مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ويژگي هاي فرزندان آخر تا چه حد در روحياتشان اثرگذار است؟ خانواده زنجيره‌اي به هم پيوسته است كه هر يك از حلقه‌هاي آن متناسب با جايگاه  خود رفتار مي‌كنند. اكثر والدين متوجه اين نكته مي‌شوند كه فرزندان شان نسبت به يكديگر، رفتارها و خصوصيات اخلاقي متفاوتي دارند. برخي از روانشناسان باور دارند كه ترتيب تولد، نقش بسيار مهمي در شكل‌گيري خصوصيات اخلاقي فرزندان ايفا مي‌كند. همچنين رفتار متفاوت والدين با فرزندان نيز نقش زيادي در خصوصيات اخلاقي فرزندان دارد. مثلا فرزندان آخر مي‌توانند افراد بسيار موفقي باشند ولي در صورتي كه بسيار نازپرورده شوند، حالت درماندگي و وابستگي كودكي خود را براي هميشه حفظ مي‌كنند. در ادامه مقاله به تعريف ويژگي هاي اصلي فرزندان آخر مي‌پردازيم. اگر شما هم با چنين مواردي روبرو هستيد مي‌توانيد از مشاوره كودك و مشاوره خانواده براي حل مسأله كمك بگيريد. 

 

منبع: فرزند آخر

 

فرزند آخر در خانواده

فرزند آخر با خواهر و برادرهاي بزرگتري احاطه شده است كه از نظر او مي‌توانند همه كارها را انجام دهند. به همين دليل براي رقابت با خواهر و برادرهايش انگيزه زيادي دارد و به سرعت رشد مي‌كند. از طرف ديگر فرزند آخر هيچ وقت با عزل فرزند ديگر مواجه نخواهد شد و اغلب عزيز دردانه خانواده است. رفتار اشتباه والدين با فرزند آخر ممكن است موجب وابستگي بيش از حد او بشود. در واقع والدين معمولا نسبت به فرزند آخر خود با عطوفت و لطافت بيشتري برخورد مي‌كنند. اختلاف سني با فرزندان را بخصوص در مورد فرزند آخر بايد در نظر داشته باشيد و متناسب با آن رفتار كنيد. تعداد فرزندان نيز بر روي رفتار و تربيت شما اثر دارد، براي اطلاع از بهترين تعداد فرزند كليك كنيد.

 

ويژگي هاي فرزندان آخر

چگونگي رفتار با فرزندان از مسائل مهمي است كه والدين از ابتداي زندگي مشترك بايد مراقب آن باشند. فرزندان آخر ته‌تغاري خانواده هستند و محبت و عشق تمام اعضاي خانواده را دريافت مي‌كنند. اين برخورد باعث مي‌شود كه آن‌ها احساس ارزشمندي و اعتماد به نفس بسيار بالايي داشته باشند و با انگيزه بالا به طرف اهدافشان حركت كنند. فرزندان آخر معمولا بسيار اجتماعي هستند و دوستان نزديك بسيار زيادي دارند. از طرف ديگر ممكن است فرزندان آخر به دليل توجه و حمايت زياد اطرافيان، انسان‌هاي وابسته اي شوند كه به تنهايي نتوانند از عهده كارهاي خود برآيند؛ يا به دليل توجه‌اي كه از خانواده دريافت كرده‌اند، تبديل به افرادي شوند كه تحمل بي‌توجهي را ندارند و در صورتي كه با بي‌توجهي مواجه شوند (مثلاً در مدرسه) دچار احساسِ سرافكندگي شوند. براي شناخت بيشتر درباره چگونگي رفتار با فرزندان كليك كنيد.

برخي ديگر از ويژگي‌هاي اصلي فرزندان آخر بر اساس روانشناسي كودك به ترتيب زير هستند.

  • منعطف
  • برون گرا
  • خودمحور
  • خودخواه
  • توجه طلب
  • با اعتماد به نفس
  • اجتماعي
  • اهل رقابت

نكته: اين ويژگي هاي اخلاقي مطلق نيستند و در تمام بچه‌ها اتفاق نمي‌افتند. همچنين ممكن است چند ويژگي در يك فرد به طور همزمان مشاهده شود. براي آنكه اطلاعات بيشتري در باره ويژگي هاي فرزندان آخر از ديدگاه روانشناسي داشته باشيد به شما پيشنهاد مي‌كنيم تا مقاله روانشناسي كودك را مطالعه نماييد.

نكات تربيتي فرزندان آخر

نكات حساس در تربيت فرزند را بايد براي فرزند آخر بطور ويژه مدنظر داشته باشيد. معمولا فرزندان آخر به دليل كم سن بودن، احتياج بيشتري به حمايت و توجه والدين دارند و لازم است كه والدين وقت زيادي براي آن ها بگذارند. اما بهتر است مراقب باشيد كه توجه افراطي به فرزند آخر خود نشان ندهيد چرا كه در اين صورت در آينده با فرزندتان دچار مشكلاتي مي‌شويد.

توجه داشته باشيد كه او نيز بايد همانند بقيه فرزندان، قانونمند باشد و مقررات خانه را رعايت كند چراكه معمولا فرزندان آخر به نظم و مقررات اهميتي نمي‌دهند. در صورت دعوا و مشاجره ميان فرزندان بي‌طرف باشيد و به خاطر كوچك بودن فرزند آخر طرف او را نگيريد چرا كه فرزندان آخر معمولا بسيار پر توقع هستند و گاهي اوقات لازم است تا به توقعات بيجاي او جواب منفي دهيد.

براي آگاهي بيشتر درباره نكات حساس در تربيت فرزند كليك كنيد.

ويژگي هاي فرزندان آخر | سخن پاياني

توجه داشته باشيد كه با توجه به تمامي مواردي كه اشاره شد احتمالا شما نيز به اهميت اين مسئله پي برده باشيد كه نقشتان به عنوان والدين تا چه ميزان در تربيت فرزند آخر نقش خواهد داشت و اين مسئله در شكل گيري شخصيت و ويژگي‌هاي اخلاقي او تاثير بسزايي دارد. براي آنكه بتوانيد به بهترين نحو كودك خود را تربيت كنيد و تعادل لازم را در ميان فرزندان برقرار نماييد نياز داريد تا با يك مشاور در زمينه كودك و همچنين در زمينه خانواده در ارتباط باشيد. مشاور با توجه به تجربه و دانش خود مي‌تواند اصول كلي را در اختيارتان قرار دهد و مرحله به مرحله شما را ياري رساند.

مشاوران ما در مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي شرايطي را براي شما فرآهم آورده‌اند تا بتوانيد با دريافت مشاوره، اصول و روش‌هاي تربيتي صحيح را بياموزيد و كودكان سالم از نظر اخلاقي و رفتاري تربيت كنيد. همچنين در ميان فرزندان خود نيز شرايطي را فراهم كنيد تا با كمترين تنش در خانواده روبه‌رو شويد. اين مركز با داشتن مشاوراني برجسته با توجه به شرايط فرهنگي، اجتماعي و فردي هر خانواده راهكارهاي گوناگوني را در اختيار شما خواهند گذاشت.

براي آگاهي بيشتر در زمينه مشاوره كودك و مشاوره خانواده كليك كنيد.

 

سوالات متداول

چه عواملي باعث مي‌شود كه والدين با فرزندان آخر خود رفتارهاي متفاوت تري داشته باشند و بيشتر به آنان توجه كنند؟

معمولا والدين اشتباهات تربيتي كه درباره فرزندان ديگر خود داشته‌اند را براي فرزند آخر خود تكرار نمي‌كنند و از آنجايي كه اختلاف سني والدين با فرزند آخر كمتر است رابطه بهتري بين آنان شكل مي‌گيرد. علاوه بر اين والدين و اطرافيان تمام عشق و محبت خود را معطوف به فرزند آخر مي‌كنند چراكه اعتقاد دارند او ته تغاري خانواده است.

براي اطلاع بيشتر درباره اختلاف سني با فرزندان كليك كنيد.

بهترين نوع برخورد با فرزند آخر به چه شكل بايد باشد؟

فرزند آخر مانند بقيه فرزندان بايد قوانين را رعايت كند و زماني كه رفتار يا كار اشتباهي توسط او در خانواده پيش مي‌آيد او نيز بايد مورد شماتت قرار گيرد چرا كه فرزندان آخر معمولا بسيار پر توقع هستند و گاهي اوقات لازم است تا به توقعات بيجاي او جواب منفي داده شود.

براي دريافت مشاوره در زمينه فرزندپروري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: فرزند آخر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: فرزند آخر،
موضوع:
[ ۱۸ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۱۶:۲۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی