مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

پرخاشگري چيست؟

از ديرباز تا كنون انسان داراي نوسانات خلقي و رفتار هاي منحصر به خود در رويارويي با مشكلات بوده است. وجود خشم در انسان ها امري ذاتي بوده و در برخورد با عوامل تنش زا بروز خشم در چهره، بيان سخن و هم چنين در حالات بدني وي قابل مشاهده بوده است. اين خشم كه به طور طبيعي اتفاق مي افتد، موقعي تبديل به پرخاش و بروز رفتار پرخاشگرانه مي شود كه فرد به عواملي واكنش نشان مي دهد كه به طور عادي انسان را دچار خشم نمي كند. همچنين افراد پرخاشگر بسيار مي توانند با رفتارشان احساسات انساني ديگر را برانگيخته و باعث بروز مشكلاتي از قبيل ازبين رفتن روابط ميان فردي شوند. از اين رو فرد، مبتلا به رفتار پرخاشگرانه مي شود كه اگر اين رفتار درمان نشود، مي تواند آسيب هاي جبران ناپذيري هم به خود و هم به اطرافيان خود، وارد كند.

پرخاشگري هم چنين مي تواند باعث بروز همين رفتار در ساير اطرافيان فرد مبتلا به پرخاشگري شود كه اگر يك خانواده را در نظر گرفت كه يكي از افراد آن دچار رفتار پرخاشگري هست، بقيه ي اعضاي خانواده هم به صورت نا آگاه در واكنش به موقعيت هاي تحت تنش، رفتار پرخاشگرانه از خود بروز مي دهند. و همچنين اين رفتار مي تواند مانند يك بيماري اپيدمي، در اطرافيان بروز پيدا كند كه در اين صورت، ما تنها شاهد يك بيمار پرخاشگر نيستيم، بلكه شاهد بروز اين رفتار در يك خانواده مي باشيم. استمرار در بروز چنين رفتار هايي مي تواند باعث شود كه جامعه اي تحت عنوان يك جامعه پرخاشگر را داشته باشيم كه اين اتفاق مي تواند باعث بروز مسائل مهم تري در بستر فرهنگي و اخلاقي جامعه شود.

دلايل بروز رفتار پرخاشگرانه

از آن جايي كه عوامل متعددي باعث بروز اين نوع رفتار مي شوند و نمي توان همه ي اين عوامل را در اينحا جاي داد، از همين رو تلاش شده است مهم ترين و شايع ترين اين عوامل را گردآوري و ذكر كرد كه در بسياري از موارد در افراد وجود دارند. رفتار پرخاشگرانه عمدتا با هدف و عمدي انجام مي گيرد.

مشكلات عاطفي فرد كه مي تواند ناشي از دوري هاي عاطفي و ايجاد فاصله ميان افراد شود كه از مهم ترين پيامد هاي آن مي توان به از بين رفتن صميميت و محبت در بين زوجين و حتي افرادي كه در رابطه عاطفي و عاشقانه به سر مي برند، باشد يكي از عوامل مهم در بروز چنين رفتار هايي از طرف فرد است. از جمله عوامل مهم عبارتند از: وراثت، عملكرد سيستم هورموني بدن، عوامل شخصيتي، خانوادگي، اجتماعي، نوع انديشه افراد و چگونگي رويارويي با مشكلات و…

1. تست پرخاشگري در بزرگسالان | وراثت

عوامل ژنتيكي و وراثت مي توانند در بروز اين رفتار نقش قابل توجهي داشته باشند. به گونه اي كه با بررسي سوابق خانوادگي فرد مي توان به اين عوامل ژنتيكي پي برد. عوامل وراثت مي توانند بسيار در بروز چنين رفتاري از اهميت خاصي برخوردار باشند زيرا با مراجعه به سوابق خانوادگي افراد و پيدا كردن نقاط مشترك، مي توان دريافت كه اين رفتار از عوامل ژنتيكي فرد و رفتاري كه از پيشينيان خود به ارث برده است، به وجود مي آيد.

2. عوامل خانوادگي

فشار هاي روحي و رواني از طرف خانواده از يك سو، نگاه سرزنش گر از سوي ديگر و همچنين خطاب فرد با الفاظ تحقير آميز كه از طرف خانواده صورت مي گيرد، باعث بروز چنين رفتاري از طرف فرد مي شود. از طرف ديگر وجود تنش در ميان خانواده ها و احساس ناخوشايندي از رفتار و منش خانوادگي افراد در بروز چنين رفتار هايي نقش دارد.

گاهي خانواده ها از روي نا آگاهي كه در تربيت فرزند دارند، طوري فرزند خود را پرورش مي دهند كه او به انساني تند خو بدل مي شود و به همين دليل بسيار اتفاق مي افتد كه در جلسات مشاوره و در بررسي هاي عمقي براي جست و جو و ريشه يابي اين مسئله، مشاوران به اين نتيجه مي رسند كه ريشه رفتار خصمانه و پرخاشگرانه فرد، ناشي از نحوه نادرست تربيتي خانواده بوده است و سپس به دنبال ريشه هاي ديگر در بروز چنين رفتاري در فرد مي روند. براي اطلاع بيش تر در زمينه نكات حساس در تربيت فرزند كليك كنيد.

3. عوامل شخصيتي

عمدتا افرادي كه در تيپ شخصيت شناسي افراد برون گرا تلقي مي شوند در مقايسه با افراد درون گرا، رفتار هاي پرخاشگرانه بيش تري در مواجه با عوامل تنش زا از خود نشان مي دهند. افراد برون گرا غالبا با توجه به اينكه احساسات خود را مي توانند به راحتي در معرض ظهور بگذارند، از همين رو در هنگام عصبانيت هاي شديد، كنترل زيادي بر رفتار خود ندارند و اين امر با به كارگيري رفتار خصمانه و همچنين استفاده از الفاظ ناپسند و حتي ممكن است با استفاده از رفتار فيزيكي خشم خود را تبديل به رفتاري پرخاشگرانه كنند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه شخصيت برون گرا كليك كنيد.

اما در افراد درون گرا از آنجايي كه اين افراد در بيان احساسات خود به گونه اي ناتوان هستند، از همين رو در هنگام مواجه با خشم، نمي توانند رفتار خود را و خشم خود را به صورت رفتار پرخاشگرانه بروز دهند. اين امر مي تواند به افراد درون گرا كمك كند تا بتوانند در هنگام مواجه با عوامل تنش زا كه باعث برانگيختگي خشم آن ها مي شود، بر روي رفتار خود تسلط داشته باشند و بتوانند به نحوي رفتار خود را كنترل كنند. افراد برون گرا به راحتي توانايي كنترل رفتار خود در بروز خشم را ندارند، اما افراد درون گرا از اين كنترل در رفتار بهره مند هستند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه شخصيت درون گرا كليك كنيد.

4. تست پرخاشگري در بزرگسالان | عوامل اجتماعي

گاها بي توجهي و حتي كم توجهي به افراد در جمع هاي دوستانه و بي ارزش جلوه دادن عناصر فردي از طرف جامعه مي تواند آثار جبران ناپذيري بر رفتار و نحوه واكنش فرد به عوامل اجتماعي بر جاي گذارد. هم چنين در بسياري از مواقع، بي توجهي به ارزش هاي فرد و از همه مهم تر طرد شدن فرد از طرف جامعه، مي تواند باعث سرخوردگي و حس انزوا طلبي را در فرد افزايش دهد. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه گوشه گيري و انزوا طلبي كليك كنيد.

همين امر باعث مي شود فرد در برخورد با عوامل اجتماعي نظير دوستان، همكاران و… در برقراري رابطه احساس كمبود كند كه اين خود باعث مي شود فرد در اجتماع، خود را جدا از اين جامعه بداند. اين اتفاق باعث مي شود كه فرد در موقعيت هاي تنش زا كه در جامعه وجود دارد و ما هر لحظه با آن ها مواجه هستيم، نتواند بر احساسات خصمانه خود غلبه كند و با بروز رفتار پرخاشگرانه در ابعاد مختلف جامعه، به فردي پرخاشگر تبديل شود.

رفتار هاي پرخاشگرانه در بزرگسالان

غالبا در گروه سني موسوم به بزرگسال، افرادي از بروز رفتار هاي پرخاشگرانه برخوردار هستند كه در گذشته، اتفاقات تلخي از جمله سوگواري براي از دست دادن عزيزان و جدايي عاطفي را داشته اند. همچنين اين افراد در زمان حال از طرف اطرافيان نزديك خود، دچار بي مهري و خلا عاطفي هستند. در واقع اين افراد قبل از بروز رفتار هاي پرخاشگرانه، از افسردگي و اضطراب رنج مي برند و در مواجه با عوامل تنش زا، واكنش پرخاشگرانه دارند كه اين امر خود توسط اختلالي به نام اختلال ترس پس از سانحه كه خبر از يك اتفاق ناگوار در گذشته مي دهد، دارد. براي كسب اطلاع از اختلال استرس پس از سانحه كليك كنيد.

بروز رفتار هاي پرخاشگرانه در بزرگسالان و توجه به آن از اين جهت حائز اهميت است كه اين افراد گروهي بزرگ از جامعه را به خود اختصاص مي دهند كه وظيفه پرورش و تربيت نسل جوان را بر عهده دارند. اگر اين افراد با بروز چنين رفتاري در امر تربيت به همين گونه عمل كنند، نسلي را پرورش مي دهند كه سرشار از رفتار پرخاشگرانه نهفته در حود هستند و با تلنگري كوچك مي توان مشاهده كرد كه چه مقدار در اين نسل رفتار پرخاشگرانه وجود دارد. اگر اين گونه پيش رود و اين افراد بزرگسال نتوانند بر رفتار خصمانه خود مخصوصا در امر تربيت كنترلي داشته باشند، ما شاهد نه تنها يك نسل بلكه شامل يك جامعه از افراد داراي اختلال پرخاشگري خواهيم بود. براي كسب اطلاع بيش تر از تربيت كودك كليك كنيد.

تست هاي پرخاشگري در بزرگسالان

از آنجا كه پرخاشگري و بروز اين رفتار در حيطه شخصيت شناسي سنجيده مي شود، از اين رو براي به دست آوردن ميزان پرخاشگري فردي، فرد بايد به انجام تست هاي شخصيت شناسي روي آورد و اين امر با مراجعه به مشاوران و روانشناساني كه در اين حيطه فعاليت مي كنند امكان پذير است. همچنان كه در بالا اشاره شد، غالبا افرادي كه در تست هاي شخصيت شناسي، تيپ شخصيتي برون گرا را به خود اختصاص مي دهند، در بروز رفتار هاي پرخاشگرانه از افراد درون گرا پيشي مي گيرند. و در اين تست هاي شخصيت شناسي فرد مي تواند به آگاهي مناسبي از شخصيت خود دست پيدا كند.

تست پرخاشگري در بزرگسالان | انواع تست هاي شخصيت شناسي

_تست شخصيتي DISC

_مدل ساختار شخصيتي HEXACO

_شاخص شخصيت شناسي MBTI

_فهرست شخصيتي EYSENCK

_پرسشنامه شخصيت چند منظوره MINNESOTA

_روش تست شخصيت BIRKMAN براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه تست شخصيت شناسي كليك كنيد.

درمان رفتار پرخاشگري

براي درمان رفتار پرخاشگرانه مهم‌ترين اقدام مراجعه به يك روانشناس است. در بسياري از موارد بازگوكردن موقعيت‌هايي كه فرد را موجب مي‌سازد به بروز اين نوع رفتار اقدام كند، خود باعث كنترل و حتي درمان مي‌شود. در روانشناسي شناختي، با توجه به رفتارهاي شخص و واكنش‌هاي او نسبت به عوامل مختلف، مي‌توان به كنترل رفتار كمك كرد. روانشناسان شناختي با توجه به نوسانات خلقي در افراد و همچنين مشاهده رفتارهاي افراد در موقعيت‌هاي متفاوت مي‌توانند باعث شوند كه افراد كنترل مناسب‌تري از رفتار خود در هنگام مواجه با موقعيت‌هاي تنش زا داشته باشند.

همچنين با تغيير عملكردهايي از فعاليت روزانه و يا حتي تغيير در ساختار زندگي و دوري از عوامل نااميد كننده و مهم‌تر اينكه با تغيير در عادات غلط در عرصه زندگي مي‌توان به فرد كمك كرد. در آخرين اقدام روانشناس و يا روانپزشك مي‌توانند با تجويز دارو از بروز اين رفتار جلوگيري كنند. در انتها رفتار پرخاشگرانه مي‌تواند به تضعيف شخصيت فرد در جامعه و انزوا طلبي و دوري از اطرافيان منجر شود كه آثار آسيب زا و غير قابل بازگشتي براي فرد به همراه دارد.

اين رفتار انسان را از جامعه دور مي‌كند به نحوي كه حتي فعاليت‌هاي روزانه فرد را تحت تاثير قرار مي‌دهد. از اين رو روش هاي كنترل اين رفتار و درمان آن كه با مراجعه به افرادمتخصص مانند روانشناسان و روانپزشكان امكان پذير است، انجام مي‌گيرد.

مركز مشاوره حامي هنر زندگي

با توجه به افزايش فشارهاي رواني و استرس هاي روزمره ، امروزه بسياري از افراد نياز دارند از خدمات روانشناسي استفاده كنند اما با توجه به به مشكلاتي هم چون كمبود وقت و يا مسائل اقتصادي ممكن است برخي از افراد چشم بر روي اين نياز خود ببندند و از دريافت مشاوره پشيمان شوند. مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با گردآوري كادري مجرب و متخصص اين امكان را مهيا كرده تا به صورت تلفني با متخصصان تماس بگيريد.

در مشاوره تلفني هزينه كم تري پرداخت مي شود و مسائلي هم چون رفت و آمد و معطلي نيز حذف مي شود. در مشاوره تلفني كيفيت جلسات مشاوره به هيچ عنوان پايين نمي آيد و مي توانيد كل فرايند درمان را به صورت تلفني پيش ببريد. متخصصان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در زمينه حل مسائل و مشكلات ياري تان كنند. براي كسب اطلاعات بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: تست پرخاشگري در بزرگسالان

براي دريافت مشاوره در زمينه تست پرخاشگري در بزرگسالان مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۳۷:۱۹ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی