مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

بهترين نحوه برخورد با خيانت زنان چيست؟ به احتمال زياد اولين عكس‌العملي كه در برابر خيانت زنان به ذهن مي‌آيد اعمال خشونت است، بله ما نيز قبول داريم غرور شما جريحه‌دار شده، اما آيا خشونت عكس‌العمل مناسبي در برابر خيانت زنان است؟ نحوه مديريت اين مشكل توانمندي و آگاهي بالايي نياز دارد. لطفاً كمي به گذشته بازگرديد و كيفيت زندگي خود را بازنگري كنيد. با كمي دقت در بسياري از موارد مي‌توانيد نشانه‌هاي خيانت زنان را پيدا كنيد. اين اتفاق ممكن است بازتاب مشكلي در رابطه شما باشد. لطفاً ابتدا تلاش كنيد هيجانات خودتان را مديريت كنيد و هر چه زودتر از يك متخصص جهت مشاوره خيانت كمك بگيريد. براي اطلاعات بيشتر در اين زمينه تا پايان مطلب با ما همراه باشيد.

منبع: برخورد خيانت

 

برخورد با خيانت زنان | دلايل بروز خيانت

متخصصين روانشناسي خانواده در تعريف خيانت معتقدند در‌ميان‌گذاشتن هرچيزي كه مي‌بايست صرفا در انحصار همسر شما باشد با فردي ديگر خيانت نام دارد. با توجه به اين تعريف بسياري از رفتارهايي نظير صحبت كردن در فضاي مجازي و يا انتشار عكس‌ها نيز در‌صورتي‌كه با نظر همسر و باورهاي فرهنگي جامعه شما تفاوت داشته باشد مي‌تواند مصداق خيانت باشد. البته در بسياري از مواقع آنچه به‌عنوان خيانت زنان شناخته مي‌شود رابطه‌اي عميق‌تر از اين است.

برخلاف آقايان كه معمولا براي اثبات قدرت و يا ارضا تنوع‌طلبي خود مرتكب خيانت مي‌شوند، هدف زنان از خيانت اين است كه مشكلات عاطفي خود را برطرف نمايند. زنان معمولا در شرايطي به سراغ فردي به غير از همسر خود مي‌روند كه به دنبال پيدا كردن شريك عاطفي ديگري هستند و دراكثر مواقع هنگامي‌كه از علاقه شريك عاطفي جديد مطمئن مي‌شوند از رابطه قبلي خارج خواهند شد.

براي آگاهي بيشتر درباره علل خيانت زنان كليك كنيد.

برخورد با خيانت زنان | قدم اول كنترل خشم

برخي از رويدادهاي زندگي هيجانات منفي را به وجود آورده و منجر به رفتارهاي تكانشي، بدون فكر و مخرب مي‌شوند. خشم يكي از قوي‌ترين هيجانات بشري است. معمولاً مردان هنگامي كه با خيانت همسر خود مواجه مي‌شوند خشم بسيار شديدي را تجربه مي‌كنند. 

اين مسئله طبيعي و قابل درك است اما اگر با مهارت كنترل خشم آشنايي نداشته باشيد، احساساتتان فرمان كل زندگي شما را به دست خواهند گرفت. در اين شرايط ممكن است شما اقدام‌هاي پرخاشگرانه‌اي انجام دهيد كه بعدها پشيماني زيادي براي شما به وجود بياورد و ديگر نتوانيد هرگز روابط خود را ترميم كنيد. پس قبل از اين كه به دنبال انجام واكنشي باشيد سعي كنيد خودتان را كنترل كنيد و به دنبال روش‌هاي مثبتي براي مديريت احساساتتان باشيد. براي اطلاع بيشتر به مقاله كنترل خشم مراجعه كنيد تا با روش‌هاي مقابله‌اي مناسب آشنا شويد.

برخورد با خيانت زنان | احساسات خود را بپذيريد

خيانت شريك عاطفي موضوعي است كه مواجه شدن با آن مشكلات روحي بسياري را براي شما ايجاد خواهد كرد. علاوه‌بر‌اينكه شما خشم شديدي را نسبت به طرف مقابل احساس مي‌كنيد احتمالا اعتماد‌به‌نفس شما نيز دچار مشكل شده و دائما خود را با فردي كه وارد رابطه شما شده مقايسه مي‌كنيد يا حتي ممكن است گاهي خود را سرزنش كرده و دل‌تنگ همسرتان شويد. بسياري از افراد در اين موقعيت سعي مي‌كنند ناراحتي خود را از بحراني كه در رابطه ايجاد شده كتمان كنند و يا خود را بي‌تفاوت نشان دهند. با اين حال روانشناسان معتقدند كه بهتر است براي مدتي به خود بابت آنچه احساس مي‌كنيد حق بدهيد و هرگز خود را از بابت شرايط روحيتان سرزنش نكنيد.

بسياري از افرادي كه هيجانات خود را در اين شرايط فرو‌مي‌خورند در آينده دچار مشكلات روحي جدي خواهند شد. اگر احساس مي‌كنيد توانايي مديريت هيجانات خود را نداريد و يا علي‌رغم گذشت زمان كافي هنوز هم دچار ناراحتي هستيد بهتر است از يك مشاور در اين زمينه كمك بگيريد.

بازنگري ارتباط عاطفي 

خيانت در زنان و مردان بيش از هر چيز بازتاب مشكلات ارتباطي زوجين است. در اكثر اوقات افراد به اين دليل ارتباط با شخص سومي را آغاز مي‌كنند كه رابطه اصلي چندان كه بايد به لحاظ عاطفي ارضا كننده نيست. در يك رابطه غير مؤثر و بيمارگون نشانه‌هاي زير ديده مي‌شود.

- فقدان گفت‌و‌گوي كافي و صميمانه در طول روز 

- نبود درك متقابل بين زوجين 

- سردي عاطفي

- نبود روابط جنسي و فيزيكي كافي 

و... 

در‌صورتي‌كه اين نشانه‌ها در زندگي‌تان وجود داشته باشد، ارتباط‌ شما دچار اختلال و مشكل شده است. از آنجايي كه ارتباط با همسر يكي از مهم‌ترين روابط انساني براي ارضاي نيازهاي عاطفي محسوب مي‌شود، اختلال در آن مي‌تواند منجر به احساس شكست، ياس، كمبود و... در افراد شود.

اكثر زنان براي ارتباط عاطفي ارزش دوچنداني قائل هستند و نامطلوب بودن ارتباط عاطفي مي‌تواند موجبات آزار بيشتري را براي آن‌ها فراهم كند. بسياري از زنان به دليل احساس ناكامي در ارتباط با همسر خود دچار مشكلات روان‌شناختي بسياري از جمله افسردگي و انواع اختلالات اضطرابي مي‌شوند و بيشتر احتمال دارد كه براي جبران مشكلات عاطفي به روابط ديگر پناه ببرند. البته اين مسائل تنها يكي از علل خيانت محسوب مي‌شود.

با توجه به آنچه گفته شد اگر به دنبال پيدا كردن راه‌حلي براي شرايط موجود هستيد مي‌بايست كيفيت ارتباط خود با همسرتان را مدنظر قرار دهيد و در‌صورتي‌كه احساس مي‌كنيد شما نيز در شرايط پيش‌آمده تقصير داريد براي رفع آنها اقدام كنيد.

براي شناخت بيشتر درباره افسردگي و اختلالات اضطرابي كليك كنيد.

برخورد با خيانت زنان | با همسرتان صحبت كنيد

پس از اينكه توانستيد احساسات خود را تحت كنترل درآوريد بهتر است بابت اتفاق افتاده با همسرتان صحبت كنيد. سعي كنيد اين صحبت در يك ملاقات حضوري و در فضايي به دور از تنش اتفاق بيفتد. پيش از آنكه هر تصميم جدي در ارتباط با آينده رابطه بگيريد بهتر است يك‌بار صحبت‌هاي طرف‌مقابل را نيز بشنويد. دلايلي كه او براي خيانت مطرح مي‌كند و همين طور تصميمي كه براي آينده ارتباط با شما گرفته تاثير بسياري در تصميمات شما خواهد گذاشت.

منطقي تصميم بگيريد

در اين مرحله احساسات و خواسته‌هاي خود و همين‌طور صحبت‌هاي طرف‌مقابل را در كنار هم قرار دهيد و راجع‌به آينده رابطه يك تصميم جدي بگيريد. ممكن است شما تصميم گرفته باشيد كه به رابطه خود يك فرصت ديگر بدهيد و يا براي هميشه آن را تمام كنيد. سعي كنيد مزايا و معايب هر تصميم را به دقت بررسي كرده و در‌اين‌باره از اطرافيان و مشاورين خانواده نيز كمك بگيريد.

براي شناخت بيشتر درباره خيانت زنان كليك كنيد.

خيانت زنان | نقش زوج درماني 

كنار آمدن با خيانت، هم براي مردان و هم براي زنان دشوار است اما باورهاي اجتماعي سفت و سخت در مورد روابط فرازناشويي توسط زنان و تابو بودن خيانت در آن‌ها، كنار آمدن با اين مقوله را براي مردان دشوارتر مي‌كند. در اين شرايط زوج درماني توسط يك روانشناس متخصص مي‌تواند راه نجاتي براي شما باشد. بررسي ريشه مشكلات بين زن و مرد، ترميم احساسات آسيب ديده طرفين، كمك براي تدوين قرارداد درماني براي جلوگيري از تكرار خيانت و... همگي از اقداماتي هستند كه تأثير بسزايي در بهبود شرايط رواني شما و ارتباط عاطفي‌تان خواهد داشت. حتي اگر شما قصد جدايي و طلاق را داشته باشيد، به كمك درمانگرتان مي‌توانيد شرايط بعد از طلاق، آسيب‌ها و مشكلات آن را بهتر بسنجيد و با ديد روشن‌تري اقدام به انجام اين كار كنيد.

در شرايطي كه شما با بحران خيانت از جانب شريك‌عاطفيتان مواجه شده‌ايد، نياز داريد تا با كسي در‌اين‌باره صحبت كنيد. اگرچه اطرافيان مي‌توانند سيستم حمايتي خوبي براي شما باشند با‌اين‌حال هم‌صحبتي با آن‌ها به‌دليل قضاوت‌هاي جانبدارانه و يا احساس خجالت شما از بيان برخي مسائل ممكن است چندان نتيجه‌بخش نباشد. بهتر است در اين شرايط از كمك‌هاي يك متخصص خانواده نيز استفاده كنيد.

يكي از مشكلات جدي براي افرادي كه درگير خيانت از جانب طرف‌مقابل مي‌شوند دشواري در اعتماد است. بي‌اعتمادي مي‌تواند در شرايطي كه فرد تصميم گرفته رابطه را ادامه بدهد به صورت شك و ترديدهاي دائم نمايان شود و يا درصورت پايان رابطه مي‌تواند در قالب ناتواني براي شروع ارتباط با ديگران آشكار شود. به همين خاطر اينكه شرايط روحي خود را با يك روانشناس درميان بگذاريد اهميت بسياري خواهد داشت.

براي شناخت بيشتر درباره روابط فرا زناشويي كليك كنيد.

تاثير اطرافيان در برخورد با خيانت زنان

اطرافيان و شيوه برخورد آن‌ها نقش بسيار مهمي در نحوه برخورد با خيانت خواهد داشت. صحبت‌هاي ديگران مي‌تواند باعث جري‌تر شدن فرد شده و يا او را به شروع مجدد رابطه تشويق كند. در‌صورتي‌كه يكي از اطرافيان شما با معضل خيانت مواجه شده است سعي كنيد تا حد امكان شرايط را براي آرامش وي فراهم كنيد.

انسان‌ها در اين شرايط نياز دارند كه براي مدتي تنها باشند و بهتر است سعي نكنيد با تمسخر آن‌ها به دليل انزوا و ناراحتي يا تلاش براي بيرون كشيدن آن‌ها از اين حالت، فرد را در معذوريت قرار دهيد. يكي از نكاتي كه بهتر است به آن توجه داشته باشيد اين است كه همواره براي شنيدن صحبت‌هاي فرد آماده باشيد اما تا زماني كه از شما كمك نخواسته از قضاوت كردن يا ارائه راهكار خودداري كنيد. سعي كنيد تا جايي كه برايتان امكان دارد فرد را براي دريافت كمك از يك متخصص تشويق نماييد.

سوالات متداول

1. اطرافيان چه تاثيري در نحوه برخورد فرد با خيانت خواهند داشت؟

اطرافيان مي‌توانند با فراهم كردن شرايط آرام زمينه را براي آرامش فرد و خروج سريع‌تر از بحران مهيا كنند. بهتر است در اين شرايط به او اجازه دهيد براي مدتي تنها باشد و سعي نكنيد او را از اين شرايط خارج كرده يا راهكار ارائه كنيد.

2. آيا امكان ادامه زندگي پس از خيانت وجود دارد؟

بله؛ خيانت اگرچه مشكلاتي را در ارتباط شما ايجاد مي‌كند اما در‌صورتي‌كه هر دو طرف براي بهبود شرايط تلاش كنند امكان ادامه زندگي وجود دارد. بهتر است پيش از شروع مجدد زندگي از يك مشاور خانواده كمك بگيريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه خيانت زنان و برخورد مناسب با خيانت زنان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق شماره 02122018502 و يا از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

منبع: برخورد خيانت

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: برخورد خيانت،
موضوع:
[ ۲۵ بهمن ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۱۲:۳۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی