مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

آيا از خواص بيدمشك اطلاع داريد؟ بيدمشك گياه دارويي بسيار مهمي از گروه درختان بيد است. اسانسي كه از اين گياه گرفته مي‌شود عرق بيدمشك نام دارد كه علاوه بر عطر بسيار دلنشين، داراي خواص درماني بسيار ارزشمندي است. اين گياه به دليل تركيباتي مثل ژرانيون ساليسين و تانن براي تقويت قلب، آرامبخشي و رفع خستگي و درد بسيار مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در مصرف بيدمشك نبايد زياده‌روي كرد چرا كه ممكن است با مضراتي همراه باشد. در ادامه مقاله به بررسي كامل خواص بيدمشك مي‌پردازيم. براي شناخت داروهاي گياهي كه براي شما مفيد است مي‌توانيد با متخصص تغذيه مشورت كنيد. براي كسب اطلاعات در زمينه گياهان دارويي كليك كنيد.

منبع: خواص بيدمشك چيست

 

بيدمشك چيست؟ 

بيدمشك نوعي گياه دارويي با خواص درماني گوناگون است كه به شكل درختچه‌هاي كوچك اغلب در مناطق آسياي مركزي، آسياي غربي و اروپا رشد مي‌كند. اين گياه در بين متخصصين طب سنتي بيش از هرچيز به عنوان يك ضد درد، تسكين دهنده دستگاه گوارش و تقويت كننده عضلات قلب شناخته مي‌شود. با اين حال امروزه پژوهشگران به فوايد درماني گوناگوني در مورد بيدمشك پي برده‌اند كه در ادامه اين مقاله به توضيح دقيق‌تر آن‌ها پرداخته‌ايم.

خواص بيدمشك

عرق بيدمشك خواص بسيار فراواني دارد كه برخي از آن‌ها عبارتند از:

1. كاهش قند خون

قند خون بالا مشكلات زيادي براي فرد ايجاد مي‌كند. در صورتي كه عرق بيدمشك بدون ماده شيرين‌كننده مصرف شود، قند خون را پايين مي‌آورد و آن را به ميزان زيادي كنترل مي‌كند.

2. درمان كم خوني

كم خوني مشكلي است كه گلبول‌هاي قرمز خون نمي‌توانند خون سالم و كافي را براي انتقال اكسيژن به بافت‌ها برسانند. مصرف منظم عرق بيدمشك در درمان و كنترل كم خوني بسيار موثر است.

3. تقويت كننده قواي جنسي

عرق بيدمشك در بهبود مشكلات جنسي بسيار موثر است و ميل جنسي را افزايش مي‌دهد. با اين حال در نظر داشته باشيد كه مشكلاتي نظير بي‌ميلي جنسي اغلب ريشه‌هاي روانشناختي دارند و درمان با گياهان دارويي به تنهايي براي بهبودي آن‌ها كافي نيست. امروزه روانشناسان متخصص در حيطه زوج درماني و سكس تراپي براي درمان اختلالات جنسي از روش‌هاي گوناگوني كمك مي‌گيرند كه باعث مي‌شود مهارت افراد در برقراري رابطه جنسي افزايش يافته و عواملي كه رضايتمندي آن‌ها را كاهش مي‌دهند، برطرف شوند. در نتيجه در صورت ابتلا به هرگونه اختلال جنسي نظير بي ميلي، زود انزالي، ناتواني در تجربه ارگاسم و ساير مواردي از اين قبيل پيش از هرچيز از يك متخصص روانشناس كمك بگيريد. براي اطلاع بيشتر از ميل جنسي كليك كنيد.

4. درمان بي خوابي

مقداري بيدمشك را در آب بجوشانيد و سپس آن را دم كنيد و در طول روز از آن بنوشيد. اين كار باعث مي‌شود كه راحت‌تر به خواب برويد و خواب با كيفيت‌تري داشته باشيد. توجه داشته باشيد كه كيفيت خواب شبانه بازنمايي از آرامش رواني در طول روز است. در صورتي كه روزانه استرس‌هاي زيادي را تحمل مي‌كنيد و دغدغه‌هاي زيادي را به دوش مي‌كشيد، احتمال درگيري شما با مشكلاتي نظير بي خوابي، كابوس و وحشت‌هاي شبانه بيشتر خواهد بود. اگر اختلالات خواب در شما ادامه دار شده و عملكرد روزانه‌تان را بهم ريخته است، تنها به استفاده از گياهان دارويي اكتفا نكرده و براي درمان ريشه‌اي مشكل خود از يك متخصص در حوزه سلامت روان نظير روانشناس يا روانپزشك كمك بگيريد. براي كسب اطلاعات در زمينه سلامت روان كليك كنيد.

5. خواص بيدمشك | كاهش تب

عرق بيدمشك به طور طبيعي باعث كاهش دماي بدن مي‌شود و به نوعي يك تب‌بر طبيعي است. در صورت داشتن تب، قبل استفاده از داروهاي شيميايي، مي‌توانيد از عرق بيدمشك استفاده كنيد. با اين حال اگر تب ادامه يافت، حتما به يك متخصص مراجعه كرده و درمان با داروهاي شيمايي را آغاز نماييد. تلاش براي كاهش سريع تب به خصوص براي كودكان از اهميت بسزايي برخوردار است. چرا كه تب بالا مي‌تواند باعث بروز تشنج در آن‌ها شده و به مغز فرزندتان آسيب برساند. در نتيجه در صورت مشاهده تب در كودكان كوچك‌تر به جاي استفاده از گياهان دارويي سريعا با يك متخصص تماس بگيريد.

6. خواص بيدمشك | درمان آرتروز

بيدمشك منبع طبيعي اسيدسالسيليك است و به همين دليل مي‌تواند در بهبود آرتروز و بيماري‌هاي روماتيسمي موثر باشد. بررسي‌ها نشان مي‌دهند كه استفاده از پوست اين گياه مي‌تواند التهاب، خشكي، درد و تورم مفاصل را تسكين دهد.

7. بيدمشك و تمدد اعصاب 

استفاده از عرق بيدمشك براي ايجاد آرامش و تمدد اعصاب در افرادي كه دچار استرس، بي قراري، ناراحتي و عصبانيت هستند در فرهنگ ما رواج دارد. بررسي‌ها نشان داده كه اين گياه دارويي مي‌تواند تا حدي اثرات آرام بخشي داشته باشد و برخي علائم اضطراب نظير تپش قلب را نيز كاهش دهد. با اين حال در نظر داشته باشيد كه درگيري هر روزه با استرس منجر به بروز اختلالات اضطرابي خاصي نظير اضطراب فراگير مي‌شود. اين اختلالات براي درمان نيازمند دريافت مداخلات روانشناختي هستند. براي مثال شما بايد با مهارت‌هاي آرام سازي خود آشنا شويد و با انجام تمرين‌هاي مختلف منابع رواني‌تان را براي مقابله با استرس‌ها افزايش دهيد. اين موارد با استفاده از گياهان دارويي و شيميايي به دست نمي‌آيند و براي رسيدن به آن‌ها لازم است كه به يك  متخصص روانشناس مراجعه نماييد.

8. خواص بيدمشك | افزايش انرژي و رفع خستگي 

نوشيدن شربت عرق بيدمشك بعد از يك روز كاري و پرفعاليت به شما كمك مي‌كند تا انرژي رفته خود را بازيابيد و كمي سرحال‌تر شويد. اگر در اثر كار زياد مدت‌هاست احساس خستگي و ناتواني مي‌كنيد و مواد غذايي و گياهان دارويي در ميزان انرژي شما تاثيري نمي‌گذارد، ممكن است به مشكلاتي نظير سندروم خستگي مزمن دچار شده باشيد. در اين شرايط لازم است كه براي انجام ارزيابي‌هاي رواني بيشتر به يك روانشناس مراجعه كنيد.

9. ساير خواص درماني درماني بيدمشك 

برخي ديگر از خواص بيدمشك به ترتيب زير هستند:

-تقويت حافظه

-تسكين درد

-كاهش تب

-تقويت دستگاه گوارش

-مقوي قلب و معده

-خون ساز

-آرام بخش

-رفع سردرد و سرگيجه

نحوه درست كردن شربت بيدمشك 

درست كردن شربت بيدمشك بسيار ساده است. كافي است آب و شكر را روي حرارت قرار دهيد تا به طور كامل شكر در آب حل شده و شيره‌اي غليظ و قوام يافته به دست آيد. سپس شعله را خاموش كرده و اجازه دهيد محلول آب و شكر خنك شود. پس از سرد شدن كمي عرق بيدمشك را به آن اضافه كنيد. اگر در كنار بيدمشك از گلاب و زعفران نيز استفاده كنيد شربت خوش عطرتري خواهيد داشت.

خواص بيدمشك | مصرف عرق بيدمشك در دوران بارداري

بيدمشك يكي از محبوبترين گياهان دارويي ميان بانوان در دوران بارداري است و به منظور آرامش اعصاب و كاهش تنش‌هاي بارداري استفاده مي‌شود. بارداري، دوراني بسيار حساس و مهم است و مصرف بيش از حد داروهاي گياهي مي‌تواند با خطراتي براي جنين همراه باشد. به همين دليل توصيه مي‌شود مادراني كه سابقه و خطر سقط جنين، خونريزي، زايمان زودرس و غيره دارند از مصرف گياهان دارويي همچون بيدمشك خودداري كنند و يا قبل از مصرف با پزشك خود مشورت كنند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه دوران بارداري كليك كنيد. 

مضرات بيدمشك

بيدمشك ممكن است در برخي از افراد حساسيت ايجاد كند. همچنين مصرف بيدمشك با داروهاي حاوي اسلسيليك اسيد تداخل دارد و بهتر است كه از مصرف آن خودداري شود. همانطور كه گفته شد عرق بيدمشك قند خون را پايين مي‌آورد. به همين دليل مصرف آن بدون ماده شيرين كننده در افرادي كه قند خون ندارند با مشكل همراه است. كودكان، زنان باردار و زنان شيرده بايد در مصرف بيدمشك احتياط كنند و قبل از مصرف با پزشك مشورت كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه خواص گياهان دارويي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: خواص بيدمشك چيست

امتیاز:
بازدید:
برچسب: خواص بيدمشك چيست،
موضوع:
[ ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۵۸:۵۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی