مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

پماد براي خارش بيرون واژن

براي درمان خارش بيرون واژن اغلب چهار پماد معروف وجود دارد كه در اين مقاله به معرفي آن ها پرداخته ايم. يكي از مؤثرترين اين داروها پماد هيدروكورتيزون است كه در دسته داروهاي مرطوب كننده و ضد التهاب قرار مي گيرد و براي درمان مشكلات التهابي پوست همچون اگزما، جوش، نيش حشرات، درماتيت، خارش اندام تناسلي خارجي و واژن در زنان و خارش مقعد استفاده مي شود. به طور معمول مي توانيد از اين پماد يك يا دو بار در روز استفاده كنيد.

براي استفاده از اين پماد لازم است دست هاي خود را شسته و خشك كنيد پس از آن ناحيه اي كه خارش دارد را تميز كنيد. مقداري از پماد ضد خارش را بيرون واژن بزنيد و آن را به آرامي مالش دهيد. در صورتي كه با وجود استفاده از دارو التهاب بعد از چند روز كاهش نيافت حتما به پزشك مراجعه كنيد. براي كسب اطلاع در زمينه سوزش واژن در هنگام نزديكي كليك كنيد.

عفونت قارچي

عوامل گوناگوني در بروز خارش ناحيه واژن نقش دارند كه در اين بين ابتلا به عفونت قارچي بيشترين دليل خارش به حساب مي آيد. به طور كلي از هر 4 زن احتمال دارد 3 تا از آن ها در طول زندگي خود به عفونت قارچي مبتلا شود. از ديگر علائم عفونت قارچي علاوه بر خارش واژن، ترشحات غيرطبيعي سبز يا زرد رنگ است و ممكن است درد در هنگام ادرار بروز پيدا كند. در اين شرايط لازم است حتما به پزشك مراجعه و درمان دارويي را آغاز كنيد. خارش واژن در صورتي كه ناشي از عفونت قارچي باشد با داروهاي ضد قارچ به صورت خوراكي و يا موضعي قابل درمان است.

علاوه بر داروهاي شيميايي مي توان از داروهاي گياهي در اين زمينه استفاده كرد؛ سير يكي از مفيدترين خوراكي ها در زمينه از بين بردن عفونت قارچي است. مواردي همچون عدم رعايت بهداشت، تماس واژن با مواد بهداشتي تحريك ‌كننده، روابط جنسي آلوده، وجود عفونت‌ واژن يا يائسه بودن در بروز خارش و عفونت نقش دارند. با رعايت بهداشت تا حد زيادي مي توان از عفونت قارچي جلوگيري كرد. براي اطلاع بيش تر در زمينه عفونت واژن كليك كنيد.

پماد هيدروكورتيزون براي خارش بيرون واژن در بارداري

همانطور كه گفتيم هيدروكورتيزول به عنوان مرطوب كننده و ضد التهاب براي رفع مشكلات پوست مورد استفاده قرار مي گيرد. اين پماد را ورزشكاران نيز براي درمان عفونت هاي پوستي پا استفاده مي كنند. هيدروكورتيزول يكي از انواع داروهاي مؤثري است كه به كاهش علائم ناشي از التهابات پوستي مانند خارش و خشكي پوست كمك مي كند. توجه داشته باشيد در صورتي كه براي نوزاد خود از اين پماد در ناحيه بستن كهنه و براي درمان التهاب پوستي استفاده مي كنيد ، نبايد بعد از استفاده از آن كهنه هاي محكم كه مي چسبند و يا شلوارهاي پلاستيكي به نوزاد بپوشانيد؛ چرا كه چنين پوشش هايي مثل پانسمان بسته مي ماند و باعث جذب بيش از حد پماد مي شود. اين امر عوارض جانبي را ايجاد مي كند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه خارش واژن كليك كنيد.

عوارض پماد هيدروكورتيزون

برخي از عوارض جانبي پماد هيدروكورتيزون شامل مواردي همچون سوزش ، برآمدگي مو يا التهاب فوليكول ، خشكي ، ايجاد جوش ، قرمزي ، رشد غير معمول مو ، تغيير رنگ پوست ، نازك شدن پوست و علائم كشيدگي پوست مي شود. كورتيزون با برخي از داروها تداخل دارد و مصرف همزمان آن ها با هم عوارضي را براي فرد مصرف كننده به دنبال دارد. برخي از اين داروها كه با كورتيزون تداخل دارند شامل مواردي همچون آمفوترسين بي، داروهاي ضدبارداري خوراكي، پي پراسيلين، تي كارسيلين يا داروهاي مدر، كاربني سيلين، فني توئين، فنوباربيتال و ريفامپين، كلسترامين مي شود.

نحوه مصرف پماد هيدروكورتيزون

مقدار و نحوه مصرف پماد هيدروكورتيزون بسته به نوع التهاب و عفونت براي افراد مختلف فرق مي كند. به طور كلي براي استفاده از اين پماد به عنوان داروي درمان خارش بيرون واژن بايد نظر پزشك را جويا شويد با اين حال اغلب توصيه مي شود يك تا دو بار در روز از آن استفاده كنيد. براي ماليدن اين پماد ابتدا دست ها و بعد ناحيه واژن را به خوبي بشوريد وكاملا خشك كنيد. سپس مقداري از پماد را به ناحيه آسيب ديده بماليد. براي كسب اطلاعات در زمينه شستن واژن كليك كنيد.

نكات مهم در استفاده از پماد كورتيزون

_ اين پماد ممكن است براي كودكان با حساسيت هاي بيشتري همراه باشد بنابراين در استفاده از آن براي كودك احتياط كنيد و توصيه مي شود مراقبت هاي لازم را به عمل آوريد.
_ هرگز پماد كورتيزون را به چشم، بيني يا دهان نماليد.
_ بهتر است از اين پماد براي درمان خارش واژن در مدت زمان طولاني استفاده نكنيد.
_ در صورتي كه بدنتان به دارو حساسيت نشان داد و علائم حساسيت مانند قرمزي يا التهاب پوست داشتيد مصرف پماد را قطع كرده و به پزشك مراجعه كنيد.
_ از مصرف اين دارو به صورت خودسرانه بپرهيزيد و براي درمان عفونت قارچي حتما نظر پزشك را در مورد استفاده از اين پماد بپرسيد. _ استفاده از اين پماد براي خارش بيرون واژن در بارداري و همچنين در دوران شيردهي خطري ندارد؛ اما براي استفاده از شكل هاي ديگر دارو نظر پزشك را جويا شويد.
_ از افزايش استفاده از دارو بيش از آنچه كه پزشك تجويز كرده بپرهيزيد.
_‌ كورتيزون را بيشتر از يك هفته براي كودكان بدون نظر پزشك مصرف نكنيد.
_‌ بهتر است بعد از ماليدن پماد پوست ناحيه اي كه خارش دارد را نپوشانيد.
_ در صورتي كه با وجود استفاده از پماد كورتيزون بعد از چند روز بهبودي حاصل نشد از پزشك خود در اين زمينه سؤال كنيد.
_ در صورت مصرف كوتاه مدت عوارض خاصي بروز پيدا نمي كند.
_ در صورتي كه به عفونت قارچي مبتلا هستيد و يا قبلا حساسيت دارويي داشته ايد، پيش از استفاده از اين دارو با پزشك مشورت كنيد. _ در طول درمان خارش واژن نياز بيشتري به استفاده از انسولين و يا داروهاي خوراكي كاهنده قند خون پيدا مي كنيد.

پماد كلوتريمازول براي خارش بيرون واژن

يكي ديگر از انواع پمادهاي مورد استفاده براي برطرف كردن خارش بيرون واژن كلوتريمازول است. كلوتريمازول نوعي داروي ضد قارچ به حساب مي آيد و براي درمان بيماري هاي قارچي مانند كچلي بدن كاربرد دارد. اين پماد توسط پزشك براي درمان عغونت دستگاه تناسلي زنان تجويز مي شود و خارش واژن را برطرف مي سازد. اين پماد را روزي دو بار استفاده كنيد. بهترين زمان مصرف شب ها قبل از خواب است.

طول مدت درمان و ميزان مصرف به ميزان زيادي به نوع عفونت و شدت آن بستگي دارد. توجه داشته باشيد كه قبل از مصرف حتما بايد دستان خود را تميز بشوريد و خشك كنيد. سپس ناحيه بيروني واژن را نيز تميز و خشك كنيد. يك لايه نازك از پماد را به قسمت بيروني واژن بماليد و كمي مالش دهيد. براي درمان سريع تر عفونت و خارش رعايت بهداشت اهميت فراواني دارد. توصيه مي شود در طول درمان از برقراري رابطه جنسي بپرهيزيد و در صورت لزوم حتما از كاندوم استفاده شود. از تماس پماد با چشم ها جدا خودداري كنيد. براي كسب اطلاعات در زمينه كاندوم كليك كنيد.

نكات مهم در مورد پماد كلوتريمازول

_ كلوتريمازول ممكن است با عوارض جانبي مانند سوزش، خارش، تحريكات واژن، پوسته پوسته شدن، درد در ناحيه پايين شكم، تكرر ادراري و قرمزي پوست همراه باشد.
_ براي اين كه درمان سريع تر اتفاق بيوفتد رعايت بهداشت و استفاده از لباس زير نخي توصيه مي شود.
_ در صورتي كه بهبودي اتفاق نيوفتاد و يا رضايت بخش نبود مي توانيد دوره درمان را تكرار كنيد.
_ از استفاده بيش از حد از پماد بپرهيزيد چرا كه باعث تسريع درمان نمي شود فقط عوارض جانبي را افزايش مي دهد.
_ براي نتيجه بخشي به طور مرتب از پماد كلوتريمازول استفاده كنيد و بين هر نوبت وقفه نيندازيد.
_‌ در صورتي كه بعد از گذشت چهار هفته استفاده از پماد كلوتريمازول بهبود نيافتيد و شرايط بدتر شد به پزشك مراجعه كنيد.
_ در صورتي كه حساسيت داريد قبل از مصرف پماد از پزشك سؤال كنيد.
_ خطر اين پماد براي زنان باردار نامشخص است با اين حال تنها در موارد ضروري بايد در دوران بارداري مورد استفاده قرار گيرد.
نكات مهم در مورد پماد كلوتريمازول
_‌ در صورتي كه كودك شير مي دهيد قبل از استفاده از پماد كلوتريمازول در مورد خطرات ان براي نوزاد سوال كنيد.
_‌ يك دوره كامل از پماد كلوتريمازول استفاده كنيد حتي اگر در نيمه راه احساس مي كنيد بهبود يافته ايد دوره درمان را كامل كنيد.
_ اگر مصرف آن را در يك نوبت فراموش كرديد در اسرع وقت استفاده كنيد.
_‌ عوارض شديد استفاده از كلوتريمازول شامل سوختگي و تحريك پوست مي شود كه در صورت مشاهده لازم است مصرف آن را قطع كنيد.
_ بهترين زمان استفاده از اين پماد قبل از خواب است.
_ در طول درمان بهتر است از رابطه واژينال بپرهيزيد و بهداشت ناحيه تناسلي را حتما رعايت كنيد.
_ بعد از استفاده از اين پماد در ناحيه دست ها يا بازوها از تماس اين نواحي با نور خورشيد جلوگيري شود چرا كه تأثير دارو را از بين مي برد.

پماد فلوئوسينولون براي خارش واژن

در اين بخش از مقاله پماد براي خارش بيرون واژن در بارداري به معرفي پماد فلوئوسينولون پرداخته ايم. اين پماد براي بطرف كردن خارش ناحيه بيروني واژن، نيش حشرات، التهاب پوست، حساسيت پوستي و اگزما مورد تجويز و استفاده قرار مي گيرد. به طور كلي اين پماد موضعي را مي توانيد براي ضايعات پوستي و خارش واژن زنان استفاده كنيد.

قبل از مصرف اين پماد بايد حتما به نكاتي كه در ادامه ذكر مي كنيم توجه داشته باشيد. از اسفاده خودسرانه پماد فلوئوسينولون بپرهيزيد حتي اگر در مورد آن اطلاعات دارويي كاملي داريد و حتما قبل از مصرف نظر پزشك را جويا شويد. درصورتي كه سابقه حساسيت به غذاي خاص، رنگ ها و يا دارويي خاص داريد، پزشك را در جريان بگذاريد. در صورتي كه بعد از گذشت دو هفته از مصرف بهبودي اتفاق نيوفتاد استفاده از پماد را قطع كنيد و از پزشك مشورت بگيريد.

نحوه مصرف پماد فلوئوسينولون

همانطور كه گفتيم مصرف اين پماد حتما بايد با تجويز پزشك باشد به همين خاطر تنها براي مورد تجويز شده از ان استفاده كنيد و براي قسمت هاي ديگر بدن به كار نبريد. به صورت كلي لازم است بزرگسالان سه بار در روز از اين پماد براي رفع خارش بيرون واژن استفاده كنند و از استفاده‌ي آن براي كودكان بپرهيزيد مگر با صلاح ديد پزشك و آن هم يك بار در روز. توجه داشته باشيد كه نبايد بيشتر از مقدار گفته شده در طول روز از فلوئوسينولون استفاده كرد؛ افزايش مقدار مصرف باعث تسريع بهبودي نمي شود بلكه عوارض را بيشتر مي كند. در صورتي كه براي كودك خود از اين پماد استفاده مي كنيد آن را به مناطقي كه با ادرار تماس دارد نماليد. از پوشاندن پوشك پلاستيكي يا پانسمان بر روي محلي كه براي كودك پماد زده ايد خودداري كنيد.

نكات مهم در مورد مصرف پماد فلوئوسينولون

بهتر است محلي كه پماد زده شده پوشانده نشود و توصيه مي شود خانم ها از لباس زير در اين مواقع استفاده نكنند. دوره كامل درمان خارش با اين پماد دو هفته است در صورتي كه بهبودي حاصل نشد به پزشك مراجعه كنيد. در صورتي كه استفاده از پماد را براي يك نوبت فراموش كرديد در اولين فرصت آن را مصرف كنيد. اما اگر فاصله كمي تا نوبت بعدي باقي مانده بود صبر كنيد و پماد را در زمان خودش استفاده كنيد. در صورتي كه ناحيه اي از بدن زخم ، التهاب شديد يا دچار عفونت بود از ماليدن پماد به آن قسمت پرهيز كنيد.

همچنين اين پماد را نبايد روي جوش صورت بماليد. استفاده از اين پماد براي خارش بيرون واژن در بارداري و يا دوران شيردهي با نظر پزشك خطري ندارد اما از مصرف آن در ناحيه اطراف سينه ها خودداري شود. نكته پاياني اين كه براي افراد مبتلا به سل ، ديابت و آب مرواريد استفاده از فلوئوسينولون منع مصرف دارد. از تماس يخ با قسمتي كه به آن پماد زده ايد خودداري كنيد همچون پماد ضد خارش را دور از نور مستقيم خورشيد و در درمان بين پانزده تا سي درجه سانتي گراد بگذاريد. مطمئن شويد كه پماد را دور از دسترس كودكان نگه مي داريد. زمان خريد پماد از داروخانه حتما به تاريخ انقضاي آن توجه كنيد و در صورتي كه از سه ماه از باز شدن پماد مي گذرد ديگر از آن استفاده نكنيد.

عوارض پماد فلوئوسينولون براي خارش بيرون واژن

توجه داشته باشيد كه اين پماد نبايد با چشم تماس پيدا كند در غير اين صورت سريعا چشم خود را با آب بشوييد. اغلب پماد فلوئوسينولون بدون عوارض است با اين حال هر دارويي در كنار فوايدي كه براي بهبودي دارد ممكن است با عوارضي براي فرد مصرف كننده همراه باشد و يا فرد را دچار حالات ناخوشايند بكند. در صورتي كه هر يك از عوارضي را كه در ادامه ذكر مي كنيم تجربه كرديد استفاده از دارو را قطع كرده و به پزشك مراجعه كنيد.

_ گرفتگي عضلاني كه با درد همراه باشد به خصوص در نواحي زانوي پا
_ سوختگي كه با قرمزي پوست و خارش شديد همراه باشد
_ نازك شدن پوست و پوسته پوسته شدن
_ بالا رفتن گلوكز خون و افزايش ادرار
_ نا منظم شدن دوره عادت ماهانه
_ بي حسي انگشتان دست و پا
_ بروز عفونت هاي پوستي
_ نامنظم شدن ضربان قلب
_ تغيير كردن رنگ پوست
_ حالت تهوع و استفراغ
_ كم شدن اشتها
_ كمر درد
_ آكنه

پماد تريامسينولون براي خارش بيرون واژن در بارداري

يكي ديگر از پمادهاي مؤثر در زمينه از بين بردن خارش ناحيه واژن تريامسينولون است كه در دسته داروهاي ضد التهاب و ضد قارچ قرار مي گيرد. همچنين در درمان بيماري هاي ديگري مانند لوپوس ، اگزما، پسوريازيس، آلوپسي، آلرژي و آسم كاربرد دارد. پماد تريامسينولون باعث كم شدت تورم ، قرمزي و خارش پوست مي شود و از اين طريق علائم بسياري از بيماري هاي پوستي را به طور كامل بهبود مي بخشد. اين دارو علاوه بر پماد به صورت آمپول و اسپري نيز در دسترس است. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه عفونت در بارداري كليك كنيد.

عوارض پماد تريامسينولون

اين پماد با برخي از داروها مانند پردنيزون، داروهاي سركوب كننده سيستم ايمني مانند سيكلوسپورين تداخل دارد و مصرف همزمان آن ها ممكن است عوارضي را به همراه داشته باشد. همچنين برخي از عوارض مصرف تريامسينولون شامل موارد زير مي شود.

_‌ افزايش ريزش مو مخصوصا در ناحيه پوست سر،
_‌ به وجود آمدن خطوط قرمز بر روي بازو،
_‌ افزايش رشد مو بخصوص در صورت،
_‌ پوسته پوسته شدن،
_‌ نازك شدن پوست،
_‌ سوزش،
_‌ خارش،
_‌ خشكي،
_‌ تاول،
_‌ آكنه.

نكاتي در مورد مقدار و نحوه مصرف پماد تريامسينولون

_ مقدار استفاده از پماد تريامسينولون بسته به نوع عفونت و ميزان خارش در افراد مختلف متفاوت است اما به طور كلي روزي دو الي چهار بار تجويز مي شود.
_ براي استفاده از اين پماد ابتدا لازم است دست هاي خود را خوب بشوييد و بعد از آن ناحيه اي را كه خارش دارد را تميز و خوب خشك كنيد. مقداري از پماد را بيرون از واژن بزنيد و كمي با انگشت مالش دهيد تا كامل جذب پوست آن ناحيه شود. بعد از اين كار دستان خود را حتما با آب و صابون بشوييد.
_ دارو را دقيقا طبق تجويز پزشك مصرف كنيد و از افزايش خودسرانه مقدار آن بپرهيزيد.
_ در صورتي كه به دارو حساسيت داريد مصرف ان را قطع كنيد و نظر پزشك را جويا شويد.
_ از تماس پماد با دهان بيني و چشم جدا خودداري كنيد.
_ اگر بعد از يك هفته از مصرف بهبودي حاصل نشد و يا علائم پوستي شديدتر شدند به پزشك اطلاع دهيد.
_ در صورتي كه به هر كدام از عوارض ذكر شده دچار شديد پزشك را در جريان بگذاريد و از مصرف خودداري كنيد.
_ توصيه مي شود تا حد امكان از استفاده از اين پماد براي كودكان بپرهيزيد.
_ ناحيه اي كه به آن پماد زده ايد را نپوشانيد و يا پانسمان نكنيد.
_ در صورتي كه در دوران بارداري و يا شيردهي هستيد قبل از استفاده از اين پماد نظر پزشك را جويا شويد. شما مي توانيد براي اطلاع بيش تر از مشاوره تلفني نيز كمك بگيريد. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: پماد براي خارش بيرون واژن در بارداري

براي دريافت مشاوره در زمينه پماد براي خارش بيرون واژن در بارداري مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۵۱:۱۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی