مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

رفتار با كودك بي ادب چگونه بايد باشد؟ بسياري از كودكان در منزل و يا هنگامي كه به همراه والدين به مهماني مي‌روند رفتارهاي بي ادبانه از خود نشان مي‌دهند كه اين مسئله والدين را به شدت ناراحت مي‌كند. در واقع علل بسياري مانند بي‌ادبي والدين، داشتن الگوي نامناسب و مواجهه با ناكامي باعث بروز رفتار نامناسب و بي‌ادبانه در كودكان مي‌شود كه والدين بايد با تقويت مهارت شنيدن، عدم مقايسه فرزندان، توجه و بروز محبت به كودك و عدم استفاده از تنبيه، رفتار صحيحي با كودك بي ادب خود نشان دهند و به رشد شناختي، اجتماعي و فردي او كمك كنند. در ادامه به بيان بهترين شيوه‌هاي رفتار با كودك بي ادب خواهيم پرداخت پس با ما همراه باشيد. 

منبع: رفتار با كودك بي ادب | بهترين شيوه رفتار با بي‌ادبي بچه در منزل و مهماني

 

دلايل بي‌ادبي كودكان چيست؟

همانگونه كه در رفتارهاي هر انساني دليلي نهفته است و تمام رفتارها براي اينكه خواسته‌هاي ما را برآورده كنند انجام مي‌شوند، اين امر در مورد كودكان و رفتارهاي‌شان نيز صدق مي‌كند. بي‌ادبي كودكان دلايلي دارد كه مي‌توانند باعث انجام اين رفتار شوند كه در ادامه به مهم ترين آن‌ها خواهيم پرداخت.

مواجهه با ناكامي

در لحظه‌اي كه كودك از خود رفتار بي‌ادبانه نشان مي‌دهد، عموما با يك ناكامي مواجه خواهد شد. در واقع، ناكامي عامل راه اندازي بي‌ادبي است و مي‌توان با مهارت آموزي مانع اين اتفاق شد.

براي اطلاعات بيشتر در زمينه رفتار با كودك كليك كنيد.

داشتن الگوي پرخاشگري

كودكي كه در اطراف خود، پرخاشگري را بيشتر مشاهده مي‌كند (مخصوصا پرخاشگري كلامي)، به احتمال بيشتري از خود رفتارهاي بي‌ادبانه نشان مي‌دهد. سعي كنيد هنگامي كه كودك‌تان همبازي جديدي پيدا مي‌كند ابتدا خودتان مطمئن شويد كه صلاحيت همبازي شدن با فرزندتان را دارد يا اينكه مي‌تواند بر كودكتان تاثيرات منفي بگذارد.

والد بي‌ادب

محال است كه كودك بي‌ادبي را نبيند و نشنود، ولي خود بي‌ادب باشد. سعي كنيد آن فرد بي‌ادب را ازكودك خود دور كنيد و يا اگر خودتان در مقابل كودك بي‌ادبي مي‌كنيد، در مرحله نخست، خود را اصلاح كنيد. بسياري از والدين دعواهاي خود را در مقابل كودك انجام مي‌دهند و صحبت‌هايي به زبان مي‌آورند كه اين مسئله باعث افزايش بي‌ادبي در كودكان خواهد شد.

پايين بودن تحمل كودك

شايد براي‌تان سوال باشد كه چرا برخي از كودكان در مواجهه با شرايط ناكامي برابر، كمتر از ديگر كودكان رفتارهاي بي‌ادبانه از خود نشان مي‌دهند؟ در حقيقت اين مسئله به آستانه تحمل كودك برمي‌گردد كه مي‌تواند دلايل اكتسابي و ذاتي مختلفي داشته باشد.

 

رفتار با كودك بي ادب

از تفاوت‌هاي فردي قدرداني كنيد

گاهي اوقات تفاوت‌هاي فردي كه در خود يا ديگران مورد پذيرش قرار نمي‌گيرند، منجر به بروز رفتارهاي بي‌ادبانه در كودك مي‌شوند پس سعي كنيد توجه به كودك خود را بيشتر كرده و به تفاوت‌هاي فردي او احترام بگذاريد.

هنگام رفتار با كودك بي ادب مهارت شنيدن را در آن‌ها تقويت كنيد

خوب شنيدن به كودكان كمك مي‌كند كه پيش داوري را كنار بگذارند و به درك بهتري از يكديگر دست پيدا كنند. لازم است كه والدين مهارت شنيدن را در كودكان خود تقويت كنند كه اين موضوع به رشد شناختي كودك نيز كمك شاياني خواهد كرد.

قبل از برخورد با كودك بي‌ادب، دليل بي‌ادبي او را بيابيد

قبل از اينكه كودك خود را قضاوت كنيد و از ديدگاه خودتان دليل بي‌ادبي او را بيان كنيد، سعي كنيد به خوبي نسبت به آنچه كه اتفاق افتاده آگاهي پيدا كنيد. شايد كودك شما در مقابل بي‌ادبي فردي ديگر، از خود دفاع كرده باشد و يا از رفتاري كه انجام داده آگاهي ندارد. پس لازم است ابتدا دليل رفتار بي‌ادبانه كودك را جويا شويد.

هنگام رفتار با كودك بي ادب الگوي خوبي باشيد

در برخورد با كودكان هيچ چيزي مهم‌تر از اين نيست كه در رفتار خود، به او آموزش دهيد زيرا كودكان در ابتدا به رفتارهاي شما نگاه مي‌كنند و سپس به اين توجه مي‌كنند كه چه چيزي مي‌گوييد. در صورتي كه شما الگوي خوبي براي كودكتان باشيد نتيجه آن را نيز مشاهده خواهيد كرد.

تعيين قانون براي بي‌ادبي

پيش از وقوع رفتار بي‌ادبانه به او توضيحاتي بدهيد و قوانيني تعيين كنيد تا كودك بداند كه منظور شما از رفتار بي‌ادبانه دقيقا چيست. در ضمن بهتر است اين قوانين براساس پاداش باشند نه اينكه كودك خود را تنبيه كنيد. در واقع اگر كودك رفتار مودبانه‌اي انجام داد به او پاداش بدهيد.

هنگام رفتار با كودك بي ادب جدي و مهربان باشيد

با كودك خود به گونه‌اي رفتار كنيد كه نه از شما بترسد و نه قوانين را زيرپا بگذارد. اين امر نيازمند اين است كه شما جدي و مهربان باشيد به شكلي كه كودك بفهمد كه قصد شما از تعيين قوانين، خير خواهي او بوده است.

با او دوست باشيد

رابطه والد و فرزندي در برخي موارد يك رابطه خشك و رسمي مي‌شود و كودكاني كه اين شرايط را مي‌بينند، از دوستان خود بيشتر تأثير مي‌پذيرند. سعي كنيد از همان ابتدا براي كودكتان بهترين دوست باشيد.

در برخي موارد، حضور فيزيكي داشته باشيد

گاهي ممكن است بي‌ادبي‌هاي كودكانه بسيار جدي شوند، در اين موارد ممكن است رفتارهاي خطرناك‌تري رخ دهد. لازم است كه اين موارد را به خوبي شناسايي كنيد و با حضور به موقع، مانع از ايجاد مشكلات بيشتر شويد.

براي شناخت بيشتر در زمينه آموزش پدر و مادر كليك كنيد.

 

هنگام رفتار با كودك بي ادب چه كارهايي را نبايد انجام بدهيم؟

گاهي رفتارهايي از برخي والدين ديده مي‌شود كه در كودك ناكامي و پرخاشگري ايجاد مي‌كند. اين رفتارهاي والدين مي‌توانند به صورت غيرمستقيم باعث ايجاد بي‌ادبي و ديگر رفتارهاي نامطلوب در كودكان بشوند. در ادامه به برخي از اين رفتارها اشاره خواهيم كرد.

دروغ گفتن را ياد ندهيد

هرگز از كودكان خود نخواهيد كه دروغ بگويند. اين فقط يك دروغ ساده نيست كه شما از آن‌ها مي‌خواهيد، بلكه با اين كار دروغگويي را به او ياد مي‌دهيد. در صورتي كه دروغ گفتن براي كودك عادي شود والدين با مشكلات بيشتري مواجه خواهند شد.

فرزندان خود را با يكديگر مقايسه نكنيد

مقايسه والدين باعث مي‌شود كودكان خود را ضعيف‌تر از آنچه كه هستند بدانند و يا به توانايي‌هاي خود مغرور شوند. در هر دو مورد اين كار مي‌تواند در بلند مدت باعث ايجاد ناكامي‌هاي عميق در كودكان شود و باعث بروز پرخاشگري و بي‌ادبي در ‌آن‌ها گردد.

هنگام رفتار با كودك بي ادب كاري نكنيد كه او احساس گناه كند

جملاتي مانند «ببين چي كار كردي؟ صد بار بهت گفتم»، «يالا معذرت خواهي كن. يه دختر خوب اين رفتار را انجام نميده» و ...  از جمله صحبت‌هايي هستند كه برخي والدين در برخورد با بي‌ادبي كودكان بيان مي‌كنند. اين جملات بار ارزشي دارند و نبايد براي كودكان استفاده شوند. والدين بايد جملاتي بيان كنند كه بين رفتار و شخصيت كودك تمايز بگذارند.

هنگام رفتار با كودك بي ادب تشويق‌هاي ناآگاهانه ممنوع

گاهي اوقات پيش مي‌آيد كه يك لبخند به رفتار بي‌ادبانه كودك، تمام آموزش‌هاي پيشين را بي‌ارزش مي‌كند زيرا اين رفتارها كه عموما ناآگاهانه هستند، از قوانيني كه تعيين شده‌اند موثرتر مي‌باشند پس رفتارهاي خود را با دقت بيشتري كنترل كنيد.

هرگز تنبيه نكنيد

تنبيه كردن مي‌تواند موجب دلزدگي كودك از شما بشود. همچنين كودكاني كه تنبيه مي‌شوند، لجبازتر هم هستند. تأثيرات منفي تنبيه مي‌توانند موجب مشكلات روان شناختي مختلفي مانند ترس و اضطراب شوند به شكلي كه شايد در آينده آرزو كنيد «اي كاش فرزندم فقط بي‌ادب بود».

 

سخن آخر 

بي‌ادبي در كودكان دلايلي دارد كه مي‌توانيد با شناخت آن‌ها و افزايش مهارت‌هاي خود در برخورد با كودكتان از آن جلوگيري كنيد. در اين راه خواندن كتاب‌هاي مختلف، شركت در كارگاه‌هاي گوناگون و در صورت لزوم كمك گرفتن از متخصصان و روان‌شناسان در حوزه كودك مي‌تواند موثر باشد.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره كودك كليك كنيد.

 

سوالات متداول

نقش بي توجهي والدين به كودك در بروز رفتار پرخاشگري و بي ادبانه چه ميزان است؟

برخي كودكان به دنبال جلب توجه و تشويق شدن هستند. هنگامي كه والدين به كودك خود بي‌توجهي مي‌كنند كودكان نيز سعي مي‌كنند با انجام رفتارهاي گوناگون نظر ديگران را به خود جلب كنند و براي كودكان نيز تفاوتي نمي‌كند كه اين واكنش منفي و يا مثبت باشد. پس والدين بايد توجه داشته باشند كه همواره به كودك خود ابزار محبت كنند و به او پاداش دهند.

براي دريافت مشاوره در زمينه رفتار با كودك بي ادب مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: رفتار با كودك بي ادب | بهترين شيوه رفتار با بي‌ادبي بچه در منزل و مهماني

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۵۶:۴۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی