مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

يكي از مسائلي كه در مسير پيش از ازدواج و بعد از آن نيز در زندگي مشترك زوجين تعارض‌هاي زيادي ايجاد مي‌كند اختلاف سطح خانواده‌ ها در ازدواج است. خانواده دختر و پسر از جهات مختلفي ممكن است با يكديگر اختلاف سطح داشته باشند كه اختلاف فرهنگي و اقتصادي نمونه هاي رايجي از آن‌ها است. اين اختلافات مي‌توانند از همان ابتدا منجر به سوءتفاهماتي بين خانواده‌ها شوند و مسير ازدواج را براي جوانان سخت كنند. اگر به دنبال اطلاعات بيشتري در زمينه اهميت و تأثيرات اختلاف سطح خانواده‌ها در ازدواج هستيد، در ادامه اين مقاله توضيحات بيشتري در اين باره ارائه كرده‌ايم كه مطالعه آن مي‌تواند براي شما سودمند باشد. در مشاوره قبل از ازدواج نيز مي‌توانيد راجع به اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج مشورت بگيريد. براي كسب اطلاع بيشتر از اختلافات در ازدواج كليك كنيد.

منبع: اختلاف خانواده‌

 

اختلاف سطح خانواده‌ ها در ازدواج به چه معنا است؟

يكي از فاكتورهاي مهم در ازدواج تفاهم و اشتراكات خانوادگي در زمينه‌هاي مختلف اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي است. زماني كه خانواده‌ها در اين موارد با يكديگر تناسب نداشته باشند ما با مقوله اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج مواجه هستيم. اختلاف سطح خانواده‌ها منجر به اختلاف‌نظرها و تعارضات زيادي در زمينه‌هاي مختلف مالي، اخلاقي، رفتاري، ارتباطي و... خواهد شد. براي يك ازدواج موفق شما بايد به دنبال فردي باشيد كه از اين جهات بيشترين همخواني را با خانواده شما داشته باشد. در اين صورت به احتمال بيشتري درك و پذيرش متقابل ميان شما و خانواده‌ها شكل خواهد گرفت. براي كسب اطلاع بيشتر از ازدواج موفق كليك كنيد.

اختلاف سطح خانواده‌ ها در ازدواج و جنبه‌هاي مختلف آن

همان‌طور كه در مطالب فوق گفته شد، اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج فقط در يك زمينه نيست و جنبه‌ها و ابعاد مختلفي دارد در ادامه به هريك از اين جنبه‌ها به صورت جداگانه‌اي اشاره خواهيم كرد:

1. اختلاف سطح فرهنگي خانواده‌ ها

يكي از ابعاد اختلاف سطح خانواده‌ ها در ازدواج، اختلاف فرهنگي است. اختلاف فرهنگي در ازدواج مسائل بسيار گسترده‌اي را تحت تأثير خود قرار مي‌دهد و از همين روست كه تأثيرات آن بر كيفيت ازدواج زوجين بسيار عميق است. در حقيقت اختلافات فرهنگي منجر به اختلافاتي در زمينه‌هاي مختلف نظير عقايد، آداب و رسوم، سبك زندگي و روش‌هاي تربيتي افراد مي‌شود. براي اطلاع بيشتر در زمينه اختلاف فرهنگي در ازدواج كليك كنيد.

زوج‌هايي كه در فرهنگ‌هاي متفاوتي پرورش يافته‌اند، براي آنكه بتوانند در زندگي مشترك با چالش‌هاي كمتري مواجه شوند، بايد پيش از تصميم‌گيري قطعي براي ازدواج با مراجعه به يك مشاور روانشناس، اختلاف سطح خانواده‌ ها در ازدواج را بررسي كرده و از مشكلات و چالش‌هايي كه در آينده قرار است با آن مواجه شوند آگاهي بيشتري كسب كنند و به كمك مداخلات روان‌درمانگر بتوانند مهارت‌هاي سازگاري خود را افزايش دهند تا در آينده پذيرش و انعطاف بيشتري در برابر تفاوت‌ها از خود نشان دهند. براي كسب اطلاع از معيارهاي انتخاب همسر مناسب كليك كنيد.

2. اختلاف طبقاتي

يكي ديگر از ابعاد اختلاف سطح خانواده‌ ها در ازدواج، اختلاف طبقاتي است. اختلاف طبقاتي در ازدواج و وضعيت اقتصادي خانواده‌ها از آن جهت اهميت پيدا مي‌كند كه افراد تحت تأثير شرايط متفاوت مالي خود انتظارات، توقعات، سلايق و سبك زندگي‌هاي متفاوتي را شكل مي‌دهند. به همين دليل در صورت وجود تفاوت طبقاتي احتمال اين كه در همه اين موارد با يكديگر دچار چالش و تعارض شوند بسيار بالا مي‌رود. اگر قصد ازدواج با كسي را داريد كه از نظر شرايط اقتصادي تفاوت بسياري با شما دارد بايد با احتياط بيشتري پيش برويد، انتظارات و سبك زندگي طرف مقابل و خانواده او را بيشتر بررسي كنيد و شرايط و اوضاع مالي خود و خانواده‌تان را با وضوح بيشتري براي آن‌ها توضيح دهيد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه اختلاف طبقاتي در ازدواج كليك كنيد.

3. اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج : اختلافات شخصيتي و رواني 

يكي از مسائلي كه شايد در ازدواج بيشتر از ساير موارد ناديده گرفته شود، اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج از منظر شخصيتي و رواني است. در حالي كه اين مسئله به ميزان بسيار زيادي مي‌تواند در دوام و كيفيت ازدواج تأثيرگذار باشد. به طور كل مي‌توان گفت كه امكان تربيت فرزنداني سالم در خانواده‌هاي سالم از نظر رواني، احتمال بيشتري دارد. هم‌چنين تيپ شخصيتي خانواده همسر و تفاوت آن با خانواده شما به ميزان زيادي منجر به تعارض در رفت و آمدهاي خانوادگي خواهد شد.

بررسي تفاوت در سطوح رواني با وجود اهميت بسياري كه دارد براي همه افراد ساده نيست و نياز به مشورت با متخصص دارد. به اين منظور استفاده از خدمات مشاوره پيش از ازدواج كمك زيادي در اين زمينه به شما خواهد كرد تا بتوانيد ميزان تطابق خانواده‌ها را از نظر وضعيت رواني و شخصيتي نيز بررسي كنيد و اختلاف سطح خانواده‌ ها در ازدواج را مشخص نماييد.

سخن آخر

همانطور كه گفته شد تناسب خانواده‌ها در ازدواج بسيار مهم است به طوري كه مي‌تواند زمينه‌ساز زندگي مشترك موفق و يا حتي اختلافات بيشمار در زندگي زناشويي شود. به همين دليل ضروري است كه قبل ازدواج از مشاوره استفاده كنيد تا تمام موارد مهم در ازدواج بررسي شود كه تناسب خانواده‌ها نيز ايز اين موارد مي‌باشد. با كمك روانشناس مي‌توانيد اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج را شناسايي كرده و گامي در جهت بهبود اين شرايط برداريد. متخصصان مركز مشاوره حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در هر كجا كه هستيد در اين زمينه ياري‌تان كنند. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه اختلاف سطح خانواده ها در ازدواج مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: اختلاف خانواده‌

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اختلاف خانواده‌،
موضوع:
[ ۳۰ دى ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۱۱:۴۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی