مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

زناشويي مدرن

سرآغاز ايجاد روابط زناشويي، مستلزم وجود يك مرد و يك زن است كه براي تشكيل زندگي مشترك تصميم مي گيرند كه باهم يكي شوند. هرچند در دنياي امروزي ممكن است به دليل تغيير نگرش و گرايشات مختلف جنسي كه به وجود آمده است اين گفته چندان مورد قبول نباشد. اما در هر حال براي ايجاد روابط زناشويي، به تعامل نياز است. هنگام صحبت از روابط زناشويي تنها چيزي كه به ذهن ما خطور مي كند رابطه جنسي است در حالي كه رابطه جنسي جزيي از روابط زناشويي است و مباحث روابط زناشويي خيلي گسترده تر است.

درواقع تمام اتفاقات و تعاملاتي كه افراد با هم در رابطه تجربه مي كنند، رابطه زناشويي ناميده مي شود. كه اين اتفاقات شامل برقراري رابطه جنسي، تعليم و تربيت فرزندان، تلاش براي شكل گيري روابط مناسب و پيشرفت در بهبود شخصيت يكديگر، آرامش و امنيت خانواده، حفظ تعهد و صميميت در ازدواج، ايجاد احساسات مثبت به يكديگر، و… مي شود. در اين مقاله سعي مي كنيم كه به طور مختصر از مدرنيته شدن اين تعاملات سخن به ميان آوريم.

رابطه جنسي از ديدگاه زناشويي مدرن

شايد اصلي ترين بخش مربوط به روابط زناشويي يا زناشويي مدرن رابطه جنسي است كه در طول تاريخ دستخوش تغييراتي بسيار چه از لحاظ فكري چه عملي شده است. دراصل اگر تعريف درستي از رابطه جنسي داشته باشيم شايد ديگر به آموزش نيازي نباشد. در رابطه جنسي، مهمترين بخش آن رضايت جنسي زوجين است. اينكه نحوه برخورد با يكديگر به چه صورت است؟ آيا به علايق هم احترام مي گذارند؟ آيا به نيازهاي همديگر توجه مي كنند؟ آيا هر دو به يك ميزان به برقراري رابطه علاقه دارند؟

يك رابطه جنسي درست و روشن جواب همه اين سوال ها هست. در واقع رابطه جنسي، انواع تعاملات بين دو طرف كه هردو به يك ميزان به اين نوع تعاملات علاقه و براي انجام آن تلاش مي كنند هست كه مي تواند از يك معاشقه ساده بدون نيت رسيدن به ارگاسم تا رفتار جنسي همراه با اوج لذت جنسي براي هردو و در نهايت همراهي آن با نزديكي جنسي است.

مقايسه رابطه جنسي از ديدگاه زناشويي مدرن و قديم

رابطه جنسي هم از نظر نگرشي و هم عملي بين اين دو ديدگاه متفاوت است. در ابتدا تفاوت هاي نگرشي را بيان مي كنيم بعد به تفاوت هاي عملي مي پردازيم.

تفاوت هاي نگرشي در رابطه جنسي

_در گذشته رابطه جنسي را فقط در نزديكي جنسي خلاصه مي‌كردند و براي خود محدوديت در نظر مي گرفتند. خود را از ديگر تعامل ها جنسي به خصوص جنبه عاطفي آن محروم مي كردند. اگر براي هر كدام از زوجين عذري به وجود بيايد (بيماري، دوران قاعدگي) از رابطه جنسي دست مي‌كشند و اين رفتار به صورت طولاني براي روابط زناشويي آن‌ها زيان بخش خواهد بود. اما زناشويي مدرن رابطه جنسي را فقط تماس فيزيكي – جنسي نمي داند بلكه همين تعامل و ارتباط را خود نيازمند مقدمات بسياري مي داند كه خارج از تختخواب باهم تجربه مي كنند. در زناشويي مدرن به شيوه هاي همدلي كردن، درك متقابل و كمك به يكديگر چه در خانه وچه بيرون خانه، مديريت مسائل اقتصادي و مادي و وقت گذاشتن براي همديگر توجه ويژه دارند.

_در گذشته هدف از برقراري رابطه جنسي فرزندپروري بود و بعد از آوردن فرزندان به دلايل مختلف مثل ترس از بارداري مجدد، كمبود وقت، خستگي، كيفيت رابطه جنسي همسران افت پيدا مي كند و يا اصلا رابطه را قطع مي كنند. اما ديدگاه زناشويي مدرن، نظرات افراد نسبت به رابطه جنسي تغيير كرده و به رابطه جنسي به عنوان يك لذت نگاه مي كنند. درنتيجه براي كسب لذت بيشتر به كيفيت رابطه شان بيشتر اهميت مي دهند.

_يك نگرش كه هنوز هم در بين ديدگاه مدرن و قديم وجود دارد اين است كه زنان به دليل ساختار فرهنگي و اجتماعي كه در جامعه حاكم است صحبت از سكس يا رابطه جنسي را يك كار بي شرمانه دانسته و بعد از پايان رابطه جنسي ممكن است دچار احساس گناه شوند و از رابطه جنسي خود هيچ لذتي به دست نمي آورند و دچار افكار وسواسي و اضطرابي مي گردند.

تفاوت هاي عملي در رابطه جنسي

برخي از تفاوت هاي عملي در رابطه جنسي به شرح زير هستند:

1. بوسيدن: در زمان هاي دور براي بوسيدن يكديگر بسيار حساب شده عمل مي كردند و بيشتر از طرف يكي از زوجين صورت مي گرفت كه بيشتر مرد بود اما در دنياي كنوني هيچ محدوديت براي بوسيدن همديگر قرار نمي دهند. براي كسب اطلاع از بوسيدن همسر كليك كنيد.

2. نوازش كردن اندام تناسلي زن: در زناشويي مدرن به زنان و اندام آن ها توجه بيشتري داده مي شود و توسط شريك جنسي شان مورد نوازش و توجه قرار خواهند گرفت. در صورتي كه در قديم اين يك كار بي معني و حتي شرمانه محسوب مي شد.

3. زمان معاشقه: در گذشته اصلا با معاشقه بيگانه بودند و يا كمترين زمان را براي آن در نظر مي گرفتند اما در دنياي كنوني همسران بيشتر همديگر را در آغوش گرفته و به نيازهاي روحي و جسمي هم توجه مي كنند.

4. روابط زناشويي مدرن | رابطه اورال (دهاني): رابطه اورال نوعي از برقراي رابطه جنسي است كه زوجين با دهان خود سعي به تحريك شريك جنسي مي كنند كه در عصر حاضر مرسوم است اما در زمان گذشته نبوده است. براي كسب اطلاع از رابطه دهاني كليك كنيد.

5. بي توجهي به ارضا شدن زن يا شريك جنسي خود: در روابط مدرن مرد بيشترين توجه را به ارضاي جنسي همسر خود قرار مي دهد و اين قضيه براي او كاملا درك شده است كه رابطه جنسي يك رابطه دوسويي است؛ بيشتر توجه كني بيشتر توجه مي بيني. اما در گذشته خبري از اين افكار نبود.

6. گفتگوهاي زناشويي: اكثر جوانان به درك اين مطلب رسيدند كه هرچه گفتگو و حرف هاي عاشقانه و تعريف و تمجيد ها از يكديگر بيشتر باشد حس تازگي و شور رابطه زناشويي را بالا مي برند اما اين نوع گفتگو ها در زمان قديم به مراتب خيلي كمتر از گفتگوي زناشويي امروزي بوده است.

7. مدل برقراري (پوزيشن) رابطه جنسي: امروزه در برقراري رابطه جنسي براي ايجاد تنوع و جلوگيري از يكنواختي رابطه و حفظ شور و هيجان رابطه مدل هاي مختلف از رابطه جنسي را امتحان مي كنند كه ممكن است در انجام يك رابطه جنسي 4 الي 7 پوزيشن را تغيير دهند در صورتي كه در گذشته اين عمل به 1 الي 3 پوزيشن مي رسيد. براي اطلاع از پوزيشن هاي جنسي كليك كنيد.

روابط زناشويي سالم

_زوجين در كنار همديگر حس امنيت مي كنند و زماني كه از همديگر دور باشند نيز اين حس امنيت با آن ها هست.

_زوجين براي رسيدن به روياهاي يكديگر، از صحبت هاي با انگيزه و روحيه دهي استفاده مي كنند و براي رسيدن به آن روياها از هيچ كمكي دريغ نمي كنند.


_زوجين يكديگر را همان گونه كه هستند و رفتار مي كنند، مورد قبول دارند و سعي بر تغيير شخصيت و رفتار يكديگر نمي كنند.

_اولويت اصلي زوجين در زندگي حفظ روابط زناشويي است و اگر مسئله يا مشكلي در زندگي به وجود آمد با كمك يكديگر و از روش هاي حل مسئله سعي به حل مشكل مي كنند و زندگي شان را از اضطراب و استرس هاي به وجود آمده دور مي نمايند.

_زوجين نبايد با ايجاد هر نزاع و درگيري بين يكديگر، افكار پريشاني و اضطراب را در وجود خود بيافريند كه بله او ديگر مرا دوست ندارد. به هر حال دعوا و درگيري بخشي از زندگي است و نبايد نگران نباشند كه روابط آن ها خراب شده است.

_زوجين سعي بر انجام كارهايشان بر مبناي صداقت مي گيرند و از هرگونه دروغ و نيرنگ در زندگي خود پرهيز مي كنند.

_زوجين نسبت به ابراز افكار و احساسات خود آزادي دارند و هركدام بدون حس تحقير و ترس از جانب شريك جنسي خود، اين احساس امنيت را در خود احساس مي كنند كه نظرات و احساسات خود را اعلام مي كنند. و واكنش شريك جنسي به حرف ها و احساسات وي نيز يك حس توام بر همدلي است. خوب مي شنود و به احساس او احترام مي گذارد و بسته به حال احساسي او تصميم بر درك و نوازشش مي گيرد.

وظايف زن و مرد در روابط زناشويي مدرن

هدف از نوشتن وظايف فقط دادن يك چارچوب كلي براي زندگي زناشويي مي باشد و نبايد زوجين در صورت نبودن هر نوع مشكل در زندگي با مطالعه اين وظايف نگراني شوند و براي خود دغدغه درست كنند كه زندگي آن ها يك زندگي نرمال نيست.

رابطه زناشويي، يك رابطه دوسويه است و بايد نظر هر دو سوي اين رابطه را دانست. شايد در نظر يك سو زندگي زناشويي خوب و از انجام وظايف راضي باشد اما در نظر سويي ديگر اين نظر نباشد و كاملا مخالف باشد. اين شرايط نياز به گفتگو و صحبت دارد و در ميان صحبت ها وظايف زناشويي را براي يكديگر باز مي كنند. از جمله وظايف زن و مرد در روابط زناشويي عبارت‌اند از:

1. روابط زناشويي مدرن | اعتماد

روابط زناشويي بر پايه اعتماد شكل مي گيرد. زماني كه زن يا مردي به شريك خود اعتماد مي ورزند جرقه ي نخستين نياز عاشقانه زده مي شود و نسبت به هم دلگرم مي شوند.

2. احترام

لازمه آرامش زندگي زناشويي، احترام متقابل زوجين به هم ديگر است. زندگي خالي از احترام، زمينه ساز پايان زندگي زناشويي مي شود.

3. ابراز محبت

زوجين چه كلامي چه عملي نسبت به شريك جنسي خود بايد ابراز محبت كنند. انسان همان گونه كه از دوست داشتن لذت مي برد از دوست داشته شدن نيز لذت مي برد. نبايد اين حس زيبا را با غرور كاذب از خود محروم كنند.

4. تشكر

انجام هر كاري كه زوجين در زندگي زناشويي انجام مي دهند براي رفاه و آسايش و كمك به حفظ رابطه است و نبايد به منزله انجام وظيفه دانست و ناديده گرفت بلكه بايد به شريك جنسي خود خاطرنشان كند كه بله حواسم به زحمت هايي كه مي كشي هست و از او تشكر كرد.

5. روابط زناشويي مدرن | تعهد و وفاداري

هرچه زوجين نه فقط با كلام بلكه با عمل، حس وفاداري و تعهد در شريك جنسي خود را تقويت كنند، به استمرار زندگي و روابط زناشويي خود كمك خواهند كرد. براي كسب اطلاع در زمينه وفاداري به همسر كليك كنيد.

6. توجه به نياز جنسي

يكي از دلايل تشكيل زندگي زناشويي رابطه جنسي است و اهميت اين قضيه به حدي است كه امروزه، زوجين علت طلاق را نداشتن رضايت جنسي از شريك جنسي خود مي دانند و در عصر حاضر، براي ميل به برقراري رابطه جنسي لازم است كه به نكاتي توجه كنيم كه در اينجا به اختصار ذكر مي كنيم: رعايت بهداشت و توجه به آراستگي، نداشتن اصرار به انجام عمل جنسي، بعد از پايان رابطه جنسي تختخواب خود را ترك نكردن، معاشقه قبل از برقراري نزديكي و…. براي اطلاع بيش تر در زمينه عشق بازي با همسر كليك كنيد.

مشكلات روابط زناشويي مدرن در ايران

روابط زناشويي دچار تحولاتي زيادي شده است كه با يك نگاه ساده به پيرامون خود شاهد اين تحولات خواهيم بود. اين تحولات در ايران به دليل بافت فرهنگي و اجتماعي و معنوي كه حاكم است يك نوع دوگانگي در آنچه كه به آن باور داريم و آنچه كه به آن عمل مي كنيم را به وجود آورده است. از شيوه تربيتي فرزندان و شيوه تصميم گيري گرفته تا سبك زندگي و رابطه جنسي متاثر از اين تحولات، تغييراتي زيادي را به خود ديده اند. تاثير عصر ارتباطات براين تحولات روشن است كه با زياد شدن زمينه هاي تحريك جنسي (ديدن فيلم هاي پورن) سطح انتظارات بالا مي رود و اين باعث نگران شدن خانواده ها شده است.

به دليل مشكلات مالي مردان مجبورند كه دو شغل داشته باشند و زنان نيز فشارهايي كه از فعاليت هاي خانه و بيرون از خانه به آنان وارد مي شود، به رابطه جنسي خود توجه كمتري نشان مي دهند. در تربيت فرزندان نيز تحولات صورت گرفته است كه تربيت فرزنداني با ثبات شخصيت كار بسيار دشواري شده است و فرزندان نيز در مقابل اين حجم از اين تحولات شكننده رفتار مي كنند. اين وضعيت دوگانگي، شروع ناراحتي هاي رواني و باليني را رقم مي زند كه نه تنها بر خود فرد بلكه سيستم يك خانواده را نيز دچار ناراحتي هاي مي كند. براي پيشگيري و يا حتي درمان اين ناراحتي هاي باليني مي توانيد از افراد متخصص در اين زمينه كمك بگيريد.

سخن آخر

روابطي كه در طول زندگي زوجين با هم تجربه مي كنند را رابطه زناشويي مي گويند. مدرنيته شدن روابط زناشويي با توجه به بافت فرهنگي و اجتماعي و معنوي ايران، زوجين را دچار سردرگمي و ناراحتي هاي رواني كرده است. در اين شرايط ضروري است كه براي حل مسائل رواني خود از متخصصان روانشناسي كمك بگيريد. مركز روانشناسي حامي هنر زندگي اين امكان را براي شما مهيا كرده تا در هر جا كه هستيد به صورت تلفني با متخصصان اين مركز تماس بگيريد و مشكل خود را برطرف سازيد. براي كسب اطلاع در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

منبع:روابط زناشويي مدرن

براي دريافت مشاوره در زمينه روابط زناشويي مدرن مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: روابط زناشويي مدرن،
موضوع:
[ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۶:۳۰:۳۱ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 6
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی