان تاثير بسيار زيادي دارد. واضح است كه اولين الگوي فرزندان پدر مادرشان هستند. افسردگي مادران ارتباط تنگاتنگي با مشكلات رفتاري و عملكرد منفي كودكان دارد. اين بدان معني نيست كه انتقال شادي از والدين به كودكان ارثي است بلكه شما با رفتارهاي خود مي‌توانيد شاد بودن را به كودك‌تان بياموزيد. سعي كنيد هر هفته زماني را به گردش با دوستان خود اختصاص دهيد و با افراد خوش خنده معاشرت كنيد. اگر فرد افسرده‌اي هستيد بهتر است ابتدا با مراجعه به مشاور روانشناس مسئله خود را حل نماييد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه چگونگي رفتار با كودكان كليك كنيد. 

فرزندان شاد با خشونت بوجود نمي‌آيند

والديني كه احساسات منفي نسبت به كودك خود بروز مي‌دهند و يا براي مديريت رفتارهاي آنان از خشونت و پرخاش استفاده مي‌كنند، باعث پرورش خشونت و ناراحتي در او مي‌شوند. اين رفتارها با رفتارهاي خشونت آميز در سال هاي بعدي و در رابطه با همسر و فرزند در آينده رابطه دارد. پس اگر در برخورد با اشتباهات فرزندتان پرخاشگري مي‌كنيد، رفتار خود را اصلاح نماييد. به مرور زمان مشاهده مي‌كنيد كه كودك شادتري خواهيد داشت. استفاده از راه‌هاي كنترل خشم مي‌تواند در اين زمينه كمك زيادي به شما بكند. در مورد كنترل خشم در تربيت فرزندان مي‌توانيد از مشاوره كودك كمك بگيريد. 

فرزندان شاد والدين شوخ طبعي دارند

شوخي كردن با كودكان علاوه بر افزايش شادي، آن‌ها را در كسب موقعيت‌هاي اجتماعي در آينده نيز آماده مي‌كند چراكه روابط اجتماعي در آن‌ها رشد مي‌يابد. زماني كه والدين با فرزندان خود شوخي كرده و آن‌ها را مي‌خندانند، در جهت افزايش تفكر خلاقانه، پيداكردن دوستان و مديريت استرس به فرزندان خود كمك مي‌كنند. پس روابط نزديكتر و صميمانه‌تري با فرزندان خود برقرار كنيد و آن‌ها را با چيزهاي متفاوت بخندانيد. براي كسب اطلاعات در زمينه رابطه دوستانه بين فرزندان كليك كنيد. 

محيط شادي را براي فرزند خود به وجود آوريد

تمام انسان‌ها و به ويژه كودكان ناخودآگاه تحت تاثير محيط خود قرار مي‌گيرند. ممكن است همه تلاش‌هاي شما در جهت شاد نگه داشتن كودكان، به زمان و توانايي‌هايتان محدود باشد. اما محيط زندگي همواره جريان دارد و بر رفتارهاي شما تاثيرگذار مي‌گذارد. پس بهتر اين است كه محيط شاد و به دور از تنش و اضطراب را درخانواده ايجاد نماييد تا فرزندان شاد‌ي را تربيت نماييد.. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه زندگي شاد براي كودكان كليك كنيد. 

عادت هاي نامطلوب را كنار بگذاريد

ممكن است تلاش‌هاي شما در جهت تربيت فرزندان شاد با عادت‌هاي ناپسند از بين بروند. يكي از اين عادت‌ها تلويزيون ديدن بيش از حد در خانواده است. كودكاني كه به طور مداوم كارتون نگاه مي‌كنند مغز خود را خسته كرده و نمي‌توانند به ميزان كافي شاد باشند. علاوه بر اين از بازي كردن كه ضامن سلامت رواني آن‌هاست باز مي‌مانند. از ديگر عادت‌هايي كه سبب كاهش شادي و افزايش بي حوصلگي و خستگي مي‌شود دير خوابيدن كودكان است. خواب ناكافي باعث مي‌شود كودك انرژي كافي براي بازي كردن و فعاليت در طول روز را نداشته باشد و اگر اين روند ادامه يابد باعث بروز علائم افسردگي مي‌شود. براي كسب اطلاعات در زمينه ابراز عشق در خانواده كليك كنيد. 

بازي كردن از همه مهمتر است 

اهميت بازي كودكان قابل مقايسه با چيز ديگري نيست. بازي كردن به خوبي مديتيشن و تمرينات ذهن آگاهي عمل كرده و شادي را در كودك افزايش مي‌دهد. وقت گذاشتن براي كودك قدرتمندترين ابزار افزايش شادي در آن‌هاست. در واقع كودكان در هنگام بازي كردن به نوعي ذهن آگاهي مي‌كنند. به اين گونه كه از لحظه حال خود به صورت تمام و كمال لذت برده و به چيز ديگري فكر نمي‌كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه بازي كودكان كليك كنيد. 

بازي كردن همچنين براي رشد و يادگيري كودكان لازم و ضروري است. كودكان خود را به بازي‌هاي بدون ساختار تشويق كنيد. بازي‌هاي بدون ساختار يعني بازي‌هايي كه توسط خود كودك هدايت مي‌شوند و دستور العمل و قانوني براي آن وجود ندارد. با وجود مشغله‌هاي زياد، هر روز زماني را به بازي با كودك خود اختصاص دهيد. بازي كردن باعث افزايش شادي در والدين نيز مي‌شود. علاوه بر اين‌ها بازي كردن براي بهبود رفتارها و رشد احساسات در كودكان هم مفيد است. 

تاثير خدمات روانشناسي بر تربيت فرزندان شاد

هماطور كه گفته شد عوامل بسيار زيادي بر شاد بودن فرزندان تاثير مي‌گذارد كه نحوه برخورد و ارتباط والدين مهم‌ترين آن‌هاست. اما بسياري از افراد با وجود استرس‌ها و فشارهاي روزمره زندگي نمي‌توانند آن طور كه بايد با فرزندان خود وقت گذرانده و آن‌ها را شاد كنند. با كمك گرفتن از روانشناس مي‌توانيد راه‌هاي برخورد با فرزندان را ياد گرفته و با برقراري ارتباطي موثر، فرزندان خود را شاد و سالم تربيت نماييد. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با كادري مجرب آماده ارائه خدمات مشاوره تلفني و حضوري به شما مي‌باشد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه راه هاي افزايش شادي در فرزندان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: راز فرزندان شاد

امتیاز:
بازدید:
برچسب: راز فرزندان شاد،
موضوع:
[ ۹ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۴۱:۳۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی