مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

زود انزالي

يكي از اختلالات رفتاري و جنسيتي در هنگام آميزش جنسي وجود دارد كه مردان درگير آن هستند و عوامل متعددي براي به وجود آمدن اين اختلال وجود دارد. به اين اختلال، زود انزالي يا انزال زود رس گفته مي شود. اين اختلال در واقع در هنگام رابطه جنسي به وجود مي آيد كه در آن، قبل از دخول يا يك دقيقه گذشته از دخول، مرد به ارگاسم يا برانگيختگي جنسي مي رسد. اين اختلال در روند زندگي زناشويي بسيار تاثير گذار است و مي تواند روند زندگي زناشويي و كيفيت روابط جنسي بين زوجين را كاهش داده و باعث به وجود آمدن مشكلاتي از قبيل بي تمايلي به رابطه ي جنسي شود و همچنين در علاقه و احساس زوجين به همديگر هم اثر گذار خواهد بود.

از آنجايي كه در اين اختلال جنسيتي، مرد قبل از به ارگاسم رسيدن همسر به ارگاسم مي رسد، از همين رو توانايي به ارگاسم رساندن همسر خود را ندارد و رابطه ي جنسي نمي تواند به كيفيت مد نظر زوجين برسد و همين امر مشكلات فراواني را در زندگي مشترك زوجين به وجود مي آورد. اين اختلال جنسيتي در بسياري از جدايي هاي عاطفي نقش تاثير گذاري دارد و براي درمان آن بايد تعجيل شود.

علائم زود انزالي

از مهم ترين علائم زود انزالي، انزال زود رس و قبل از رضايت شريك جنسي از رابطه ي جنسي است. در اين هنگام از آن جايي كه برانگيختگي جنسي به طور غير معمول زود تر از حد معمول اتفاق مي افتد، مي توان گفت مهم ترين علائم آن انزال زودرس مرد مي باشد. يكي ديگر از علائم مهم زود انزالي، رسيدن به ارگاسم قبل از دو دقيقه دخول است كه به طور كلي رابطه ي جنسي را دچار يك خلا مي كند كه در آن شريك جنسي هرگز نمي تواند به ارگاسم برسد.

از همين رو مشكلاتي را به وجود مي آورد. از علائم ديگر زود انزالي، نبود توانايي در كنترل انزال است كه در آن بعد از دخول، فرد كنترلي بر انزال خود ندارد و پس از گذشت يك دقيقه يا كم تر به ارگاسم رسيده و رابطه جنسي را به اتمام مي رساند. براي كسب اطلاع بيشتر از زودانزالي كليك كنيد.

عوامل به وجود آمدن زود انزالي در مردان

زود انزالي بر دو عامل مهم استوار است كه در ادامه به بررسي كامل اين دو عامل مي پردازيم:

1. عوامل بيولوژيكي

در واقع از نظر بيولوژيكي، عوامل جسماني فرد مي تواند در بروز اين اختلال جنسيتي موثر باشد. از جمله مهم ترين عوامل بيولوژيكي و جسماني مي توان به اختلال در ترشح هورمون هاي جنسي در مغز اشاره كرد كه در آن با عدم توازن در توليد و ترشح هورمون هاي جنسي، فرد به بيماري انزال زود رس مبتلا مي شود. با اشكال در توازن توليد و ترشح هورمون هاي جنسي در فرد، به جز بروز انزال زود رس، مي تواند در ترشح هورمون ديگر بدن و همچنين مشكلات جسماني ديگر به جز مشكلات جنسي اثر گذار باشد. برخي از اين مشكلات عبارتند از:

_مشكلات تيروئيد

_واكنش هاي غير طبيعي سيستم انزال

_قطع شدن بخشي از آلت تناسلي

_سطح غير طبيعي هورمون ها

2. آمپول درمان زود انزالي | عوامل روانشناختي

در بسياري از موارد و مخصوصا در فرهنگ‌هاي غربي كه شروع رابطه جنسي در سنين پايين اتفاق مي‌افتد، باعث به وجود آمدن يك احساس گناه در فرد مي شود كه مي‌تواند در زندگي مشترك افراد و در روابط جنسي آن‌ها با همسر خود تاثير گذار باشد و همچنين باعث شود كه در طول رابطه جنسي براي رسيدن به ارگاسم عجله كند و بخواهد رابطه جنسي را زودتر به اتمام رساند. و از آنجايي كه در سنين پايين و قبل از ازدواج روابط جنسي متعددي با افراد متفاوت داشته است، احساس عذاب وجدان ناشي از اين روابط جنسي، مي تواند بر كيفيت رابطه ي جنسي با شريك جنسي خود تاثير داشته باشد.

در بسياري از اوقات فرد مورد نظر با دارا بودن اضطراب و كمبود عزت نفس، هنگام آميزش جنسي تمايل دارد كه زودتر از وقت معمول به ارگاسم رسيده و رابطه جنسي را به اتمام رساند كه در اين مواقع از آنجايي كه اين نوع رابطه جنسي عجله‌اي باعث عدم رضايت در شريك جنسي فرد مبتلا به زود انزالي مي‎شود، از همين رو باعث بروز مشكلاتي در بين زوجين مي‌شود كه بعدها همين مشكلات يكي ديگر از عوامل روانشناختي وجود زود انزالي در مردان به شمار مي‌رود.

و همچنين در بسياري از مردان كه از سنين پايين دچار مشكلاتي در نعوظ مي‌باشند، از آنجايي كه اين موضوع به يك حالت خجالت آور برايشان بدل شده است، تمايلي به برقراري رابطه جنسي ندارند و همين امر موجب مي شود كه در هنگام رابطه جنسي با شريك جنسي خود خواستار اين باشند كه خيلي زود رابطه را به اتمام رسانند. در اين صورت مشكلات ديگري براي زوجين به وجود مي آيد؛ اعم از مشكلات اخلاقي و بروز خيانت در زوجين به علت نياز جنسي و نبود رابطه جنسي با كيفيت مطلوب. براي اطلاع بيش تر از خيانت كليك كنيد.

براي زود انزالي چه زماني بايد به پزشك مراجعه كرد؟

از آنجايي كه اين اختلال جنسيتي بر دو عامل بيولوژيكي و روانشناختي استوار است، از همين رو نمي توان تنها راه درماني را مراجعه به پزشك عنوان كرد. به علت اينكه اين اختلال بيشتر در سطوح روانشناختي اتفاق مي افتد، مراجعه به مشاوران و روانشناسان در حيطه جنسي و همچنين برگزاري جلسات زوج درماني از طرف مشاور و روانشناس و شركت در اين جلسات از طرف زوجين مي تواند كمك شاياني به اين افراد كند.

اما زماني بايد براي وجود اختلال انزال زود رس به پزشك مراجعه كرد كه فرد مبتلا قبل از رسيدن به رضايت شخصي خود از رابطه جنسي و همچنين قبل از رسيدن به رضايت شريك جنسي انزال زودرس اتفاق افتاده و در روند رابطه جنسي و همچنين در كيفيت هر چه بهتر رابطه جنسي اختلال ايجاد كند و كيفيت رابطه را كاهش دهد.

دراين هنگام فرد مبتلا بايد به پزشك مراجعه و عوامل بيولوژيكي تحت بررسي پزشك قرار گيرد و در صورت نبود عوامل بيولوژيكي و جسماني، فرد مبتلا بايد به مشاوران و روانشناسان متخصص در حيطه مسائل جنسي مراجعه و عوامل روانشناختي كه در بروز اين اختلال نقش اساسي را ايفا مي كنند، بررسي و در صورت مشكل، درمان شوند. از همين رو شركت در جلسات زوج درماني كه به وجود هر دو فرد نيازمند است، مي تواند در روند بهبود فرد و ارتقاء بهبود سطح كيفيت در هنگام آميزش جنسي بسيار كار آمد باشد. براي اطلاع بيش تر از زوج درماني كليك كنيد.

درمان زود انزالي

از آنجايي كه در بسياري از موارد زود انزالي به صورت طبيعي در فرد وجود دارد، از همين رو با شروع روابط جنسي در بين زوجين، اين اختلال خود به خود ازبين مي رود. اما در بعضي موارد زود انزالي يك اختلال اساسي محسوب مي شود كه در اين صورت نياز به درمان خواهد داشت.

آرام سازي ذهني در بسياري از موارد مي تواند كار آمد باشد، به گونه اي كه اگر فرد در هنگام آميزش جنسي استرس و اضطراب نداشته باشد و از آرامش ذهني كه نتيجه آن آرامش جسمي هم مي باشد، انزال به تاخير افتاده و رابطه جنسي از كيفيت مطلوب تري بهره مند مي شود. همچنين در مواردي، ترك اعتياد به مواد مخدر مي تواند در درمان زود انزالي اثر گذار باشد و همچنين رعايت مسائل بهداشتي و استفاده از كاندوم هاي تاخيري در بسياري از موارد مي تواند انزال را به تاخير اندازد. براي اطلاع بيش تر در زمينه كاندوم كليك كنيد.

1. آمپول درمان زود انزالي | رفتار درماني

در مرحله اول درمان، مراجعه به مشاوران و روانشناسان و رفتار درماني توصيه مي شود. به گونه اي كه در اين مرحله راهكار هايي به زوجين ارائه مي شود كه با استفاده از آن ها و همچنين با عمل به توصيه هاي روانشناسان و مشاوران و شركت در جلسات زوج درماني مي توان به درمان اين اختلال كمك كرد. در رفتار درماني بيشتر بر روي عوامل روانشناختي و رفتاري افراد بررسي انجام مي شود و از آنجايي كه بيشتر مسائل مربوط به اختلال زود انزالي مربوط به عوامل رفتاري مي باشد، درمان فرد مبتلا به اين اختلال موثرتر خواهد بود. براي كسب اطلاع بيش تر از رفتار درماني كليك كنيد.

2. دارو درماني

در گام بعدي، از آنجايي كه روش مشاوره و رفتار درماني به اين دليل كارآمد نبوده كه بروز اين اختلال به علت عوامل بيولوژيكي است، با مراجعه به پزشك و دارو درماني مي توان در كاهش اين اختلال و سپس درمان آن نقش موثري ايفا كرد. در اين نوع درمان دارو هايي به فرد مبتلا به اين اختلال جنسيتي تجويز مي شود كه از جمله دارو هاي بازدارنده محسوب مي شوند و يكي از عوارض جانبي آن ها، اختلال در روند انزال است و مي تواند انزال را به تاخير اندازد. اسپري هاي حاوي ليدوكائين، مي توانند با سر كردن آلت تناسلي و بيضه ها در صورت اسپري كردن آن ها، انزال را به تاخير اندازند و مدت زمان دخول را افزايش دهند.

همچنين استفاده از ژل ها و كاندوم هاي تاخيري مي تواند در به تاخير انداختن انزال موثر باشد. مهم ترين دارو ها براي درمان زود انزالي، دارو هاي گروه SSRI هستند كه با بازجذب سروتونين مي توانند انزال را به تاخير اندازند. برخي دارو هاي ضدافسردگي مانند كلومي پرامين هم مي‌توانند در به تاخير انداختن انزال موثر باشند.

از جمله دارو هاي درمان زود انزالي مي‌توان به پاروكستين كه يكي از دارو هاي درمان بي خوابي هست اشاره كرد كه در درمان زود انزالي كار آمد خواهد بود. البته بايد گفت كه اين دارو ها داراي عوارض جسماني مي‌باشند و مي‌توانند در خلق و خوي افراد تاثير سوء برجاي گذارند از همين رو توصيه به مصرف اين دارو ها در مراحلي انجام مي گيرد كه نمي توان با روش هاي رفتار درماني اين اختلال را درمان كرد. براي اطلاع بيش تر از درمان زود انزالي كليك كنيد.

آمپول درمان زود انزالي

از آنجايي كه اختلال جنسيتي زود انزالي بر دو عامل رواني و بيولوژيكي استوار است، از همين رو براي درمان اين اختلال، ابتدا مراجعه به روانشناسان و مشاوران توصيه مي شود و اگر اين اختلال مربوط به عوامل بيولوژيكي باشد، در اين صورت مراجعه به پزشك و دارو درماني مي توان گفت كه اين دارو ها بر به تاخير انداختن انزال نقش قابل توجهي دارند. استفاده از آمپول در درمان زود انزالي از طرف پزشكان به ندرت اتفاق مي افتد. به علت اينكه درمان زود انزالي به وسيله آمپول مي تواند باعث ازبين رفتن قواي جنسي و از بين رفتن توانايي در توليد مثل شود.

از همين رو تجويز آمپول براي درمان زود انزالي غالبا توصيه نمي شود. ولي اين نوع روش، مي تواند موثر ترين و مطمئن ترين روش براي درمان اختلال جنسيتي زود انزالي باشد. اين نوع روش درماني از آنجايي كارآمد است كه صرفا بر روي اين بيماري تاثير گذار است و مي تواند باعث درمان مطمئن در اين اختلال شود. غالبا افرادي از روش آمپول در درمان زود انزالي استفاده مي كنند كه راه هاي ديگر نظير رفتار درماني و دارو درماني را استفاده و به نتيجه مطلوب در انزال شان در رابطه جنسي، نرسيده اند و از همين رو به استفاده از اين روش روي مي آورند.

سخن آخر

در انتها زود انزالي يا انزال زود رس، يك اختلال روانشناختي و جنسيتي محسوب مي شود كه مي تواند زندگي زناشويي افراد و زوجين را بسيار تحت تاثير قرار دهد و باعث تزلزل و ضعف در پديده زندگي مشترك و روابط جنسي زوجين شود. از همين رو درمان آن حائز اهميت است و براي درمان آن به سبب افزايش بهبود كيفيت زندگي مشترك، بايد اقداماتي صورت گيرد. از مهم ترين اقدامات آن كه عوارض دارو درماني را هم به همراه ندارد، مراجعه به روانشناسان و مشاوران متخصص در حيطه مشكلات جنسي مي باشد كه بسيار كار آمد تر از دارو درماني به حساب مي آيد. متخصصان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در اين زمينه ياري تان كنند. براي اطلاع بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: آمپول درمان زود انزالي

براي دريافت مشاوره در زمينه آمپول درمان زود انزالي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: آمپول درمان زود انزالي،
موضوع:
[ ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۴:۲۸:۴۵ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی