مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

ارتباط با مرد متاهل در اكثر موارد رابطه ‌اي پر از چالش و تنش براي هر دو طرف محسوب مي‌شود. زنان هنگام قرار گرفتن در اين شرايط دستخوش احساسات متعددي مي‌شوند كه ممكن است به شدت آن‌ها را بيازارد. احساساتي نظير غم، شادي، حسادت و خشم به تناوب براي اين افراد اتفاق مي‌افتد. از طرفي مردان نيز به خاطر شرايطي كه دارند در يك دوگانگي به سر مي‌برند و نمي‌توانند تصميمات درستي بگيرند. با اين حال دلايل مختلفي از جمله عدم آگاهي و مشكلات اقتصادي باعث تمايل افراد به اين رابطه مي‌شود. اگر شما هم در چنين رابطه‌اي قرار گرفته‌ايد، براي پيشگيري از آسيب‌هاي روحي و رواني بايد مراقبت‌هاي بيشتري از خود به عمل بياوريد و برخي نكات را جدي بگيريد. در ادامه به توضيحات بيشتري در مورد ارتباط با مرد متأهل خواهيم پرداخت. 

منبع: رابطه با مرد متاهل

 

دلايل رابطه با مرد متاهل 

براي بسياري از افراد اين سوال وجود دارد كه چرا برخي زنان با وجود اينكه مي‌دانند مردي متاهل است بازهم حاضر مي‌شوند وارد رابطه با او شده و در جايگاه نفر سوم قرار بگيرند. ما در ادامه تلاش كرديم با اشاره به چند دليل اصلي به اين سوال پاسخ دهيم. در همين ارتباط مي‌توانيد مقاله تمايل به رابطه با متاهل ها را نيز مطالعه كنيد. 

1- كمبود باورهاي مانع ساز 

باورهاي مانع ساز در روانشناسي به آن دسته از عقايد گفته مي‌شود كه به ما اجازه نمي‌دهند در روابط آسيب زا قرار بگيريم. براي مثال فكر كردن به مسائلي نظير اينكه قرار گرفتن در رابطه با مرد متاهل غير اخلاقي است، باعث آسيب زدن به بنيان خانواده افراد مي‌شود يا ممكن است عواقب آن دامن گير خودمان شود از جمله باورهاي مانع سازي هستند كه باعث مي‌شوند افراد از خود در برابر رابطه با مرد متاهل مراقبت كنند. برخي افراد به دلايل مختلف نظير دلايل فرهنگي، اخلاقي و عقيدتي باورهاي مانع ساز كمتري در اين باره دارند و همين مسئله باعث مي‌شود كه به خود مجوز ورود به چنين رابطه‌اي را بدهند.

2- عدم آگاهي در روابط پيش از ازدواج 

برخي دختران در روابط دوستي پيش از ازدواج دقت كمتري براي شناخت فرد مقابل به خرج مي‌دهند. همين امر باعث مي‌شود كه به صورت ناخودآگاه خود را در ارتباط با فردي ببينند كه متاهل است. اين مسئله مي‌تواند ضربه عاطفي سنگيني براي دختران به همراه داشته باشد. در نتيجه بسيار اهميت دارد كه قبل از رسيدن به شناخت كافي در مورد افراد و وضعيت تاهل آن‌ها يك رابطه عاطفي را آغاز نكنيد.

3- وجود مشكلات اقتصادي و نداشتن حمايت مالي

بسياري از زناني كه به ازدواج موقت با مردان متاهل تن مي‌دهند و يا در روابط عاطفي و جنسي با آن‌ها قرار مي‌گيرند از نظر اقتصادي در وضعيت مطلوبي قرار ندارند. مشكلات مالي باعث مي‌شود كه افراد قيد و بندهاي اخلاقي را كمتر مد نظر قرار دهند و زودتر در برابر درخواست‌هاي بيروني تسليم شوند.

4- تجربه شكست و خيانت در زندگي قبلي

تجربه شكست‌هاي عاطفي مكرر يا خيانت ديدن از جانب شريك عاطفي باعث مي‌شود كه بسياري از زنان نوعي خشم شديد را در درون خود تجربه كنند. اگر افراد مسير سالمي براي ابراز خشم در زندگي پيدا نكنند در اكثر موارد به راه حل‌هاي ناسالمي روي مي‌آورند كه از جمله آن‌ها مي‌توان به قرار گرفتن در روابط آسيب زا اشاره كرد. در حقيقت اين افراد به جاي اينكه به خيانتي كه در زندگي خودشان اتفاق افتاده بپردازند و عوامل موثر در آن را بررسي كنند با آسيب زدن به رابطه افراد متاهل ديگري كه زندگي آرامي دارند خشم خود را ابراز مي‌كنند.

اين الگوي رفتاري نه تنها آسيب زيادي به سايرين وارد مي‌كند بلكه با به همراه آوردن احساس گناه و عذاب وجدان دشواري‌هاي سابق را براي خود فرد دو چندان مي‌كند. در نتيجه بسيار اهميت دارد كه اگر در زندگي دچار شكست عاطفي مي‌شويد روش‌هاي سالم براي عبور از آن را بشناسيد و اگر احساس مي‌كنيد به تنهايي نمي‌توانيد از پس همه مشكلات برآييد از يك متخصص روانشناس كمك بگيريد.

5- ناتواني در كنترل خود 

برخي افراد در زندگي به دليل تربيت غلط خانوادگي نمي‌توانند هيچ گونه محدوديتي را بپذيرند. اين افراد فكر مي‌كنند هر آنچه مي‌خواهند را هميشه بايد به دست بياورند و هيچ چيز نمي‌تواند جلوي آن‌ها را بگيرد. آن‌ها اگر احساس كنند كه به فردي علاقه دارند يا اين فرد مي‌تواند نيازهاي آن‌ها را تامين كند با هر هزينه‌اي خواهان برقراري رابطه با او خواهند بود و مسائلي نظير اينكه فرد مقابل متاهل است تاثير چندان زيادي روي پافشاري آن‌ها بر خواسته‌شان نمي‌گذارد.

در واقع اين افراد در زندگي نتوانسته‌اند به مهارت خودكننترلي چنداني دست يابند و همواره خود را مستحق به دست آوردن همه چيز مي‌دانند. اگر فكر مي‌كنيد اين روحيه در شما نيز وجود دارد لازم است قبل از درگير شدن در آسيب‌هاي جدي از يك روانشناس براي تعديل ويژگي‌هاي رفتاري خود كمك بگيريد.

رابطه با مرد متاهل و پيامدهاي رواني آن

ارتباط با مرد متأهل، چه به صورت رابطه دوستي، چه ازدواج و عقد موقت معمولاً تجربه دشواري است. احساس وابستگي به مردي كه خود متأهل است و نامعلوم بودن آينده پيش رو بسياري از افراد را آزار مي‌دهد. هم‌چنين هرچقدر رابطه جلو مي‌رود حساسيت‌ها نسبت به رابطه اصلي بيشتر شده و اوقاتي كه مرد بايد در كنار خانواده‌اش باشد را براي زن عذاب‌آور مي‌كند؛ چرا كه افراد در اين شرايط فكر مي‌كنند ناديده گرفته‌شده‌اند و نسبت به آينده خود نگران‌تر مي‌شوند. 

در اين شرايط كنار آمدن با حجم زياد هيجانات منفي آسان نيست. زندگي با اضطراب مزمن، احساس گناه درباره خود، بلاتكليفي براي ادامه رابطه همگي از جمله آثار رواني است كه ارتباط با فرد متأهل مي‌تواند براي شما به همراه داشته باشد. هم‌چنين بسياري از اين مردان به دليل ترس از مشكلات خانوادگي پس از مدتي ارتباط خود را قطع مي‌كنند يا دائماً نوسانات رفتاري از خود نشان مي‌دهند كه حس ناامني زيادي ايجاد مي‌كند. بسياري از زنان به دليل مشكلاتي كه در ارتباط با مرد متأهل با آن مواجه مي‌شوند تا مدت‌ها به افسردگي و اضطراب دچار مي‌شوند كه لازم است براي از بين بردن اين اضطراب از مشاوره كنترل استرس و اضطراب كمك گرفت.

چگونه با احساسات منفي رابطه با مرد متاهل كنار بيايم؟

ممكن است ناگهان خود را وسط ارتباطي ببينيد كه احساس مي‌كنيد هيچ راهي براي آن وجود ندارد. از طرفي مشكلات ارتباط با مردي متأهل شما را مي‌آزارد و از طرف ديگر به دليل وابستگي احساسي نمي‌توانيد اين رابطه را رها كنيد. در اين شرايط اغلب افراد احساس درماندگي شديدي را تجربه مي‌كنند اما بايد بدانيد كه اين پايان راه نيست. اولين قدم اين است كه بتوانيد احساسات و هيجاناتتان را مديريت كنيد. در مقاله نفر سوم رابطه بودن بيشتر راجع به اين موضوع توضيح داده‌ايم. 

نكته اينجاست تا زماني كه هيجانات قدرتمندي در وجود شما جريان دارد نمي‌توانيد به تصميم درستي برسيد. استفاده از روش‌هايي نظير تكنيك‌هاي ذهن آگاهي، مراقبه و تكنيك‌هاي تنفسي در كنترل هيجان به شما كمك خواهند كرد. با اين حال مؤثرترين روش آن است كه به يك روانشناس مراجعه كنيد. شرايط هرچقدر هم استرس زا باشد درمانگر به شما در مديريت آن كمك خواهد كرد. در واقع مديريت احساسات در اين شرايط كليد موفقيت شماست. در صورتي كه از نظر عاطفي در وضعيت پايداري قرار بگيريد آنگاه درمانگر شما را به سمت اتخاذ بهترين تصميم براي زندگي‌تان هدايت خواهد كرد.

رابطه با مرد متاهل را چگونه مديريت كنم؟

ممكن است به هر دليلي قصد ادامه رابطه خود را داشته باشيد در اين شرايط رعايت برخي نكات به شما كمك مي‌كند تا رابطه‌تان را بهتر مديريت كنيد و آسيب كمتري ببينيد. اگر خواستيد به تمام كردن رابطه فكر كنيد مطلب چگونه يك رابطه را تمام كنيم را بخوانيد. 

از جمله نكات مهم در مديريت رابطه مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

- در مورد رابطه خود، نيازها و خواسته‌هايتان واضح و روشن صحبت كنيد.

- علاوه بر رابطه‌تان به ابعاد ديگر زندگي خود بپردازيد و تلاش كنيد خود را رشد دهيد. اين كار به شما كمك مي‌كند تا در صورت از دست رفتن رابطه وضعيت رواني بهتري داشته باشيد.

- در مورد آينده رابطه و شرايط ايده‌آلتان با فرد موردنظر خود صحبت كرده و تكليف اين موضوع را هرچه زودتر مشخص كنيد.

- اگر رابطه‌تان پنهاني است به آشكار شدن آن فكر كنيد و براي آن آماده‌ باشيد.

- درصورتي كه احساس آسيب ديدن مي‌كنيد صادقانه در مورد آن‌ها صحبت كنيد.

- اگر احساس مي‌كنيد مجبور به ادامه رابطه هستيد چون هيچ حمايتگر ديگري در زندگي نداريد، حتماً با يك روانشناس و يا مشاوره خيانت در تماس باشيد. روانشناس متخصص با فراهم كردن فضايي امن و عاري از قضاوت به شما كمك خواهد كرد تا با ديد باز در مورد رابطه خود تصميم بگيريد.

براي اطلاع بيشتر درباره روند دريافت مشاوره خيانت همسر كليك كنيد.

چگونه به رابطه با مرد متاهل پايان ببخشيم؟ 

همان طور كه گفته شد داشتن رابطه با مرد متاهل همواره فشارهاي رواني بسياري را به زندگي تحميل مي‌كند. در نتيجه احتمال بسياري وجود دارد كه به اين نتيجه برسيد اين رابطه تنها به شما آسيب رسانده و نمي‌توانيد در آن دوام بياوريد. در اين شرايط گرفتن يك تصميم قاطع براي پايان بخشيدن به رابطه از اهميت بسزايي برخوردار است. توجه به نكات زير به شما كمك مي‌كند كه عملكرد بهتري در اين زمنيه داشته باشيد.

1- رابطه خود را با نگاهي واقع بينانه ارزيابي كنيد

براي اينكه بتوانيد به طور مصمم به يك رابطه پايان ببخشيد لازم است كه بتوانيد با نگاهي واقع بينانه سود و زيان‌هاي مربوط به آن را ارزيابي نماييد. تلاش كنيد روي يك كاغذ بنويسيد كه بودن در اين رابطه چه چيزهايي به شما مي‌دهد و در مقابل چه چيزهايي را از شما مي‌گيرد؟ تلاش كنيد رنج‌هاي رواني كه در اثر اين رابطه دچار آن شده‌ايد را درجه بندي كنيد و از خود بپرسيد كه آيا در رابطه با فردي كه متاهل نيست هم اين آسيب‌ها به سراغ شما مي‌آيند؟

2- بر احساسات خود مسلط شويد 

براي اينكه بتوانيد بهترين تصميم را بگيريد لازم است احساساتتان را تحت كنترل در بياوريد و به طور كل بر خود مسلط باشيد. توجه داشته باشيد كه ذهن انسان در حالت هيجاني نمي‌تواند از نيروي منطق به خوبي بهره بگيرد و همين امر فرايندهاي عالي مغز نظير تصميم گيري و قضاوت را كاهش مي‌دهد. در نتيجه ابتدا تلاش كنيد احساسات منفي خود را مديريت نماييد. شركت در جلسات روان درماني با يك روانشناس تا حد زيادي در اين زمينه به شما كمك خواهد كرد.

3- به خودتان فرصت بدهيد 

تمام كردن يك رابطه عاطفي در هر شكلي كه باشد بار رواني زيادي را به همراه خواهد داشت. نبايد از خود انتظار داشته باشيد به محض اينكه براي جدايي تصميم گرفتيد تمام احساساتتان از بين برود. شما ممكن است 6 ماه تا 1 سال پس از جدايي نيز به رابطه از دست رفته فكر كنيد و از تصور آن دست خوش هيجانات گوناگون شويد. آگاهي از اين مسئله به شما كمك مي‌كند كه در اين زمان مقاومت بيشتري به خرج داده و مجددا به رابطه آسيب زاي سابق برنگرديد.

4- در مورد اتمام رابطه با فرد مقابل صحبت كنيد 

تمام كردن ناگهاني رابطه باعث مي‌شود كه ناگفته‌هاي بسياري در درون شما و فرد مقابل باقي بماند. همين امر هيجانات شما را سركوب كرده و در بلند مدت موجب آسيب‌هاي رواني مختلف و بروز مشكلاتي نظير افسردگي و اضطراب مي‌شود. در نتيجه لازم است كه در مورد تصميم خود به طور شفاف با فرد مقابل صحبت كرده و احساسات و افكار خود را در مورد جدايي با او در ميان بگذاريد. همچنين اين فرصت را در اختيار فرد مقابل نيز قرار دهيد كه بتواند آزادانه در اين باره با شما گفت‌وگو كند. در همين راستا براي از بين بردن اضطراب و استرس خود مي‌توانيد از مشاوره نيز كمك دريافت كنيد.

براي آگاهي بيشتر درباره مشاوره كنترل استرس و اضطراب كليك كنيد.

سوالات متداول 

- چه كمبودهايي باعث مي شود كه يك مرد متاهل به دنبال رابطه با فردي به غير از همسر خود باشد؟ 

عوامل مختلفي مي‌توانند در گرايش به روابط خارج از ازدواج و خيانت به همسر تاثير بگذارند. از جمله اين عوامل مي‌توان به داشتن سبك زندگي بي قيد و بند در دوران مجردي، داشتن زمينه مشكلات روانشناختي، نبود صميمت كافي در ارتباط با همسر، وجود فشارهاي شغلي، قرار داشتن در محيط هاي نامناسب و ... اشاره كرد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ارتباط با مرد متاهل مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: رابطه با مرد متاهل

امتیاز:
بازدید:
برچسب: رابطه با مرد متاهل،
موضوع:
[ ۲۳ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۵۸:۵۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی