مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

عشق اول زندگي تا چه حد مي‌تواند عشق كاملي باشد؟ آيا عشقي كه براي اولين بار تجربه مي‌شود، مي‌تواند كل روابط عاطفي فرد را در طول عمر تحت تأثير خود قرار دهد؟ بسياري از افرادي كه به جلسات مشاوره مراجعه مي‌كنند، چالش‌هايي را در مورد عشق اول زندگي‌شان تجربه كرده‌اند. ناتواني در فراموش كردن آن يا ترديد براي ادامه دادن رابطه عاطفي از جمله اين چالش‌هاست. عشق اول احساس بسيار قدرتمندي است كه فراموش كردن آن كار چندان راحتي نيست. اگر شما نيز در اين باره مشكلاتي داريد يا سؤالاتي در ذهنتان است، ما در ادامه اين مقاله توضيحات بيشتري در مورد عشق اول زندگي داده‌ايم كه مطالعه آن مي‌تواند براي شما جالب توجه باشد. ضمن اينكه مي‌توانيد از مشاوره روانشناسي كمك بگيريد و راجع به عشق و روابط عاطفي به راه‌حل‌هايي برسيد. 

منبع: عشق اول زندگي

 

آيا عشق اول زندگي عشق كاملي است؟

جواب اين سؤال بستگي به نوع نگاه شما به عشق، و زماني كه اين احساس را تجربه مي‌كنيد دارد. عشق اول معمولاً عشق يك طرفه است كه در دوران نوجواني تجربه مي‌شود، يعني زماني كه افراد هنوز در مسير رشد رواني و اجتماعي خود به تكامل كافي دست نيافته‌اند. اين مسئله باعث مي‌شود كه شور و هيجان‌هاي شديد بر انتخاب فرد مسلط شده و او نتواند روابط عاشقانه را با ديد پخته‌تري بررسي كند. هرچقدر كه شما در بلوغ رواني و اجتماعي خود به رشد بيشتري دست‌ يافته باشيد، احتمال اينكه عشق سالم‌تر و كامل‌تري را تجربه كنيد نيز بيشتر است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه عشق يك طرفه كليك كنيد. 

يك عشق كامل نيازمند داشتن سه فاكتور اساسي است: صميميت، تعهد و شهوت. اگر عشق تنها فقط بر يكي از اين جنبه‌ها متمركز شود مسلما دير يا زود با شكست مواجه خواهد شد. اين مسئله در كل زندگي فرد صادق است يعني تنها مربوط به عشق اول نيست بلكه اگر  در روابط بعدي نيز اين سه عامل را ناديده بگيريد با شكست مواجه خواهيد شد.

چرا عشق اول زندگي خود را فراموش نمي‌كنيم؟

عشق رازآميز است اما راز عشق چيست؟ بسياري از افراد در گزارشات اعلام كرده‌اند كه در طول عمر خود عشق اول زندگي‌شان را به ياد دارند. به ياد داشتن عشق اول امري غيرطبيعي نيست اما گاهي خاطرات آن بسيار آزاردهنده مي‌شود و به تجربه مشكلاتي در روابط عاطفي بعدي نيز مي‌انجامد. به همين دليل بسياري از افراد اين سؤال را در ذهن خود دارند كه چرا عشق اول زندگي خود را فراموش نمي‌كنيم؟ براي كسب اطلاعات بيشتر در اين زمينه، مقاله راز عشق چيست را مطالعه فرماييد.

در ادامه به برخي از دلايل فراموش نكردن عشق اول اشاره خواهيم كرد:

1. سركوب احساسات و مواجه نشدن با هيجانات منفي

جدا شدن از كسي كه دوستش داريد و نرسيدن به او به هر دليلي مي‌تواند آسيب‌هاي بسياري را به سطح روان شما وارد كند. اين آسيب‌ها گاهي آن‌قدر شديد است كه فرد را درگير اختلال‌هايي نظير افسردگي و اضطراب مي‌كند. براي اينكه بتوانيد با اين آسيب كنار بياييد و از آن عبور كنيد لازم است كه با هيجاناتتان مواجه شويد.

بسياري از افراد تلاش مي‌كنند كه ديگر اصلاً به فرد مورد نظر فكر نكنند و احساساتشان را بروز ندهند. اين اعمال باعث مي‌شوند كه مشكل شما براي مدت طولاني‌تري با شما همراه بماند و به مشكلي مزمن در شما تبديل شود.

تلاش كنيد با احساسات خود رو به رو شويد و از سركوب هيجاناتتان بپرهيزيد. كمك گرفتن از يك متخصص روانشناس در كنار آمدن با اين مشكل كمك بسياري به شما خواهد كرد. همچنين درمانگر به شما خواهد آموخت كه چطور در روابط بعدي درست عمل كنيد و از بروز شكست‌هاي مجدد جلوگيري كنيد. براي كسب آگاهي بيشتر در زمينه شكست عشقي كليك كنيد. 

2. درمان نشدن اولين شكست

نرسيدن به عشق اول براي بسياري از افراد شكست دردناكي در زندگي محسوب مي‌شود. اين شكست نياز به درمان و ترميم احساسات دارد. چرا كه از دست دادن يك عشق مانند از دست دادن افراد در اثر مرگ مي‌توانند آزاردهنده باشد. فرايند سوگواري در روان فرد به همين علت به راه مي‌افتد. در اين فرايند شما حالاتي نظير انكار، خشم، چانه‌زني براي بازگرداندن فرد مورد علاقه، افسردگي و در نهايت پذيرش را تجربه خواهيد كرد. اما اگر به هر دليل اين فرايند سوگ طول بكشد، مي‌تواند مدت‌هاي طولاني با فرد باقي بماند و به صورت يك مشكل مزمن هميشه او را بيازارد. ابتلا به اختلال افسردگي در اين شرايط بسيار محتمل است؛ براي همين به علائم افسردگي بايد توجه شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه علائم افسردگي كليك كنيد.

3. هيجانات بسيار شديد در عشق اول

همان‌طور كه در مطالب فوق گفته شد در بسياري از موارد عشق اول در دوران نوجواني يا اوايل جواني اتفاق مي‌افتد. اين زمان دوراني است كه هيجانات، نقش بسيار پررنگي در زندگي افراد ايفا مي‌كند. به همين دليل تجربه عشق نيز با احساسات و هيجانات بسيار قدرتمندي همراه مي‌شود. هرچقدر بار هيجاني يك رويداد براي فرد بيشتر باشد فراموش كردن آن براي مغز با سختي بيشتري اتفاق مي‌افتد. براي اينكه بتوانيد از بار هيجاني شديد مربوط به عشق اول خود بكاهيد مراجعه به روانشناس ضرورت دارد. براي كسب اطلاعات در زمينه فراموشي عشق اول در زنان كليك كنيد. 

4. پاك بودن عشق اول

عشق اول بدون هيچ برنامه ريزي و ناگهان براي افراد به وجود مي‌آيد. فرد ناگاه به خود مي‌آيد و عشق و احساسي عظيم را در وجودتان نسبت به فردي ديگر احساس مي‌كند. به دليل تجربه اين احساسات معصوم، همواره به دنبال آن هستيد كه در روابط بعدي نيز اين احساسات را تجربه كنيد و در نتيجه نمي‌توانيد از فكر آن فرد و احساسات بيرون بياييد. براي كسب اطلاعات در زمينه فراموشي عشق اول در مردان كليك كنيد. 

5. عشق اول زندگي | تجربه اولين ها

عشق اول احساسات و هيجاناتي را در شما ايجاد مي‌كند كه براي اولين بار آن‌ها را تجربه مي‌كنيد. براي اولين بار علاوه بر خودتان به فرد ديگري نيز اهميت مي‌دهيد و معني ما بودن را در كنار هم درك مي‌كنيد. براي اولين بار واكنش‌هاي فيزيكي و شيميايي را در خود تجربه خواهيد كرد به طوري كه ديگر احساسات و هيجانات ناشي از آن برايتان تكرار نخواهد شد. براي كسب اطلاعات در زمينه عناصر عشق كليك كنيد.

6. تغيير و رشد شخصيتي

عشق اول باعث مي‌شود كه تغييرات زيادي در شما ايجاد شود. پس از اين تجربه خود را بزرگ‌تر از و پخته‌تر از قبل احساس مي‌كنيد. اين عشق باعث مي‌شود كه شما به بلوغ و رشد شخصيتي برسيد. به همين دليل نمي‌توانيد آن را به راحتي فراموش كنيد. براي كسب اطلاعات در زمينه روانشناسي عشق كليك كنيد. 

تاثير خدمات روانشناسي بر فراموشي عشق اول

درمانگر ممكن است در طول درمان شما را با احساساتتان مواجه كرده و هيجانات مربوط به عشق اول را در شما زنده كند تا بتوانيد خودتان، هيجاناتتان و افكارتان را از نو بسازيد و در ادامه زندگي روابط بهتري را تجربه كنيد. در پايان اين راه عناصر عشق را شناخته‌ايد و مي‌توانيد اميدوار باشيد كه عشق واقعي را تجربه نماييد. روانشناسان و متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در هركجا كه هستيد، در اين زمينه ياري‌تان كنند. 

براي دريافت مشاوره در زمينه عشق اول زندگي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: عشق اول زندگي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: عشق اول زندگي،
موضوع:
[ ۱۷ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۴۶:۲۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی