مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

رابطه با مرد متاهل

در علم روانشناسي به تجربه هر گونه لذت با فردي غير از همسر، خيانت گفته مي شود. مصاديق اين لذت گوناگون است؛ بخشي از آن رابطه جنسي با فردي غير از همسر را در بر مي گيرد و بخش ديگر مربوط به ارتباط از راه دور و گفت و گوهاي عاشقانه اي مي شود كه ممكن است هرگز به ديدار از نزديك منجر نشوند با اين حال خيانت به حساب مي آيند. به طور كلي هر رابطه اي كه بايد بر اساس عرف و فرهنگ صرفا با همسر برقرار شود و فردي آن را با شخصي غير از همسر خود برقرار كند مصداق خيانت به حساب مي آيد. با توجه به اين تعريف خيانت محدود به رابطه جنسي با فردي ديگر نمي شود و ارتباطات كلامي عاطفي را نيز در بر مي گيرد. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه رابطه جنسي كليك كنيد.

فراموش كردن مرد متاهل | دلايل رابطه برقرار كردن با مرد متأهل

اولين سؤالي كه در برخورد با اين پديده در ذهن ايجاد مي شود آن است كه چرا زني با وجود آن كه مي داند طرف مقابلش متأهل است وارد رابطه با او مي شود. اين امر دلايل گوناگوني دارد و زن ها با دلايل مربوط به خود به برقراري ارتباط با مرد متأهل سوق پيدا مي كنند. برخي از اين دلايل را در ادامه شرح داده ايم.

1- شانس پايين ازدواج براي برخي از خانم ها

ازدواج يكي از اتفاقات مهم زندگي است و يك حق طبيعي و مسلم براي هر شخصي به حساب مي آيد. با اين حال بر اساس برخي فرهنگ ها و باورهاي موجود در جامعه ممكن است شانس ازدواج براي خانم هاي مطلقه، آن هايي كه داراي فرزند هستند، خانم هايي كه همسرشان فوت كرده است، مشكلات جسمي دارند و يا وضعيت مالي خوبي ندارد بسيار پايين تر از بقيه افراد باشد. همين عوامل باعث مي شود تا برخي از آن ها وارد رابطه با مرد متأهل شوند و در جايگاه نفر سوم رابطه قرار بگيرند.

2- فراموش كردن مرد متاهل | مشكلات اقتصادي و مالي

فقر و نداشتن حامي مالي، وضعيت مالي نامناسب، داشتن فرزند از دلايلي است كه باعث مي شود برخي از خانم ها به برقراري رابطه با يك مرد تنها به عنوان سرپرست و حامي مالي نياز داشته باشند و از آن جايي كه براي ازدواج با مردان مجرد شانس كمتري دارند، به ناچار وارد رابط با مرد متأهل مي شوند تا نياز به سرپرست و حامي مالي را در خود برطرف كنند. علاوه بر اين مشكلات مالي باعث مي شود تا افراد كمتر قيد و بندهاي اخلاقي را ارزش بپندارند و رسيدن به ثروت را در اولويت قرار دهند به همين خاطر زودتر در برابر خواسته هاي بيروني و فريب هاي طرف مقابل تسليم مي شوند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه خيانت زنان كليك كنيد.

3- فريب خوردن از مردان متأهل

در بسياري از موارد اين خود مردان متأهل هستند كه براي به دست آوردن زني غير از همسر خود دست به فريب او مي زنند و او را براي برقراري ارتباط با خود وسوسه مي كنند. اين فريب ممكن است به شكل هاي گوناگون باشد مثل اينكه مرد تأهل خود را پنهان مي كند، اظهار مي كند كه در شرف طلاق است و يا اغلب اينطور بيان مي كند كه با همسرش مشكلات زيادي دارد و هيچ گاه در محيط خانه درك نمي شود. با بيان اينكه همسرش را دوست ندارد و مي خواهد به زودي او را طلاق دهد، سعي مي كند تا طرف مقابل و احساساتش را تحت تأثير قرار دهد. زماني كه احساسات يك زن تحت تأثير قرار بگيرد احتمال اين كه به رابطه با مرد متأهل تن دهد زياد مي شود.

4- برآورده نشدن نيازهاي زن در محيط خانواده

از ديگر دلايل ارتباط با مرد متأهل برآورده نشدن نيازها در محيط خانواده است كه در اين بخش از مقاله فراموش كردن مرد متاهل به آن پرداخته ايم. اين عامل يكي از پررنگ ترين عواملي است كه باعث بروز خيانت بين زوجين مي شود. زماني كه زوجين احساس مي كنند نيازهاي عاطفي و جنسي شان در محيط خانواده و در ارتباط با همسر برآورده نمي شود يا مورد توجه قرار نمي گيرند سعي مي كنند تا اين نيازها و محبت و توجهي را كه لازم دارند از فرد ديگري به جز همسر دريافت كنند. براي كسب اطلاعات در زمينه رابطه با زن شوهردار كليك كنيد.

5- فراموش كردن مرد متاهل | تلافي كردن

از ديگر دلايلي كه باعث مي شود خانم ها به روابط فرازناشويي تن دهند و وارد رابطه با مرد متأهل شوند، مقابل به مثل و تلافي كردن است. ممكن است همسر يك زن به او خيانت كرده باشد و او نيز براي تلافي با مرد ديگري وارد رابطه شود. خيانت ديدن از جانب همسر خشم زيادي را در فرد به وجود مي آورد و باعث مي شود منطقش از كار بيوفتد.

6- فقدان باورهاي مانع ساز

در علم روانشناسي آن دسته از عقايدي كه به فرد اجازه ورود به روابط آسيب زا را نمي دهند، با نام باورهاي مانع ساز معرفي مي شوند. نمونه اي از اين باورها افكاري است كه به شما مي گويند رابطه برقرار كردن با مرد متأهل كاري غير اخلاقي است، بنيان خانواده را نابود مي كند و تمام عواقب و آسيب هاي آن به خودتان بر مي گردد. اين ها نمونه اي از باورهاي مانع ساز هستند كه افراد را از ورود به روابط آسيب زا با فرد متأهل باز مي دارند و باعث مي شوند در روابط خود بيشتر مراقبت كنند. افرادي كه وارد چنين روابطي مي شوند اغلب به دلايل گوناگوني كه مرتبط با فرهنگ، اخلاق، تربيت خانوادگي و… است، كمتر از ديگران از باورهاي مانع ساز بهره مندند و همين امر باعث مي شود تا به خود اجازه دهند وارد رابطه با مرد زن دار شوند.

7- عدم آگاهي پيش از ازدواج

برخي از دختران در روابط دوستي قبل از ازدواج نهايت دقت را به خرج نمي دهند و آگاهي هاي كمي در زمينه روابط دارند. همين عامل سبب مي شود تا ناگهان خود را در جايگاه نفر سوم رابطه ببينند و متوجه شوند وارد رابطه با مرد متأهل شده اند. اين موضوع ضربه عاطفي و آسيب هاي رواني زيادي را براي آن ها به همراه دارد و برايشان بسيار سنگين است. به خاطر همين روانشناسان هميشه به افراد توصيه مي كنند قبل از اين كه طرف مقابل را به طور كافي نشناخته ايد و در مورد ابعاد مختلف زندگي او مانند وضعيت تأهل، شخصيت، تربيت خانوادگي، فرهنگ خانواده و… شناخت كافي پيدا نكرده ايد، رابطه اي را آغاز نكنيد.

8- تجربه شكست عشقي و مورد خيانت واقع شدن

در اين بخش از مقاله فراموش كردن مرد متاهل به يكي ديگر از علل برقراري رابطه با مرد متأهل پرداخته ايم. تجربه شكست هاي عاطفي مكرر و مورد خيانت واقع شدن به طور خودكار خشم شديدي را در فرد به وجود مي آورد و در صورتي كه فرد نتواند راهي سالم براي تخليه خشم خود پيدا كند احتمال اينكه از راه هاي ناسالم استفاده كند زياد است؛ يكي از اين راه هاي ناسالم روي آوردن به رابطه با مرد زن دار است. برخي از افرادي كه وارد رابطه زن و مرد ديگري مي شوند، به جاي اين كه روابط خود را اصلاح كنند ترجيح مي دهند به زندگي متأهلي آرام ديگران آسيب وارد كنند و از اين طريق خشم دروني خود را فروكش سازند.

اين نوع الگوي رفتار آسيب هاي فراواني را به ديگران متحمل مي سازد و از همه مهم تر خود فرد را دچار احساس گناه و عذاب وجدان شديد مي كند. به علاوه اين كه نسبت به قبل دشواري ها و مشغله هاي ذهني بيشتري دارد. به همين دليل اهميت دارد در صورتي كه دچار شكست عشقي مي شويد راهكارهاي سالم بيرون آمدن از آن را بياموزيد و در صورتي كه احساس فشار و تنهايي زيادي مي كنيد از مشاور روانشناس و فردي متخصص و باتجربه در اين زمينه كمك بخواهيد. براي كسب اطلاعات در زمينه شكست عشقي كليك كنيد.

9- فراموش كردن مرد متاهل | ناتواني در كنترل خود

برخي از افراد به دلايل گوناگون نمي توانند هيچ محدوديتي را در ذهن خود بپذيرند و هر طور كه شده بايد به چيز يا كسي كه مي خواهند برسند. يك عامل مهم در شكل گيري چنين موضوعي، تربيت خانوادگي غلط است. اين افراد معتقدند هر چيزي را كه بخواهند بايد سريعا به دست آورند و چيزي نمي تواند مانع آن ها باشد حتي متأهل بودن طرف مقابل! بر اساس اين عقيده اگر عاشق مردي بشوند و يا گمان كنند با استفاده از او مي توانند به منافع خود برسند، هر طور شده او را به دست مي آورند و مسائلي مانند متأهل بودن طرف مقابل برايشان اهميتي ندارد. از ديگر عوامل به وجود آمدن چنين تفكر و اعتقادي مي تواند ابتلاي فرد به اختلالات شخصيتي باشد.

در حقيقت اين گونه افراد در زندگي خود موفق به دست يابي به مهارت خودكنترلي نشده اند و خود را شايسته رسيدن به هر چيزي مي دانند و ديگران برايشان اهميت ندارند. در صورتي كه گمان مي كنيد چنين روحيه اي داريد و يا افكارتان شبيه به موارد گفته شده است، پيشنهاد مي كنيم پيش از ورود به رابطه عاطفي براي تعديل در رفتارهاي خود از رواشناس كمك بگيريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره خيانت كليك كنيد.

پيامدهاي رابطه با مرد متأهل

رابطه با مرد زن دار چه به صورت دوستي باشد و چه به صورت عقد موقت يا دائم، تجربه ناخوشايند و دشواري است كه جز آسيب به هر دو طرف چيز ديگري ندارد. در ادامه برخي از اين آسيب ها را شرح داده ايم تا براي فراموش كردن مرد متاهل مصمم تر شويد.

1- فروپاشي بنيان خانواده

زماني كه يك مرد متأهل وارد رابط عاطفي و جنسي با فردي غير از همسر خود مي شود، خيانت رخ داده است و بنيان خانواده اش سست شده يا از بين مي رود. زني كه وارد اين رابطه شده فرصت و شانس بهبود روابط را از آن مرد و همسرش مي گيرد. در صورتي كه همسر آن فرد متوجه رابطه شما بشود احتمال فروپاشي خانواده بيشتر هم مي شود و اين موضوع زماني با تبعات سنگين همراه است كه فرزنداني هم وجود داشته باشند.

2- فراموش كردن مرد متاهل | عذاب وجدان و احساس گناه

از بين بردن يك خانواده و ناديده گرفتن حقوق همسر مردي كه با او وارد رابطه شده ايد، فشار رواني، عذاب وجدان و احساس گناه شديدي را در شما ايجاد مي كند حتي اگر خود آن را قبول نداشته باشيد. مردي كه به همسر خود خيانت كرده است حتي در صورتي كه از كار خود پشيمان شود و به زندگي مشترك با همسرش باز گردد، تا آخر عمر نمي تواند از اين حقيقت كه خيانت كرده فرار كند و همواره شرمزده خواهد بود.

3- پايان تلخ و ناخوشايند

آمارها نشان داده اند روابط فرازناشويي هرگز به سرانجام نمي رسند و همگي دچار پاياني تلخ و ناخوشايند مي شوند. در پايان اين رابطه شما به عنوان نفر سومي كه وارد يك رابطه شده و يك زندگي را ويران كرده شناخته خواهيد شد و به احتمال زياد فشارهاي رواني زيادي مانند افسردگي تجربه خواهيد كرد. در واقع وقت و احساسات خود را در رابطه اي ناسالم و بيهوده خرج كرده ايد. از طرفي قضاوت و سرزنش هاي اطرافيان بيشتر از همه متوجه شما مي شود.

4- زندگي در سايه و رابطه پنهاني

اين حقيقت وجود دارد كه با وارد شدن به رابطه با مرد زن دار، خود را در سايه زندگي او با همسرش قرار مي دهيد. زندگي شما در سايه زندگي اول قرار دارد و هرگز نمي توانيد بدون ترس، مانند يك زوج معمولي در كنار شخص مقابل باشيد. بسياري از تجربيات ساده و لذت بخش از شما دريغ مي شود و نمي توانيد آزادانه با مرد متأهل به گردش و تفريح برويد چرا كه همواره از ديده شدن با يكديگر ترس و اضطراب داريد. براي كسب اطلاعات در زمينه پيشگيري از خيانت كليك كنيد.

راهكارهاي پايان دادن به رابطه و فراموش كردن مرد متاهل

همانطور كه گفتيم رابطه با مرد متأهل پيامدهاي زيادي را براي افراد درگير در اين رابطه به دنبال دارد. در نتيجه مي توان به اين نتيجه رسيد كه اين رابطه جز آسيب و ايجاد حس گناه چيزي براي شما ندارد. از طرفي بسياري از خانم هايي كه درگير چنين رابطه اي مي شوند خود بعد از مدتي پشيمان شده و به فكر راه حل براي فراموش كردن مرد متاهل مي افتند. قدم اول گرفتن يك تصميم قاطع براي پايان دادن به رابطه است. در ادامه راهكارهايي را در اين زمينه توضيح داده ايم.

1- رابطه خود را ارزيابي كنيد

با نگاهي واقع بينانه به رابطه خود بنگريد و از خودتان سوال كنيد كه آيا اين رابطه ارزشش را دارد كه به عنوان فردي مزاحم كه زندگي زن ديگري را ويران كرده با شما رفتار شود؟ چقدر براي خود ارزش قائل ايد؟ آيا اين احتمال وجود ندارد كه بعدها با يك مرد مجرد رابطه بهتري را برقرار كنيد؟ براي اين كه به طور قطعي به رابطه مخرب پايان دهيد كافي است نگاهي به آن بيندازيد و سود و ضررهاي مربوط به آن را مورد بررسي قرار دهيد.

مي توانيد بر روي كاغذ يادداشت كنيد اين كه بودن با مرد متأهل چه آسيب هايي را به شما وارد مي كند و در عوض چه چيزهايي نصيبتان مي شود. آسيب هاي رواني و مشغله هاي فكري را كه در اين رابطه متحمل شده ايد به ياد آوريد و با خود فكر كنيد آيا واقعا ارزشش را دارد؟ آيا در يك رابطه سالم نيز اين آسيب هاي رواني را متحمل مي شويد؟

2- اجازه ندهيد احساسات مانع شما شوند

زماني كه مي خواهيد يك تصميم جدي و منطقي براي قطع ارتباط بگيريد، احساسات شما وارد عمل مي شوند؛ تمام خاطراتي كه با آن فرد داشته ايد و تمام احساساتتان نسبت به مرد متأهل در ذهنتان يادآوري مي شود و جلوي تصميم گيري شما را مي گيرند. از طرف ديگر وقتي فرد مقابل متوجه تصميم شما مي شود سعي مي كند با تحت تأثير قرار دادن احساساتان، با جملات عاطفي و فريب كاري از اين كار منصرفتان كند. شايد بسيار سخت باشد اما تمام تلاش خود را به كار ببريد تا احساساتان را براي گرفتن تصميم منطقي كنار بگذاريد.

3- فراموش كردن مرد متاهل | جلسه خداحافظي ترتيب دهيد

از نظر روانشناسان قطع ناگهاني رابطه احساسات و روحيه دو طرف را تحت تأثيرات نامطلوب قرار مي دهد. اگر تصميمتان براي پايان دادن به رابطه قطعي شده جلسه اي ترتيب دهيد و در مورد آن با طرف مقابل صحبت كنيد. بعد از خداحافظي با او به طور كامل رابطه تان را قطع كنيد. ناگهاني جدا شدن باعث مي شود حرفاي زيادي ناگفته بماند چه درون شما و چه درون فرد مقابل. همين موضوع در نهايت باعث تخريب هيجانات شده و در دراز مدت باعث بروز افسردگي و اضطراب و خودخوري مي شود. به همين خاطر لازم است تصميم خود را به طور واضح براي مرد متأهلي كه با او رابطه داشتيد شرح دهيد و احساسات و دلايل خود را در مورد جدايي براي او بازگو كنيد. به اين طريق او نيز مي تواند آزادانه در اين مورد صحبت كند و شايد راحت تر راضي به پايان دادن رابطه شود.

4- به خودتان فرصت دهيد

پايان دادن به هر رابطه عاطفي با اندوه و بار رواني زيادي همراه است و فرد را براي مدت ها درگير مي كند. منطقي نيست كه در مورد فراموش كردن مرد متاهل از خود انتظارات بيجا داشته باشيد و گمان كنيد به محض قطع رابطه احساساتتان نيز از بين مي روند. بيشتر خانم ها تا شش الي يك سال بعد به رابطه قبلي خود فكر مي كنند و از يادآوري آن دچار هيجانات مي شوند. آگاهي از اين امر شما را مقاوم مي سازد و از وسوسه بازگشت مجدد به رابطه آسيب زاي قبلي باز مي دارد. به خود فرصت دهيد تا با آدم هاي جديدتري آشنا شويد و رابطه سالمي را با فردي مجرد شكل دهيد. براي كسب اطلاع در زمينه درمان آسيب هاي خيانت كليك كنيد.

سخن آخر

رابطه با مرد متأهل باعث فروپاشي بنيان يك خانواده مي شود و علاوه بر آن آسيب هاي فراواني را براي فردي كه وارد رابطه زن و مردي ديگر شده وارد مي كند. از اين رو تعارضات و فشارهاي رواني زيادي به هر دو طرف تحميل مي شود. به همين دليل اهميت دارد كه خود را از رابطه ناسالم بيرون بكشيد. بسياري از خانم ها زماني كه در چنين روابطي قرار مي گيرند توانايي پايان دادن به آن را ندارند و هر دفعه بعد از جدايي دوباره به رابطه با مرد متأهل باز مي گردند. در اين زمينه كمك گرفتن از مشاوره روانشناسي و عمل كردن به راهكارهايي كه در اختيارتان قرار مي دهد ضرورت دارد. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: فراموش كردن مرد متاهل

براي دريافت مشاوره در زمينه فراموش كردن مرد متاهل مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: فراموش كردن مرد متاهل،
موضوع:
[ ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۰۹:۵۷ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی