مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

شاخصه هاي فرهنگي كشور بلژيك

بلژيك نيز مانند هر كشور ديگري با توجه به موقعيت جغرافيايي، پيشينه تاريخي، شرايط اجتماعي و اقتصادي فعلي و عوامل مختلف ديگري فرهنگ مخصوص به خودش را دارد كه باعث تفاوت بين مردمانش با ساير كشورها مي شود. در ادامه به چند شاخصه مهم و كليدي فرهنگ مردم بلژيك اشاره مي شود

1. گوناگوني فرهنگي در بلژيك

بلژيك كشوري اروپايي است كه با كشور هاي فرانسه، هلند، لوكزامبورگ و آلمان مرز مشترك دارد و اين مرزهاي مشترك با كشورهاي مختلف باعث شده فرهنگ مردم بلژيك تحت تأثير كشورهاي همسايه قرار گيرد و باعث تنوع رفتاري و فرهنگي زيادي شده است. بلژيك از شمال با هلند مرز مشترك دارد كه باعث تاثير فرهنگ منطقه شمالي اين كشور از فرهنگ هلندي شده است از طرفي بلژيك در جنوب فرانسه مرز مشترك دارد كه به دنبال آن مردم منطقه جنوبي كشور بلژيك فرهنگي متاثر از فرهنگ فرانسوي دارند.

2. جايگاه مهم خانواده در فرهنگ

خانواده براي مردم بلژيك جايگاه بسيار ويژه اي دارد و هميشه در اولويت زندگي آن ها قرار دارد. به همين دليل اغلب افراد شهري كه در آن به دنيا آمده و بزرگ شده اند را براي زندگي انتخاب مي كند و در آن تشكيل خانواده مي دهند. بلژيكي ها حتي پس از جدا شدن از پدر و مادر خود و تشكيل خانواده مستقل نيز سعي مي‌ كنند خانه اي در نزديكي خانه والدين خود تهيه كنند.

يكي از دلايل اين عدم جابجايي و ماندن در منطقه‌ اي كه در آن بزرگ شده اند به خاطر تنوع فرهنگي بالاي بلژيك است زيرا افراد سعي مي كنند نسل خود را در همان منطقه حفظ كنند. همچنين مهاجرت فردي كه با فرهنگ فرانسوي زندگي كرده به منطقه‌ اي كه افراد را سبك آلمان زندگي مي‌ كنند دشوار است. آمارها نشان داده است كه علاقه مردم بلژيك به تشكيل خانواده در دهه اخير افزايش پيدا كرده است. به طور ميانگين هر خانواده اي بلژيكي داراي دو فرزند مي باشد.

3. فرهنگ مهاجر پذيري

همانطور كه گفته شد فرهنگ بلژيك به دليل موقعيت جغرافيايي آن، تحت تاثير فرهنگ كشورهاي مختلف قرار دارد و گوناگوني فرهنگي زيادي در آن وجود دارد. همچنين اين موقعيت جغرافيايي خاص باعث شده است كه زبان اصلي اين كشور تركيبي از سه زبان آلماني، فرانسوي و هلندي باشد. اين شرايط باعث مي‌ شود كه اين كشور براي مهاجران خارجي كشور مناسب باشد زيرا تفاوت فرهنگ در ميان مردم باعث مي‌شود كه پذيرش فرد بيگانه راحت باشد. همچنين اين كه چندين زبان در اين كشور صحبت مي‌شود، باعث مي‌شود با دانستن تنها يكي از اين زبان ها نيز بتوان در جامعه بلژيك مشغول به زندگي شد و به كار يا زندگي پرداخت.

4. پوشش و حجاب

پوشش در بلژيك آزاد است به طوري كه در جامعه بلژيك كمتر كسي از حجاب كامل استفاده مي كند. حجاب در مدارس اين كشور نيز از قانون خاصي پيروي مي ‌كند و از فرم خاص مدرسه استفاده مي شود.

 

خدمات روان شناسي

دايره موضوعاتي كه روان شناسان مي‌تونند در آن به مراجع كمك بكند گسترده است. بعضي روان شناسان به صورت تخصصي تر به بعضي موضوعات مي پردازند در ادامه به چند نمونه از خدمات روانشناسي پرداخته خواهد شد

1. مشاوره مشكلات ناشي از مهاجرت

مهاجرت يك تغيير بزرگ در زندگي هر فرد مي باشد و فرد به دنبال ورود به كشوري جديد وارد محيط جديد و مردمان جديد مي شود كه بايد با آن ها سازگاري پيدا كند تا جمعه جديدي كه به عنوان شده او را بپذيرند. هر چقدر تفاوت فرهنگي بين وطن فرد با كشوري كه به آن مهاجرت كرده بيشتر باشد اين سازگاري سخت تر است. اين سازگاري باعث بروز اضطراب و فشار در بين مهاجران مي شود. براي اطلاع از دلايل مهاجرت كليك كنيد.

همچنين ويژگي هاي فردي شخص مي تواند اين اضطراب و فشار را كم و زياد كند. همچنين احساس نااميدي نيست بين مهاجران رايج است. در اينجا يك روانشناس با تجربه مي تواند با به كمك فرد بيايد و احساس نااميدي فرد را از او دور كند و راه حل هايي براي كنترل سطح استرس و اضطراب با او پيشنهاد كند. براي كسب اطلاع در زمينه روانشناسي مهاجرت كليك كنيد.

2. روانشناس ايراني در بلژيك | مشاوره ازدواج

تشكيل خانواده يك ركن مهم در زندگي هر فرد است. شناخت خلق و خو و روحيات زوجين نسبت به خود و طرف مقابل و و اينكه آيا اين دو شخص مي توانند در كنار هم ازدواج موفقي داشته باشند نيازمند بررسي هاي تخصصي مي باشد زيرا دورنمايي نسبتاً قابل اطمينان درباره آينده ازدواج زوجين مي دهد.

حال ممكن است فردي كه به كشور ديگري مجاهرت كرده و در آن زندگي مي كند تصميم به ازدواج و تشكيل خانواده بگيرد. شخص مورد نظر او مي تواند فردي هم وطن يا خارجي باشد. اگر فرد خارجي باشد مشاوره ازدواج بسيار حائز اهميت است زيرا تفاوت هاي فرهنگي بايد بررسي شوند و مشكلات پيشرو براي زوجين شفاف سازي شود. از طرفي ديگر ازدواج با يك هم وطن در كشور بيگانه نيز چالش هاي مخصوص به خودش را دارد از اين رو بايد زوجين باز هم به روان شناس مراجعه كرده تا قدرت آن ها در برابر اين چالش‌ها مورد بررسي قرار بگيرد. براي اطلاع از مشاوره ازدواج كليك كنيد.

3. مشاوره خانواده

جدا از مشكلات ناشي از مهاجرت براي هر شخصي كه با خانواده و با همديگر به كشور ديگري مهاجرت مي كنند چالش هاي مخصوصي به وجود مي آيد. تفاوت نوع رابطه زوجين و تفاوت نوع رابطه والدين و فرزندان در كشوري كه آن ها سابقا در زندگي مي‌كردند و كشور جديدي كه به آن مهاجرت كردند ممكن است خانواده را دچار سردرگمي كند. در اين هنگام مشاوره به كمك خانواده مي آيد تا از فروپاشي آن جلوگيري كرده و براي استحكام بنيادهاي خانواده به آن ها كمك كند. براي كسب اطلاع از مشاوره خانواده كليك كنيد.


روانشناس ايراني در بلژيك | ويژگي يك روانشناس خوب

انتخاب يك روان‌ شناس و يا يك مشاور مناسب بسيار حائز اهميت است زيرا اگر مشاور تجربه كافي نداشته باشد، نمي تواند مراجع را در مسير درست درمان قرار دهد و ممكن است باعث آسيب هاي جدي تر و بلند مدت تري به فرد شود. از اين رو ما به چند ويژگي يك مشاور خوب اشاره مي كنيم:

1. ايجاد حس امنيت

حس امنيت در جلسات مشاوره نقش بسيار مهمي دارد. يك مشاور خوب بايد قدرت ارتباط گيري بالايي داشته باشد و بتواند اين احساس امنيت را در مراجعه كننده به وجود بياورد و پس از اين احساس امنيت در فضاي دوستانه درمان و مشاوره را ادامه دهد.

2. روانشناس ايراني در بلژيك | اطلاعات بالا و تجربه كافي

يك مشاور خوب بايد دانش بالا و اطلاعات به روزي داشته باشد. هر روز روش ها و متدهاي جديد مشاوره و درمان به وجود مي آيد كه يك مشاور خوب بايد از آن ها مطلع باشد و با مطالعه آن ها آگاهي كاملي داشته باشد تا بتواند بهترين روش را براي كمك به مراجعه كننده در پيش بگيرد. پس تنها تحصيل در رشته روان شناسي ملاك خوبي براي انتخاب يك مشاور نمي باشد. هم چنين بهره مندي از تجربه كافي در عين به روز بودن بسيار نقش كليدي در نتيجه و پيشبرد روند مشاوره دارد.

3. داشتن روحيه همدلي

مهم ترين ويژگي يك روانشناس خوب داشتن روحيه همدلي با مراجعه كننده خود است. وقتي يك مشاور بتواند با مراجعه كننده خود احساس همدلي داشته باشد، مي‌تواند مراجعه كننده را، راحت تر و سريع تر درك كند كه اين نشانه رشد اخلاقي و شخصيت مشاوره مي باشد. براي اطلاع از مهارت همدلي كليك كنيد.

4. روانشناس ايراني در بلژيك | ايجاد حس حمايت

از ديگر ويژگي هاي يك روانشناس خوب ايجاد حس حمايت در مراجعه كننده و تشويق او مي باشد. يك روانشناس بايد به مراجع انگيزه بدهد و فرد را از احساس شكست خوردگي و خشم و غم دور كند و براي افرادي كه شخصيت آن ها رشد نيافته حمايت لازم را به عمل آورند و آن ها را براي فرداي بهتر تشويق كند.


دليل كمك گرفتن از مشاور ايراني براي افراد ايراني چيست؟

ايران كشوري آسيايي با تاريخي ۲۵۰۰ ساله و متشكل از خرده فرهنگ هاي گوناگون مي باشد. مردمان ايران مدت زيادي است كه مسلمان هستند اما در طرف ديگر بلژيك كشوري اروپايي است كه اكثر مردمان آن مسيحي هستند و گوناگوني فرهنگي زيادي دارد. اين تفاوت ها باعث ايجاد تضاد هاي فرهنگي بين دو كشور ايران و بلژيك مي شود. اين تفاوت فرهنگي باعث مي‌شود كه فرد نتواند احساس آرامش لازمي كه بايد در جلسات مشاوره دريافت كنند را به دست آورد و اين باعث مي‌شود كه جلسات مشاوره بدون نتيجه باشد.

كمك گيري از فردي با ريشه هاي فرهنگي يكسان باعث مي شود نتيجه جلسات مشاوره بسيار بيش تر و بهتر باشد زيرا ممكن است رفتاري كه در جامعه ايران پذيرفته شده در جامعه بلژيك عجيب باشد و اين حس ناخوشايند را در فرد مراجعه كننده ايجاد كنند. از طرفي بيان دقيق احساسات فردي در جلسات مشاوره بسيار مهم است و قطعاً زبان مادري هر كسي بهترين زبان براي بيان احساسات است زيرا فرد با تسلط كامل نسبت به آن مي‌تواند كلمات مناسب تري براي بيان احساسات خود پيدا كند. پس بهترين راه كمك گيري از مشاوري با زبان مشترك است كه با مراجع زمينه مشترك فرهنگي داشته باشد.


مشاوره حضوري يا آنلاين در بلژيك؟

امروزه مشاوره به دو شكل حضوري و آنلاين انجام مي شود. هر كدام از اين مشاوره ها معايب و مزاياي خود را چه براي مراجع كننده و چه براي مشاور يا روانشناس دارند. اينكه فرد چه نوع مشاوره اي را انتخاب مي كند به شرايط زندگي و دسترسي او به مشاور بستگي دارد. البته نوع مشاوره انتخابي رابطه مستقيمي با ميزان رضايت وي و تاثير روند درمان دارد. براي كسب اطلاعات و دريافت مشاوره حضوري كليك كنيد. مشاوره آنلاين مزايايي دارد كه برخي از مهم ترين آن ها به شرح زير هستند:

1. كم شدن هزينه

ممكن است مشاوري كه فرد انتخاب مي كند هزاران كيلومتر از او فاصله داشته باشد. اين فاصله هم باعث هزينه مالي مي شود و هم وقت زيادي از فرد مي گيرد. مشاوره آنلاين اين شرايط را فراهم مي كند كه با كمترين هزينه فرد بتواند از خدمات مشاوره با مشاور دلخواه خود بهره مند شود.

ممكن است اين مسئله پيش بيايد كه اگر مشاور در كشور ديگر باشد اين تفاوت زماني مانع ارتباط با او شود. اما راهكار ساده است مي‌توان در ارتباط هاي اينترنتي يا تلفني با محاسبه اختلاف زمان مشاور و فرد نيازمند مشاوره، زمان مشخص براي ارتباط با روانشناس انتخاب شود.

2. روانشناس ايراني در بلژيك | كم شدن فشار رواني

بعضي از افراد از مشاوره حضوري گريزان هستند. آن ها حس مي كنند در مشاوره حضوري به دليل اينكه در محل جديد با فردي جديد بايد گفتگو را آغاز كنند استرس زيادي را تحمل خواهند كرد و اين استرس آن ها را از شروع فرايند مشاوره باز مي دارد. مشاوره آنلاين اين كمك را به آن ها مي كند كه با آرامش خيال و فشار رواني كم تر درمان خود را آغاز كنند. آن ها مي توانند در خانه خود كه در آن احساس آرامش دارند بنشيند و سير درماني خود را آغاز كنند.

3. تاثير بيشتر

امروزه شرايط زندگي ايجاب كرده است كخ افراد جامعه در فضاي مجازي حضور فعال داشته باشند. اين حضور در فضاي مجازي باعث مي‌شود كه فرد با آن آشنايي داشته باشد و بتوانند با آن راحت تر كار كند. همچنين اين آشنايي باعث مي شود كه جلسات مشاوره با صميميت بيشتر برگزار شود و اين صميميت باعث شده راهكار هايي كه توسط روان شناس يا روان درمانگر ارائه داده مي شود تاثيرات بيش تري داشته باشد.


روانشناس ايراني در بلژيك | سخن آخر

يافتن روان شناس ايراني در بلژيك دشوار است و امكان دارد كه براي فرد بسيار زمان گير و شامل هزينه باشد. در اين موقعيت استفاده از مشاوره آنلاين با روان‌ شناسان خوب مقيم در ساير كشورها به خصوص كشور ايران بهترين انتخاب براي افراد مي باشد. از اين رو روان شناسان مركز حامي هنر زندگي مي ‌توانند كمك شاياني به افراد كه خواهان مشاوره آنلاين هستند بكنند. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

منبع: روانشناس ايراني در بلژيك

براي دريافت مشاوره در زمينه روانشناس ايراني در بلژيك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۳:۱۸:۲۰ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 2
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی