مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

روانشناسي باليني

رشته روانشناسي باليني به تحقيق، تدريس و ارائه خدمات در رابطه با كاربرد اصول، روش ها و رويه هايي مي پردازد كه در فهم، پيش بيني و كاهش ناسازگاري، ناتواني و ناراحتي عقلي، هيجاني، زيست شناختي، روانشناختي، اجتماعي و رفتاري انواع مراجعان به ما كمك مي كنند. هدف كلي اين فعاليت ها عبارت اند از: كاهش و پيشگيري از ناراحتي و بدكاري رواني و اشاعه رشد جسمي، عقلي، هيجاني و اجتماعي در تمام گروه هاي سني. براي دلايل بيش تر در زمينه دلايل مراجعه به روانشناس كليك كنيد.

روانشناسي باليني بهتره يا مشاوره | مشاوره

مشاوره به معني همكاري كردن و راي و نظر ديگري را در انجام كاري خواستن است. مشاوره جرياني است كه در آن وجود ارتباط بين مراجع و مشاور ضرورت دارد. افرادي كه به مشاور مراجع مي كنند مي توانند تمام افراد قشر جامعه باشند كه با مسائل روزمره در زندگي خود دچار مشكل شده اند.

تفاوت روانشناسي باليني و مشاوره

تفاوت عمده اي بين اين دو وجود ندارد زيرا هدف غايي هر دو تامين رشد مناسب و افزايش كارايي و بهبود در تعامل فرد با ديگران است. اما بين اين دو تفاوت هايي هم مي توان مطرح كرد مثلا مشاوره كمك به افراد عادي است كه هويت و شناخت روشني از خود دارند و مشكلات آنان بيشتر ماهيت و جنبه ي تربيتي دارد. اما در روانشناسي باليني به حل مشكلات و اختلالات عميق شخصيتي اقدام مي شود. در مشاوره مسائل حاد عاطفي كم تر مطرح مي شود و مدت درمان كوتاه تر است. براي كسب اطلاعات در زمينه اختلالات شخصيت كليك كنيد.

انتخاب رشته و زمينه شغلي

امروزه مشاوره و روانشناسي باليني در كنار هم به كار مي روند و تفاوت زيادي بين اين دو وجود ندارد. افراد با رشته هاي مختلف به كسب مهارت مي پردازند و مشغول به كار حرفه اي مي شوند اما بايد در نظر داشت از نظر آكادميك بين اين دو رشته تفاوت هست زيرا عنوان هاي درسي مختلفي را مي گذرانند و در روانشاسي باليني بيشتر مباحث تخصصي پيش مي رود و در زمينه ي اختلال هاي باليني حاد بيش تر و موشكافانه تر گام برداشته مي شود. مشاوره در دل روانشناسي باليني نهادينه شده است و يك روانشناس باليني از مهارت هاي مشاوره اي خاص و مطلوب بايد استفاده كند.

روانشناسي باليني بهتره يا مشاوره | دليل انتخاب اين رشته

رشته ي روانشناسي و مشاوره جز رشته هايي است كه افراد ممكن است به دلايل مختلف به آن روي آورند. قبل از وارد شدن به رشته ي روانشناسي باليني يا مشاوره دقيق شويد. به دور از هيجانات و تصميم هاي احساسي تصميم بگيريد و نقاط مثبت و منفي شغل آينده خود را مشخص كنيد. اينكه هدفتان چيست؟در چه حوزه اي مي خواهيد فعاليت كنيد، دوست داريد چه افرادي را به عنوان مراجع بپذيريد و الگوي شما چه كسي است به تمام اين موارد فكر كنيد و بعد تصميم بگيريد.

رشته ي روانشناسي باليني و مشاوره امروزه رشته هاي جذابي هستند اما افراد با چالش هاي خاصي روبرو مي شوند و بايد ابعاد شخصيتي خود را هم مد نظر قرار دهند زيرا در بحث مشاوره و روان درماني، شخصيت افراد و نحوه تعامل شان با ديگران بسيار مهم است. مشاوره و رواندرماني نيازمند يك سري ويژگي هاي شخصيتي و همچنين آموزش و كسب مهارت دارد. از جمله پيشنهادهايي كه مي توان به افراد ارائه براي انتخاب رشته ي خود داد موارد زير هستند:

_كتاب ها و رمان هايي كه نگارنده ي آن ها از روانشناسان خوب جهان هستند را مطالعه كنيد و رويكردها و نظرات و ديدگاه هاي آن ها و شخصيت اين افراد را مد نظر قرار دهيد.

_با الگوها و افرادي كه وارد اين رشته شدند صحبت كنيد، تعامل كنيد و از نظرات و سخنان شان بهره مند شويد تا انتخاب آگاهانه تري داشته باشيد.

_تست ها و ارزيابي هاي شخصيتي و شغلي انجام دهيد و خودتان را بسنجيد. (براي اطلاع از تست شخصيت شناسي كليك كنيد.)

_ده سال آينده خود را مد نظر قرار دهيد تا ببينيد آيا حاضريد براي هدف اكنون خود زمان بگذاريد و هزينه كنيد و تلاش كنيد.

روانشناسي باليني بهتره يا مشاوره | مراجعه به روانشناس باليني يا مشاور

فرد زماني كه تصميم مي گيرد به روانشناس مراجعه كند، بسته به فرهنگي كه در آن قرار دارد و با توجه به برچسب هايي كه به فرد زده مي شود افراد ترجيح مي دهند اصلا به روانشناس باليني مراجعه نكنند. گاها مشاهده مي شود كه فرد مي گويد براي راهنمايي گرفتن به مشاور رجوع كرده و اگر به فردي پيشنهاد شود به روانشاس مراجعه كن امكان دارد دلخور شود. گام اول و بهترين گام اين است كه مشكل خود را ارزيابي كنيد، برچسب ها و افكار منفي كه براي رجوع به يك درمانگر با تخصص روانشاسي باليني وجود دارد را رد نماييد.

اگر مشكل فرد حاد ارزيابي مي شود و شدت يا اختلال خاصي است، توصيه مي شود كه از نظر يك فرد با زمينه ي روانشناسي باليني كمك گرفته شود اما اگر مشكل سطحي است و نياز به درمان خاصي نمي بينيد، بهتر است به مشاور رجوع كنيد. بين مشاور و روانشناس باليني تعامل وجود دارد البته اينكه در كشور ما اين موضوع لحاظ مي شود دقيق مشخص نيست اما اگر مشكل شما توسط مشاور قابل حل نباشد، مطمئنا شما را به يك روانشناس باليني ارجاع خواهند داد.

براي انتخاب مشاور يا روانشناس باليني چه ملاك هايي وجود دارد؟

در دنياي مشاوره و روان درماني افراد مختلفي وارد شده اند. دنياي روانشناسي پر شده از افرادي كه هيچ تخصصي ندارند و با تبليغات زرد و حرف هاي بي پايه و اساس ممكن است زندگي و ديدگاه و افكار افراد را بهم بريزند. تشخيص يك مشاور و يا روانشناس باليني گام اصلي و مهم است.

-در گام اول براي انتخاب يك روانشناس باليني يا مشاور بايد زمينه ي فعاليت تخصصي فرد و رشته ي تحصيلي و رزومه تحصيلي و شغلي بررسي شود. مهارت داشتن و حرفه اي بودن تنها به رشته و مدرك دانشگاه نيست اما پيش نياز داشتن اين مهارت است كه پايه ي روانشناسي و مشاوره در فرد شكل بگيرد و اين شاكله ي اصلي در فرد وجود داشته باشد.

-گام بعدي رابطه ي درماني است. فرد بايد با درمانگر خود بتواند ارتباط خوبي برقرار كند. براي بهره مندي و كارآمدي روان‌درماني و مشاوره ارتباط درماني بسيار مهم است.

-گام سوم همكاري و تعامل دو طرفه فرد و درمانگر يا مشاور است. كار روان درماني و مشاوره يك كار تيمي است و نيازمند همكاري دو طرفه مي باشد.

روانشناسي باليني بهتر است يا مشاوره

براي ارزيابي بهتر بودن يك رشته عوامل بسيار متعدد و مختلفي وجود دارد. هيچ رشته اي و هيچ تخصصي بهتر و بدتر وجود ندارد. تنها به انتخاب افراد بستگي دارد. با توجه به ديدگاه فرد و اينكه مهارت خود را در رابطه با چه مراجعيني مي بيند يا اينكه فرد مشكل خود را چه طور ارزيابي مي كند، وارد يك حوزه مي شود. روانشناسي باليني و مشاوره همپوشي فراواني دارند و قابل تفكيك نيستند به جز در موارد خاص و مراجعين با مشكلات شخصيتي ويژه كه بايد يك تيم متخصص باليني كه شامل پزشك و روانشناس باليني و پرستار و … هست براي اين چنين مراجعيني كار شود. براي انتخاب بين روانشناسي باليني و مشاوره بايد فرد به ارزيابي شخصيت خودش، توانايي ها علاقه مندي هايش رجوع كند.

روانشناسي باليني بهتره يا مشاوره | سخن آخر

براي بررسي بهتر بين دو فيلد روانشناسي باليني و مشاوره بايد اظهار داشت كه بهتري بر اساس ارزيابي هاي فردي صورت مي گيرد و اشتراكات بين اين دو رشته خيلي زياد مي باشد. اما اگر خود فرد نتواند تشخيص دهد كه وارد چه حوزه اي از فعاليت شود، مي تواند از مشاورين شغلي و حرفه اي كمك بگيرد.

نكته ي مهمي كه وجود دارد اين است كه اگر فرد به حوزه اي كه در آن فعاليت مي كند علاقه مند باشد، پيشرفت و ترقي هر چند هم سخت و چالشي باشد برايش امكان پذير است و انگيزه ي دروني فرد آن قدر زياد هست كه متوقف نشود. فقط گاهي ممكن است به دليل عدم آشنايي و آگاهي مسير خود را گم كند در نتيجه بهتر است از تيم مشاوره شغلي كمك و راهنمايي لازم را دريافت كند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه مشاوره شغلي كليك كنيد.

مركز مشاوره حامي هنر زندگي

با توجه به افزايش فشارهاي رواني و استرس هاي روزمره ، امروزه بسياري از افراد نياز دارند از خدمات روانشناسي استفاده كنند اما با توجه به به مشكلاتي هم چون كمبود وقت و يا مسائل اقتصادي ممكن است برخي از افراد چشم بر روي اين نياز خود ببندند و از دريافت مشاوره پشيمان شوند . مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي با گردآوري كادري مجرب و متخصص اين امكان را مهيا كرده تا به صورت تلفني با متخصصان تماس بگيريد.

در مشاوره تلفني هزينه كم تري پرداخت مي شود و مسائلي هم چون رفت و آمد و معطلي نيز حذف مي شود. در مشاوره تلفني كيفيت جلسات مشاوره به هيچ عنوان پايين نمي آيد و مي توانيد كل فرايند درمان را به صورت تلفني پيش ببريد. متخصصان حامي هنر زندگي در خدمت شما هستند تا در زمينه حل مسائل و مشكلات ياري تان كنند. براي اطلاع بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: روانشناسي باليني بهتره يا مشاوره

براي دريافت مشاوره در زمينه روانشناسي باليني بهتره يا مشاوره مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۷ تير ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۳۶:۲۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 1
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی