مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

كراش به چه معناست؟

كراش از نظر معني واژه يك واژه انگليسي محسوب مي‌شود كه براي بيان احساساتي به كار برده مي‌شود كه افراد در هنگام رويارويي با فرد دلخواهشان، آن احساسات را ابراز نمي‌كنند. كراش در واقع يك كلمه براي كساني خواهد بود كه يا توانايي ابراز احساسشان به معشوقه يا فرد دلخواهشان را ندارند و يا اينكه تمايلي به ابراز احساسشان ندارند و در فرهنگ غرب به اين حالت كراش گفته مي‌شود. اين واژه در فرهنگ غرب هميشه بوده و متداول هم بوده به نحوي كه حتي فيلم‌هايي هم بر اساس اين واژه ساخته شده كه معني كراش را به مخاطبان منتقل مي‌كند. اما همانطور كه امروزه در فرهنگ‌هاي ديگر و مخصوصا در جوامع اطراف خودمان مشاهده مي‌كنيم، از اين واژه بسيار در بيان احساساتشان استفاده مي‌كنند. وجود فضاي مجازي حتي باعث شده كه طرز استفاده از اين واژه كمي تغيير كند و جملات ديگري به جاي كراش داشتن استفاده شود.

كراش داشتن به اين معني است كه ما به فردي علاقه داريم و او به هر دليلي خبر از علاقه ما ندارد به همين دليل به اين احساس كراش داشتن بر روي آن فرد گوييم. امروزه جمله اي با عنوان كراش زدن را هم اغلب شنيده ايد كه اين جمله يك جمله ساختگي در فضاي مجازي است كه همان معني كراش داشتن را مي دهد و تنها ساختار آن تغيير كرده ولي همان معنا را مي دهد. امروزه جمله ديگري هم در اين زمينه مرسوم شده و آن كراش كردن است كه به معني توجه كردن محسوب مي‌شود و براي زمان هايي استفاده مي‌شود كه فرد توجهي بر حرف هايش از سمت شخص خاصي دريافت نمي‌كند و از همين رو به اصطلاح مي گويد آن شخص به حرف هاي من كراش نمي كند يعني توجه به حرف هاي من نمي كند.



كراش داشتن به چه معناست؟

همانطور كه گفته شد كراش داشتن به معناي اين است كه شخصي به شخص ديگري علاقه دارد ولي به هر دليلي از بيان اين علاقه امتناع مي‌كند و گويا براي بازگو كردن اين علاقه خويشتن داري مي‌كند و از همين رو در هنگام مواجه شدن با فرد مورد علاقه‌اش به طور جدي رفتارش تغيير مي‌كند. به اين وضعيت اصطلاحا كراش داشتن مي‌گويند. فرد روي يك فرد ديگر كراش دارد يعني يك علاقه زيادي به آن شخص دارد ولي براي بيان آن احساس ناتوان است و از همين رو از اين واژه و از اين جمله استفاده مي‌كند.

كراش داشتن بر روي افراد مي‌تواند دلايل متفاوتي داشته باشد كه از مهم‌ترين آن‌ها وقت‌هايي است كه انسان‌ها عاشق افراد مشهوري مي شوند كه به آن‌ها دسترسي ندارند و شايد هيچ گاه نتوانند آن‌ها را ملاقات كنند و از بيان احساسشان با آن فرد صحبت كنند، پس به همين دليل مي گويند روي آن شخص كراش دارند و نمي توانند اين علاقه را بيان كنند.

در بسياري از مواقع فرد عاشق و يا دلبسته كسي مي شود كه مي داند نمي تواند به آن شخص برسد. از همين رو تلاش مي كند اين علاقه را نگه دارد ولي بيان نكند و از همين رو در اصطلاح مي گويد روي آن فرد كراش دارد. بايد اين نكته را در نظر بگيريم كه جمله كراش داشتن بر روي يك فرد تنها تا زماني باقي مي ماند كه فرد دلخواه يا معشوقه از احساس آن شخص بي خبر باشد و چيزي از احساسات آن فرد نداند. از همين رو مي توان گفت كراش دارم. اما با بيان احساسات به معشوقه ديگر واژه كراش داشتن اعتبار خود را از دست مي دهد و از همين رو ديگر تبديل به عشقي مي شود كه مورد بيان قرار گرفته است.


كراش يعني چه | انواع كراش

در اين بخش از مقاله كراش يعني چه به بررسي انواع كراش مي پردازيم. كراش تنها به دوست داشتن و عشق محدود نمي شود و كراش عاشقانه تنها يكي از انواع كراش است. انواع مختلف كراش وجود دارد كه در ادامه راجب آن ها صحبت خواهد شد. بايد اين نكته را در نظر بگيريم كه بر روي اين واژه و انواع آن تا به حال بسيار پژوهش انجام شده است و از همين رو ما نيز در تلاش براي بررسي و بيان تحقيقات گذشته خواهيم بود.

1. كراش دوستانه

گاهي پيش مي آيد كه افراد از روي آگاهي يا ناآگاهي كه نمي توان بر روي آن واژه عشق را گذاشت و تنها يك علاقه سطحي خواهد بود به طور مثال بر روي دوست يا همكار و يا حتي معلم هاي خود كراش دارند. اين كراش داشتن به هيچ طريقي كامل و عاشقانه نيست و از همين رو نمي توان آن را يك كراش عاشقانه ناميد‌‌. نام كراش دوستانه بر آن داده اند زيرا در اين نوع كراش علاقه شخص به ادامه ي همكاري يا ادامه ي دوستي با آن فرد منجر مي شود و از همين رو وجود كراش دوستانه مي تواند امري طبيعي و گذرا باشد و از احساس عميق صحبت به ميان نمي آورد. براي اطلاع از فوايد دوستي كليك كنيد.

2. كراش تحسين آميز

اين نوع كراش را مي توان در بسياري از موارد كه فردي عاشق و دلبسته يك بازيگر مشهور مي شود، مشاهده كرد. در اين نوع كراش فرد به تحسين شخص مورد علاقه اش مي پردازد و او را در هر زمينه اي به يك اسطوره تبديل مي كند. امروزه در احساس علاقه به بازيگران و سوپر استار هاي سينما مي توانيم اين احساس تحسين برانگيز را ببينيم. در فضاي مجازي از اين افراد با القاب بسيار بزرگ ياد مي شود به نحوي كه از اين افراد يك بت ساخته مي شود. اين نوع احساس و يا كراش دوام زيادي نمي آورد زيرا مدت كمي وجود دارد و به تدريج شروع به كم شدن وكاهش مي كند تا به كلي از بين رود.

نه تنها در مورد سوپر استارها بلكه در مورد هر شخصي اين علاقه به وجود مي آيد. در بسياري از موارد افرادي كه به درس اهميت مي دهند در دانشگاه از طرف جنس مخالف به يك شخصيت مجذوب كننده تبديل مي شوند و افراد زيادي بر روي آن ها كراش دارند اما بايد بدانيم كه اين كراش يك كراش تحسين آميز شناخته مي شود زيرا اين حس علاقه از روي تحسين مي آيد و از همين رو دوام زيادي نخواهد داشت. در بسياري از اين موارد زماني كه با شخصيت فرد آشنا مي شويم اين احساس علاقه مي تواند ازبين رود زيرا به اين نتيجه مي رسيم كه اين فرد تنها از طرف عده زيادي تحسين شده و اين امر نمي تواند عشق باشد.

3. كراش يعني چه | كراش هيجاني

اين نوع كراش يك كراش موقت محسوب مي شود. در بسياري از موارد ما شاهد اين موضوع هستيم كه خودمان از روي هيجان به فردي دلبسته مي شويم و اين دلبستگي دوام زيادي نمي آورد. با كمي شناخت از شخصيت آن فرد و برخورد اندك با آن شخص مي توانيم به اين نتيجه برسيم كه علاقه ما يك علاقه زودگذر و هيجاني بوده و از همين رو نمي تواند دوام زيادي داشته باشد. اين نوع كراش امروزه در بسياري از مواقع به سراغ انسان ها مي آيد. از آن جايي كه فضاي مجازي امروزه افراد را با ظواهري خاص و منحصر به فرد و مجذوب كننده نشان مي دهد، از همين رو اين احساس دلبستگي هيجاني و موقت در افراد به وجود مي آيد و سريع هم به پايان مي رسد.

كافي است افراد كمي با شخصيت فرد دلخواهشان كه بر او كراش دارند آشنا شوند، در آن لحظه قابل مشاهده است كه اين دلبستگي به پايان مي رسد و يا اينكه سرد شده و به مرور كم رنگ مي شود. بسياري از احساسات علاقه و عشق كه امروزه از آن ها صحبت مي شود در اين جايگاه قرار مي گيرند و همين امر موجب شده است افراد در هر بازه اي از زمان به يك شخص جديد دلبسته شوند و از همين رو از آن جايي كه اين يك علاقه زود گذر است و از روي به اصطلاح عشق آتشين مي آيد، مي تواند اين آتش با سرعت كم رنگ تر شود و هيجان اوليه خود را از دست دهد.

4. كراش عاشقانه

اين نوع كراش كه با عنوان كراش عاشقانه شناخته مي شود از اهميت خاصي در برابر ساير انواع كراش بر خوردار است به دليل اين كه در اين نوع كراش احساسات از نوع هيجاني و موقت نيستند و از همين رو اين نوع كراش با دوام است و يك احساس عشق حقيقي در انسان به وجود مي آيد. اين نوع كراش صرفا به دليل تحسين به وجود نيامده كه با شناخت صفات شخصيتي فرد به پايان برسد و از همين رو يك احساس با دوام خواهد بود. اين نوع كراش كه با عنوان كراش عاشقانه شناخته مي شود، احساسات عشق را در خود دارد از جمله تپش قلب در هنگام رويارويي با معشوق، احساس لكنت زبان هنگام گفت و گو با معشوق و از اين قبيل نشانه ها را با خود همراه دارد.

دوام كراش عاشقانه به مراتب بيشتر از ساير انواع كراش است به همين دليل مي توان گفت يك احساس واقعي را فرد در زندگي در پيش گرفته است. اين نوع كراش مي تواند موجب شود فرد بخواهد براي بيان احساساتش با معشوقه خود برنامه ريزي كند و بخواهد او را از احساساتش با خبر سازد. از همين رو كراش عاشقانه مي تواند بهترين نوع كراش باشد. براي اطلاع از رازهاي عشق كليك كنيد.

نشانه هاي كراش داشتن

در اين بخش از مقاله كراش يعني چه به بررسي نشانه هاي كراش داشتن مي پردازيم. با توجه به اين كه كراش داشتن مي تواند يك احساس تلقي شود از همين رو نشانه هايي را در بر مي گيرد كه در اين مقاله و در مقاله هاي ديگر از نشانه هاي كراش صحبت به عمل آمده است‌.

1. كراش يعني چه | جلب توجه

يكي از نشانه هاي اينكه بتوانيم بگوييم شخصي بر شخص ديگر كراش دارد اين است كه مشاهده كنيم آن شخص در هنگام مواجه با فرد دلخواه خود سعي بر آن دارد كه با تغيير رفتار و با انجام رفتار به طوري كه بتواند توجه افراد ديگر را به خود جلب كند، خواستار اين است كه كراشش به او توجه كند و او را به نحوي ببيند. اين رفتار در بسياري از موارد ديده مي شود و يكي از قوي ترين نشانه ها براي دانايي از اينكه شخصي بر شخص ديگر كراش دارد يا نه، مي تواند مورد استفاده قرار گيرد. البته بايد در نظر داشت كه در بسياري از مواقع اين جلب توجه مي تواند نتايج عكسي را همراه داشته باشد به گونه اي كه طرف مقابل از او يك شخص ظاهر نما در ذهن خود بسازد. از همين رو بايد در هنگام جلب توجه كردن اعتدال رعايت شود.

2. روياپردازي

براي همه انسان ها پيش آمده كه زماني كه دلبسته شخصي مي شوند يا به اصطلاح بر روي آن فرد كراش دارند زندگي خود با آن فرد را در رويا هايشان تصور مي كنند. اين روياپردازي مي تواند شامل همه زندگي آرماني افراد باشد كه در ذهنشان ساخته اند و از همين رو بر كسي كه كراش دارند مي خواهند اين زندگي آرماني را با او تصور كنند. از همين رو اين افراد وقت زيادي در طول روز را به رويا پردازي با كراششان اختصاص مي دهند. از اين روياها در طول روز براي آرامش ذهن و روان خودشان استفاده مي كنند به اميد روزي كه بتوانند در دنياي حقيقي اين تصوراتشان را تبديل به واقعيت كنند. براي اطلاع از آرامش ذهن كليك كنيد.

3. كراش يعني چه | غمگين بودن

مي توان گفت اين غمگين بودن در جايي همراه با تنش و استرس هم مي تواند خودش را نشان دهد. افرادي كه در اصطلاح بر روي شخصي كراش دارند در هر ساعت و در هر لحظه از شبانه روز فكر خود را معطوف به آن شخص كرده‌اند و از همين رو در هنگام صحبت با خانواده و در جمع هاي فاميلي و گروه هاي دوستانه توجهي به حرف ها و موضوع هاي قابل بحث ندارند و از همين رو تلاش مي كنند در هر لحظه‌اي به كراش خود فكر كنند.

اين افراد يك احساس غمگيني بزرگ را در لحظه‌هاي خود حمل مي‌كنند به دليل اينكه حسرت آن را دارند كه اي كاش شخص مورد نظر حالا كنارشان بود، با او صحبت مي كردند و با او از عشق و احساس صحبت مي كردند، او را مي بوسيدند و دست او را هرگز رها نمي‌كردند. از همين رو اين افراد غالب روز را در احساس غمگيني محض به سر مي‌برند كه از نشانه‌هاي كراش داشتن است. براي اطلاع از احساس غم كليك كنيد.

4. خجالتي بودن

در بعضي افراد هنگام مواجه شدن با كراششان به يك آن در آن ها احساس خجالت بروز مي كند به نحوي كه تعرق بسيار دارند و صورت و گونه هايشان شروع به سرخ شدن مي كند. اين افراد در هنگام روبرو شدن با كراششان از عدم توانايي در صحبت كردن و همچنين اين احساس كه بايد هر چه زودتر آن مكان را ترك كنند يا اينكه بايد چشمانشان را به زمين بدوزند، همراه هستند و همين مي تواند يكي از دلايل و از نشانه هاي كراش داشتن باشد.

كراش يعني چه | تفاوت كراش با عشق

اينكه بخواهيم از تفاوت هاي عشق با كراش صحبت كنيم بايد به اين نكته اشاره كنيم كه عشق در بسياري از مواقع يك حالت دو طرفه و يك احساس دو طرفه خواهد بود اما كراش عمدتا احساس يك طرفه شناخته مي‌شود زيرا فردي كه مورد علاقه قرار گرفته خبر از احساس آن شخص بر خود ندارد و از همين طريق بايد گفت يك احساس يك طرفه محسوب مي شود. عشق عمدتا باعث وجود يك رابطه در بين افراد مي شود. اين رابطه ممكن است كوتاه باشد و يا ممكن است با دوام باشد ولي به هرحال موجب ايجاد رابطه عاطفي و عاشقانه بين افراد مي شود. براي اطلاع از انواع عشق كليك كنيد.

اما كراش عمدتا از آن جايي كه افراد براي گفتن احساساتشان به هر دليلي معذور مي باشند از همين رو نمي توان اين انتظار را از كراش داشت كه تبديل به رابطه عاشقانه شود. از همين رو بايد به اين نكته متذكر شويم كه كراش داشتن به جز اينكه احساسات فرد را مسموم مي كند و فرد خواهان بيان احساسش به فرد مورد علاقه اش نيست و عشق بر عكس مي تواند موجب به وجود آمدن يك رابطه عاشقانه شود. از همين رو كراش مي تواند در بسياري از موارد زندگي شخصي فرد را مختل سازد و عشق مي توند از فوايد يك احساس به شمار آيد. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه عشق واقعي كليك كنيد.

سخن آخر

در انتها بايد اين نكته را در نظر گرفت كه داشتن كراش بر شخصي با توجه به تفاوت هايش با عشق مي تواند باعث احساس دلزدگي در افراد همراه باشد. از همين رو مي توان اين گونه اظهار داشت كه افراد مي توانند براي بيان احساساتشان اقدام كنند و بخواهند يك رابطه جدي و يك احساس جدي را تجربه كنند. از همين رو كراش مي تواند در زندگي افراد موجب دلبستگي و وابستگي عاطفي نامناسب همراه باشد و از همين رو بهترين روش مي تواند بيان آن احساس باشد و اينكه با بيان احساس فرد مي تواند اين را با خود يادآوري كند كه براي ابراز احساسش تلاشش را كرده و از عذاب وجدان ناشي از بازگو نكردن آن احساس مصون خواهد ماند. متخصصان حامي مي توانند در زمينه ابراز عشق و موفقيت در رابطه شما را ياري كنند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

منبع: كراش يعني چه

براي دريافت مشاوره در زمينه كراش يعني چه مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كراش يعني چه،
موضوع:
[ ۱۵ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۱۶:۵۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی