مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

مشاوره وسواس از آن مواردي است كه افراد كمتر سراغ آن مي‌روند چرا كه اغلب مردم فكر مي‌كنند وسواس عارضه حادي نيست و خودش خوب مي‌شود! اگر خودتان وسواسي هستيد و يا با آدم وسواسي زندگي مي‌كنيد، حتماً تا به حال عمق فاجعه را درك كرده‌ايد. بنظر مي‌رسد بدون استفاده از مشاوره حضوري و يا مشاوره تلفني، درمان قطعي اختلال وسواس بسيار دشوار باشد. ديگر وقتش است كه قبول كنيد درمان اين بيماري نياز به راهنمايي و همراهي دارد. براساس آمارها، مشاوره‌هاي تلفني در اكثر مواقع نتيجه‌بخش بوده است. استفاده از مشاوره تخصصي در درمان وسواس به افراد مبتلا و خانواده‌هاي آن‌ها كمك زيادي مي‌كند. در اين مطلب سعي مي‌كنيم شما را با وسواس و راه‌هاي درمان آن آشنا كنيم. 

منبع: وسواس

 

وسواس چيست؟

اگر به نشانه‌ هاي وسواس در خود يا ديگران توجه كنيد مي‌توانيد آنرا بشناسيد. وسواس به معناي ترديد و دودلي و در روانشناسي به معناي وسوسه و ترديدهاي آزاردهنده در انجام امور و به ويژه در مقوله پاكيزگي است. وسواس از طريق افكار و ترس‌هاي غير منطقي فرد را مجبور به تكرار برخي رفتارها مي‌كند. شايع‌ترين نوع وسواس، وسواس نسبت به تميزي و پاكيزه بودن است. فرد وسواسي اغلب از بيماري خود خبر دارد و مدام در تلاش براي مقابله با افكار وسواسي است. فرد وسواسي در شستن و تميزكردن، در تماس اشياء با يكديگر و يا دست انسان، در شمارش اشياء و چيزها، در چك كردن مسائل ايمني و... حساسيت افراطي دارد. چگونگي رفتار با فرد وسواسي چيزي است كه پس از مشاوره‌ها براي شما ملموس خواهد شد.

براي اطلاع بيشتر درباره نشانه هاي وسواس كليك كنيد.

انواع وسواس

شايد زماني كه اسم وسواس را مي‌شنويد ترس از كثيفي و شستن دست‌ها تا حد كنده‌شدن پوست! به ذهنتان بيايد، اما وسواس انواع گوناگوني دارد كه همه‌ آن‌ها درمان مخصوص به خود را مي‌طلبد. اگر بخواهيم چند نمونه از وسواس‌هاي شايع را نام ببريم بايد به اين موارد اشاره كنيم: وسواس فكري عملي، وسواس جبري، وسواس تميزي، وسواس بدريخت انگاري بدن، وسواس وارسي كردن، وسواس احتكار و غيره. بهتر است تا مي‌توانيد اطلاعات خود را راجع به انواع وسواس مرتبط بالا ببريد تا در صورت دريافت مشاوره براي درمان اطلاعات نسبي درباره آن داشته باشيد.

براي اطلاع بيشتر درباره انواع وسواس از جمله وسواس فكري عملي كليك كنيد.

علل به‌ وجود آمدن وسواس

وسواس در افراد مختلف به دلايل گوناگوني رخ مي‌دهد. به غير از وراثت، عوامل رواني و نوع تربيت در دوران كودكي فرد تاثير بسيار زيادي در شكل‌گيري اين بيماري دارد. به همين سبب لازم است تا ابتدا دلايل و ريشه‌هاي آن از طريق مشاوره حضوري يا تلفني و روان‌درماني مشخص شود. علل انواع وسواس مي‌تواند به شيوه تربيت والدين در دوران كودكي، تحقير كودك، وراثت، احساس ناامنى در كودك و محدوديت‏‌هاي دوران كودكي مربوط باشد. در مشاوره تلفني تمام اين علت‌ها بررسي و بيماري شما ريشه‌يابي مي‌شود. همچنين به اطرافيان نيز درباره چگونگي رفتار با فرد وسواسي آموزش‌هايي داده مي‌شود.

درمان وسواس

در درمان وسواس از الگوهاي مختلفي با نام‌هاي تقابل به ضد، فرمان ايست و يا درمان‌هاي دارويي استفاده مي‌شود. درمان شناختي كه در درمان وسواس بسيار موثر است طي جلسات مشاوره، بينش عميقي را نسبت به تعارض‌هاي دروني به بيمار مي‌دهد. در برخي موارد نيز روانشناس با خانواده بيمار ارتباط مي‌گيرد و ناهماهنگي‌هاي احتمالي را رفع مي‌كند و به آنان نيز شيوه رفتار با فرد وسواسي را آموزش مي‌دهند. علاوه براين مشاور ممكن است فعاليت‌هايي را براي بيمار در نظر بگيرد تا سطح اضطراب و وسواس او كاهش يابد. استفاده از مشاور تلفني بهترين امكان براي يافتن شيوه‌ صحيح درمان است.

براي اطلاع بيشتر درباره رفتار با افراد وسواسي كليك كنيد.

نقش مشاوره در درمان وسواس

مشاور تلاش مي‌كند تا با استفاده از مهارت‌ها و شيوه‌هاي صحيح ارتباطي به فرد وسواسي و خانواده‌ او آموزش‌هاي لازم را بدهد و در وهله‌ اول انگيزه‌ مبارزه با بيماري را در فرد ايجاد كند به طوري كه هيچ‌گاه در اين مسير تسليم نشود. علاوه بر اين تمام راهكارهاي درمان وسواس را تا جايي ادامه مي‌دهد كه بيماري از بين برود و احتمال برگشت به صفر برسد. مشاوره تمام الگوهاي درماني را كه در بالا ذكر كرديم مرحله به مرحله براي درمان بيماري اجرايي مي‌كند.

اهميت مشاوره در درمان وسواس

قدم اول اين است كه فرد وسواسي خود بپذيرد كه بيمار است. لازم است تا فرد مبتلا به وسواس براي مديريت بهتر و مواجهه و مقابله با انواع وسواس آموزش ببيند. ارتباط مستمر و ياري گرفتن از مراكز مشاوره حضوري و تلفني به شما كمك مي‌كند تا از لحاظ جسمي و رواني بر وسواس خود غلبه كنيد. اين موضوع به ‌ويژه در افرادي كه وسواس در آن‌ها به اختلال وسواس فكري‌عملي يا وسواس جبري تبديل شده اهميت بيشتري دارد. مي‌توانيد قبل از وقوع بحران‌هاي آسيب‌زا ريشه‌هاي وسواس خود را با همراه با مشاور از بين ببريد. جلسات مشاوره چه حضوري و چه تلفني در اكثر موارد نتيجه‌بخش خواهد بود. فرد وسواسي مي‌تواند مشكلات و ترس‌هاي خود را در فضايي صميمي بدون احساس نگراني با مشاور رازدار مطرح كند. مشاور با بررسي صحبت‌هاي او همدلانه توصيه‌ها و راه‌كارهاي عملي جهت درمان وسواس در اختيار فرد قرار مي‌دهد.

براي آگاهي از روند دريافت مشاوره حضوري كليك كنيد.

برخي از مشكلات مشاوره حضوري 

تعداد مراكز مشاوره جهت درمان بيماري وسواس بسيار كم است و در بسياري از شهرها و شهرستان‌ها چنين خدمات و امكاناتي براي درمان وسواس وجود ندارد. به همين دليل درمان وسواس با موانع و مشكلاتي روبه‌رو مي‌شود. علاوه‌بر اين رفت‌ و آمدهاي طولاني از شهرستان‌ها به تهران و حتي رفت و آمدهاي درون شهري بسيار خسته‌كننده و پر هزينه هستند. هزينه‌هاي جلسات مشاوره حضوري گاهي افراد را از مراجعه به اين مراكز باز مي‌دارد. مشاوره تلفني مشكل دسترسي به مراكز مشاوره را حل كرده‌ است. امروزه مراكز مشاوره تلفني بسياري در كشور وجود دارند كه با كمك آن‌ها مي توانيد به‌طور كامل مشكل خود را حل كنيد.

براي اطلاع از روند دريافت مشاوره تلفني كليك كنيد.

درمان وسواس : مزيت مشاوره تلفني نسبت به مراجعه حضوري 

با استفاده از مشاوره تلفني مي‌توانيد در كمترين زمان ممكن از مشاوران متخصص جهت درمان وسواس استفاده كنيد. برخي از افراد در مقابل مراجعه حضوري به روانشناس مقاومت دارند. در اين صورت خانواده‌ها مي‌توانند در ارتباط با مشكلات وسواس افراد خانواده‌ خود راهنمايي‌هاي لازم را دريافت كنند. مشاوره تلفني اين امكان را براي شما به وجود مي‌آورد تا از هر ساعت از شبانه‌روز مشكل خود را با فردي متخصص مطرح كنيد و راهنمايي بگيريد.

مشاوره تلفني مشكلات رفت و آمد را به همراه ندارد؛ هزينه‌هاي جلسات مشاوره تلفني نسبت به حضوري كم‌تر است در نتيجه هزينه‌هاي شما كاهش مي‌يابد. در مشاوره تلفني مشكل وسواس شما به طور دائمي از بين مي‌رود و از به وجودآمدن دوباره‌ آن جلوگيري مي‌شود. با توجه به اينكه در بسياري از روستاها و شهرستان‌ها مراكز مشاوره حضوري وجود ندارد يا بسيار كم است مشاوره تلفني مي‌تواند مزيتي خاص براي شما باشد. 

براي آشنايي بيشتر درباره روند درمان وسواس كليك كنيد.

مركز مشاور هنر زندگي

مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با سابقه چندين ساله در ارائه خدمات درماني جزء بهترين و جامع ترين مراكز خدمات روانشناسي است. اين مركز با گردهم آوري جمعي از متخصصين توانسته خدمات خود را با بالاترين سطح كيفيت ارائه دهد. حامي هنر زندگي با استفاده از ابزارهايي چون تلفن و اينترنت به مراجعان اين امكان را داده تا در كمترين زمان ممكن در هر موقع از روز با بهترين متخصصان در زمينه مربوطه ارتباط برقرار كنند. در مركز مشاور تلفني هنر زندگي مي‌توانيد به راحتي از خدمات و راهنمايي‌هاي مشاوران و متخصصان در زمينه‌هاي مختلف درمان وسواس، طلاق، مشاوره تلفني جنسي، مشاوره تلفني زناشويي، مشاوره زندگي مشترك استفاده كنيد و از اين طريق بسياري از مشكلات خود را پشت سر بگذاريد.

براي اطلاع بيشتر درباره مشاوره تلفني جنسي كليك كنيد.

سوالات متداول

انتخاب يك مركز خوب چه نقشي در درمان وسواس دارد؟

هنگامي كه شما براي يك مشكل به مركزي مراجعه مي‌كنيد در صورتي كه مشاوران و متخصصان با تجربه و آگاه در آن مركز وجود داشته باشند شما در كمترين زمان ممكن و با كمترين ميزان آسيب درمان خواهيد شد و خيلي زود روند عادي زندگي خود را دنبال خواهيد كرد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه مشاوره وسواس مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: وسواس

امتیاز:
بازدید:
برچسب: وسواس،
موضوع:
[ ۴ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۱۰:۱۲:۲۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی