مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

رابطه يا زنا با محارم

رابطه با محارم يا زنا با محارم در دسته‌ي انحرافات جنسي قرار مي‌گيرد و به روابط جنسي كه فرد با اعضاي نزديك خانواده خود برقرار مي‌كند، اطلاق مي‌شود. اين رابطه جنسي معطوف به افرادي است كه با آن‌ها پيوند خوني دارند يا به وسيله فرزندخواندگي يا ازدواج با يك فرد با آن‌ها داراي ارتباط هستند. مثلا مادرزن، پدرشوهر، نامادري، فرزندخوانده و غيره. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه رابطه جنسي كليك كنيد.
رابطه با محارم يك اصل اخلاقي جهان شمول مي‌باشد. چنان كه تقريبا در اكثريت فرهنگ‌هاي جهاني، اعم از فرهنگ و تمدن پيشرفته امروزي تا قبايل بدوي، ايجاد رابطه جنسي با محارم و خويشان درجه يك را امري غيرقابل بخشش مي‌دانند. امروزه اكثر كشورهاي جهان قوانين ممنوعيت ارتباط جنسي با محارم را دارند و در صورتي كه دو طرف در چنين رابطه اي قرار بگيرند و هر دو راضي باشند، نوعي جرم بدون قرباني صورت گرفته است ولي در هر حال اين امر جرم حساب مي‌شود. براي كسب اطلاعات در زمينه ديگر انحرافات جنسي كليك كنيد.

 

عواقب رابطه با محارم

از گذشته تاكنون براي كساني كه مرتكب رابطه جنسي با محارم خود مي‌شده‌اند عواقب جدي و غيرقابل بخششي در نظر گرفته شده است. اين دست افراد هميشه محكوم به مرگ بوده‌اند. در هر حال امروزه اين شكل از رابطه جنسي غيرقانوني تلقي شده و مجازات در پي دارد. علاوه بر عواقبي قانوني كه در پي دارد، ايجاد چنين روابطي مي‌تواند منجر به آسيب‌هاي روحي و رواني شديد و بروز اختلالات اضطرابي شود. براي كسب اطلاعات در زمينه اختلالات اضطرابي كليك كنيد.

آسيب‌هاي رواني

آسيب‌هايي چون احساس گناه شديد و افسردگي شديد بيشترين احتمال بروز را دارند. علاوه بر اين اختلالات رواني ديگر مثل اختلالات شخصيت افراد درگير در رابطه با محارم را تهديد مي‌كنند. پيشنهاد مي‌كنيم در اين زمينه مقالات احساس گناه و علائم افسردگي را مطالعه كنيد.

علت ممنوعيت رابطه با محارم

از آنجايي كه ممنوعيت زنا با محارم امري جهان شمول مي‌باشد، نمي‌توان صرفا به بيان دلايل فرهنگي خاص اكتفا كرد؛ چرا كه اين مسئله به قدري گسترده، قديمي و فراگير است كه منشاء آن را بايد در مسائل كلان‌تر در نظر بگيريم. اين مسائل كلان قطعا به ذات انسان‌ها بر مي‌گردد و شايد ريشه در اميال دوره كودكي دارد. هر كودكي در سنين پايين تمايل به ارتباط جنسي با محارم خود و به شكل دقيق‌تر با والد غير هم جنس خود را دارد. اين مسئله تحت عنوان عقده اديپ مطرح و بررسي مي‌شود. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه عقده اديپ كليك كنيد.

تولد فرزنداني با مشكلات و بيماري‌هاي ژنتيكي

گذشته از اين مسئله، قطعا دلايل تكاملي محكمي براي پرورش اين ترس در دست داريم. دانشمندان مي‌توانند با قطعيت اعلام كنند كه نتيجه زناي با محارم، يعني فرزنداني كه از اين گونه ازدواج‌ها و روابط جنسي به دنيا مي‌آيند، بقاي نسل انسان را به خطر مي‌اندازد. لقاحي كه حاصل از چنين آميزش جنسي اي باشد، در معرض خطر تغييرات و جهش‌هاي زنتيكي زيادي قرار مي‌گيرد. حال آن كه اين چنين مشكلاتي در ازدواج با افراد بيگانه كمتر رخ مي‌دهد.
بيماري‌هاي ژنتيكي شديد، عقب ماندگي ذهني، مشكلات جسمي و حركتي همگي در ازدواج‌هاي خويشاوندي ديده مي‌شود و اگر اين مسئله ادامه پيدا كند و انسان چنين نسلي را از خود به جاي بگذارد، نسل بشر از بين خواهد رفت. فرزندان سالم و قوي بقاي نسل را تضمين مي‌كنند. بنابراين، پرورش چنين ترسي در انسان بسيار منطقي به نظر مي‌رسد و اينكه چرا چنين روابطي در تمامي دوران‌ها و در سراسر دنيا ممنوع انگاشته شده‌اند قابل توجيه به نظر مي‌رسد.

 

اشكال مختلف رابطه با محارم

رابطه با محارم را مي‌توان در اشكال مختلفي دسته بندي كرد كه برخي از آن ها به شرح زير هستند:
بين بزرگسالان و كودكان: اين شكل از رابطه يك نوع كودك آزاري و سواستفاده جنسي محسوب مي‌شود. احتمال ابتلا به اختلال استرس پس سانحه در كودكاني كه مورد اين نوع آزار جنسي قرار مي‌گيرند بسيار زياد است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه اختلال استرس پس از سانحه كليك كنيد.
بين همشيرها در سنين پايين: اغلب موارد كودكان متوجه نيستند كه اين امر دقيقا به چه معناست و هنوز هنجارها و بايدها براي آن‌ها شكل نگرفته است. اين امر در مراحل رشدي انسان قابل تعريف است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مراحل رشدي مقاله روانشناسي رشد را مطالعه كنيد.
بين بزرگسالان: در اين شكل از زنا با محارم هر دو طرف ممكن است راضي به انجام آن باشند. اما در بسياري از موارد يكي از طرفين قرباني بوده و تجاوز جنسي رخ مي‌دهد.

 

شيوع اشكال مختلف رابطه با محارم

رابطه پدر با دختر شايع‌ترين شكل رابطه با محارم بوده است ولي در سال‌هاي اخير ارتباط بين همشيرها بيشتر شده و بيش ترين توجه را به خود اختصاص داده است. از اينكه به طور كلي چند درصد جمعيت به رابطه با محارم روي مي‌آورند آمار دقيقي در دست نيست. چرا كه همان طور كه گفته شد اين امر يك مسئله غير قانوني است و علاوه بر آن يك تابوي اجتماعي به حساب مي‌آيد، بنابر اين افراد اگر در چنين رابطه‌ اي هم باشند، تمايلي به اذعان كردن آن ندارند.

دلايل برقراري رابطه با محارم

تعيين اين كه چرا يك فرد بزرگسال دوست دارد در يك رابطه جنسي با بستگان درجه يك خود باشد، بسيار دشوار و پيچيده مي‌ باشد. اما به طور كلي برخي از دلايل احتمالي آن به شرح زير هستند:

1.عقده اديپ

يكي از علل احتمالي آن حل نشدن مناسب عقده اديپ و تداوم گرايش به والدين در طول رشد و بزرگسالي مي‌باشد. عقده اديپ به اين معناست كه همه افراد در كودكي به رابطه با والد غير هم جنس خود علاقه دارند. اين يك مرحله رشدي است و در صورت تربيت صحيح و حل تعارضات دروني، در طي فرايند رشد از بين مي رود و رابطه والد و فرزندي شكل سالم خود را پيدا مي كند. اما افرادي كه نمي توانند تعارضات دروني خود را حل كرده و از اين مرحله گذر كنند دچار مشكلات متعددي مي شوند كه كژكاري و انحرافات جنسي و تمايل به رابطه با محارم بخشي از اين مشكلات هستند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه كودكان عقب مانده ذهني كليك كنيد.

2. اختلالات شخصيت

علاوه بر اين گاه تصور مي‌شود وجود برخي از اختلالات شخصيت مانند شخصيت ضد اجتماعي مي‌تواند باعث گرايش افراد به اين نوع رابطه و زنا با محارم باشد. چرا كه افراد مبتلا به اين اختلال شخصيت ، علاقه زيادي به زير پا گذاشتن قوانين و هنجار هاي اجتماعي و فرهنگي دارند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه اختلالات شخصيت كليك كنيد.

3. در دسترس بودن

همان طور كه گفته شد پديده زنا با محارم ارتباطي با مسائل فرهنگي ندارد و در تمام جوامع و فرهنگ ها ديده مي شود و امري ناپسند است. اما دلايل گرايش به آن در برخي مواقع مي تواند ناشي از دلايل فرهنگي باشد. مثلا در جوامعي كه راهي براي ارضاي نياز هاي جنسي به صورت سالم و طبيعي وجود ندارد افراد به محارم و خويشاوندان خود براي رابطه جنسي روي مي آورند. البته توجه داشته باشيد كه اين مساله بدان معني نيست كه اگر گزينه اي در دسترس نباشد ، همه افراد با محارم خود رابطه برقرار مي كنند. اين مساله زماني اتفاق مي افتد كه فرد زمينه مشكلات ديگر هم چون حل نشدن عقده اديپ را داشته باشد و در صورت قرار گيري در شرايط و نبود راه هاي سالم به اين نوع رابطه روي مي آورد.

4. ترس از اجتماع

افرادي كه به دلايل متعدد هم چون اختلال وسواس، اختلال اضطراب فراگير و ترس اجتماعي نمي توانند با ساير افراد اجتماع ارتباط برقرار كنند در برخي موارد به زنا با محارم روي مي آورند. چرا كه اين افراد نمي توانند نياز هاي خود را به شكل سالم با افراد ديگر برقرار كنند و براي ارضاي نياز هايشان مجبورند كه به افراد داخل خانه روي بياورند.

5. ***گرافي

صنعت ***گرافي يكي از مهم ترين دلايل گرايش افراد به سوي انحرافات جنسي و روابطي هم چون رابطه با محارم است. اين صنعت عظيم سعي مي كند كه تابو هاي اجتماعي و مرز ها را بشكند و تمايلات بيمارگوني كه در ناخود آگاه افراد وجود دارد را بيدار كرده و آن ها را تحريك كند. اين صنعت تنها با هدف كسب پول و ثروت بيش تر ، روابط ميان محارم هم چون دختر و پدر، مادر و پسر ، خواهر و برادر ، عمو و برادر زاده و … را نشان مي دهد و اين گونه تاثيرات مخربي مخصوصا بر روي جوانان و نوجوانان مي گذارد و آنان را به انحرافات جنسي مي كشاند.

جلوگيري از رابطه با محارم

علل زمينه‌اي بسيار پيچيده هستند و نيازمند بررسي تاريخچه رشدي افراد مي‌باشد. اغلب براي تشخيص ريشه‌هاي مشكل از روش‌هاي روانكاوي و جستجوي عميق در گذشته‌ي فرد استفاده مي‌كنند. روش‌هاي روانكاوي علاوه بر شناسايي علل در درمان اختلالات جنسي نيز مؤثر است. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه روانكاوي كليك كنيد.
آنچه كه واضح به نظر مي‌رسد اين است كه گره‌ها و مشكلات رشدي منشأ اصلي اين وضعيت است و از طرفي تمايل به زنا با محارم مطمئنا نشانه‌هايي از مشكلات فراوان در سلامت روان افراد دارد. براي حل چنين اختلالاتي بهره‌مندي از مشاوره جنسي الزامي است. افراد با مراجعه به مشاوره روانشناسي و روانكاوي مي‌توانند تعارض‌هاي درون خود را حل كنند. توصيه مي‌كنيم مقاله سلامت روان را بخوانيد.

 

سخن آخر

رابطه با محارم يكي از انحرافات جنسي است كه آسيب هاي فردي و اجتماعي متعددي را با خود به همراه دارد. تمايل به رابطه با محارم يك مساله عادي نيست و ضروري است كه دلايل تمايل فرد به اين نوع رابطه بررسي شود و فرد مورد درمان قرار گيرد تا آسيب هاي رواني اش بهبود يابد. در اين زمينه لازم است كه از خدمات روانشناسي و روانپزشكي استفاده نماييد. متخصصان حامي هنر زندگي مي توانند در اين زمينه ياري تان كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره جنسي كليك كنيد.

مركز مشاوره حامي هنر زندگي

با توجه به افزايش فشارهاي رواني و استرس هاي روزمره امروزه بسياري از افراد نياز دارند از خدمات روانشناسي استفاده كنند اما با توجه به به مشكلاتي هم چون كمبود وقت و يا مسائل اقتصادي ممكن است است برخي از افراد چشم بر روي اين نياز خود ببندند و از دريافت مشاوره پشيمان شوند. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با گردآوري كادري مجرب و متخصص اين امكان را مهيا كرده تا به صورت تلفني با متخصصان تماس بگيريد. در مشاوره تلفني هزينه كم تري پرداخت مي شود و مسائلي هم چون رفت و آمد و معطلي نيز حذف مي شود. در مشاوره تلفني كيفيت جلسات مشاوره به هيچ عنوان پايين نمي آيد و مي توانيد كل فرايند درمان را به صورت تلفني پيش ببريد متخصصان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در زمينه حل مسائل و مشكلات ياري تان كنند.

منبع: رابطه با محارم

براي دريافت مشاوره در زمينه رابطه با محارم مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: رابطه با محارم،
موضوع:
[ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۵۳:۳۴ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی