مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

قرص سيلدنافيل را چند ساعت قبل بخوريم | قرص سيلدنافيل

سيلدنافيل (sildenafil) با نام هاي تجاري مختلف ازجمله وياگرا(Viagra, Viagara) در داروخانه ها توزيع مي شود. سيلدنافيل يكي از شناخته شده ترين، موثرترين و پرمصرف ترين داروهايي است كه براي اختلال نعوظ استفاده مي شود. در سال 1376 با كشف داروي سيلدنافيل جهش بزرگي در درمان ناتواني جنسي به وجود آمد كه بعد از آن به اشكال مختلف مانند قرص، ژل و پماد به بازار عرضه شد.

كاركرد سيلدنافيل در قسمت هاي مختلف بدن باعث گشاد كنندگي عروق خوني و شل شدن عضلات صاف (اندام تناسلي مردانه ) مي شود كه موارد استفاده آن در كژكاري جنسي مي باشد. همچنين در انجمن غذايي و دارويي آمريكا (FDA) اين دارو به عنوان درمان افزايش فشار خون ريوي شناخته شده است. در بعضي پژوهش ها، محققان دريافتند كه سيلدنافيل در درمان ارگاسم و اختلالات برانگيختگي و بالا بردن تجارب جنسي زنان هم مي تواند اثرگذار باشد.

كژكاري جنسي يكي از مهمترين مشكلاتي است كه در طي چند سال گذشته مورد توجه قرار گرفته است. ميانگين شيوع اين اختلال طي سال هاي گذشته در ايران ۴۸ درصد گزارش شده است. يكي از مهمترين و شايع ترين نوع كژكاري جنسي اختلال نعوظ مي باشد و اختلال نعوظ يك مسئله شايع در ميان مردان است كه با افزايش سن رابطه مستقيمي دارد كه در بيش از پنجاه درصد افراد بين 50 تا 70 سال شايع است. برخلاف افراد مسن در جوان ها شيوع اين اختلال كمتر است اما از اهميت بالاتري برخوردار مي باشد. كژكاري نعوظ در روابط جنسي مانع از نعوظ كامل يا حتي در مواردي كه نعوظ كامل مي شود فرد نمي تواند رابطه جنسي را ادامه، حفظ و به سرانجام برساند. براي كسب اطلاع در زمينه اختلال نعوظ كليك كنيد.

طريقه مصرف قرص سيلدنافيل

براي اينكه اثرات دارو حفظ شود مدت زمان مشخص، ميزان و روش تجويز توسط متخصص از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. حتما به همان صورت كه پزشك تجويز مي كند دارو را مصرف نماييد كه براساس اثربخشي و تحمل دوز براي افراد مختلف تشخيص داده مي شود. پس از تشخيص توسط متخصص، معمولا ابتدا دوز ۵۰ ميلي گرم تجويز مي شود و در صورت موثر واقع شدن اين دوز امكان تغيير آن به ۲۵ ميلي گرم به وجود مي آيد اما در صورت عدم تاثير دوز ۵۰ ميلي گرم، امكان افزايش آن به ۱۰۰ ميلي گرم تغيير پيدا خواهد كرد.

بهترين زمان مصرف قرص ۱ ساعت قبل از رايطه جنسي مي باشد ، پس از اينكه سيلدنافيل به صورت خوراكي استفاده شود در طي يك ساعت پس از آن به حداكثر غلظت پلاسمايي خود مي رسد. حداكثر زمان ماندگاري دارو و ميانگين نيمه عمر آن سه تا پنج ساعت است. لازم به ذكر است مصرف دارو در زمان مشخص همراه با تحريك جنسي اثر گذار است و اين دارو خود به خودي و بدون تحريك جنسي باعث نعوظ در فرد نمي شود. در اكثر افرادي كه با مصرف قرص سيلدنافيل به نتيجه دلخواه نمي رسند و در آن ها اثرگذار نيست علت آن مسائل روانشناختي و تجارب گذشته زندگي فرد مي باشد. براي كسب اطلاعات در زمينه اختلالات جنسي كليك كنيد.

مكانيسم اثر قرص سيلدنافيل

سيلدنافيل يك مهار كننده قوي و انتخابي فسفودي استراز نوع 5 (PDE5) است كه در ابتدا به عنوان داروي ضد آنژين مورد بررسي قرار گرفت. سيلدنافيل باعث ايجاد سطح بالايي از cGMP در قسمت هاي مورد نظر مي شود كه فقط در شرايطي كه فرد دچار تحريك جنسي شده است از طريق مسير NO-cGMP به وجود مي آيد. بالا رفتن سطح cGMP باعث شل شدن عضلات صاف در عروق شرياني آلت تناسلي و گشاد شدن اين عروق مي شود و اين امر باعث بهبود كاركرد نعوظ در افراد مبتلا به اختلال نعوظ مي شود.

مكانيسم فيزيولوژيكي نعوظ به صورت طبيعي شامل آزاد شدن اكسيد نيتريك (NO) در بدنه آلت در زمان تحريك جنسي مي باشد. با منتشر شدن اكسيد نيتريك آنزيم گوانيلات سيكلاز فعال شده و باعث بالا رفتن سطح cGMP مي شود. cGMP افزايش يافته منجر به شل شدن عضلات صاف در بدنه آلت مي شود و اين امكان را به وجود مي آورد كه جريان خون رونده به آلت تناسلي بيشتر شود، بنابراين نعوظ اتفاق مي افتد كه در اختلال نعوظ اين مكانيسم فيزيولوژيكي دچار مشكل مي شود.

قرص سيلدنافيل را چند ساعت قبل بخوريم| دلايل اختلال نعوظ

اختلال نعوظ يكي از شايع ترين ناتواني هاي جنسي در ميان مردان است كه اين مسئله مشكلات زناشويي را به همراه دارد. اختلال نعوظ به صورت ملموس عدم رسيدن نعوظ يا حفظ آن در زمان برقراري رابطه جنسي است كه در زمان طولاني فرد با اين مسئله درگير است و مواجهه فرد در تمام روابط جنسي است كه در آن قرار مي گيرد. اين اختلال در دراز مدت باعث مي شود فرد دچار استيصال، عزت نفس پايين و احساس ناتواني كند و منجر به نارضايتي در زندگي زناشويي مي شود. عوامل مختلفي در ايجاد اين اختلال نقش دارد كه مي تواند عوامل رواشناختي مانند اضطراب، افسردگي، حواس پرتي يا عوامل جسماني مانند ديابت، اختلال سيستم عصبي، قلبي-عروقي باشد يا تركيبي از اين دو عامل رواني و فيزيولوژيكي باشد.

ممكن است فرد مبتلا به يك بيماري جسمي خفيف باشد كه اين امر در تحريك و عملكرد جنسي فرد تاثير بگذارد و منجر به ايجاد نگراني و استرس در فرد شده و در نتيجه نعوظ و حفظ آن را دچار مشكل مي كند. همان طور كه اشاره شد براي رسيدن به تحريك جنسي طيف گسترده اي از عوامل مختلف از جمله مغز، هورمون ها، عضلات و عروق خوني، احساسات و افكار و تجارب جنسي گذشته فرد نقش دارند. در اين صورت عدم سلامت رواني و جسماني فرد مي تواند باعث به وجود آمدن اختلال نعوظ و وخيم شدن آن در فرد باشد. نكته اي كه حائز اهميت است سابقه قبل از بلوغ فرد داراي اختلال نعوظ هم نقش مهمي در پيدايش اين اختلال داشته باشد. به علت اينكه مراحل رشدي رواني-جنسي فرد به صورت طبيعي طي نشده است كه عوامل مختلفي در ايجاد اين مسئله دخيل هستند.

پيامدهاي عدم رابطه جنسي رضايت آميز در زندگي زناشويي

يكي از اركان سلامت روان در زندگي زناشويي مسئله جنسي زوجين مي باشد كه ممكن است به هر دليلي از حالت نرمال خود خارج شده و صميميت و پايداري زندگي زناشويي را تحت تاثير قرار دهد. به عقيده بسياري از روانشناسان ازجمله روانشناسان انسان گرا نياز جنسي يكي از نياز هاي اساسي هر فرد مي باشد. در صورت عدم ارضاي اين نياز زندگي شخص با چالش هاي اساسي رو به رو مي شود. ما در اينجا قصد داريم به پيامد هاي عدم رابطه جنسي زوجين به دليل اختلال نعوظ در مردان بپردازيم.

_ عدم رابطه جنسي منجر به كاهش ترشح هورمون استروژن و خشكي واژن مي شود. اين مسئله در سنين بالاتر در زنان اهميت بالاتري برخوردار مي شود.
_ عدم رابطه جنسي منجر به كاهش جريان خون در واژن و ضعيف شدن ديواره واژن مي شود در نتيجه رابطه جنسي براي آن ها دردناك مي شود.
_ تا به اكنون نشان داده شده است مرداني كه در ماه انزال كم تري را تجربه مي كنند احتمال خطر سرطان پروستات در آن ها بيش تر است.
_ رابطه جنسي توليد هورمون هايي كه باعث اضطراب و استرس در افراد مي شود را كاهش مي دهد. _ رابطه جنسي منجر به بالا بردن كاركرد مغز و رشد سلول هاي مغزي مي شود.
_ زماني كه هريك از زوجين باعث رضايت جنسي در رابطه نباشد، اعتماد به نفس فرد كاهش پيدا مي كند و در بيش تر مواقع دچار بي ميلي جنسي، سرخوردگي فرد و كاهش صميميت زوجين مي شود.
_ فعاليت فيزيكي در رابطه جنسي به عنوان ورزشي براي قلب و تقويت آن محسوب مي شود.
_ رابطه جنسي باعث تقويت سيستم ايمني و مقاومت در برابر بيماري ها مي شود.

مواردي كه قبل از مصرف قرص سيلدنافيل بايد به آن توجه كرد

شايان به ذكر است به دليل اينكه قرص سيلدنافيل بدون نسخه و تشخيص پزشك در بازار عرضه مي شود، خيلي از افراد بدون آگاهي و با توجه به صحبت هاي اطرافيان كه لزوما غير علمي است اين دارو را بدون مشورت با متخصص تهيه مي كنند، و اكثر افراد در شروع از بالاترين دوز كه 100 ميلي گرم است استفاده مي كنند با وجود اينكه مي تواند اثرگذار باشد به همان نسبت عوارض بيشتري را هم به دنبال خواهد داشت. در مصرف قرص سيلدنافيل سه عامل مهم در نظر گرفته مي شود كه شامل ايجاد خون رساني مطلوب و مناسب در آلت تناسلي مردان، برانگيختگي ، تحريك جنسي و سلامت سيستم عصبي است.

اگر در هريك از اين سه عامل مهم اختلالي ايجاد شود، قرص سيلدنافيل تاثيري بر روي فرد ندارد. افرادي كه در اثر عمل جراحي يا ضربه به سر دچار اختلال در سيستم عصبي شده اند، استفاده از قرص سيلدنافيل مسئله اي كه فرد با آن درگير است را حل نمي كند. همچنين افرادي كه در زندگي خود به رابطه جنسي علاقه مند نيستند و ميل جنسي ندارند، اين دارو بر هوس يا ميل جنسي آن ها تاثيري ندارد. براي كسب اطلاع از بي ميلي جنسي كليك كنيد.

اين مسئله در مورد قرص سينلدنافيل حائز اهميت است كه اين دارو باعث افزايش جريان خون به آلت تناسلي مردان شده و اين امر باعث نعوظ آلت تناسلي مي شود؛ به اين معنا كه سيلدنافيل باعث افزايش قدرت نعوظ مي شود. با افزايش قدرت نعوظ سفتي آلت تناسلي و طول مدتي كه اين سفتي باقي مي ماند افزايش پيدا مي كند. در نتيجه با توجه به مطالب فوق افرادي كه در زمينه روانشناختي و سيستم عصبي دچار اختلال شده اند، سيلدنافيل در ايجاد و قدرت نعوظ براي شان تاثيري نمي گذارد.

نكات مهم در مصرف سيلدنافيل

_عموم مردم نسبت به قرص سيلدنافيل اين تصور را دارند، كه مصرف آن باعث مي شود فشار خون افزايش پيدا كند در صورتي كه سيلدنافيل باعث گشاد كنندگي و انبساط عروق خوني مي شود كه اين امر فشار خون را كاهش مي دهد.
_اين نكته مهم است كه پس از مصرف سيلدنافيل و در زمان رابطه جنسي اگر دچار سرگيجه، احساس تهوع، افت فشارخون، دردناك بودن نعوظ و احساس سوزن سوزن شدن در قسمت هاي مختلف بدن شديد رابطه جنسي را تمام كنيد و در اسرع وقت با متخصص ارتباط برقرار كنيد.
_در هنگام مصرف سيلدنافيل گريپ فروت و آب آن را استفاده نكنيد چون در اين صورت امكان عوارض جانبي وجود دارد.
_مصرف سيلدنافيل با آب فروان تاثيرات بهتري دارد.
_در صورتي كه بابت اختلال نعوظ از داروهاي مشابه يا داروهاي ديگري استفاده مي كنيد، حتما با پزشك در ميان بگذاريد چرا كه احتمال عوارض جانبي، منع يا تداخلات دارويي در اين زمينه وجود دارد. براي كسب اطلاعات در زمينه رابطه جنسي كليك كنيد.

آيا راه هاي ديگري نيز براي افزايش اثر بخشي سيلدنافيل وجود دارد؟

در اين بخش از مقاله قرص سيلدنافيل را چند ساعت قبل بخوريم به بررسي راه هاي اثربخشي سيلدنافيل مي پردازيم. عوامل متعددي باعث افزايش اثر بخشي سيلدنافيل مي شود و در نتيجه رضايت و كيفيت جنسي هم افزايش پيدا مي كند. اين عوامل اثرگذار به شرح ذيل مي باشد:

1. رژيم غذايي

استفاده از غذاهاي چرب و دير هضم قبل از مصرف دارو باعث كاهش اثر گذاري دارو مي شود. بهترين زمان مصرف قبل از غذا است. با معده خالي به علت درگير نبودن سيستم گوارشي در هضم غذا دارو بهتر جذب مي شود.

2. قرص سيلدنافيل را چند ساعت قبل بخوريم | سبك زندگي

افرادي كه داراي سبك زندگي بي تحرك يا كم تحرك هستند يا داراي اضافه وزن و چاقي هستند، تاثير سيلدنافيل به مراتب براي شان كم تر است. توصيه مي شود اين افراد ورزش و تحرك را در برنامه خود قرار دهند و وزن خود را كنترل كرده و كاهش دهند. براي كسب اطلاع در زمينه سبك زندگي كليك كنيد.

3. الكل

نوشيدني هاي الكلي ماهيت كند كننده دارند و باعث كاهش جريان خون در بدن مي شوند كه با مقدار مصرف فرد رابطه مستقيم دارد، يعني هرچه الكل در بدن بيش تر باشد باعث كاهش جريان خون و در نتيجه نعوظ دشوار تر مي شود.

4. شرايط سني

سن مصرف اين دارو معمولا بعد از ۱۸ سال تشخيص داده مي شود. در مردان بالاي ۶۰ سال به علت كاهش متابوليسم بدن زمان تاثير گذاري دارو افزايش مي يابد. اين نكته هم حائز اهميت است كه افراد زير سن 18 سال به هيچ عنوان بدون مشورت با پزشك نبايد از سيلدنافيل يا داروهاي مشابه استفاده كنند.

5. قرص سيلدنافيل را چند ساعت قبل بخوريم | سلامتي رواني

در مرداني كه داراي افسردگي هستند بي ميلي جنسي و عدم علاقه به فعاليت هاي جنسي اتفاق مي افتد، در نتيجه بدون تحريك جنسي، سيلدنافيل اثرگذار نخواهد بود. اضطراب و استرس هم نتايج مشابه افسردگي دارند. اين نكته حائز اهميت است كه قبل از شروع درمان دارويي براي ناتواني جنسي از سلامت روان خود اطمينان پيدا كنيد.

6. سلامتي جسماني

سلامتي جسمي فرد بسيار مهم است، حتما فرد قبل از مصرف دارو مشكلات پزشكي از جمله ناهنجاري هاي كليوي و كبدي را با پزشك خود در ميان بگذارد. به علت اختلال در عملكرد كليه و كبد، تجزيه سيلدنافيل با تاخير انجام مي شود، در نتيجه از زمان مصرف دارو تا اثر گذاري دارو زمان بيش تري به طول مي انجامد. كنترل بيماري هاي ديگر مانند كنترل قند خون در افراد مبتلا به ديابت، كنترل چربي خون در افراد مبتلا به كلسترول بالا، كنترل هورمون جنسي در افرادي كه اختلال هورموني دارند از اهميت بالايي در تاثير داروي سيلدنافيل دارد. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه درمان نعوظ كليك كنيد.

موارد منع مصرف

_در هنگام مصرف دارو استفاده از هر گونه موادي كه باعث توليد يا افزايش نيتريك اكسايد، نيتريت ها و نيترات هاي آلي مثل آميل نيتريك يا نيتروگليسرين در بدن مي شود حتما جلوگيري گردد.
_افرادي كه به دليل مشكلات قلبي
_ عروقي و درد قفسه سينه از داروهاي نيترات دار مانند نيتروگليسرين، ايزوسوربايد دي‌ نيترات، ايزوسوربايد مونو نيترات استفاده مي كنند.
_مصرف مواد مخدري كه توليد كننده نيتريك مانند روان گردان پاپرز هست، جلوگيري شود.
_افرادي كه دچار فشار خون بالا يا پايين هستند كه بيماري هاي قلبي-عروقي را هم شامل مي شود.
_افرادي كه نارسايي كبدي و كليوي دارند.
_افرادي كه اخيرا دچار سكته مغزي يا قلبي در بازده زماني كمتر از يك سال شده اند.
_دژنراتيو شبكيه كه اين اختلال وراثتي مي باشد كه در اين بيماري رگ هاي خوني غيرطبيعي در پايين شبكيه چشم شكل مي گيرد.
_اختلالاتي كه با گلبول هاي خون در ارتباط هستند مثل كم خوني داسي شكل و سرطان خون
_افراد مبتلا به اختلال هموفيلي كه در انعقاد خون دچار نارسايي هستند.
_افرادي كه داراي زخم معده هستند.
_افرادي كه داراي بيماري پيروني هستند كه در اين بيماري آلت تناسلي مردان دچار تغيير شكل مي شود.
_افرادي كه مبتلا به ام اس هستند.

قرص سيلدنافيل را چند ساعت قبل بخوريم| تداخلات دارويي با سيلدنافيل

مصرف همزمان برخي داروها با سيلدنافيل عوارضي را در پي خواهد داشت كه ممكن است فرد را با مشكلات نامطلوب و خطرناكي روبرو كند. حتما پزشك خود را از مصرف داروهاي ديگر نيز مطلع كنيد.

دارو هاي بازدارنده هاي پروتئاز : اين بازدارنده ها به خاطر خاصيت آنتي ويروس در بيماران مبتلا به هپاتيت C و ايدز تجويز مي شود. لذا لازم است در صورت مبتلا بودن شخص به هپاتيت و ايدز با متخصص مشورت شود. متخصص از طريق كاهش دوز به مقدار ۲۵ ميلي گرم در بازده زماني ۴۸ ساعت از تداخل دارو جلوگيري مي كند.
ايترومايسين : تداخل مصرف ايترومايسين به علت طولاني شدن نيمه عمر پلاسما مي باشد، اين دارو در افرادي كه به پني سلين حساسيت دارند تجويز مي شود.
سايمتيدين: افراد مبتلا به زخم معده و گاستريت از اين دارو استفاده مي كنند، تداخل اين دارو با سيلدنافيل مثل ايترومايسين به علت طولاني بودن نيمه عمر پلاسما مي باشد.

عوارض سيلدنافيل

در اين بخش از مقاله قرص سيلدنافيل را چند ساعت قبل بخوريم به بررسي عوارض سيلدنافيل مي پردازيم. عوارض جانبي سيلدنافيل به دو قسمت تقسيم مي شود كه شامل عوارض شايع و نادر مي باشد. در صورت مواجهه با هريك از اين عوارض در اسرع وقت به پزشك مراجعه كنيد.

قرص سيلدنافيل را چند ساعت قبل بخوريم | شايع ترين عوارض

_سردرد كه شايع ترين عارضه عصبي به حساب مي آيد.
_افزايش ناگهاني دماي بدن ( گرگرفتگي)
_احساس گرفتگي بيني يا خونريزي بيني يا احتقان بيني
_اختلالات گوارشي يا سوءهاضمه يا سوزش سر دل
_اختلالات بينايي مانند اضافه شدن سايه آبي به هر چيز قابل ديدن توسط فرد پس از مصرف سيلدنافيل، يا تاري ديد يا از دست دادن ديد محيطي يا درخشندگي آن ها را شامل مي شود.
_نعوظ به صورت دردناك باشد كه حتي اين دردناك بودن تا ساعت ها بعد از انزال ادامه پيدا كند.

عوارض جانبي نادر

_پايداري طولاني مدت نغوظ ؛ نعوظ اگر در مدت زمان طولاني باشد به آلت تناسلي مردان آسيب وارد مي كند.
_سكته قلبي يا انفاركتوس ميوكارد
_سكته مغزي
_كاهش بسيار شديد فشار خون
_آريتمي هاي بطني
_كاهش شنوايي يا حتي ناشنوايي و در آخر بالا رفتن فشار درون چشم فرد (برانگيختگي چشم)، استفاده از قرص سيلدنافيل ممكن است باعث افزايش خون رونده كه در تغذيه اعصاب بينايي نقش دارند شود.

قرص سيلدنافيل را چند ساعت قبل بخوريم | ضرورت مشاوره در ناتواني جنسي

اختلال نعوظ باعث كاهش ميل جنسي، كاهش دفعات مقاربت، سرخوردگي فرد مبتلا و نارضايتي شريك زندگي از عملكرد جنسي فرد مبتلا مي شود و برطرف كردن آن باعث ايجاد تغييرات قابل ملاحظه اي در زندگي فرد مي گردد. ناتواني جنسي در به وجود آمدن اختلالات رواني-جنسي عامل مهمي مي باشد و مي تواند باعث از دست دادن عزت نفس ، نااميدي ، افسردگي و دشواري يا اختلال در رابطه با شريك زندگي شود.

در بيش تر موارد افراد مبتلا به اختلال نعوظ براي درمان از روش هاي دارويي استفاده مي كنند اما اين روش ها به صورت موقتي كارايي دارد و به عنوان روش درماني قطعي نيستند، ريشه بيشتر ناتواني هاي جنسي مرتبط با مسائل روانشناختي مي باشد. توصيه مي شود افراد داراي اختلال نعوظ حتما قبل از مصرف دارو با روانشناس متخصص مسائل جنسي در ارتباط باشند تا بتوانند با كمك گرفتن از روانشناس چگونگي پيدايش و علت اين اختلال را با روش هاي غير دارويي و اصولي بر مبناي روانشناختي حل كنند. در اين زمينه متخصصان و روانشناسان حامي هنر زندگي آماده ارائه خدمات به صورت حضوري و تلفني مي باشند. براي كسب اطلاع بيشتر در اين زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

سوالات متداول

_قرص سيلدنافيل را چند ساعت قبل بخوريم؟
براي اثر بخشي بهتر دارو لازم است كه قرص را يك ساعت قبل از برقراري رابطه جنسي مصرف نماييد.

منبع: قرص سيلدنافيل را چند ساعت قبل بخوريم

براي دريافت مشاوره در زمينه قرص سيلدنافيل را چند ساعت قبل بخوريم مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۰۵:۵۶ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 5
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی