مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي
هنر زندگي اولين سامانه مشاوره روانشناسي تخصصي كشور با مجرب ترين مشاوران روانشناسي پاسخگوي سوالات و مشكلات شما در زمينه هاي مشاوره خانواده ، ازدواج ، طلاق ، تربيت كودك ، جوانان ، مهارت هاي ارتباطي ، ترك اعتياد ، مشاوره روانشناسي ، روان درماني و ... مي باشد. به اميد زندگي شاد و سالم براي يكايك مردم ايران...

شربت اپيوم چيست؟

افيون يا ترياك جزو مواد قابل‌حل در الكل است و به همين دليل متخصصين اعتياد براي اينكه مصرف ترياك تدخيني را كاهش دهند به‌ وسيله حل كردن ترياك در الكل به تركيب خاصي به نام شربت ترياك دست پيداكرده‌اند. شربت اپيوم توسط مركز ملي مطالعات ترك اعتياد دانشگاه علوم پزشكي در ايران توليد گرديده است و كمك شاياني براي افراد در فرآيند ترك مواد افيوني به‌حساب مي‌آيد.

مزاياي مصرف شربت اپيوم

شربت اپيوم نسبت به مصرف تدخيني ترياك مزاياي خاصي دارد كه به دليل استقبال زيادي كه به اين محصول شده است موضوع مهمي به‌حساب مي‌آيد. در زير به بعضي از خواص اين ماده اشاره مي‌كنيم.

1. مصرف به‌صورت خوراكي نه تدخيني

موادي كه به‌صورت تدخيني، يعني دود كردن و كشيدن مثل سيگار مصرف مي‌شوند باعث آسيب به ريه، قلب، دندان‌ها، زيبايي چهره، گوارش و … مي‌گردند اما هنگامي‌كه ماده‌اي به‌صورت خوراكي مورد مصرف قرار مي‌گيرد آسيب‌هاي كمتري به اندام‌هاي بدن مي‌رساند.

شربت اپيوم نيز به دليل مصرف به‌صورت خوراكي مي‌تواند باعث كاهش آسيب به‌سلامتي فرد گردد هرچند كه نبايد غافل شويم كه شربت اپيوم به دليل دارا بودن مقداري الكل ممكن است معده و كبد را دچار مشكل كند. در كل مصرف هيچ ماده‌اي نبايد بدون تجويز پزشك متخصص مورد مصرف قرار بگيرد.

2. تصوير بهتر از نگاه اجتماع

مصرف ترياك ابزار و ادواتي از قبيل گاز و پيك‌نيك و محل‌هاي نامتعارف و … نياز دارد كه باعث مي‌شود نگاه ديگران نسبت به فرد مصرف‌كننده زشت و تحقيرآميز جلوه كند. همين تحقيرها باعث شرمساري و آزردگي خاطر بيشتر فرد مصرف‌كننده مي‌گردد و مي‌تواند ميزان مصرف را افزايش دهد.

افراد معتاد از نگاه اكثر ديدگاه‌هاي روان‌شناختي داراي شخصيت اجتنابي هستند به اين معنا كه توان مقابله با اضطراب و مشكلات زندگي را ندارند و به همين دليل به مصرف مواد به‌عنوان يك تسكين‌دهنده روي مي‌آورند. حالا اگر خود مصرف هم تبديل به يك استرس مضاعف در اين افراد گردد باعث تشديد مصرف مواد مي‌شود. براي اطلاع بيش تر از عوارض اعتياد به مواد مخدر كليك كنيد.

3. نبود مشكلات قانوني

ترياك و مشتقات آن از طريق اكثر جوامع داراي ممنوعيت توزيع و مصرف هستند و به همين دليل افرادي كه به مصرف اين مواد روي مي‌آورند ممكن است دچار مشكلات قانوني متعددي از قبيل بازداشت و جريمه شوند. درصورتي‌كه شربت ترياك توسط مراكز دولتي توليد مي‌شود و به‌صورت قانوني در دسترس افراد قرار مي‌گيرد.

موضوع ديگر به ارتباط فرد با افراد توزيع‌كننده مواد برمي‌گردد. افرادي كه به توزيع ترياك و مشتقات آن مي‌پردازند معمولاً افرادي بي‌مسئوليت و قانون‌گريز هستند و ممكن است ارتباط با آن‌ها موجب خطرات جاني و مالي براي افراد مصرف‌كننده گردد.

4. زمان كمتر مصرف شربت اپيوم

همان‌طور كه اشاره كرديم شربت اپيوم جزو مواد خوراكي محسوب مي‌شود و شيوه مصرف آن بسيار راحت‌تر از ترياك است. همچنين اين دارو به زمان خيلي كم تري از مصرف ترياك نياز دارد و مي‌تواند آسيب‌هاي وارده به كار و زندگي شخصي فرد معتاد را تا حدود زيادي كاهش دهد.

5. تنظيم دقيق مصرف شربت اپيوم

مصرف اين شربت غالباً توسط سرنگ توصيه مي‌شود. وقتي با سرنگ مقدار مصرف تنظيم مي‌كنيد مي‌توانيد مراقب باشيد كه بيش‌ از اندازه مصرف نكنيد و به‌عبارت‌ديگر مصرف به‌وسيله سرنگ باعث مي‌شود كه كنترل بيش تري بر ميزان مصرف خود داشته باشيد و از عوارض احتمالي مصرف زياد از قبيل مسموميت مواد در امان بمانيد. همچنين بعد از ترك اعتياد به ترياك اگر قصد ترك اين شربت را در سر داشته باشيد، به‌وسيله تنظيم دقيق مصرف به‌وسيله سرنگ امكان كاهش گام‌به‌گام اين ماده براي شما وجود دارد و مي‌تواند در فرآيند ترك شربت اپيوم بسيار كمك‌كننده باشد.

6. عوارض كم تر نسبت به مواد اشتقاقي صنعتي

شربت اپيوم مستقيماً از طريق حل ترياك در الكل توليد مي‌گردد و معمولاً افزودني خاصي به آن اضافه نمي‌شود. پس در واقع جزو داروهاي گياهي به‌حساب مي‌آيد و به همين دليل عوارض بسيار كم تري از داروهاي صنعتي موجود در بازار دارد.

7. افزايش احساس كنترل بر شرايط زندگي

با توجه به مزايايي كه در بالا عنوان شد از قبيل مدت‌ زمان كمتر، نگاه مثبت ديگران، تنظيم دقيق مصرف، عدم مشكلات قانوني و… پس موضوع عجيبي نيست اگر فرد بعد از جايگزيني اين ماده با ترياك احساس كنترل بيش تري را در زندگي خود احساس كند.

8. رسيدگي بيشتر به خانواده

قطعاً يكي از مهم‌ترين علل آرامش و راحتي در هر فرهنگي به‌سلامت خانواده برمي‌گردد. اگر در هر زمينه‌اي از زندگي‌مان دچار مشكلاتي هستيم، مي‌توانيم ردپاي تأثير و تأثر آن را در خانواده مشاهده كنيم. با اين مقدمه بايد اضافه كرد كه افراد معتاد معمولاً خانواده‌هاي خود را از دست مي‌دهند و يا اينكه در روابط خود به مشكلات متعددي دچار مي‌گردند.

مصرف شربت اپيوم به دليل فوايد زيادي كه براي آن ذكر شد، مي‌تواند وقت و انگيزه كافي را براي فرد معتاد در رسيدگي به كانون خانواده ايجاد كند. اگر خانواده ابراز علاقه و محبت خود را به سمت فرد معتاد برگردانند، مي‌تواند موجب اثرات مثبت و پايداري در زندگي اين افراد گردد كه بتوانند در آينده‌اي نه‌چندان دور حتي از مصرف شربت ترياك نيز رهايي پيدا كنند. براي اطلاع بيش تر از تاثير اعتياد به خانواده كليك كنيد.


دلايل كمياب شدن شربت اپيوم

كافي است يك جست‌وجوي ساده در گوگل انجام دهيد تا انواع اخبار در مورد شربت اپيوم را مشاهده كنيد. با توجه به مزايايي كه در مورد اين شربت عنوان شد و اضافه كردن اين مقدمه كه ترياك بسيار بيشتر از هر ماده ديگري در كشور ما ايران مورد سوءمصرف قرار مي‌گيرد جاي تعجبي ندارد اگر گاهي اوقات اين ماده كمياب گردد.

معمولاً مهم‌ترين دليلي كه براي كمبود اين ماده عنوان مي‌شود، نبود مواد اوليه از قبيل ترياك است. اگر نتوانيم اين ماده را به هر دليلي در كشور توليد كنيم و يا به‌صورت قانوني وارد كشور كنيم اين دارو كمياب خواهد شد و زندگي كساني كه در حال ترك با اين ماده هستند را مختل خواهد كرد.

كمياب شدن اين ماده به هر دليلي كه باشد مي‌تواند باعث افزايش قيمت آن گردد و به‌ نوبه خود راه را براي قاچاق انواع تقلبي آن باز كند. از ديگر دلايل قاچاق اين ماده مي‌توان به گران بودن نسبي آن اشاره كرد. اكثر افراد معتاد به دليل مشكلات ناشي از اعتياد توانايي كسب درآمد مناسب را ندارند و اگر مشكلات اقتصادي عمومي موجود در كشورمان را به آن اضافه كنيم، هزينه‌هاي مصرف موجب مشكلات زيادي در زندگي اين افراد مي‌گردد. به همين دليل معتادين سعي مي‌كنند به هر طريقي كه شده هزينه كمتري براي مصرف پرداخت كنند و اين موضوع باعث مي‌شود تا اين دارو را از مكان‌هاي غير رسمي و قاچاق تهيه كنند كه احتمال تقلبي بودن و ناخالصي آن‌ها بسيار بالا است.

شربت اپيوم تقلبي

شركت‌هاي توليدكننده غيررسمي اين دارو براي اينكه بتوانند شربت را به‌صورت ارزان‌تري از بازار رسمي به فروش برسانند، از انواع افزودني‌هاي ديگر و گاها مضر و خطرناك در آن استفاده مي‌كنند كه در اين قسمت سعي مي‌كنيم به توضيح آن بپردازيم.

شربت اپيوم تقلبي | اضافه كردن آب

آب يكي از موادي است كه قاچاقچيان و سودجويان شربت اپيوم براي اينكه قيمت خود را پايين نگه‌دارند و يا به‌منظور كسب درآمد بيشتر از آن استفاده مي‌كنند. اضافه كردن آب به شربت اپيوم باعث رقيق شدن غلظت اين ماده مي‌شود و افراد در ميزان مصرف براي رهايي از خماري به دردسر مي‌اندازد. آب به دليل بي‌خطر بودن مضرات كمتري نسبت به مواد افزودني ديگري كه در زير بررسي مي‌كنيم با خود به همراه دارد.

شربت اپيوم تقلبي | اضافه كردن هرگونه ماده قرمز مايل به تيره

شركت‌ها و توليدكنندگان متقلب اين دارو براي اينكه افراد نتوانند فرق بين اصل‌وفرع اين دارو را تشخيص بدهند از هرگونه ماده‌اي كه رنگ قرمز مايل به تيره داشته باشد در اين شربت‌ها اضافه مي‌كنند. از جگر مرغ و گاو گرفته تا خون حيوانات، چاي رنگ دار و حتي گاهي اوقات سرب.

بعضي از اين ماده‌ها باعث مسموميت در فرد مي‌گردد و مي‌تواند با اثرات ترياك و الكل تداخل ايجاد كند و عوارض طولاني‌مدت فاجعه باري به همراه داشته باشد. اين مواد حاوي اكسيد‌هاي مضر براي بدن هستند كه مي‌تواند منجر به راديكال‌هاي آزاد و مرگ سلول‌ها و اندام‌هاي بدن گردد، حتي در موارد شديد احتمال ابتلا به سرطان نيز وجود دارد. براي اطلاع از مواد مخدر و سرطان كليك كنيد.

شربت اپيوم تقلبي | اضافه كردن داروهاي خواب‌آور

اكثر داروهاي خواب‌آور باعث تشديد اثرات ناشي از شربت اپيوم مي‌گردند و در فرد احساس سرخوشي و نشاط به وجود مي‌آورند به همين دليل قاچاقچيان و سودجويان شربت اپيوم با اضافه كردن داروهاي خواب‌آور ارزان‌قيمت از قبيل ديازپام، كلونازپام، آلپرازولام و… سعي در بالا بردن گيرايي اين شربت مي‌كنند. براي اطلاع بيش تر از داروهاي خواب آور كليك كنيد.

توجه داشته باشيد كه اضافه كردن اين مواد باعث نيرومندسازي تأثير شربت اپيوم مي‌شود كه در بلندمدت مي‌تواند باعث وابستگي فرد به اين داروهاي روان‌پزشكي و شربت اپيوم مخلوط با اين مواد گردد. از طرف ديگر به علت نيرومندسازي ناشي از اين داروها احتمال مسموميت و اوردوز در مصرف‌كنندگان وجود دارد.

شربت اپيوم تقلبي | اضافه كردن روغن‌موتور خودرو

اخيراً عنوان شده است كه قاچاقچيان شربت اپيوم روغن‌موتور خودرو به اين ماده اضافه مي‌كنند. روغن‌موتور خودرو به دليل خاصيت روان كنندگي در هنگام توليد اين ماده كاربرد دارد. به دليل اينكه روغن‌موتور خودرو داراي مقدار زيادي سرب است، مي‌تواند خطرات فاجعه باري از قبيل كاهش حافظه و هوشياري، اختلال در كبد و حتي مرگ را براي مصرف‌كننده به همراه داشته باشد. براي كسب اطلاع در زمينه اختلالات حافظه كليك كنيد.


چگونه شربت اپيوم تقلبي را تشخيص دهيم؟

تشخيص داروهاي اصل از تقلبي اصلاً كار ساده‌اي نيست و معمولاً اين كار توسط متخصصين شيمي و در آزمايشگاه‌هاي مجهز قابل انجام است اما راه‌هاي ديگري وجود دارد كه مي‌تواند به شما كمك كند تا حد امكان از خريد شربت اپيوم تقلبي جلوگيري كنيد.

تشخيص شربت اپيوم تقلبي | بررسي بسته‌بندي شربت

به دليل اينكه اين شربت جزو داروهاي توليدي شركت‌هاي معتبر صورت مي‌گيرد با مشاهده و بررسي بسته‌بندي اين دارو مي‌توانيد به سرنخ‌هايي از تقلبي بودن آن پي ببريد. مي‌توانيد ظاهر آن و جزئيات نوشته‌هاي آن را با داروهاي اصلي كه از مراكز معتبر تهيه‌كرده‌ايد يا عكس‌هاي واضحي كه در اينترنت از بسته‌بندي اين دارو وجود دارد مقايسه كنيد.

تشخيص شربت اپيوم تقلبي | ايجاد حساسيت يا عوارض جانبي نامربوط

شربت اپيوم نيز مثل اكثر داروهاي ديگر عوارض خاصي را در شما ايجاد مي‌كند. حتماً در اين زمينه با پزشك مشورت‌هاي لازم را انجام دهيد و در صورت مشاهده عارضه‌اي مشكوك كه پزشك آن را ناشي از مصرف شربت اپيوم نمي‌داند، احتمال تقلبي بودن آن شربت بالاتر مي‌رود.

تشخيص شربت اپيوم تقلبي | توجه به قيمت شربت

دليل اصلي توليد شربت‌هاي تقلبي به دليل كاهش قيمت آن است. پس هر وقت دارويي تهيه كرديد كه قيمت آن از داروخانه‌هاي ديگر ارزان‌تر است به تقلبي بودن آن شك كنيد.

تشخيص شربت اپيوم تقلبي | تائيد پيامكي شربت اپيوم

براي جلوگيري از قاچاق دارو شركت‌هاي داروسازي براي هركدام از داروهاي توليدشده توسط شركت يك باركد اختصاصي تهيه مي‌كند. شما مي‌توانيد با شماره‌گيري كد منحصربه‌فرد شربت اپيوم مربوطه به شماره 20008822 از صحت و يا جعلي بودن آن اطلاع حاصل كنيد.

باركد روي داروها از 16 رقم تشكيل‌شده است. هنگامي‌كه شماره باركد دارو را به شماره بالا ارسال مي‌كنيد 5 نوع پيامك ممكن است از طرف شركت مربوطه براي شما ارسال گردد كه در زير آن‌ها را مرور مي‌كنيم.

پيام تائيد: اگر داروي تهيه‌شده اصل باشد پيامكي مبني بر صحت و اصالت دارو براي شما از طرف شركت ارسال خواهد شد.

پيام تكرار كنترل: درصورتي‌كه داروي تهيه‌شده قبلاً توسط شخص ديگري موردبررسي قرارگرفته باشد و به‌عبارت‌ديگر قبل از شما كس ديگري پيامك تائيد به شركت ارسال كرده باشد، اين پيغام را دريافت مي‌كنيد: «اصالت اين دارو قبلاً توسط شخص يا دستگاه ديگري كنترل‌شده است».

پيام تاريخ انقضاء: درصورتي‌كه دارويي كه شما انتخاب كرده باشيد تاريخ انقضاي آن تمام‌شده باشد پيامي مبني بر اين موضوع دريافت خواهيد كرد.

پيام دستور جمع‌آوري: بعضي از داروها را شركت سازنده به دلايل متعددي از قبيل اثبات نتايج زيان‌بار بر اساس نتايج آزمايشگاهي جديد از بازار جمع‌آوري مي‌كنند، در چنين مواقعي شركت پيامي مبني بر جمع‌آوري دستوري دارو ارسال مي‌كند و خواستار عدم مصرف دارو مي‌گردد.

پيام تقلبي بودن: درصورتي‌كه باركد 16 رقمي روي جلد دارو تقلبي باشد سامانه پيامكي مبني بر تقلبي بودن آن براي شما ارسال خواهد كرد.

تشخيص شربت اپيوم تقلبي | فروشندگان خياباني

اگر دارو را از داروخانه‌هاي معتبر سراسر كشور تهيه كنيد امكان تقلبي بودن آن به‌مراتب كمتر از زماني است كه همان دارو را از طريق فروشندگان خياباني تهيه مي‌كنيد.

تشخيص شربت اپيوم تقلبي | بررسي آدرس شركت توليدكننده

يكي ديگر از راه‌هاي بررسي تقلبي يا اصل بودن يك دارو توجه به آدرس شركت توليدكننده است. اگر دارويي در شركت معتبري توليدشده باشد به‌آساني مي‌توان مكان و آدرس را پيدا كرد اما شركت‌هاي جعلي اغلب به آدرس رو خود را درج نمي‌كنند و يا اگر آدرس خود را بنويسند معمولاً در مكان دورافتاده و پرت شركت خود را ثبت مي‌كنند كه افراد نتوانند به‌راحتي تقلبي بودن آن‌ها را متوجه شوند.


شربت اپيوم اصل را از كجا تهيه كنيم؟

بهترين و مطمئن‌ترين مكان براي تهيه شربت اپيوم از مراكز ترك اعتياد است به اين دليل كه دانشگاه‌هاي علوم پزشكي كه توليدكننده اين دارو هستند موارد توليدشده را در بين مراكز اعتياد منتخب تقسيم مي‌كنند. تا حد امكان از كلينيك‌هاي ترك اعتياد وابسته به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي محل اقامت خود اين دارو را تهيه كنيد.

سخن آخر

شربت اپيوم يكي از داروهاي مطمئن و با عوارض كم در ترك مواد افيوني محسوب مي‌شود. در حال حاضر اين دارو در مراكز ترك اعتياد وجود دارد و تحت نظر متخصصين اعتياد به افراد داده مي‌شود. اين شربت اگر با مشورت روان‌شناس و پزشك متخصص مصرف گردد، ايمن است و مشكلي را براي مصرف‌كننده به وجود نمي‌آورد پس تا حد امكان سعي كنيد از مصرف خودسرانه آن پرهيز كنيد و حتماً با متخصصين اعتياد در اين رابطه مشورت كنيد تا هم از عوارض اين دارو در امان باشيد و هم احتمال تقلبي بودن آن از بين برود. متخصصان حامي هنر زندگي مي توانند در اين زمينه ياري تان كنند. براي كسب اطلاع بيش تر در زمينه مشاوره تلفني كليك كنيد.

 

منبع: شربت اپيوم تقلبي

براي دريافت مشاوره در زمينه شربت اپيوم تقلبي مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي حامي هنر زندگي از طريق تلفن ثابت از كل كشور با شماره 9099075228 و از تهران با شماره 9092305265 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: شربت اپيوم تقلبي،
موضوع:
[ ۲ مرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۴۰:۰۳ ] [ هنر زندگي ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 7
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی