مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

تاريخچه قرص كروسينا

اين دارو توسط شركت دانش‌بنيان پويش داروي سينا وابسته به دانشكده علوم پزشكي مشهد در سال 1387 ثبت اختراع گرديد. در سال 1394 پروانه ساخت اين دارو صادر شد و نهايتاً در سال 1395 به مرحله توليد رسيد. همان‌طور كه مي‌دانيد خراسان، قطب توليد زعفران در جهان است و در اين خصوص شهرستان قائن بيشترين نقش را داراست. به همين دليل داروي كروسينا توانايي اشتغال‌زايي و توليد در سطح جهاني را داراست پس شايسته است كه در مورد اين دارو توضيحات كاملي داده شود.


طرز تهيه قرص كروسينا

زعفران يكي از محبوب‌ترين و گران‌ترين ادويه‌هاي جهان است. اين گياه در خراسان و با محوريت قاينات كشت مي‌شود. پركاربردترين بخش زعفران هم براي مصرف روزانه و هم براي مصرف درماني مربوط به كلاله آن است. كلاله خشك‌شده زعفران به علت وجود چند ماده خاصيت بسيار زيادي دارد. يكي از مواد موجود در كلاله زعفران كروسين است. اين بخش از زعفران خاصيت درماني زيادي دارد و به همين دليل به‌صورت قرص توسط شركت دانش‌بنيان پويش داروي سينا توليد گرديده است.

روش مصرف كروسين

مثل هر داروي ديگري كروسين را نيز بايد تحت نظر پزشك متخصص مصرف كرد و دستور مصرف را بايد از پزشك متخصص دريافت كرد اما در دستورالعمل بهداشتي آن 1 تا 2 بار در روز مصرف مي‌شود.

فوايد قرص كروسينا

همان‌طور كه گفته شد قرص كروسينا خواص درماني چشمگيري دارد كه در ادامه سعي مي‌كنيم به بيان آن‌ها بپردازيم:

1. قرص كروسينا را از كجا تهيه كنيم | خواص آنتي‌اكسيدان

آنتي‌اكسيدان‌ها موادي هستند كه مانع اكسيداسيون مي‌شوند. اكسيد‌ها يك سري مواد شيميايي در بدن هستند كه باعث توليد راديكال‌هاي آزاد مي‌شوند. اين فرآيند باعث مي‌شود كه سلول‌هاي موجود در بدن افراد آسيب ببينند. همبستگي مستقيمي بين ميزان كروسين در بافت‌ها و اثرات آنتي‌اكسيداني وجود دارد و همين موضوع منشأ اثر فوايد مختلف كروسين مي‌باشد به اين صورت كه باعث كاهش التهابات، محافظت از سلول‌هاي مغز و اعصاب، ضد پيري و فعاليت‌هاي ضد تومور مي‌گردد. عملكرد آنتي‌اكسيدان بيشتر تحت تأثير ساختارهاي قندي متصل به كروسين مي‌باشد.

2. اثر كروسين بر يادگيري و حافظه

تحقيقات نشان داده است كه كروسين به‌طور قابل‌توجهي اختلالات ناشي از مصرف مداوم و طولاني‌مدت الكل بر حافظه و يادگيري را حتي در موارد شديد كه منجر به ايجاد اختلالات جدي از قبيل سندروم كورساكوف مي‌شود را تا حدود زيادي تعديل مي‌كند. سازوكار اثرگذاري كروسين در مورد يادگيري و حافظه از طريق تأثير بر گيرنده اسپارتات انجام مي‌گيرد. اسپارتات يك ناقل تحريكي است كه باعث تقويت و تحكيم حافظه و يادگيري در مغز مي‌گردد. مطالعات ديگري توسط پيتسيكاس يافته‌هاي قبلي را تائيد مي‌كند و همچنين تأثير كروسين در ذخيره‌سازي، تحكيم و بازيابي اطلاعات را موردتوجه قرار مي‌دهد. همچنين به تأثير كروسين بر پيشگيري از اختلالات يادگيري و نقص حافظه ناشي از استرس مزمن اشاره دارد. براي اطلاع از اختلالات يادگيري كليك كنيد.

سندروم كورساكوف: اين بيماري به دليل مصرف بيش‌ازحد الكل در مقادير زياد و در طول مدت زياد ايجاد مي‌شود و مي‌تواند باعث ايجاد نقص در حافظه گردد. به اين صورت كه فرد رويدادهاي گذشته دور خود را از ياد مي‌برد و براي اينكه اين ضعف خود را بپوشاند مجبور مي‌شود تا در هنگام نقل داستان در مورد زندگي گذشته خود هر وقت حادثه‌اي را به ياد نمي‌آورد با خيال‌بافي آن را تكميل مي‌كند. براي اطلاع بيشتر از سندروم كورساكوف كليك كنيد.


3. اثر كروسين بر آلزايمر

بيماري آلزايمر نوعي اختلال عصبي است كه به دليل رسوب فيبرهاي آميلوئيدهاي پروتئيني در فضاي مغز و قطع كردن ارتباط نورون و درنهايت ضعف انواع حافظه ايجاد مي‌شود. ويژگي ديگر آلزايمر اين است كه به‌مرور زمان پيشرفت مي‌كند و اثرات آن تا به‌جايي مي‌رسد كه فرد حتي همسر و فرزندان خود را نيز از ياد خواهد برد. در ادامه فرد قدرت كنترل اعمال حياتي از قبيل كنترل مثانه را نيز از دست خواهد و درنهايت اين بيماري تا جايي پيشرفت خواهد كرد تا فرد بميرد.

كروسين باعث مي‌شود تا پروتئين‌ها ديرتر در مغز تبديل به رسوب‌هاي آميلوئيدي شوند و از اين طريق مانع ايجاد آلزايمر مي‌شود. موضوع ديگري كه در همه افراد مبتلا به آلزايمر مشاهده مي‌شود كاهش انتقال‌دهنده استيل كولين در مغز است. كروسين مانع باز جذب پروتئين پيش ساز استيل كولين مي‌شود. به همين دليل انتقال‌دهنده استيل كولين مدت بيشتري در مغز ترشح مي‌شود و به همين دليل مانع از بروز آلزايمر مي‌شود. براي اطلاع بيش تر از بيماري آلزايمر كليك كنيد.

4. قرص كروسينا را از كجا تهيه كنيم | اثر كروسين بر ترك مورفين

شواهد زيادي از تأثير سيستم ليمبيك و انتقال‌دهنده دوپامين بر تقويت رفتارهاي جست‌وجو و مصرف مواد حكايت مي‌كند. هر بار كه فردي به مصرف مورفين و ترياك و مشتقات آن‌ها مي‌پردازد ميزان دوپامين در مغز افزايش پيدا مي‌كند تا جايي كه به‌مرور فرد به اين مقدار دوپامين اضافي ناشي مورفين اعتياد پيدا مي‌كند و درصورتي‌كه اين ماده را ترك كند دچار عوارض ناخوشايندي مي‌گردد.

يكي از موضوعات مهم در اين خصوص فضا و مكاني است كه افراد در آنجا به مصرف مواد مي‌پردازند. افرادي كه در يك مكان خاص به‌صورت مداوم به مصرف مواد مي‌پردازند بعد از مدتي نسبت به آن مكان و آن ماده شرطي مي‌شوند. مطالعه شهيدي و همكاران پتانسيل كروسين را در كاهش ترجيح مكان مشروط ناشي از مصرف مورفين و لذت ناشي از آن نشان داده است. براي اطلاع از ترك مورفين كليك كنيد.


5. اثر كروسين بر اختلالات قلبي-عروقي و مغزي

شواهد تحقيقاتي حاكي از تأثير گونه‌هايي از اكسيژن فعال بر آسيب سلول مغزي و قلبي-عروقي دارد. يكي از مهم‌ترين موضوعاتي كه باعث افزايش ضربان قلب و فشارخون مي‌گردد ميزان استرس موجود در فرد است. هرچقدر فرد در مواجهه با رويدادهاي زندگي استرس بيشتري را تحمل كند، احتمال اينكه به بيماري‌هاي قلبي-عروقي و مشكلاتي از اين‌ دست مبتلا گردد بالاتر خواهد رفت.

كروسين باعث مهار استرس و مرگ سلول‌هاي عصبي ناشي از استرس و گرفتگي عروق مي‌شود. به‌ طور كلي كروسين و زعفران موادي شادي‌آور هستند و باعث مي‌شوند كه افراد احساس سرخوشي و نشاط را تجربه كنند و همين امر باعث مي‌شود كه در مقابل سختي‌ها و مشكلات زندگي تحمل بيشتري از خود نشان دهند. تحمل بيشتر در مقابل ناملايمات زندگي باعث كاهش استرس پذيري در افراد مي‌شود و همين امر موجب سلامت رواني و جسمي بيشتر افراد مي‌گردد. براي كسب اطلاع از كنترل استرس و درمان استرس كليك كنيد.

6. اثر كروسين بر افسردگي و اضطراب

افسردگي به دليل كاهش در انتقال‌دهنده‌هاي سروتونين، دوپامين و نوراپي نفرين در مغز ايجاد مي‌شود. اين مواد در تنظيم خلق‌وخو و هيجانات بسيار مفيد هستند و به هم خوردن تعادل آن‌ها احتمال ابتلا به بيماري‌هاي رواني را افزايش مي‌دهد. كروسين باعث ترشح بيشتر اين مواد در مغز مي‌گردد و از اين طريق باعث كاهش علائم افسردگي مي‌گردد. از طرف ديگر كروسين ماده‌اي شادي‌آور است و باعث كم شدن احساسات غم و ناراحتي در انسان مي‌گردد. به‌صورت كلي اثرات قرص كروسين نيز بر افسردگي در تحقيقات تائيد شده است. براي اطلاع بيشتر از افسردگي كليك كنيد.

داروهاي زيادي براي درمان افسردگي و اضطراب توليد شده است تا بتوان علائم اين بيماري‌ها را تا حدودي كنترل كرد. كروسين نشان داده است كه مي‌تواند با اثرات بهترين داروهاي موجود در بازار براي درمان اختلالات افسردگي و اضطراب برابري كند با اين تفاوت كه عوارض كروسين طبق تحقيقات كمتر از اين داروهاي روان‌پزشكي است.

در مطالعات تأثير كروسين بر اضطراب خفيف تا متوسط با تأثير قرص ضد اضطراب ايمي پرامين برابر بود. همچنين در دوزهاي مصرفي بالا اثرات كروسين داروي بسيار مؤثر ضد اضطرابي فلوكسيتن برابري مي‌كرد. البته اين تحقيقات نشان مي‌دهد كه در مورد عوارض مصرف كروسين در دوزهاي بالا به تحقيقات بيشتري نياز داريم.

7. قرص كروسينا را از كجا تهيه كنيم | فعاليت ضد تشنج كروسين

تشنج يكي ديگر از بيماري‌هاي بسيار خطرناك عصبي به‌حساب مي‌آيد. در طول تشنج افراد قدرت كنترل اندام‌ها و مغز خود را از دست مي‌دهند. مهم‌ترين ويژگي تشنج اين است كه فرد به‌صورت ناگهاني شروع به لرزش مي‌كند و يك‌مرتبه بي‌هوش مي‌شود و معمولاً در انتهاي اين فرآيند از دهان افراد مقداري كف خارج مي‌شود.

تشنج و صرع به معنا تحريك بيش‌ از اندازه دستگاه عصبي است و در اين حالت به‌صورت ناگهاني سلول‌هاي تمام يا قسمتي از مغز شروع به فعاليت شديد و مداوم مي‌كنند و علائمي مشابه شوك الكتريكي به مغز انسان وارد مي‌كنند. انتقال‌دهنده مؤثر بر كاهش فعاليت نوروني و همچنين كاهش استرس گاباآمينوبوتيريك اسيد نام دارد. اين انتقال‌دهنده نقش مهاركننده سيستم عصبي را بر عهده دارد و در صورت كاهش آن احتمال حملات صرع و تشنج وجود دارد. براي اطلاع از بيماري صرع كليك كنيد.

داروهاي مؤثر در صورت كمبود فعاليت اين انتقال‌دهنده بنزوديازپين ها هستند كه باعث فعال شدن نقش مهاري گابا مي‌شوند. اين داروها سعي مي‌كنند تا با كنترل كردن فعاليت سلول‌ها از بروز احتمال دوباره حالات تشنج در مغز پيشگيري كنند. كروسين نيز اثرگذاري خود را بر كاهش استرس و همچنين كاهش تشنج از همين طريق اعمال مي‌كند. به اين معنا كه مصرف كروسين باعث افزايش انتقال‌دهنده گابا مي‌شود و گابا باعث مهار نورون‌ها مي‌گردد.

8. تأثير كروسين بر چربي خون و فشارخون بالا

چربي خون و فشارخون بالا يكي از مهم‌ترين علل مرگ‌ومير در جهان است. فشارخون بالا معمولاً به دليل تنگ شدن رگ‌ها اتفاق مي‌افتد و مي‌تواند به دليل چاقي، استرس، نبود فعاليت، مصرف الكل و سيگار و… باشد. هرچقدر فشارخون بالاتر باشد به همان ميزان ضربان قلب و تعداد دفعات تنفس بالاتر مي‌رود و باعث بروز سكته‌هاي قلبي مي‌شود.

تحقيقات زيادي نشان مي‌دهد كه كروسين باعث كاهش چربي موجود در خون مي‌شود. همچنين عصاره آبي زعفران، كلاله زعفران و كروسين سرعت جريان خون در رگ‌ها را به حالت طبيعي و نرمال برمي‌گرداند و به عبارتي باعث كاهش فشارخون موجود در رگ‌ها مي‌شود.

9. قرص كروسينا را از كجا تهيه كنيم | تأثير كروسين بر عملكرد جنسي

عملكرد جنسي يكي ديگر از مواردي است كه تحت تأثير كروسين بهبود مي‌يابد. بسياري از افراد به دلايل جسمي و رواني از توانايي جنسي خود ناراضي هستند. اين مشكل مي‌تواند به دلايل مختلف بروز كرده باشد. بعضي از افراد به‌طور كلي تمايل جنسي ندارند. بعضي‌ها در طول رابطه جنسي زود ارضا مي‌شوند و بعضي ديگر از افراد در طول رابطه ارضا نمي‌شوند و يا خيلي دير ارضا مي‌شوند. كروسين در درمان اختلالات جنسي به‌خصوص در مردان بسيار تأثيرگذار است.

به‌اين‌ترتيب كه كروسين باعث افزايش دفعات نعوظ، كاهش زمان نهفتگي برانگيختگي جنسي، تأخير انزال و… مي‌شود. همچنين كروسين در درمان اختلالات ديگري از قبيل درمان بيماري‌هاي التهابي نظير التهاب مفاصل، پيشگيري و كنترل سرطان، افزايش قواي بينايي در سالمندان و پيشگيري و درمان اختلالات مرتبط با شبكيه چشم در بيماران ديابتي مؤثر است. براي كسب اطلاع از اختلالات جنسي كليك كنيد.


عوارض مصرف افراطي كروسين

كروسين همان‌گونه كه توضيح داده شد يكي از مواد سالم و مفيد موجود در عصاره زعفران است. اين ماده فوايد بسياري را براي ساختار مغزي و همچنين اندام‌هاي دروني و بيروني بدن انسان دارد. درعين‌حال بايد مواظب بود كه هر ماده‌اي اگر در مقدار بيش‌ازحد مصرف شود مي‌تواند به بدن آسيب برساند. كروسين در مقادير كمتر 100 ميلي‌گرم در روز در طي دو هفته آسيبي را در بدن ايجاد نكرده است اما در مقدار مصرف بيش از 100 ميلي‌گرم در روز بعد از دو هفته مي‌تواند باعث ايجاد آسيب در كبد گردد.

مشخصات قرص كروسينا

با توجه به اينكه داروي كروسينا در حال حاضر يكي از مفيدترين داروهاي موجود در بازار است بايد بتوانيد در هنگام تهيه اين دارو فرق بين اصل‌ و فرع بودن آن را تشخيص دهيد. براي اين كار بهتر است نكاتي كه در زير عنوان مي‌شود را حتماً چك كنيد:

_اولين موردي كه بايد بررسي كنيد كارخانه توليدكننده آن است كه معمولاً در پايين جعبه نوشته است. اين دارو توسط شركت داروي سازي سامي ساز توليد مي‌شود.

_در هر بسته توليدشده از اين دارو تعداد 30 عدد قرص وجود دارد.

_در هر قرص مقدار 15 ميلي‌گرم عصاره غني‌شده از كروسين به‌كاررفته است.

_كد بهداشتي اين دارو 167463/665 مي‌باشد.

_محفظه اين دارو به‌صورت مقوايي است.


قرص كروسينا را از كجا تهيه كنيم؟

اين دارو در حال حاضر به توليد انبوه رسيده است و مي‌توان آن را از داروخانه‌هاي مورد تائيد وزارت بهداشت تهيه كرد. در هنگام خريد حتماً به شركت سازنده آن توجه كنيد. همان‌طور كه گفته شد اين دارو در حال حاضر طرفداران زيادي پيدا كرده است و همين امر امكان توليد غير استاندارد آن را توسط شركت‌هاي غير معتبر بالاتر مي‌برد. مي‌توانيد ليست داروخانه‌هاي مجاز پخش‌كننده آن را با يك جست‌وجوي ساده در گوگل پيدا كنيد و درصورتي‌كه در شهرستان‌هاي كوچك حضور داريد و توانايي تهيه اين دارو را به‌صورت حضوري نداريد از سايت‌هاي داروخانه‌هاي معتبر اين دارو را تهيه كنيد.

سخن آخر

داروي كروسينا مصارف متعددي را در مقادير مختلف شامل مي‌شود. در حال حاضر اين دارو به‌عنوان مكمل دارويي موارد استفاده زياد و متنوعي را دربر مي‌گيرد. براي اينكه بتوانيد اين دارو را به‌صورت صحيح و در مقدار مناسب مصرف كنيد، ضروري است كه با پزشك متخصص در اين رابطه مشورت كنيد. اين دارو هنوز در مراحل ابتدايي كار آزمايي باليني قرار دارد و ممكن است با داروهاي ديگر مورد مصرف شما تضاد داشته باشد. پس بهترين كار براي شروع مصرف دارو و بهره بردن از مزاياي بيشمار آن مشورت با يك فرد متخصص است در اين زمينه مي‌باشد. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: قرص كروسينا را از كجا تهيه كنيم؟

براي دريافت مشاوره در زمينه قرص كروسينا را از كجا تهيه كنيم؟ مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ تير ۱۴۰۰ ] [ ۰۹:۲۵:۲۸ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 8
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی