مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

دوست داشتن فرزند بيش از همسر چه عواقبي دارد؟ پس از به دنيا آمدن فرزندان بسياري از مادران با اين سؤال مواجه مي‌شوند كه آيا دوست داشتن زياد فرزندشان مي‌تواند خطري براي زندگي مشتركشان باشد؟ و اينكه اصلاً چرا نبايد فرزندان را بيشتر از همسر دوست داشت؟ متخصصان در جواب اين سؤال دلايل بسياري را مطرح مي‌كنند كه مهم‌ترين آن اهميت حفظ روابط عاطفي پدر و مادر و تأثير آن بر بچه‌هاست. در اين مقاله اين موضوع را بررسي كرده‌ايم؛ اما اگر اين موضوع براي شما چالش ايجاد كرده نگران نباشيد، مي‌توانيد مسائلي از اين دست را در جلسه مشاوره خانواده مطرح كنيد و راه‌حل بيابيد.

منبع: دوست داشتن فرزند بيش از همسر

 

اگر زوجين يكديگر را بيشتر دوست بدارند به نفع كودكان است؟

جواب اين سؤال اين است كه شما بايد بتوانيد بين دوست داشتن و محبت كردن به فرزند و همسرتان تعادل ايجاد كنيد. حد و مرز رابطه چيزي است كه طرفين رابطه زناشويي بايد مراقب آن باشند. اگر شما براي شوهرتان اولويت قائل باشيد و رابطه مثبتي با يكديگر داشته باشيد فرزندان شما نيز شادتر خواهند بود و احساس امنيت بيشتري خواهند كرد. البته اين به اين معني نيست كه شما فرزندانتان را به خاطر شوهرتان ناديده بگيريد؛ بلكه تنها لازم است كه به خاطر محبت و دوست داشتن زياد بچه‌ها همسرتان را فراموش نكنيد و نيازها و خواسته‌هاي او را نيز در نظر بگيريد.

البته انجام اين كار در اوايل دوراني كه شما زايمان كرده‌ايد و حتي در سال‌هاي اوليه به دنيا آمدن فرزند مي‌تواند آسان نباشد زيرا اضافه شدن نقش مادري در كنار همسر بودن فشار زيادي را به افراد وارد مي كند. به همين دليل لازم است كه از جانب اطرافيان و همسر نيز درك متقابلي صورت بگيرد تا زن و شوهر در كنار هم بتوانند با نقش‌هاي جديد خود سازگار شوند. در صورتي كه احساس مي‌كنيد در سازگاري با اين موقعيت مشكلات زيادي داريد مراجعه به يك روانشناس خانواده كمك زيادي به شما خواهد كرد. بي‌توجهي به شوهر مي‌تواند صميميت مورد نياز زندگي مشترك را كمرنگ كند.

براي اطلاع بيشتر درباره تعيين حد و مرز رابطه كليك كنيد.

دلايلي كه نشان مي‌دهند دوست داشتن فرزند بيش از همسر اشتباه است

1. در صورتي كه شما درگير فرزند و دوست داشتن او شويد، خود و همسرتان را فراموش مي‌كنيد و اينگونه متوجه زندگي كردن نمي‌شويد.

2. هرچقدر كه روابط شما با همسرتان سرشار از عشق و علاقه بيشتري باشد فرزند نيز مي‌آموزد كه چگونه با جنس مخالف خود در آينده رفتار كند. در كنار آن كانون گرم خانواده امنيت بيشتري به كودك مي‌دهد و فرزندان با الگو قرار دادن شما سلامت رواني و سبك دلبستگي ايمني را تشكيل مي‌دهند. 

3. هر چقدر كه شما محبت خود را به فرزندتان بيشتر كنيد و از همسر خود فاصله بگيريد انتظاراتي در آينده از فرزندان خود داريد كه كودك شما در سنين جواني و نوجواني از آنان كلافه و خسته مي‌شود و نمي‌تواند انتظارات شما را برآورده كند. او دوست دارد كه خودش براي آينده تصميم گيري كند. پس با دوست داشتن فرزند بيش از همسر مشكلاتي براي خود و فرزندتان به وجود مي‌آوريد.

4. در نظر داشته باشيد زماني كه ازدواج كرديد فرزندي وجود نداشت و شما و همسرتان پيوند عاطفي قوي شكل داديد. سپس كودكي وارد زندگي تان مي‌شود كه دنيا را زيباتر از قبل مي‌كند اما با اين حال نبايد چيزي را تغيير بدهد چراكه پيوند عاطفي شما مقدس‌تر است.

5. پايه و اساس ازدواج شما با همسرتان عشق و علاقه بوده است. دلخوشي زندگي مشترك شما نبايد به خاطر وجود فرزند باشد. بدانيد كه كودكانتان بزرگ مي‌شوند و در آخر تنها شما و همسرتان مي‌مانيد. آن‌ها ازدواج مي‌كنند و مسير زندگي مجزايي را در پيش مي‌گيرند.

براي آگاهي بيشتر درباره بي توجهي به شوهر كليك كنيد.

دوست داشتن بيشتر شوهر و تأثير آن بر روابط زوجين

همان طور كه در بندهاي قبلي گفته شد، شما بايد بتوانيد در دوست داشتن فرزند و همسرتان تعادل ايجاد كنيد و جايي كه لازم است شوهرتان را در اولويت قرار دهيد چراكه در ابتداي مادر شدن ممكن است آن‌قدر ارتباط با كودك نيازهاي عاطفي شما را برآورده كند كه ديگر رابطه عاطفي خود را با همسرتان ناديده بگيريد. اين ناديده گرفتن‌ها فاصله عاطفي زيادي ميان شما ايجاد خواهد كرد و روز به روز به سردي بيشتري خواهد انجاميد.

به اين ترتيب زماني كه شما احساس نياز و حمايت از جانب همسر خود مي‌كنيد ديگر كيفيت رابطه‌اي را كه در گذشته در كنار همسرتان تجربه مي‌كرديد را نخواهيد داشت. مسلما اين امر بر كيفيت مادري شما نيز تأثير خواهد گذاشت. جايگاه مادر در خانواده آنقدر مهم است كه مي‌تواند كيفيت همه روابط را تحت‌الشعاع خود قرار دهد. براي آشنايي بيشتر درباره جايگاه مادر در خانواده كليك كنيد.

تاثير دوست داشتن فرزند بيش از همسر بر روان مردان

بي‌توجهي به نيازهاي مرد پس از تولد فرزند در بسياري از موارد به افسردگي همسرتان منجر خواهد شد. جالب است بدانيد افسردگي پس از زايمان تنها مربوط به زنان نيست بلكه بسياري از مردان نيز پس از زايمان همسرشان دچار افسردگي مي‌شوند.

افسردگي بعد از زايمان مردان مي‌تواند واكنشي طبيعي از جانب سطح روان افراد باشد چراكه تصور كنيد رابطه‌اي كه تا قبل از به دنيا آمدن فرزند، مرد در مركز توجه همسرش قرار داشته به يك باره به رابطه‌اي تبديل شده كه نيازهاي او در آن ناديده گرفته مي‌شود و تمام توجهات به كودك معطوف مي‌گردد. در اين شرايط مسلما مرد احساس ناكامي زيادي را تجربه خواهد كرد اين احساس ناكامي اساس ابتلا به افسردگي را تشكيل مي‌دهد و در اين صورت حتماً به مداخلات روان‌درماني فردي و خانوادگي نياز خواهد بود.

براي آگاهي درباره افسردگي پس از زايمان و افسردگي بعد از زايمان در مردان كليك كنيد.

دوست داشتن فرزند بيش از همسر | حفظ تعادل عاطفي

والدين خوب براي آنكه بتوانند به بهترين وجه وظايف مادري و پدري خود را انجام دهند در ابتدا بايد خودشان در وضعيت رواني مناسب و پايداري باشند. ارتباط عاطفي با همسر از جمله فاكتورهاي بسيار مهمي است كه سلامت روان زوجين را تضمين مي‌كند.

هرگز اهميت اين مسئله را دست‌كم نگيريد زيرا حالات روحي و خلقي شما به شدت بر فرزندانتان نيز تأثير خواهد گذاشت. براي مثال مادر يا پدر افسرده فرزند خود را به سبك افسرده‌اي پرورش مي‌دهد و درنتيجه اين مشكل به صورت يك چرخه معيوب در سيستم خانواده باقي خواهد ماند. در نتيجه اگر عشق و علاقه زيادي به فرزندتان داريد تلاش كنيد كه در كنار مادر خوب بودن همسر خوب بودن را فراموش نكنيد. در اين راستا مركز مشاوره حامي هنر زندگي با داشتن مشاوراني برجسته آماده هرگونه خدمت رساني به شما عزيزان در زمينه‌هاي مختلف از جمله تربيت فرزند و همسرداري مي‌باشد. ما در اين مركز شرايطي را براي شما فرآهم آورده‌ايم تا بتوانيد از هر كجاي كشور با مشاوران ما به صورت تلفني و حضوري در ارتباط باشيد. 

براي اطلاع بيشتر درباره روند دريافت مشاوره حضوري و مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

سوالات متداول

دوست داشتن فرزند بيش از همسر با چه آسيب‌هايي براي مردان همراه است؟

گاهي بعد از زايمان شما آنقدر شيفته و دلداده فرزندتان مي‌شويد كه همسر خود را فراموش مي‌كنيد. اين روند به مرور مي‌تواند باعث افسردگي در مردان شود و آنان را با خلقي همراه با غم و اندوه مواجه سازد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه چرا نبايد فرزندانمان را بيشتر از شوهرمان دوست داشته باشيم؟ مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: دوست داشتن فرزند بيش از همسر

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۱:۳۳:۵۲ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 3
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی