مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بهترين روش براي ترك مورفين كدام است؟ آيا راه حلي قطعي براي رهايي از اعتياد به مورفين وجود دارد؟ مورفين نوعي ماده مخدر افيوني است كه در برخي موارد براي تسكين دادن دردهاي شديد در شرايط بيمارستاني تجويز مي‌شود. از آنجايي كه مورفين به شدت اعتيادآور بوده و به راحتي مي‌تواند وابستگي جسماني و رواني ايجاد كند استفاده سرخود از آن به هيج وجه مجاز نمي‌باشد. اگر در پي سوءمصرف مورفين دچار اعتياد به اين ماده شده‌ايد روش‌هاي مختلفي براي آغاز فرايند ترك پيش روي شما قرار دارد. از جمله اين روش‌ها مي توان به سم زدايي به كمك داروهاي نگهدارنده، رواندرماني به صورت فردي و گروهي اشاره كرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه تا انتهاي مطلب همراه ما باشيد. 

منبع: ترك مورفين | بهترين و سريع ترين راه ترك اعتياد به مورفين بدون درد

 

ترك مورفين | آشنايي با مخدري به نام مورفين

براي شروع فرايند ترك اعتياد به مورفين لازم است ابتدا اطلاعات خود را در مورد اين دارو افزايش بدهيد. مورفين نوعي ماده مخدر افيوني است كه قابليت تسكين دهندگي دارد. در واقع مورفين با چسبيدن به گيرنده‌هاي افيوني در مغز باعث مي‌شود كه پيام درد به مغز انتقال پيدا نكند يا ميزان آن كاهش يابد. تجويز اين دارو تنها در برخي شرايط پزشكي كه بيمار با دردهاي بسيار شديدي رو به رو است با احتياط بسيار انجام مي‌شود. با اين حال اين ماده به شدت اعتياد آور است و در نتيجه استفاده سرخود از آن مي‌تواند به وابستگي جسماني و رواني شديد بيانجامد.

براي آشنايي بيشتر درباره اعتياد به مورفين كليك كنيد. 

علائم ترك مورفين

از آنجايي كه مورفين منجر به بروز وابستگي جسماني شديد مي‌شود افرادي كه به سوءمصرف اين ماده مي‌پردازند در پي كنار گذاشتن آن، علائم ناخوشايندي را تجربه مي‌كنند كه از جمله مهم ترين آن‌ها مي‌توان به درد عضلات، استخوان‌ها، مفاصل، حالت تهوع، اسهال، استفراغ و آبريزش بيني اشاره كرد. معمولا اين علائم در ترك ساير مواد افيوني نيز پديدار مي شود. براي آشنايي با روش هاي ترك اعتياد به مواد مخدر كليك كنيد.

روش‌هاي ترك مورفين

خوشبختانه امروز روش‌هاي متنوعي براي ترك اعتياد به مواد افيوني از جمله مورفين ابداع شده است. اين درمان‌ها به شما كمك مي‌كنند تا بتوانيد فرايند سم زدايي را راحت تر پشت سر بگذاريد و علائم ترك را به ميزان كمتري تجربه كنيد. ما در ادامه به درمان‌هاي رايج در ترك مورفين اشاره كرده‌ايم.

1- سم زدايي به كمك داروهاي نگهدارنده

امروزه استفاده از داروهاي نگهدارنده نظير متادون و بوپرنورفين در ترك اعتياد به مواد مخدر افيوني رواج پيدا كرده است. اين داروها با چسبيدن به گيرنده‌هاي اپيوئيدي در مغز مانع از اين مي‌شوند كه فرد در دوره سم زدايي با علائم ترك روبه‌رو شود. با اين حال نكته قابل توجه اينجاست كه اين داروها خود نوعي مواد شبه افيوني هستند و مي‌توانند به بروز اعتياد منجر شوند. از همين رو بسيار اهميت دارد كه دوز دارو زير نظر پزشك و متناسب با وضعيت جسماني شما تعيين گردد. متاسفانه افرادي كه از سر ناآگاهي به طور خودسر مصرف داروهاي نگهدارنده را آغاز مي‌كنند نه تنها به ترك اعتياد خود كمك نمي‌كنند بلكه باعث شكل گيري وضعيت پيچيده تري مي‌شوند كه در آن وابستگي به بيش از دو ماده بروز مي‌يابد. براي اطلاعات بيشتر در زمينه ترك اعتياد كليك كنيد. 

2- روان درماني فردي

سم زدايي مورفين از بدن به تنهايي براي ترك اعتياد كافي نيست چرا كه مصرف مواد به نوعي اختلال مغزي مي‌انجامد كه در آن فرد به دليل دچار شدن به وسوسه مصرف تا حد زيادي در معرض گرايش مجدد به سمت اعتياد قرار مي‌گيرد. دريافت خدمات روانشناختي به صورت جلسات رواندرماني به فرد كمك مي‌كند تا بتواند ريشه‌هاي گرايش خود به مورفين را بشناسد و روش‌هاي مقابله با وسوسه را نيز بياموزد.

3- روان درماني گروهي

امروزه پژوهش‌ها نشان مي‌دهد كه دريافت خدمات روان درماني به صورت گروهي تا حد زيادي مي‌تواند در درمان اعتياد به انواع مواد كمك نمايد. در گروه درماني فرد در تعامل با افرادي قرار مي‌گيرد كه با مشكلات مشابهي دست و پنجه نرم مي‌كنند. در اين شرايط تاثيرپذيري بيمار از آموزش‌هايي كه در گروه مطرح مي‌شود بالا مي‌رود. همچنين در تعامل با ساير افراد مشكلاتي نظير انزواي اجتماعي و افسردگي راحت تر حل و فصل مي‌شوند.

4- خانواده درماني براي ترك مورفين

در بسياري از مواقع اعتياد در نتيجه الگوهاي ارتباطي ناسالمي كه در ميان اعضاي خانواده وجود دارد اتفاق مي‌افتد. در واقع افراد براي رهايي از تنش‌هايي كه در محيط خانواده احساس مي‌كنند به مصرف موادي نظير مورفين پناه مي‌برند. در اين شرايط خانواده درماني به كمك يك روانشناس به شما كمك مي‌كند تا اين الگوهاي غلط را شناسايي كنيد و با حل تعارضات بنيادي موجود در خانواده در مسير ترك، استوارتر قدم برداريد. براي آگاهي بيشتر درباره روند دريافت مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد. 

سوالات متداول

- پزشك پس از عمل جراحي به من مورفين تجويز كرده آيا استفاده از مورفين در مقاديري كه متخصص تعيين كرده هم مي‌تواند به اعتياد منجر شود؟

پزشكان معمولا از مورفين در مقادير بسيار كنترل شده استفاده مي‌كنند. به طور كلي استفاده از اين دارو طبق تجويز و توصيه پزشك بلامانع است. اما هرگونه مصرف بيشتر يا طولاني تر مي‌تواند منجر به بروز وابستگي جسماني و رواني شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه ترك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: ترك مورفين | بهترين و سريع ترين راه ترك اعتياد به مورفين بدون درد

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۸:۲۹:۴۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی