مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

قرص ايمي پرامين چيست؟

ايمي پرامين يكي از داروهاي سه حلقه اي ضد افسردگي است كه در درمان بيماران افسرده با تجويز پزشك مورد استفاده قرار مي‌گيرد. از اين قرص دو نوع ۱۰ و ۲۵ ميلي گرم وجود دارد. اين قرص براي درمان اختلال دو قطبي، اضطراب كودكان، شب ادراري و وسواس نيز به كار مي‌رود. ايمي پرامين مي‌تواند اختلال خواب را بهبود ببخشد و در كاهش اضطراب و فوبياها نيز موثر است. دارو درماني براي درمان افسردگي كافي نيست، اما اين دارو به برطرف كردن علائم افسردگي مانند خلق پايين، بي حالي، نداشتن انگيزه، افكار خودكشي و بي حالي تا حدي كمك مي‌كند. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه علائم افسردگي كليك كنيد. 

مصرف قرص ايمي پرامين چگونه است؟

دستور مصرف اين قرص با تجويز پزشك بوده و مقدار مصرف آن را متخصص مشخص مي‌كند. در ابتدا دوز پايين تجويز مي‌شود تا اثرات آن را در بيمار ببيند. اكثر مواقع مصرف اين قرص ۴ بار در طي يك روز، يعني هر ۶ ساعت است. اين دارو را با آب فراوان بنوشيد. توجه داشته باشيد كه احتمال دارد مصرف دارو همراه با غذا باعث تهوع شود‌. براي كسب اطلاعات در زمينه داروهاي تثبيت كننده خلق كليك كنيد.

عوارض جانبي داروي ايمي پرامين چيست؟

داروي ايمي پرامين همانند هر داروي ديگري عوارضي دارد. معمولا با گذر زمان تحمل نسبت به دارو پيدا مي شود، اما با اين حال در صورت بروز هر كدام از عوارض درمانگر خود را در جريان قرار دهيد. عوارض ايمي پرامين عبارتند از:

1- خشكي دهان

2- خواب آلودگي و تاري ديد

3- يبوست

4- تهوع

5- حساسيت به ايمي پرامين

6- اختلالات رفتاري و حركتي

7- احساس سرگيجه

8- افزايش اشتها و وزن

9- اختلالات قند خون

10- تورم صورت و لب‌ها

11- جوش‌هاي زير پوستي

براي اطلاع بيشتر در زمينه درمان افسردگي بدون دارو كليك كنيد. 

قرص ايمي پرامين را با چه قرص‌هايي نبايد مصرف كرد؟

داروي ايمي پرامين را نبايد با قرص‌هايي مانند داروهاي پاركينسون، داروهاي خواب آور (مثل ديازپام و زولپيدم)، داروهاي كدئين و ضد حساسيت مثل ديفن هيدرامين مصرف شود. همچنين در صورتي كه بيمار داراي اختلال دوقطبي، الكليسم حاد، آسم، اختلالات گوارشي و خوني، حساسيت به داروهاي ضد افسردگي سه حلقه اي، اسكيزوفرني، پركاري تيروئيد و حملات تشنجي باشد بايد با احتياط فراوان مصرف كرد. براي آشنايي با ساير داروهاي خواب آور كليك كنيد. 

مصرف ايمي پرامين در دوران شيردهي چگونه است؟

مصرف اين دارو در دوران شيردهي و بارداري به هيچ وجه توصيه نمي‌شود؛ چراكه براي جنين خطرناك است. در نتيجه بايد با دستور پزشك و در صورت نياز مصرف شود. همچنين در دوران شير دهي عوارض و اثرات دارو از طريق شير به كودك انتقال پيدا مي‌كند‌‌. پس حتما وضعيت خود را به پزشك اطلاع داده تا بهترين دارو را براي درمان افسردگي به شما بدهد. اگر از اين دارو استفاده مي كنيد حتما مقاله افسردگي را مطالعه كنيد. 

احتياط هاي لازم براي مصرف ايميپرامين

پزشك بايد در جريان سوابق بيماري قرار گرفته و از داروهايي كه بيمار مي‌خورد، اطلاع داشته باشد. اگر قبلا به روانپزشك مراجعه كرده‌ايد و يا سابقه اختلال دوقطبي يا اقدام به خودكشي داشته‌ايد، حتما پزشك خود را در جريان قراردهيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلال دو قطبي كليك كنيد. 

مصرف ايمي پرامين براي كودكان و سالمندان توصيه نمي‌شود. اما در صورت تجويز، فوائد دارو بر معايب‌اش ارجحيت داشته است. از قطع ناگهاني دارو پرهيز شود در صورت نياز، مقدار مصرف به تدريج در طول يك دوره ۴ هفته‌اي كاهش يابد.

به دليل ايجاد گيجي در زمان مصرف داروي ايمي پرامين، در زمان برخاستن يا نشستن احتياط كنيد. دوره درمان را طي كرده و از مصرف خود سرانه دارو بپرهيزيد. همچنين توجه داشته باشيد كه علاوه بر دارو روش‌هاي ديگري نيز براي درمان افسردگي وجود دارد. براي دريافت روش هاي مفيد و موثر درمان افسردگي كليك كنيد. 

دارو‌هاي هم گروه ايميپرامين كدام است؟

آمي ترپيتيلين، آموكساپين، كلوميپرامين، دسيپرامين، دوكسيپين، ماروتيلين، تيريميپرامين، نورتريپتيلين، پروتريپتيلين از دارو‌هاي هم گروه ايمي پرامين هستند. براي آشنايي با ساير داروهاي ضد افسردگي كليك كنيد. 

نكات مهم در مصرف داروي ايمي پرامين

_براي مشاهده اثربخشي دارو لازم است كه حداقل براي مدت چهار هفته از آن استفاده نماييد تا نشانه هاي بهبودي را مشاهده كنيد
_مطابق با تجويز و دستورهاي پزشك دارو را به طور منظم و مرتب مصرف نماييد اما در صورتي كه با گذشت مدت ۴ هفته علائم بيماري تان هيچ بهبودي پيدا نكرد و حتي علائم بيماري تشديد شد به پزشك مراجعه كرده و با او مشورت نماييد
_اين دارو را مي توانيد همراه با غذا و يا بدون غذا و هر طور كه خودتان راحت تر هستيد مصرف نماييد
_به هيچ عنوان مصرف دارو را ناگهان قطع نكنيد چرا كه ممكن است علائم شديدي بروز پيدا كند. تغيير دوز دارو نيز مي تواند به بروز عوارض جانبي بيانجامد.
_در صورتي كه داروي ايمي پرامين براي درمان شب ادراري مورد استفاده قرار مي گيرد، توصيه مي‌شود كه يك ساعت قبل از خواب آن را مصرف نماييد.
_در صورتي كه پزشك تصميم به قطع مصرف دارو بگيرد ميزان دوز مصرفي آن را به مرور و تدريجي كاهش مي‌دهد تا عوارض جانبي خطرناك پيدا نكند.
_در صورتي كه مصرف يك نوبت دارو را فراموش كرديد هر زمان كه به ياد آورديد دارو را مصرف كنيد اما اگر زمان مصرف نوبت بعدي رسيده است آن دوز قبلي را فراموش كنيد و به هيچ عنوان ميزان دوز دارو در نوبت بعد را هم افزايش ندهيد.
_به هيچ عنوان در دوره درماني با داروي ايمي پرامين از مشروبات الكلي استفاده نكنيد چرا كه اين دو با يكديگر تداخل دارند و ممكن است به بروز عوارض جانبي جدي بيانجامد.
_مصرف اين دارو مي تواند باعث حساسيت به آفتاب شود. تا حد امكان سعي كنيد از آفتاب دوري نماييد و يا در صورت لزوم هم حتما از ضد آفتاب و عينك آفتابي استفاده نماييد.

داروي ايمي پرامين در بارداري و شيردهي

در صورتي كه باردار هستيد و يا قصد بارداري داريد به هيچ عنوان به طور خودسرانه از اين دارو مصرف نكنيد و حتما با پزشك خود مشورت نماييد تا در صورت لزوم مصرف دارو قطع شود و يا استفاده از آن را ادامه دهيد. هم چنين اگر در دوران شيردهي هستيد نيز با پزشك خود در اين باره مشورت كنيد چرا كه ممكن است دارو از طريق شير مادر انتقال پيدا كند و عوارض جانبي براي كودك به همراه داشته باشد. در اين صورت پزشك با بررسي شرايط شما تصميم مي‌گيرد كه شيردهي قطع شود و يا داروي ديگري تجويز گردد. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مصرف دارو در دوران شيردهي كليك كنيد.

مصرف ايمي پرامين در كودكان و افراد مسن

همان طور كه گفته شد اين دارو در جهت درمان شب ادراري كودكان مورد استفاده قرار مي گيرد اما براي استفاده در كودكان كم تر از ۶ سال مي تواند خطرناك باشد. هم چنين توجه داشته باشيد كه براي درمان شب ادراري نيز به هيچ عنوان به صورت خودسرانه اين دارو را به كودك خود ندهيد و حتما با يك پزشك متخصص مشورت نماييد تا با بررسي شرايط كودك داروي موثري برايش تجويز شود. مصرف اين دارو در افراد سالم نيز بايد با احتياط فراوان صورت گيرد چرا كه ممكن است كليه سالمندان نسبت به ساير افراد كمي كند تر عمل كند و در نتيجه دارو براي مدت طولاني در بدن باقي مي ماند. در اين صورت ممكن است عوارض جانبي افزايش يافته و با شدت بيش تري خود را نشان دهد. اين دارو در سالمندان بايد با نظارت مستقيم پزشك متخصص انجام گيرد تا دور لازم را تعيين كند.

سخن آخر

مصرف دارو تاثير بسيار زياد و مفيدي در بهبود بيماري‌ها و اختلالاتي هم چون افسردگي و اضطراب دارد. اما به هرحال داروها عوارض و مشكلات خاص خود را دارند. به همين دليل توصيه مي‌شود كه علاوه بر مصرف داروهايي هم چون ايمي پرامين از روش‌هاي ديگر درماني نيز براي افسردگي كمك بگيريد. مشكلاتي هم چون شب ادراري نيز با استفاده از راهكار هاي غير دارويي بهبود پيدا مي كنند پس توصيه مي شود كه تنها روش هاي دارويي را در اولويت خود قرار ندهيد. مشاوره درمان افسردگي مي‌تواند در اين زمينه شما را ياري كند. براي دريافت مشاوره افسردگي كليك كنيد. 

 

مركز مشاوره حامي هنر زندگي

مركز مشاوره حامي هنر زندگي با گردآوري كادري متخصص و با تجربه اين امكان را براي شما مهيا كرده تا در هر كجاي ايران كه هستيد به صورت تلفني با اين مركز تماس گرفته و با متخصصان صحبت نماييد. با استفاده از خدمات مشاوره تلفني مي توانيد هزينه كم تري پرداخت نماييد و مسائلي همچون رفت و آمد و معطلي نيز حذف مي شود. مشاوره تلفني از كيفيت بالايي برخوردار است و مي توان تمام فرايندي كه در مشاوره حضوري انجام مي شود را به صورت تلفني نيز با روانشناسان متخصص پيش برد. متخصصان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در زمينه حل مسائل و مشكلات ياري تان كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: ايمي پرامين

براي دريافت مشاوره در زمينه ايمي پرامين مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ايمي پرامين،
موضوع:
[ ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۵۶:۵۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 4
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی